Zaloguj się, aby obserwować  
Gość

Mf 255, Zakleszczanie się skrzyni.

Polecane posty

Gość   
Gość

Witam !

Mam pytanie zakleszcza wam się skrzynia w MF 255 ? Bo ja wyjechałem 4 razy w miesiącu ciągnikiem i 2 razy mi się zakleszczył, 2 razy na wstecznym, 1 raz jak pokładałem, 2 jak byłem w lesie i wyciągałem traktor z bagna (Przejeb... na całej lini.). Co może być przyczyną ??

I jak go odkleszczacie ? Był 2 razy mechanik i dalej nie wiem jak to się robi...

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gusin24    0

Witam !

Mam pytanie zakleszcza wam się skrzynia w MF 255 ? Bo ja wyjechałem 4 razy w miesiącu ciągnikiem i 2 razy mi się zakleszczył, 2 razy na wstecznym, 1 raz jak pokładałem, 2 jak byłem w lesie i wyciągałem traktor z bagna (Przejeb... na całej lini.). Co może być przyczyną ??

I jak go odkleszczacie ? Był 2 razy mechanik i dalej nie wiem jak to się robi...

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam :))

Witam. ja mam podobnie u siebie ale zakleszczają mi się biegi przy szybkiej ich zmianie i czasami. co do odkleszczenia to sprawa wyglada tak: odkrecasz korek od wlewu oleju do skrzyni, ten obok dzwigni zmiany biegów, mała dzwignie ustawiasz na N jak do odpalania, dalej bierzesz długi srubokret, badz cos podobnego i patrzysz przez otwor po korku do srodka. widac 3 wodziki (takie suwaki)ustawiasz je tak aby byly w jednej linii, zawsze sa 2 tak samo a jeden przesuniety czyli te jeden dopasowujesz do reszty. To jest najprostszy sposob, bez sciagania pokrywy skrzyni wraz z kolumna kierownicza. jaki jest powod zakleszcania to nie wiem, ale nie dociekalem gdyz u mnie czesto sie to nie zdarza. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    52

a ja odkleszczam poprzez pobujanie ciągnikiem i celowanie w prawy górny róg :) i to nie żart.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    593

Powód zakleszczenia jest poważny.Trzeba rozjechać skrzynią od mostu.Tam wychodzą w skrzyni 3 wodziki.W nich jest kulka która przeskakuje z jednego wodzika do drugiego,ale zawsze kulka blokuję 2 wodziki.Tam są 2 blachy a przyczyną zakleszczania jest pęknięta jedna blacha z nacięciami.

Kiedyś to robiłem u siebie i praktycznie tyle pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja w u2812 podobnie jak kolega wcześniej mówił o wkrętaku tak ja wygiąłem z drutu taki przyrządzik i jest super a biegi blokują się przy szybkiej zmianie biegów to raz a dwa gdy dobrze się nie do końca wciśnie się pedał sprzęgła przynajmniej u mnie tak potrafi się zrobić ale odpukać sporadycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

@tomek73 Chyba będę musiał to zrobić, bo nie będzie tak ze wyjadę w trasę i zaraz zakleszczenie, dzięki za odpowiedź. :)

 

@gusin24 Ja właśnie widzę tylko 1 wodzik, jutro postaram się zrobić zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Gdy ja zakleszczyłem biegi na 1 to tato wybijał taką szpilkę mocującą (pod gumą przechodzi w poprzek drążka) drążek zmiany biegów i drążkiem nastawiał wodziki.


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Też tak robię :)

Ostatnio zdarza mi się coraz częściej ze się zakleszcza MF 255, chyba już tam się trochę części wypracowało :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Mi to pierwszy raz w życiu się zblokowało podczas orki.

Ja mam gorszy problem bo mi się ta taka jakby nakrętka co w niej zamocowana jest wajcha reduktora się wyrobiła, a dokładniej gwint i podczas jazdy się wajcha reduktora przekręca na boki i mnie wkór... bo przy wysiadaniu i wsiadaniu nogawką czasem zahaczam i nią obkręcam. Tato tego szukał w agromach, grene i tego nie mają. Ciekawe czy w obudowie też gwint się nie spierniczył, a do wymiany trzeba pokrywę skrzyni odkręcać ehhh :D

Kris, ile twój ma mth bo mój ok 6k i nie mogę narzekać, no prawie bo nie mogę włączyć blokady ale to chyba pedał rdza przyłapała bo blokady nigdy nie używałem ,a tato bardzo rzadko :)


