Javem

Mf 255 wymiana obudowy rozrządu

Polecane posty

Javem    0

Witam, muszę w moim mf 255 wymienić obudowe rozrządu i mam kilka pytań.

1. Czy muszę ściągać mise olejowa?

2. Jak wyciągnąć walek rozrządu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel100474    31

Misę trzeba ściągnąć a po co chcesz wyjąć wałek wałka nie trzeba wyjmować by wymienić obudowę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Javem    0

Dzięki, nigdy obudowy nie wymieniałem więc zapytam. 

Na coś szczególnie uważać przy wymianie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    712

Pewnie korozja pod pompą wody. Dorobić podkładkę z nierdzewnej, silikon po nią i będzie dłużej niż nowa obudowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89
Napisano (edytowany)

Ale chodzi ci o pokrywe rozrządu czy obudowę rozrządu bo w tych silnikach są to dwa różne elementy ale misy nie trzeba ściągać żeby je zdjąć Do zdjęcia pokrywy wałka rozrządu nie musisz ruszać ale do zdjecia obudowy to juz tak. Musisz zdjąc klawiaturę i jedna ręką podtrzymywac popychacze a druga wyjmować wałek, wychodzi bez niczego do przodu (pompke paliwa tez musisz zdjąć)

 

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3053

jesli gdzies wyczytal ze woda w oleju to spod pokrywy -to bym sie wstrzymal z wymiana, ona jest z aluminium , do tego warto przed zalozeniem dokladnie ja sprawdzic ja kupilem z deka-ledwo pol cyntymetra- krzywa.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Javem    0

Obudowa. Obudowa. Bo ma dziure. 

Więc żeby wyjąć obudowę, to wiadomo koła rozrządu trzeba zdjac etc ale co z tym wałkiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawin698    7

Do zdjęcia kół rozrządu i wyjęcia pompy pamietaj o ustawieniu rozrządu na znaki. Jak dobrze pamiętam to wałek rozrządu zostanie w bloku, jak chyba w każdym perkinsie. Miska olejowa nie obejmuje chyba obudowy rozrządu (dopiero w 4 cylindrach tak jest). Jeśli sie mylę w tym zakresie bo piszę z pamięci, to wystarczy pewnie odkręcić od dołu kilka śrub w zakresie zachodzenia miski na obudowe.

Skąd uszkodzenia obudowy jeśli mozna wiedzieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89
Dnia 9.02.2023 o 16:13, sawin698 napisał:

Jak dobrze pamiętam to wałek rozrządu zostanie w bloku,

Wałek nie zostanie w bloku Nie ma takiej możliwości Wałek ma szeroka flanszę na koło zębate a w obudowie jest otwór tylko na tyle żeby krzywki przeszły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawin698    7

Faktycznie, wrzuciłem wałek na wujka googla i nie ma szans... Dawno nie rozbierałem tego silnika a pamięć zawodzi...

Więc trzeba wyciągać wałek do wymiany obudowy..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Javem    0

Czyli w końcu ten wałek musze wyjąć czy obudowa sama wyjdzie?

I jak ten wałek wyjąć? Zrzucić pokrywe zaworów i zawory?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawin698    7

Zdejmujesz pokrywę zaworów i demontujesz wałek z krzywkami, później wyciągasz popychacze. Wałek wyjdzie w strone rozrządu. Później przy składaniu może  być potrzeba dodatkowego rozebrania napędu obrotomierza żeby trafić na nacięcia na wałku napedzające przekładnię obrotomierza.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Javem    0

Co ze znakiem dla pompy na obudowie? Trzeba bedzie pome ustawiać od nowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Javem    0

No to wiem, no i zawory wyregulować bo klawiature trzeba zdjąć. Dzięki bo w instrukcji napraw do niego widzialem nabijanie na nowo znaku na obudowie rozrządu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Trzeba pompę wtryskową ustawić prawidłowo (identycznie jak była)  na obudowie rozrządu bo pompę musisz zdjąć. Jesli założysz źle to przestawisz kąt wtrysku paliwa więc jakies znaki przydałoby sie nabić. Jesli wszystko fabryczne i nieruszane to znaki powinne być fabryczne (u mnie są)  Jeśli nie chcesz ruszać pompy to ja to robię tak że odkręcam wszystkie przewody paliwowe i pompę zdejmuję razem z obudową rozrządu  ale jeśli obudowe wymieniasz to będziesz i tak musiał kąt wtrysku ustawiać od nowa bo znaki ci na nic.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Javem    0

Gdyby na flanszy pompy zrobic znak i na kole zebatym tez to zakaldajac je spowrotem powinno byc dobrze. 

(+ maznac farba i markrerm pozostale kola rozrzadu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

A po co ci znaki na flanszy pompy i na kole skoro możesz je złożyć tylko w jednej pozycji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Karter_66
      Proszę o pomoc mam problem z podnośnikiem i nie działa również wałek wom w Massey Ferguson 375 .Podczas pracy w polu przestał działać podnośnik jak i wałek czy to może pompa hydrauliczna jest problem czy ktoś może wie z czym to się je. Proszę jakieś informacje. Co może być problemem.
    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj