Lukasz93

Zetor 7341 - problem z silnikiem

Polecane posty

Ceres2    44

Wciśnij  4 węże do głowicy zamiast ciąć kolektor wodny- dopasuj na ciasno i zagnij do góry też będziesz widział w której głowicy pojawiają  się te bombele.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25

Tym sposobem wyszło że 1 od kabiny i tylko ta zdjeta

Wypalona uszczelka i rdzawy nalot na tulei gdyż jeździł teraz na wodzie latem. Smuga brudu na gładzi wyczyszczona i nie widać nigdzie pęknięcia, ogólnie wygląda dobrze

20240109_195024.jpg

20240110_121224.jpg

20240110_164129.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ceres2    44

Drugie zdjęcie- tuleja przedmuchuje, ale słabe zdjęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4137

Dopiero co pisał że wszystko sprawdzone było, a tu wychodzi że pieron wie ile jeździł na tych objawach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25
Napisano (edytowany)
41 minut temu, Desperado napisał:

Dopiero co pisał że wszystko sprawdzone było, a tu wychodzi że pieron wie ile jeździł na tych objawach.

Wiosna były zdjęte wszystkie glowice bo był przedmuch. Z pod 1 glowicy od kabiny wyciekał troche plyn na zawnatrz. Na jednej uszczelce był ślad wypalenia. Glowice zrobione nowe uszczelki. Przedmuch dalej. Lato tak przejeździł koło obory wstawić bele i kuku

43 minuty temu, Ceres2 napisał:

Drugie zdjęcie- tuleja przedmuchuje, ale słabe zdjęcie.

Te same miejsce po przetarciu

20240110_125357.jpg

Edytowano przez Lukasz93
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4137

To przedtem pierwsza była walnięta czy czwarta, bo pierwsza od kabiny to jest czwarta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25
7 minut temu, Desperado napisał:

To przedtem pierwsza była walnięta czy czwarta, bo pierwsza od kabiny to jest czwarta.

Przedtem płyn sie saczył na zewnatrz spod tej od kabiny co jest teraz zdjeta (fachowo spod 4). A podejrzana uszczelka była odwrotnie założona (ślady odbicia tulei), było tak prawdopodobnie pod 2 głowicą ale na to można spojrzeć z przymrużeniem oka spod której bo się potem na stole pomieszały, równie dobrze mogła być i spod 4.

Glowice były dobre tylko gniazda zaworow poprawiali nawet nie wymieniali tulejek wtrysków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4137
Napisano (edytowany)

Czyli ciągle na czwartej ten sam problem, jak zdjęta, zmierzyć wystawanie tulei ile wystaje, bo tu może być problem z uszczelką, i to miernikiem zegarowym , bo tam czym innym tego dobrze nie zmierzy.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25
19 minut temu, Desperado napisał:

Czyli ciągle na czwartej ten sam problem, jak zdjęta, zmierzyć wystawanie tulei ile wystaje, bo tu może być problem z uszczelką, i to miernikiem zegarowym , bo tam czym innym tego dobrze nie zmierzy.

I mi tak się wydaje. Wszyscy majstrzy to "na paznokiec" mierzą 😁

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4137

No właśnie, jeszcze zależy czy na myty czy brudny   :P  tam ma być między 0,02 - 0,08mm, to sobie zmierzy paznokciem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4137

No do 0,08 to już góra, tu ważne czy aby nie na równo z blokiem.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25
Napisano (edytowany)

Rocznik ciągnika 98. To oznacza orginal tuleje i panewki?

20240112_193557.jpg

20240112_193106.jpg

20240112_194306.jpg

Mechanik kuzyniak gada by tą dziurę obsadzić nową tuleją dla świętego spokoju a reszty się narazie nie tykac bo jeśli to orginaly to są w naprawdę dobrym stanie. No i panewki korobowodowe zarzucić nowe

Edytowano przez Lukasz93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4137
Napisano (edytowany)

Mierzyli czy to wina za nisko osadzonej tulei? od tego trzeba było zacząć, bo po co wkładać nową jak ta może być dobra, co do panewek, jeżeli ma dobre ciśnienie i panewki bez uszkodzeń to jaki sens zakładać nowe panewki, czasem po takiej podmiance ciśnienie po jakimś czasie zaczyna spadać.  Czym wy skrobiecie że ten tłok taki porysowany? przecież to idzie tak wyczyścić że ryski nie będzie.

Edytowano przez Desperado
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4137

Coś widzę że tam trzeba zacząć najpierw od wymiany, ale mechaników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    2995
Napisano (edytowany)

Żeby zlokalizować na którym cylindrze/glowicy dmucha to nie trzeba tyle zachodu .....wystarczy zdjąć pasek z pompy /wentylatora  i odkręcić dekle zaworów i podeprzeć zawory po kolei na głowicach , podkładając 20 groszy między grzybek a dźwigienkę pod wydech i ssący .....jeśli przedmuch w chłodnicy ustanie to mamy zlokalizowany temat ...ja zawsze tak robiłem 

Edytowano przez Bogdan_ja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Desperado napisał:

Mierzyli czy to wina za nisko osadzonej tulei? od tego trzeba było zacząć, bo po co wkładać nową jak ta może być dobra, co do panewek, jeżeli ma dobre ciśnienie i panewki bez uszkodzeń to jaki sens zakładać nowe panewki, czasem po takiej podmiance ciśnienie po jakimś czasie zaczyna spadać.  Czym wy skrobiecie że ten tłok taki porysowany? przecież to idzie tak wyczyścić że ryski nie będzie.

