Kanuni5125

Niebieski dym w Zetorze 7011

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Kanuni5125    0

Witam wszystkich mam problem ze swoim zetorem, a mianowicie gdy pozostawię na 5 minut włączony silnik na luzie oczywiście to zaczyna kotłować niebieskim dymem, jak przygazuje to jest ok dym znika, co to może byś? Drugi problem to że ostatnio ciężko pali, czy może to być powiązane z tym pierwszym?


URSUS C - 328 POTĘGA MOCY
Nie ma że nie da rady, gaz do końca i musi iść !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11

;[ może być to również spowodowane złym kątem wtrysku stąd nie wielkie dymienie na niebiesko na wolnych obrotach no i oczywiście z tym związane ciężkie zapalanie :)


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipo    15

Mi sie wydaje ze to silnik bierze olej i dlatego jest niebieski dym. Poprostu zbliza sie remont silnika:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hanssss    48

Zobacz wstan wtryskiwaczy, czy nie "leją", jak bierze olej ,wymien może uszczelniacze na zaworach jesli nic nie da to "kapa" silnika ;[


JESTEM MARTIN :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kanuni5125    0

Dziś byłem rano z nim u mechanika i powiedział to samo że pewnie olej bieże, ale sprawdzam co raz i nic oleju wcale nie bieże, na mocy nic nie podupada, może i coś troche bieże z konś olej, ale pewnie tylko pierścienie olejowe na tłokach są zurzyta ja tak obstawiam :)

 

A co do mocy, mówicie że mam zarżnięty silnik, jak ostatnio woziłem słome, ciągałem dwie lawety na które łącznie weszło 500 kostek i legalnie ruszałem z 4 biegu, nawet nie przydechł, mam nawet zdjęcia tego zestawu tyle że nie chcą go uznać na AF :)


URSUS C - 328 POTĘGA MOCY
Nie ma że nie da rady, gaz do końca i musi iść !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7341Zetor    0

tym dymieniem się nie przejmuj to nie od oleju te zetory wszystkie tak mają poprostu jak chodzą troche na jałowym to za mało idzie powietrza i paliwo się do końca nie spala dlatego taki lekko niebieski jakby walił ojej byłby taki śiwy co do ruszania ta seria zetorów ma pąpe która żeby zablokować szynę przy zapaleniu trzeba wcinąć przycisk mechanik mi móił że lubi się troszkę coś tam przestawić i jak się rusza to nie dostaje całego paliwa ale jak wejdzie na obroty to mu przechodzi. albo napraw albo załóż pompe od 7211 będziesz mieć spokój. aha jakby ciągnął olej toby przy dodaniu gazu mocnego to zamiast czarnego w tedy jechał by z komina właśnie siwym. a i jakby poszły pierścienie to by odmą walił olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

popieram przedmówcę ale jak dawno nie sprawdzałeś zaworów wtrysków i kąta na pompie to może warto;) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kanuni5125    0

Dzięki wielkie dla 7341Zetor i center widać że znacie sie na żeczy :) Tak jak muwiłem silnik nie może być zarżnięty bo mam jeescze power :) . Ale wtryski i zawory to nawet dziś popatrze, a jak nazbieram kasy to i pompe zregeneruje. :)


URSUS C - 328 POTĘGA MOCY
Nie ma że nie da rady, gaz do końca i musi iść !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

nie koniecznie z oleju :D

u mnie dymi jak głupi na niebiesko i okazało sie ze jest to wina pompy i wtryskow.

Wiadomo także przecież silnik nie jest nowy jakies zużycie ma ale żeby od razu do remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Co może być przyczyną że w 7211 leje się olej spod kolektora wydechowego na łączeniu z głowicą pierwszego cylindra, od kabiny patrząc??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodzu_33    8

A ciekawe czy na rozrządzie się nic nie przestawiło. Dawka paliwa może trafia w nieodpowiednim momencie :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj