matheroz

Deutz Fahr Agrotron hamulce światła stop

Polecane posty

matheroz    0

Witam. Mam problem z czujnikami światła stop w moim Agrotronie 85 (1997r). Otóż gdy ciągnik jest zimny wszystko jest ok, po około godzinie pracy zapalają się światła stop. Sprawdziłem czujniki i faktycznie nie reaguja na pedał hamulca (obydwa). Ciągnik postoi ok godziny, ostygnie i wszystko wraca do normy. Ogólnie hamulce działają cały czas bez zarzutu... rozumiem że czujniki by nawalily ale tylko przy rozgrzanym ciagniku? Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matheroz    0

Kable od czujników odłączyłem. I chodzi o to ze przy rozgrzanym ciagniku nie reaguje jeden i drugi na pedał hamulca. Gdy troche wystygnie wszystko działa. Czujniki maja niejako dwa obwody, jeden zwiera napiecie a drugi rozpina przy wciśnięciu pedału. I przy rozgrzanym blokuje sie w pozycji tak jakby był wcisniety pedał... rozumiem gdyby ciągle nie działały ale że tylko po pewnym czasie pracy to nie wiem o co chodzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matheroz    0

Jak sprawdzam multimetrem czujniki przy odlaczonych kablach to wychodzi na to ze są stale załączone, tak jakby hamulec był wcisniety. Po ok godzinie jak ostygnie zaczynają reagować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matheroz    0

Niestety nie wiem czym jest zalany. Poprzedni wlasciciel mówił ze niedawno hamulce były robione. Działają bardzo dobrze, hamuje ostro. Ale rodzaj płynu mógłby mieć znaczenie na działanie czujnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Coooler2017    1

Powinien być olej ATF. Często się zdarza że ktoś w niewiedzy wlewa płyn dot, wtedy puchną uszczelniacze i dzieją się różne dziwne rzeczy. Napisałem żebyś poluzował odpowietrzniki abyś zobaczył czy nie wytwarza się ciśnienie w układzie. Zrobiłeś tak? Staram się zdiagnozować w najtańszy sposób co może być przyczyną, ale jak "może spróbujesz" to powymieniaj kupę części może pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matheroz    0

Dziękuję za porade. Jeszcze nie poluzowalem odpowietrzników bo nie miałem okazji, rolnictwo to dodatkowe zajęcie także dopiero w sobotę spróbuje. Nie denerwuj sie :) ale rzeczywiście to może być przyczyną... dzięki :)ewentualna wymiana płynu to ciężka sprawa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Coooler2017    1

Jeżeli był zalany dot to sporo roboty do tego mogą być pompki do wymiany. Jeżeli był taki jak powinien to po prostu odkręcasz odpowietrzniki przy zwolnicach i pompujesz dolewając świeżego oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matheroz    0

Ok dziękuję za pomoc. Jak zalany dotem to mnie troche zmartwiles, zwlaszcza ze i na sprzęgło to idzie... jeszcze tylko ostatnie pytanie- można jakoś sprawdzić próbkę tego płynu co to jest? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
3 godziny temu, Coooler2017 napisał:

Powinien być olej ATF. Często się zdarza że ktoś w niewiedzy wlewa płyn dot, wtedy puchną uszczelniacze i dzieją się różne dziwne rzeczy. Napisałem żebyś poluzował odpowietrzniki abyś zobaczył czy nie wytwarza się ciśnienie w układzie. Zrobiłeś tak? Staram się zdiagnozować w najtańszy sposób co może być przyczyną, ale jak "może spróbujesz" to powymieniaj kupę części może pomoże.

Na korku zbiorniczka powinno być napisane jaki olej syntetyczny czy mineralny. O ile pamiętam od początku produkcji gdzieś do 99r był syntetyczny olej jak we wspomaganiu starych bmw. Później zmienili na mineralny, nie można ich stosować zamiennie bo rozpuszczają się uszczelniacze.

U siebie miałem atf ale hamulce opornie działały zwłaszcza zimą, po wymianie na lhm plus działają pięknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Coooler2017    1
10 godzin temu, matheroz napisał:

Ok dziękuję za pomoc. Jak zalany dotem to mnie troche zmartwiles, zwlaszcza ze i na sprzęgło to idzie... jeszcze tylko ostatnie pytanie- można jakoś sprawdzić próbkę tego płynu co to jest? 

Długo już go masz?

10 godzin temu, Arek napisał:

Na korku zbiorniczka powinno być napisane jaki olej syntetyczny czy mineralny. O ile pamiętam od początku produkcji gdzieś do 99r był syntetyczny olej jak we wspomaganiu starych bmw. Później zmienili na mineralny, nie można ich stosować zamiennie bo rozpuszczają się uszczelniacze.

U siebie miałem atf ale hamulce opornie działały zwłaszcza zimą, po wymianie na lhm plus działają pięknie.

Dokładnie, DOT jest syntetyczny a ATF mineralny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matheroz    0

U mnie dopiero ok 30 mtg przepracował. Jutro będę na gospodarstwie to zobacze co ma na zbiorniczku napisane. W instrukcji jest żeby używać chf 11s- syntetyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
Dnia 10.11.2022 o 07:31, Coooler2017 napisał:

Dokładnie, DOT jest syntetyczny a ATF mineralny.

DOT to nawet nie olej i w ciągnikach raczej nie stosowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj