Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie,podpowie ktoś coś na temat Silników po kapitalnym remoncie na wymianę starego do c330M.Moze ktoś przerabiał ten temat i może coś powiedzieć lub polecić jakąś firmę bądź odradzić takiego pomysłu.Z góry dzięki za pomoc.
Opublikowano

 Większość  przeprowadza remont posiadanego silnika ,a na wymianę silnika często  decydują ci ,których silnik ( korpus ) poza zużyciem ma jeszcze jakąś wadę. Nie jest to regułą,ale trzeba się z tym liczyć, że kupując silnik po regeneracji może on  zawierać wał po n-tym szlifie, naprawiany korpus po rozmrożeniu,czy też części z odzysku. Podejrzewam że to dopiero pierwszy remont,  ile mtg ma przepracowane ?

Opublikowano

Czyli teoretycznie nie na dużo mtg , na ogół silniki takie wytrzymują co najmniej 5-6 tys. mtg. W zależności od ciśnienia  smarowania , stanu czopów - remont można ograniczyć do wymiany panewek i remontu tzw." góry".

Opublikowano

Ja to bym się dobrze zastanowił czy w takie coś się pchać,wał może być któryś tam szlif części będą nowe ale najtańsze aby kosztów nie robić.Najlepiej poszukaj mechanika niech Ci zrobi twój i wtedy będziesz wiedział co masz w silniku.

Opublikowano

No właśnie od początku pomyślałem że nie ma się co pchać w to bo po roku wyjdzie że po regeneracji był gorszy niż mój ,ale chciałem poczytać opinie ludzi z forum

Opublikowano

Przecież te silniku to proste jak budowa cepa, jak nie masz dwóch lewych rąk to sam sobie na spokojnie ogarniesz, tym bardziej że na YT pełno porad co i na co zwracać uwagę 

Opublikowano

no ja nie mówię że nie da się samemu ,pojęcia trochę mam po szkole rolniczej jestem 😁Tylko po prostu chciałem zobaczyć opinie ludzi z agrofoto i widzę że jest tak jak myślałem że nie będzie żadnej pozytywnej opinii

Opublikowano
14 godzin temu, akmaly napisał:

Nie pchaj się w takie zabawy, szukaj mechanika a najlepiej zakładu który zrobi to profesjonalnie - żadne YT czy fora rolnicze.

Jeden mądry, skoro szuka zakładu to znaczy że nie ma wiedzy na ten temat. W bizonie to robiłem w Zwoleniu u Krawca, silnik na wymianę, możesz wybrać czy chcesz wał po szlifie czy nowy. FV na części i robociznę i do tego gwarancja. Wolał by dołożyć  tysiaka i niech robi zakład a nie gość co się zwie mechanikiem i jeszcze trzeba mu pomóc i przy nim siedzieć żeby nie odwalił numeru. Nie te czasy że problem z mechanikami i trzeba ich w dupe całować za zrobienie.

  • Like 1
Opublikowano

Na ile czasu jest gwarancja i co obejmuje? Znając życie to każdy idzie na łatwiznę, daje najtańsze części, potem silnik grubo maluje farbą żeby ukryć wady bloku. Siedząc przy mechaniku masz pewność jakie części zostały włożone.

Opublikowano
1 godzinę temu, jaco512 napisał:

Siedząc przy mechaniku masz pewność jakie części zostały włożone.

Ale nie wiesz, czy mechanik dobrze poskłada te części. 

Znajomemu mechanik robił remont silnika w C-360 i po remoncie woda poszła do oleju.  

Opublikowano

Te same ryzyko może być w każdym zakładzie.. za dużo znam przypadków że gwinty były pozrywane, śruby powkręcane na szmaty i silikon, kilka lat temu jeden ze wsi oddał 3p do zakładu to nawet do domu nie dojechał bo zginęło ciśnienie po remoncie.

Opublikowano

No tak ale zakład weźmie to na klatę i naprawi co spierdzielił, a wsiowy mechanior jak spierdzieli to nie masz kwita za robotę i będzie się wypierał od odpowiedzialności, nawet jak już uzna swoją winę to przeważnie Ty i tak musisz wyłożyć na części. 

Na  kombajn dostałem 2 pełne sezony gwarancje plus połowa tego co robiłem.Wszystko na piśmie. Mogli wyremontować na moim bloku, spisujesz numery i odbierasz gotowy, czas realizacji w żniwa to było 2-3 dni, ewentualnie na wymianę. U mnie był problem po wymianie że był troszkę mułowaty, zadzwoniłem i zaproponowali przyjazd bądź pomoc telefoniczną w zwiększeniu dawki, odpuściłem temat a później sprzedałem kombajn.

Opublikowano
23 godziny temu, Szymek1234 napisał:

Witajcie,podpowie ktoś coś na temat Silników po kapitalnym remoncie na wymianę starego do c330M.Moze ktoś przerabiał ten temat i może coś powiedzieć lub polecić jakąś firmę bądź odradzić takiego pomysłu.Z góry dzięki za pomoc.

Daj sobie spokój z wymiana silnika. Od razu zaznaczają że wał jest po szlifie a jak tego nie zaznacza to też nie masz gwarancji że dadzą ci nowy i dobrej firmy. Jak masz prosty blok nie wymagający osiowania i trzyma ci ciśnienie a bierze olej to zrób górę i dotrzyj ją ok 40 godz bez obciążenia. Zawsze możesz też sprawdzić stan panewek. Ja u siebie w T25 ostatnio patrzyłem z majstrem i nie było czego się czepić ani luzu przy oryginalnym wale i ok 12 tys godz. Części są do c330 jeszcze w miarę kwestia dobrego majstra i dotarcia żeby wszystko się ułożyło. 

Opublikowano
6 godzin temu, Michał88 napisał:

Nie te czasy że problem z mechanikami i trzeba ich w dupe całować za zrobienie.

Nie te czasy ? Właśnie, że te czasy bo o dobrego pewnego mechanika od silników ciężko. Starzy sie juz pokończyli, następców brak. Jeszcze zapłaci ze 200zl za roboczogodzine... I co z tego, ze zaklad weźmie to na klate ? Znajomy juz kilka lat walczy z takim w sądzie. Do tak prostego silnika instrukcja w ręce i robić samemu. 

  • Like 1
  • Sad 1
Opublikowano

Nie wiem gdzie Ty mieszkasz ale w mojej okolicy łącznie z serwisem jest takich z piętnastu co mają własne zakłady. Choć nie ukrywam że swój ciągnik sam zaprowadziłem 200km do Zdanowskiego. Kupa forsy ale Jest lepiej niż jak go kupiłem.Masz rację że ten silnik jest prosty, nie wiem ile pracuje w roku ale też bym w nim bez powodu wady nie szukał, wymienić co zużyte i dalej do eksploatować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v