Skocz do zawartości

Zetor 5320 - nowy licznik ale i tak nie działa obrotomierz ani nie nabija motogodzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z obrotomierzem w Zetorze 5320. Zacząłem od licznika, sprawdzając miernikiem napięcie jakie idzie z prądniczki (przewód M, zielony) napięcie zmieniało się wraz dodawaniem gazu ale bylo bardzo niskie 0,60V przy średnich obrotach (wydaje mi się ze trochę i tak za niskie). Kupiłem nowy zegar, z elektronicznym zegarem motogodzin ( do 30 km/h) poprzedni był 35 km/h (oryginalny). Założyłem nowy zegar, po wciśnięciu kluczyka słychać jak zegar włącza się i pokazują się motogodziny, wskazówka od obrotów tylko drgnie i nic. Sprawdziłem ciągłość przewodów i wszędzie jest ok. Odkręciłem i rozebrałem prądniczkę a w niej pełno oleju (pytanie czy tak powinno być) wewnątrz jest taki prawie okrągły wirnik który styka się z palcami, na tym prawie okrągłym wirniku widać kreski i tam właśnie jest delikatnie wypukły. Pytanie czy wszystko jest ok w tej prądniczce. Jak będzie trzeba to kupię nową tylko ciekawi mnie co w niej może być nie tak. Pytanie czy kupiłem dobry zegar 30 km/h czy powinien być 40 km/h? Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz. Pozdrawiam!
 

314930596_892976711707492_5537327050628091581_n.jpg

314774892_481629943935584_477270995841435681_n.jpg

Opublikowano (edytowane)

no takiej to nie widziałem. moja w środku inna. a zresztą na 3 piony powinna być.

ale ja mam 5211.

Edytowane przez Pafnucy
Opublikowano
2 minuty temu, Damiano604 napisał:

Te nowsze od 5320 i w górę mają na 2 piny, fabrycznie i zegar też jest wtedy na 3 piny a nie na 4. 

a oki.

Opublikowano
38 minut temu, Damiano604 napisał:
Witam, mam problem z obrotomierzem w Zetorze 5320. Zacząłem od licznika, sprawdzając miernikiem napięcie jakie idzie z prądniczki (przewód M, zielony) napięcie zmieniało się wraz dodawaniem gazu ale bylo bardzo niskie 0,60V przy średnich obrotach (wydaje mi się ze trochę i tak za niskie). Kupiłem nowy zegar, z elektronicznym zegarem motogodzin ( do 30 km/h) poprzedni był 35 km/h (oryginalny). Założyłem nowy zegar, po wciśnięciu kluczyka słychać jak zegar włącza się i pokazują się motogodziny, wskazówka od obrotów tylko drgnie i nic. Sprawdziłem ciągłość przewodów i wszędzie jest ok. Odkręciłem i rozebrałem prądniczkę a w niej pełno oleju (pytanie czy tak powinno być) wewnątrz jest taki prawie okrągły wirnik który styka się z palcami, na tym prawie okrągłym wirniku widać kreski i tam właśnie jest delikatnie wypukły. Pytanie czy wszystko jest ok w tej prądniczce. Jak będzie trzeba to kupię nową tylko ciekawi mnie co w niej może być nie tak. Pytanie czy kupiłem dobry zegar 30 km/h czy powinien być 40 km/h? Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz. Pozdrawiam!
 

314930596_892976711707492_5537327050628091581_n.jpg

314774892_481629943935584_477270995841435681_n.jpg

Pokaż fotkę obrotomierza i z tyłu numer.

16 minut temu, Damiano604 napisał:

Te nowsze od 5320 i w górę mają na 2 piny, fabrycznie i zegar też jest wtedy na 3 piny a nie na 4. 

Niekoniecznie, na dwa piny to starocie.

Opublikowano

Będę musiał mieć ten na którym jest 35 km/h widoczne, ponieważ teraz dopatrzyłem się ze przy 2200 obr. ciągnik osiąga 25 km/h a nie jak w poprzednim 30 km/h.

Tylko tak myślę że jakby zegar był zły to wtedy bym albo zawyżał albo zaniżał a on nie pokazuje nic. Tylko jak się włączy to wskazówka drgnie delikatnie i leży. 

315205934_457823593122376_7241366519669295094_n.jpg

314929054_1113280252656490_1954581647498680378_n.jpg

314928666_2341763065988083_8367088346002646905_n.jpg

Opublikowano

Jakbyś

11 minut temu, Damiano604 napisał:

Jedyny nr który jest to A1 / 1-22. Więcej nr. nie ma, mogę podać nr z aukcji 83.355.916/59115620

To to jest nic, na starym podaj numer, bo też słabo widać.

Opublikowano
5 minut temu, konteno napisał:

w prądniczce w środku? raczej nie. powinna być w środku chyba sucha 

Właśnie pierwsze co zrobię to ją dokładnie wyczyszczę i uszczelnię tak aby olej nie przedostawał się do środka. Być może dlatego był taki słaby impuls

Opublikowano (edytowane)

Nie tam impuls na 25KM są dwa rodzaje na 2 i 3 piny prądniczka, nie masz numerów na zegarze to d*pa. Zresztą oryginał był na 30KM to taki trzeba było kupić, ale też są dwa rodzaje na 2 i 3 piny prądniczka. Tak to jest jak się próbuje zaoszczędzić na tańszym badziewiu, jeszcze jak jest prądniczka na 3 piny, to jej wymiana na 2 piny to koszt około 100zł, ale na odwrót to już kila stówek. Starego typu liczników już praktycznie nie ma, wszystko elektroniki.

Edytowane przez Desperado
Opublikowano (edytowane)

Przede wszystkim w zetorze 5320 wysiada zegar i nie kręci zegar mth jak są zdarte szczotki alternatora i od ich sprawdzenia proponuję zacząć. Szczotki zaczynają siadać po ok 3500-4000 mth. Wymiana szczotek koszt dość mały a ciągnik zawsze zdążysz porozkręcać.

Edytowane przez karat7
Opublikowano
44 minuty temu, karat7 napisał:

Przede wszystkim w zetorze 5320 wysiada zegar i nie kręci zegar mth jak są zdarte szczotki alternatora i od ich sprawdzenia proponuję zacząć. Szczotki zaczynają siadać po ok 3500-4000 mth. Wymiana szczotek koszt dość mały a ciągnik zawsze zdążysz porozkręcać.

Mam 7211, wyjąłem alternator, chciałem wymienić w nim łożyska. Po ponownym zamontowaniu alternatora nie działa licznik mtg i obrotomierz. Gdzie może leżeć przyczyna?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez Majjdann
      Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
    • Przez emtecc
      witam nagle przestały mi działać zegary i kontrolki w 7745. Po odpaleniu obrotościomierz i paliwo działa o świeci się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika paliwo nie działa. Prąd do stacyjki dochodzi bo można odpalić z przycisku. Zegary mają jakieś zasilanie, przekaźnik? Bezpieczniki sprawdzone - są ok. Jak to ugryźć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v