Mierzyli palcem ze niby równo z blokiem, tu nikt nie uważa żadnego mierzenia żadnymi czujnikami zegarowymi 😅 

Tulej organoleptycznie jest wporzadku. Od zewnątrz nie wyżarta. Ja bym ją założył spowrotem na podkładce. Ale mechanik twierdzi że dla 100zl nie ma co jej wkładać znowu wrazie że miała by jakieś mikropęknięcia i znów mógłby być problem. Gumka uszczelniająca jedna juz byla slaba i tyle. Brudu sporo w bloku.

56 minut temu, Bogdan_ja napisał:

Chłop rozebrał silnik bo uszczelki nie potrafi dobrać ....🤣

Uszczelki były zakładane 1.5 mm z okuciami dedykowane do turbo

 

40 minut temu, Bogdan_ja napisał:

Żeby zlokalizować na którym cylindrze/glowicy dmucha to nie trzeba tyle zachodu .....wystarczy zdjąć pasek z pompy /wentylatora  i odkręcić dekle zaworów i podeprzeć zawory po kolei na głowicach , podkładając 20 groszy między grzybek a dźwigienkę pod wydech i ssący .....jeśli przedmuch w chłodnicy ustanie to mamy zlokalizowany temat ...ja zawsze tak robiłem 

Tak próbowałem gdyż wyczytałem ten sposób tu na forum, ale tylko pod wydechu podkładałem i nie ustępował przedmuch może trochę wolniej się płyn unosi na tym cylindrze. Dlatego potem zrobiłem test z tymi rurkami dla pewności i zdjąłem tylko tą 4 glowice

Edytowano przez Lukasz93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    2995
Napisano (edytowany)

Chłopie ta tuleja jest dobra ,po co żeś to wyrywał to nie wiem ...jak lubisz rozbierać to rozbieraj i wymieniaj dobre części na marchew ....spierdaczysz tylko ten motor i tyle 🤣

Edytowano przez Bogdan_ja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25
Napisano (edytowany)
51 minut temu, Bogdan_ja napisał:

Chłopie ta tuleja jest dobra ,po co żeś to wyrywał to nie wiem ...jak lubisz rozbierać to rozbieraj i wymieniaj dobre części na marchew ....spierdaczysz tylko ten motor i tyle 🤣

Ja mechanikiem nie jestem to się nie będę spierał i upierał na to czy na to. Przedstawiam jak wygląda co i jak i co mechanik uznał.

Uparlem się jedynie by znaleźć który gar jest odpowiedzialny za przedmuch by zlokalizowac problem i nie rwac znow wszystkich glowic, gdyż typowi "wymieniacze czesci" radzili kupować nowe glowice lub robic kapitalke bez szukania problemu.

To mi się udało jak na amatora zawsze coś. Procz zdjecia glowicy i misy dalej się już nie tykalem bo nie mam doświadczenia

 

20240113_114930.jpg

20240113_114924.jpg

20240113_114843.jpg

20240113_114825.jpg

 

Przebarwienia powychodzily jakieś

Edytowano przez Lukasz93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4137
39 minut temu, Lukasz93 napisał:

Mierzyli palcem ze niby równo z blokiem, tu nikt nie uważa żadnego mierzenia żadnymi czujnikami zegarowymi 😅 

Tulej organoleptycznie jest wporzadku. Od zewnątrz nie wyżarta. Ja bym ją założył spowrotem na podkładce. Ale mechanik twierdzi że dla 100zl nie ma co jej wkładać znowu wrazie że miała by jakieś mikropęknięcia i znów mógłby być problem. Gumka uszczelniająca jedna juz byla slaba i tyle. Brudu sporo w bloku.

Uszczelki były zakładane 1.5 mm z okuciami dedykowane do turbo

 

Tak próbowałem gdyż wyczytałem ten sposób tu na forum, ale tylko pod wydechu podkładałem i nie ustępował przedmuch może trochę wolniej się płyn unosi na tym cylindrze. Dlatego potem zrobiłem test z tymi rurkami dla pewności i zdjąłem tylko tą 4 glowice

Palcem to powiedz im żeby sobie prostatę sprawdzili czy nie alarmuje    :P, klucz dynamometryczny też pewnie kojarzą z metrową rurą, nową osadzą też na palca? Wystarczyło porządne pomiary porobić zanim tuleja została wyjęta i dokładne oględziny i by wiedział czy warto to ruszać, takie cyrki to się robi jak już naprawdę nie ma innej opcji, a nie jakieś podmianki części w zdrowym silniku.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25
15 minut temu, Desperado napisał:

Palcem to powiedz im żeby sobie prostatę sprawdzili czy nie alarmuje    :P, klucz dynamometryczny też pewnie kojarzą z metrową rurą, nową osadzą też na palca? Wystarczyło porządne pomiary porobić zanim tuleja została wyjęta i dokładne oględziny i by wiedział czy warto to ruszać, takie cyrki to się robi jak już naprawdę nie ma innej opcji, a nie jakieś podmianki części w zdrowym silniku.

Klucz dynamometryczny akurat ma 🙃

Narazie tulej nie kupiona. Są dwie opcje albo nowa, albo podkładkę pod starą, skladac wszystko i test. Podkładki mam wrazie co

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ceres2    44

Tuleje musisz wymienić i pierścienie na tym jednym. Bo inaczej będzie miał jakieś przedmuchy i tyle. Mechanik widzi my nie ale tak to jest.

Dobrze se radzisz🙂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
    • Przez Luk1312
      Witam. Obiło mi się o uszy, że w zetorach 7011 i starszych 7211 czyli z komorą spalania 48mm powinny być końcówki o oznaczeniu dop/dsl150a2. Komora spalania w tłokach 4p jest identyczna jak w c360. Natomiast nowszy typ tłoka 3p posiada komorę spalania 54mm i tam lepiej sprawdza się końcówka dop160. Słyszał ktoś o podobnej teorii, ewentualnie przerobił to na własnej skórze?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj