Skocz do zawartości
PiotrNaw

Problem z ogrzewaniem w ZETOR 5211

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
PiotrNaw    0

WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Witam.

Miałem u siebie taki sam problem. Jeżeli przewody są drożne to sprawdź czy nagrzewnice nie są zapchane. No i ważne też jest to żeby termostat był sprawny, bo u mnie bez termostatu płyn nie chciał się podnosić do góry.

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/15628-problem-z-ogrzewaniem/page__hl__ogrzewanie temat mojego autorstwa, właśnie z tym problemem. Przeczytaj go to może znajdziesz jakieś ciekawe wskazówki.

Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PiotrNaw    0

Nagrzewnice są w porządku. Wymieniłem zawór nagrzewnicy oraz przewody w kabinie. Termostat też ok. Jak połączę rurkę z pompy do kolektora to jest ciepło, zaś jak połączę do nagrzewnicy to już nie ;) . Czy to może być problem z pompą ?? Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

W temacie do którego podałem link, ktoś napisał że winna może być pompa, ponieważ może mieć niewłaściwy luz na wirniku i przez to daje za słabe ciśnienie. Musisz wszystko sprawdzać po kolei, wierze że uda ci się to naprawić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

spróbuj odpowietrzyć układ, zdejmnij przewód przy nagrzewicy i zwiększ obroty, zrób to bez korka chłodnicy, zdarza się również , że naprawi się samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

co prawda miałem ten problem w Ursusie 3512 ale udało mi się go rozwiązać w taki sposób, że: węże i nagrzewnicę "ręcznie" zalałem płynem. Napełniłem nagrzewnicę płynem, założyłem do niej dolny wąż. Następnie nalewałem płyn do drugiego węża aż nie wypłynął górną rurką nagrzewnicy.

Po tym zabiegu po kilku minutach węże od ogrzewania zrobiły się ciepłe. Wcześniej pompa nie zdołała podnieść płynu na taką wysokość i węże nagrzewały się na długości 20 cm

 

P.S. Nie wiem jak jest w zetorze bo jeszcze nie miałem przyjemności tam zaglądać:) - to co pisałem mam z doświadczenia na komfortowej kabinie Ursusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

U mnie grzał ładnie zetor, ale po wymianie przewodu przed zaworem ciepło zimno przestało grzać. Dlaczego? Czyżby tak jak piszecie układ się zapowietrzył? Pompa w ciągniku jest nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    151

Ktoś wie jak wyjąc te rurki idą w kabinie? Niby powinny wyjśc do dołu ale one maja z 1,5m a miedzy kabiną a ziemia jest nie wiecej jak 80cm...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    2006

Ja pierdzielę , wykop dołek , albo jedź na most . Kombinuj , myśl - to nie boli .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    151
Napisano (edytowany)

Trzeba mieć kanał... Mysłalem,ze ejst jakiś sposb , ze sie bez kanału obejdzie....

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

No  sory  ale  jakiej odpowiedzi oczekiwałeś? wyciągać  możesz odcinając po kawałku  , ale  nowych  tak nie  założysz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    2006

No czego nie ? , tylko że działać nie będą i będą grzechotać w słupku :P;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    151

Udało sie wyjąc, troche ję podgiałęm ale mysłe ze sie nic nie stało :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Popo1993    0

Ja w moim je wywaliłem i włożyłem takie miedziane plastyczne rurki bez problemu grzeje łatwo się wkłada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kup gumowego weza. Oczywiscie na odpowiednia dlugosc. Zegnij na pol przywiaz na zgieciu sznurek, na drogim koncu sznurka przywiaz srubke. Wprowadz od gory slupka srubke ze sznurkiem w miejscu starych rurek i przeciagnij węża. Potem przecinasz w miejscu sznurka i masz gotoww nowe weze od ogrzewania. Koszt takiego weza okolo 100zl. Musi on byc z tych grubszych taki jak cisnieniowy itp. I zeby sie nie splaszczyl w slupku kabiny bo za maly przeplyw bedzie. Ja tak robilem bo moje zgniły.

Ktoś wie jak wyjąc te rurki idą w kabinie? Niby powinny wyjśc do dołu ale one maja z 1,5m a miedzy kabiną a ziemia jest nie wiecej jak 80cm...


Wywal rurki i wstaw gumowy waz. Koszta moze wieksze jak nowe rurki miedziane ale duzo mniej roboty przy wymianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Jeśli ktoś chce mieć ciepło nawet na wolnych obrotach to polecam dodatkową pompę obiegową, ja mam od mercedesa. Pięknie działa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzeba dodatkowej pompy. Jak masz nagrzewnice zawalona kamieniem i kiepska pompe w silniku to jak ma dzialac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Dodatkowa pompa nie jest po to żeby w ogóle działało tylko po to żeby nawet na niskich obrotach. W moim przypadku zarówno nagrzewnica jak i pompa są nowe jednak na niskich obrotach było kiepsko. Wstawiłem pompę i jest dużo lepiej, nagrzewnice grzeją wydajnie już na 800 obr/min.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    151

A ciagnik caly czas stoi CI na wolnych obrotach? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

A cały czas napieprza na wysokich ? No bez sensu dyskusja, w Zetorze nagrzewnice są wysoko, żeby wydajnie grzały trzeba mieć przynajmniej 1500 obr/min inaczej szybko się wychładzają. Do tego często gęsto układ nie używany lubi się zapowietrzyć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      witam
      Jak myślicie, światła przeciwmgielne będą dawały dobre światło przy pracy w polu umiejscowione przy światłach na kabinie w zetorze 7745
      takie: http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho4
      na forach off-roadowych polecali takie lampy zamiennie jako robocze na dach. Na wykresie widać, że ładnie to świeci. Ciekawe jak będzie gdy zamontować je na wysokości około 2 metrów.
      Spotkał się ktoś z czymś takim?
       
      Jakie lampy polecicie na kabinę do zetora na przód?
      Te: http://sklep.wesem.pl/5/6704/lampy_robocze_typu_lor4 na wykresie wydają się dobrze świecić
       
       
    • Przez Mateusz_320
      Witam panowie mam problem w swoim zetorze 5211 91r obrotomierz pokazuje tylko obroty silnika a niestety moto godzin nie nabija długi czas. Pomoże ktoś? 
    • Przez matix0x
      Witam!
      Mógłby ktoś wstawić zdjęcia przymocowania oraz lokalizacji czujników sprzęgła drugiego stopnia, ręcznego, stopu w zetorze 7211. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez Cooler1427
      tak jak w temacie , problem polega ze pokazuje pelen bak.  mimo ze jest faktycznie np 50%
       
      zegar wymieniony na nowy, pływak tez nowy po w starym styki pogniły, instalacja  cala i niema prawdopodobnie przebicia. na schematach elektrycznych znalazłem ze pomiędzy pływakiem a zegarem na desce w wiązce pod kierownica jest przekaźnik.  
      wie ktoś jaki to typ?
       
       możne on zwalił się i to przyczyna ;/
       
      mógłby ktoś podrzucić schemat elektryczny dokładny , albo jakiś skan? ,byłym wdzięczny...

    • Przez Damianursus30
      Witajcie! 
      Jestem szczęśliwym posiadaczem Zetora 7011
      Kupiłem go niedawno i mianowicie chciałbym dojść do ładu z zegarami.
      1. Obrotomierz dochodzi max do 500 obr i dalej nic. A później albo opada i nic,albo wskazówka skacze ale tylko w przedziale "0-500 ". Mth nie nabija. A z racji tego że napęd jak i licznik sporo kosztuje chciałbym żeby ktoś mi powiedział co mogę z tym zrobić.
      2.Wskaźnik paliwa nie działa. jak przekręcę kluczyk to poziom paliwa idzie od razu 4/4.. Kontrolka paliwa też nie działa
      3.Wskaźnik temperatury wody też nie działa.Wymieniony czujnik i to samo co w przypadku paliwa pokazuje od razu max.
       
      No i właśnie to co zepsuło mi się wczoraj czyli chciałem odpalić Zetora, coś pyknęło i włącznik przestał działać . Pali tylko na zwarcie, wciskam przycisk i nic ;c
       
      Potrzebuje waszej pomocy, ponieważ Zetora mam od niedawna i nie mam pojęcia za co się wziąć
       
      Z góry dzięki
×