Marcin3210

C360 - wyciek z ramienia podnośnika / doprowadzenie ciągnika do ładu

Polecane posty

marszal1999    27

Zielone to odpowietrznik pompy. Korek wlewowy znajduje się na górze regulatora obrotów najbliżej tyłu ciągnika. Czerwony to niestety korek spustowy. Jeśli bardo chcesz możesz odessać olej strzykawką przez miarkę ( śrubka na płaski śrubokręt zaraz za pompką ręczna tylko ta niżej wyżej 2 trzymają pokrywkę). Albo bawić się w naprawę. Albo olać jak większość olej w pompie wtryskowej 🤣

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    8108
1 minutę temu, marszal1999 napisał:

Zielone to odpowietrznik pompy. Korek wlewowy znajduje się na górze regulatora obrotów najbliżej tyłu ciągnika. Czerwony to niestety korek spustowy. Jeśli bardo chcesz możesz odessać olej strzykawką przez miarkę ( śrubka na płaski śrubokręt zaraz za pompką ręczna tylko ta niżej wyżej 2 trzymają pokrywkę). Albo bawić się w naprawę. Albo olać jak większość olej w pompie wtryskowej 🤣

Co do tego olewania to jest tak, że od kiedy pękł mi sworzeń na regulatorze obrotów przestałem olewać olej w pompie. Przez kilka wymian po tym zdarzeniu zawsze zlatywało paliwo, a teraz już że trzy wymiany zlatuje olej. Nie wiem czy to jakieś czary 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marszal1999    27
Qwazi napisał:

Co do tego olewania to jest tak, że od kiedy pękł mi sworzeń na regulatorze obrotów przestałem olewać olej w pompie. Przez kilka wymian po tym zdarzeniu zawsze zlatywało paliwo, a teraz już że trzy wymiany zlatuje olej. Nie wiem czy to jakieś czary 🤔

Z tym odlewaniem się śmieje ale niestety większość olewa, a bardziej nie zdają sobie sprawy że tam jest olej a jak im miarkę pokazujesz to są w szoku 👀🤣

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin3210    0

Czyli ten czujnik jest normalnie zanurzony w wodzie?

 

czujnik.jpg.1f4a7209608524d88eb8db302c73ff35.jpg

 

Odkręciłem śrubkę z miarką na pompie wtryskowej i była zupełnie sucha. Wsadziłem patyk przez korek wlewowy - suchy, wsadziłem w ten otwór z miarką - coś tam na końcu był trochę mokry. I jednak dobrze pamiętałem, że mi paliwo ciekło przez korek spustowy, bo strzykawką wyciągnąłem stamtąd ok. 30 ml paliwa i nic więcej. Chyba, że jest gdzieś tam jeszcze niżej położony punkt niż ten pod wkręcaną miarką.

Myślicie, że normalnie mogę teraz wlać ten litr oleju silnikowego czy coś się tam może stać jak sucha pompa dostanie olej?

pompa_wtryskowa.jpg.7251f9e121e265b172b58e54b8a738d9.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    8108
1 minutę temu, Marcin3210 napisał:

Czyli ten czujnik jest normalnie zanurzony w wodzie?

 

 

Odkręciłem śrubkę z miarką na pompie wtryskowej i była zupełnie sucha. Wsadziłem patyk przez korek wlewowy - suchy, wsadziłem w ten otwór z miarką - coś tam na końcu był trochę mokry. I jednak dobrze pamiętałem, że mi paliwo ciekło przez korek spustowy, bo strzykawką wyciągnąłem stamtąd ok. 30 ml paliwa i nic więcej. Chyba, że jest gdzieś tam jeszcze niżej położony punkt niż ten pod wkręcaną miarką.

Myślicie, że normalnie mogę teraz wlać ten litr oleju silnikowego czy coś się tam może stać jak sucha pompa dostanie olej?

Tak. Czujnik ma kontakt z cieczą. Oleju nie tylko możesz nalać. Nawet musisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marszal1999    27

Z tego co pamiętam to sam czujnik jest odizolowany od cieczy. Jest tam tulejka która jest wkręcona w kolektor wodny i w nią wkręca się czujnik palcami. Olej musisz wlać tylko nie przesadzaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin3210    0

Czujnik wykręciłem, wsadziłem do gorącej wody i wskazówka podbiła prawie do zielonego pola. 

Zacząłem też wlewać olej do pompy wtryskowej i zaraz otworem zaczął się wylewać nadmiar, czyli ropy było więcej niż zdołałem wyciągnąć strzykawką. Na szczęście poxilinę udało się przyszlifować wiertłem i odkręcić śrubę spustową. Zleciało co miało zlecieć i wlałem jakieś 0,7 l oleju zanim zaczął się przelewać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    8108
38 minut temu, Marcin3210 napisał:

Czujnik wykręciłem, wsadziłem do gorącej wody i wskazówka podbiła prawie do zielonego pola. 

Zacząłem też wlewać olej do pompy wtryskowej i zaraz otworem zaczął się wylewać nadmiar, czyli ropy było więcej niż zdołałem wyciągnąć strzykawką. Na szczęście poxilinę udało się przyszlifować wiertłem i odkręcić śrubę spustową. Zleciało co miało zlecieć i wlałem jakieś 0,7 l oleju zanim zaczął się przelewać. 

No i masz ogarnięte 👍. A na bagnecie ile masz oleju w pompie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin3210    0
3 godziny temu, Qwazi napisał:

No i masz ogarnięte 👍. A na bagnecie ile masz oleju w pompie?

Spodziewałem się, że wejdzie ten litr, ale trochę szybciej olej zacząć wypływać z tego otworu na miarkę więc odessałem nadmiar strzykawką i jest mniej więcej na równo z tym otworkiem. Na bagnecie jest tylko kreska MIN więc wydaje mi się, że poziom oleju do otworu powinien być ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    8108

Nie powinno być mniej niż oznaczenie na bagnecie ale za dużo też niedobrze jeśli miałeś paliwo zamiast oleju bo prawdopodobnie będzie Ci się ten poziom podnosił. Kontroluj to. Ja bym jeszcze trochę odessał

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848
Dnia 28.08.2022 o 10:28, Qwazi napisał:

Wczoraj nie dałem rady za dnia. Pod tą listwą są przewody

16616750249608839294932924932144.jpg

Ja nie mogę ale syf...

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    8108

Widziałem gorzej😂. Ciągnik pracuje i nie jest myty codziennie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

U mnie też pracuje myje kilka razy do roku,tyle co ziemii się nawali żeby tak czarno było to nigdy się nie zdarzyło.Wypada te wycieki po usuwać.Zdarzy się zablokować skrzynie,i wykręć bezpieczniki wszystko wpada do środka....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    8108
1 godzinę temu, Adi96 napisał:

U mnie też pracuje myje kilka razy do roku,tyle co ziemii się nawali żeby tak czarno było to nigdy się nie zdarzyło.Wypada te wycieki po usuwać.Zdarzy się zablokować skrzynie,i wykręć bezpieczniki wszystko wpada do środka....

Tam nie ma wycieków

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin3210    0

Zostanie mi chyba jeszcze jedna kwestia. Chciałbym żeby ciągnik był gotowy do odpalania w zimie więc przydałoby się wymienić wodę na płyn. Ale czytałem o tym, że płyn potrafi porozpuszczać rdzę, która może uszczelniać chłodnicę. Są może różne płyny - mniej lub bardziej "żrące"? Jaki najlepiej zalać? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    8108
2 godziny temu, Marcin3210 napisał:

Zostanie mi chyba jeszcze jedna kwestia. Chciałbym żeby ciągnik był gotowy do odpalania w zimie więc przydałoby się wymienić wodę na płyn. Ale czytałem o tym, że płyn potrafi porozpuszczać rdzę, która może uszczelniać chłodnicę. Są może różne płyny - mniej lub bardziej "żrące"? Jaki najlepiej zalać? 

Wydaje mi się że wszystko jedno. Skład płynu opiera się na alkoholu. Raczej to o właściwościach żrących to trochę mit. Zalej jaki Ci wygodnie aby miał możliwie najniższą temperaturę pracy. Jak chłodnica jest zakamieniona i osad ją uszczelnia to tak czy inaczej będzie do wymiany bo albo zacznie przeciekać albo nie będzie dawała rady z chłodzeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848
Dnia 2.09.2022 o 15:41, Qwazi napisał:

Tam nie ma wycieków

Nie ma wycieków a dookoła czarno weź ty chłopie zejdź na ziemię,głupa nie strugaj.Ciężko się przyznać że wali olejem?

To że płyn czyści to prawda,wypłucze ci rdze ale kamienia nie ruszy.Może cieknąć chłodnica ale nie musi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysio22    956

Taki wyciek to nie wyciek :D Jak żyje to c360 szczelnej nie widziałem, cała w oleju zawsze. Ale chociaż dobrze zakonserwowana. Umyć i na 2 tygodnie będzie czysta. 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf362    1121
Dnia 3.09.2022 o 12:02, Qwazi napisał:

Wydaje mi się że wszystko jedno. Skład płynu opiera się na alkoholu. Raczej to o właściwościach żrących to trochę mit. Zalej jaki Ci wygodnie aby miał możliwie najniższą temperaturę pracy. Jak chłodnica jest zakamieniona i osad ją uszczelnia to tak czy inaczej będzie do wymiany bo albo zacznie przeciekać albo nie będzie dawała rady z chłodzeniem

Co najwyżej woda pójdzie do oleju jak liche tuleje lub uszczelki tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848
32 minuty temu, krzysio22 napisał:

Taki wyciek to nie wyciek :D Jak żyje to c360 szczelnej nie widziałem, cała w oleju zawsze. Ale chociaż dobrze zakonserwowana. Umyć i na 2 tygodnie będzie czysta. 

Jak się dba tak ma.Ja rozumiem że zapocenia ok ale nie żeby się lało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    8108
1 godzinę temu, Adi96 napisał:

Nie ma wycieków a dookoła czarno weź ty chłopie zejdź na ziemię,głupa nie strugaj.Ciężko się przyznać że wali olejem?

To że płyn czyści to prawda,wypłucze ci rdze ale kamienia nie ruszy.Może cieknąć chłodnica ale nie musi.

Zapraszam. Sam zobaczysz. Dzisiaj pracuje

1 godzinę temu, krzysio22 napisał:

Taki wyciek to nie wyciek :D Jak żyje to c360 szczelnej nie widziałem, cała w oleju zawsze. Ale chociaż dobrze zakonserwowana. Umyć i na 2 tygodnie będzie czysta. 

Każdy ciągnik jest czysty i mało pali... jak się go po sezonie umyje i postawi w garażu

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

No tak lepiej  się zasłaniać że pracuje i 365 dni każdego roku,że nie znajdziesz 1 dnia żeby ciągnik ogarnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    8108
37 minut temu, Adi96 napisał:

No tak lepiej  się zasłaniać że pracuje i 365 dni każdego roku,że nie znajdziesz 1 dnia żeby ciągnik ogarnąć.

Niczym się nie zasłaniam. Informuje że dzisiaj pracuję i zapraszam do obejrzenia i przekonania się czy to wyciek czy nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysio22    956
3 godziny temu, Adi96 napisał:

No tak lepiej  się zasłaniać że pracuje i 365 dni każdego roku,że nie znajdziesz 1 dnia żeby ciągnik ogarnąć.

Ja tam często myje, ale jak ciągnik potrzebny tylko do przewożenia belek do obory i śruty to nie widzę sensu go uszczelniać i pchać w to pieniądze. Póki jeździ to niech jeździ. Czasami oleju się doleje i tyle. 

I to częste mycie to też nie za dobre. Wody wszędzie naleci i ruda wchodzi tam, gdzie nie powinno jej być. 

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    8108
13 minut temu, krzysio22 napisał:

Ja tam często myje, ale jak ciągnik potrzebny tylko do przewożenia belek do obory i śruty to nie widzę sensu go uszczelniać i pchać w to pieniądze. Póki jeździ to niech jeździ. Czasami oleju się doleje i tyle. 

I to częste mycie to też nie za dobre. Wody wszędzie naleci i ruda wchodzi tam, gdzie nie powinno jej być. 

Mój nie wozi belek i śruty. Jest myty jakieś 3-4 razy w roku. Wyciek ma jeden i świeży, ale nie tam gdzie zostało zrobione zdjecie. Uszczelnie go jak skończę robotę bo nie jest to duży wyciek, bardziej porządne zapocenie.Z moich postów można wyczytać co ostatnio robi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Pawel170912
      Witam. Co jest przyczyną że podnośnik w c360 słabo podnosi. Pompa została wymieniona napęd pompy naprawiony filtr został wymieniony. Dodam że sprawdzałem ciśnienie i na wolnych obrotach jest około 20/30 bar
    • Przez Irek86
      Witam czy ktos posiada Fiata 980 DT i miał jakiekolwiek problemy z hydrauliką 
    • Przez Bykupl
      Witam mam taki problem plecak po regeneracji nowa pompa 40l i zawór pod tą pompę z hylmetu problem jest taki że wszystko śmigało jak należy tur podnośnik na wyjściu 160bar dopóki ciągnik nie pójdzie w duże obroty w rotacyjnej ciśnienie spadło ledwie 110 i słabo tur podnosi po wymianie zaworu na drugi się poprawiło i znów dopóki ciągnik nie poszedł w obroty więc gdzie szukać problemu w rozdzielaczu czy raczej pompa i zawór ? 
    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez Celownik07
      Hej,
      Robilem rok temu kapitalke podnosnika - nowa pompa, zawory bezpieczenstwa, tlok, cylinder, wspornik, regeneracja rozdzielacza nowy olej filtry i takie tam pierdoly, chodzil potem pieknie bez zarzutu a teraz widze ze pulsuje, opada troche i podnosi ( bez obciazenia) a jak wylacze ciagnik na podniesionym to po 30 minutach calkiem opadnie. Mozliwe ze to przez pogode i gesty olej?
      Co ciekawe podpialem plugi 3skibowe zeby zobaczyc czy tez tak sie bedzie zachowywal pod obciazeniem to trzymal ladnie w gorze dlugi czas (wymienilem wszystkie 3lemiesze)-  tez na wylaczanym ciagniku. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj