Skocz do zawartości

Nacisk pionowy przyczepy jednoosiwej na zaczep


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kurna. sie nie znam, ale tak na rozum, to waga przyczepy podzielić na umiejscowienie osi... mało dokładnie , ale orientacyjnie by było...

Opublikowano (edytowane)

wszystko zależy ile ton na przyczepie, jaka długa rama, gdzie jest oś, jak wysoko czy nisko zaczep, czy będzie na przód czy na tył nasypane 

ale mogę ci powiedzieć to będzie przedział od 0 do 3t na pewno 😉

ja tak zasypałem na tył bardziej żeby nie urwać zaczepu w ursusie jak odczepiłem to było tak wyważone mogłem ręka góra dół ciągadło podnosić opuszczać, minus był taki ja skręcam na rondzie a przyczepa pcha ciągnik prosto hahaha

20221105_152136.jpg

Edytowane przez suffeks
Opublikowano
15 minut temu, v11 napisał:

C 360 nie ma górnego zaczepu dostosowanego do pionowego obciążenia -narobisz sobie problemów 

wiem o tym dlatego mówię sypałem na tył i tam na zaczepie było 50kg max

ale kiedyś miałem na polu pod tonę ryzyk fizyk 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, suffeks napisał:

 

 minus był taki ja skręcam na rondzie a przyczepa pcha ciągnik prosto hahaha

20221105_152136.jpg

Minus to byl taki, ze nie zlapala Cie policja na tym rodzie. Takim debilom bez wyobrazni powinni dawac po 50 000 kary to by sie odechcialo naraz zycie innych.

Edytowane przez Marionos
  • Like 1
Opublikowano
13 godzin temu, Deutz537 napisał:

Witam.

Jak obliczyć nacisk pionowy który wywiera załadowana przyczepa jednoosiowa na zaczep w ciągniku? Z góry dzięki

Kiedyś taki jeden majster od przyczep mi tłumaczył że jak masz np. pakę długości 3m, os 1m od tylnej płaszczyzny i nasypane równo np. 3t to nacisk na zaczep będzie wynosił 2t +waga przyczepy od dyszla do osi 

Opublikowano
11 godzin temu, suffeks napisał:

przyczepa pcha ciągnik prosto hahaha

nie będzie do śmiechu jak się zatrzymasz na czyimś pojeździe... albo płocie...

Opublikowano
6 minut temu, superfarmer02 napisał:

Kiedyś taki jeden majster od przyczep mi tłumaczył że jak masz np. pakę długości 3m, os 1m od tylnej płaszczyzny i nasypane równo np. 3t to nacisk na zaczep będzie wynosił 2t +waga przyczepy od dyszla do osi 

Coś nie tak z tym majstrem.

Jak masz os 1 m od końca 3 metrowej paki to 2/3 masy jest na osi bezpośrednio a resztę trzeba podzielić na zaczep i os w zależności od długości zaczepu.

 

Opublikowano

No delikatnie. To co za osią równoważy taką samą wagę przed osią, wszystko co jest ponad to przed osią naciska na dyszel. 

Paka 3m i oś 1m od tyłu, nasypane równo: czyli 1m paki za osią równoważy to co jest na jednym metrze paki przed osią, na dyszel naciska pozostały 1m paki

Opublikowano

Dobrze prawisz, ale należy uwzględnić jeszcze jedną zasadę. 

Nacisk na zaczep jest odwrotnie proporcjonalny do długości dyszla. 

Przykład:

Dyszel wynosił równe zero (czyli zaczep na przedniej burcie) 

Masa przyczepy 1 tona

Masa ladunku 2 tony

Masa calkowita 3 tony

Os przyczepy na 2/3 dlugosci paki

Nacisk na oś ~2,3 tony (tona przed i za osią się równoważą=2t + ~0,3t 

Nacisk na zaczep ~0,7 tony

Z metrowym dyszlem (nie licząc jego masy) te proporcje wyjdą następująco:

Nacisk na oś ~2,5tony

Nacisk na zaczep ~0,5 tony

 

  • Thanks 1
Opublikowano

Instrukcja przyczepy powinna to mówić. Pronar podaje nacisk. Nie ma instrukcji pogadaj z kimś kto ma wagę. Jak będziesz miał załadowaną wjedź na wagę ciągnikiem tak by oś przyczepy była poza wagą. Odepnij przyczepę i w miejscu ucha oprzyj na jakiejś podporze czy klocu drewnianym. Zjedź ciągnikiem z wagi i się dowiesz co i jak.

  • Like 1
Opublikowano

Bez względu na to ile jest nacisku szukałbym innego zaczepu albo nie zapinał do c360 .Nawet choć niezgodne z prawem zlecił bym dorobienie zaczepu

Opublikowano
1 minutę temu, hubertuss napisał:

Instrukcja przyczepy powinna to mówić. Pronar podaje nacisk. Nie ma instrukcji pogadaj z kimś kto ma wagę. Jak będziesz miał załadowaną wjedź na wagę ciągnikiem tak by oś przyczepy była poza wagą. Odepnij przyczepę i w miejscu ucha oprzyj na jakiejś podporze czy klocu drewnianym. Zjedź ciągnikiem z wagi i się dowiesz co i jak.

A nie lepiej zważyć ciągnik z podczepioną przyczepą tak aby ośka przyczepy nie wjechała na wagę i odjąć masę ciągnika? Po co kombinować z odpinaniem i podkładaniem?. Choć ciężko znaleźć wagę żeby była na równi z podłożem. U nas raczej wszystkie są wyżej i są skośne podjazdy, a to przekłamie masę nacisku dyszla.

Opublikowano

Nie wiem jak z podpiętym ciągnikiem rozłoży się masa ale powinno chyba też być dobrze. Odczepienie i oparcie na czymś w miejscu ucha daje jednoznaczny wynik. Jeśli wagi są wyżej to można najechać tak by tylne koła zatrzymały się tuż tuż przy wadze różnica pochylenia już nie wiele zadecyduje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v