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelwlosty    6

Mi jak sie zablokuje to zdejmuję tą gumę co jest na dole dzwigni i wybijam taki bilec co trzyma dzwignie podnoszę do góry i celuję w ten bieg na którym jest zablokowany :D


Sprzedam oponę do beczkowozu !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

dokładnie jak kolega @pawelwlosty napisał należy wyjąć bolec blokujący wajchę zmiany biegów i ustawić lewarek na tym biegu, na którym się zakleszczył ciągnik


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Mój ma coś koło 6,5tys ale ostatnio przez pół roku licznik nie działał :D i kiedyś tam też linka się zerwała na dłuższy czas :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    52

mój też ma 6,5 ale od ładych kilku lat nie działa licznik i na pewno by się obrócił :D Już końcówka silnika niestety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w moim MF 235 też czesto się zakleszczała skrzynia chociarz ostatnio to juz nie pamiętam kiedy i tak samo odkrecałem śrube od wlewu oleju i tam coś tata wybijał i najcześciej to się działo wtedy gdy np. zmieniałem z 3 biegu na 4 i nie puszczałem odrazy sprzegła tylko leciał z gurki rozpedzil sie troche i za chwile puszczałem to wtedy sie zakleszczał albo np czesto gdy z kultywatorem wkładałem 2 i traktor prawie sie zatrzymał to juz wiecej 2 nie wyciągnąłem:D:DTylko że traktor ma już 11000 mth i skrzynia ani razu robiona nie była

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Kris80
      Witam kupiłem mf6130 98r po godzinie w polu zapaliła mi się kontrolka filtra oleju przekładniowego. Co to może być bo olej jest nowy filtr też. Olej zalecany przez producenta AGCG 10/40. Czego mam szukać.
    • Przez 35bogus
      Mam pytanie zamiast płacić za szpilki do głowicy czy można kupić śruby 12.9. Pytanie z tych ekonomicznych. Czy ktoś coś takiego robił i czy zdaje egzamin. 
    • Przez 35bogus
      Witam wszystkich,
      Przyszedł czas na remont silnika, ciśnienie na tłokach się skończyło, zaczął dymić i olej przepuszcza przez odmę. 
      Pytanie do Was, jakiej firmy kupić tłoki i tuleje do silnika A4.248. 
      Będę wdzięczny za sugestie. 
    • Przez Arek84
      Witam, jako laik ale z jakimś tam małym pojęciem przynajmniej wystarczającym do takiego ciągnika robię remont kapitalny noi wyciągłem wal który jest po 1 szliwie który pojedzie do sprawdzenia ale według mnie na czopach głównych jest za bardzo dojechany aby wyszedł 2 szlif a nawet 3. Biorąc pod uwagę fakt że te wały pękają jak kondomy przy programie 800+ moje pytanie do fachowców jaki nowy wał polecacie do tego 3p aby był solidny i na lata. Na rynku jest tego pełno ale który faktycznie będzie dobrym rozwiązaniem? Dodam że robię konkretny remont, czyli blok jedzie na osiowanie +surowe tuleje+ planowanie pod głowice, nowa głowa pompa oleju pompa wody i inne elementy więc wał ma być konkret bo wkońcu należy mu się po 20 tys godzin na gospodarce

      Noi też jaką pompę oleju, pompę wody i głowice polecacie bo też tego jest na rynku, obecnie mam oryginały które już są wykończone
    • Przez 35bogus
      Witam, 
      Potrzebuje ustawić pompę wtryskową w MF690 1983r. Odebrałem pompę i wtryski od fachowca. Chcę ustawić prawidłowo pompę wtryskową ale nie mam pewności czy dobrze się do tego zabieram. Zaraz po świętach chce to zrobić. 
      Od początku. Kręcę kołem zamachowym, pojawiają mi się dwa znaki jeden po drugim, wnioskuję że to moment wtrysku, dalej kręcę mam jedną kreskę podejrzewam GMP 1 tłoka. Cofam do tych pierwszych dwóch znaków ale nie wiem na który ustawić. Bo jak ustawiam na drugim to w pompie nie mogę ustawić znaku C na koniec segera. Pompa była u dobrego fachowca. Może ja na zły znak ustawiam. Proszę o poradę czy ustawiać na tym pierwszym z tych dwóch czy na dym drugim z tych dwóch. Będę wdzięczny za podpowiedź jak ustawić koło zamachowe żeby potem ustawić pompę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj