Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Pytanie szczególnie do posiadaczy Dominatorów z silnikiem Mercedesa OM352A, przy pracy w zbożu plonującym około 6t i więcej z ha temperatura płynu chłodzącego dochodzi do Max, musimy robić kilkunastominutowe przerwy na schłodzenie.

Chłodnica dokładnie czyszczona każdego dnia przed wyjazdem w pole, termostat wymieniony.

Pytanie czy może być coś jeszcze nie tak, czy może ten typ tak ma i w ładnym zbożu po prostu ma za ciężko?

Opublikowano

Ogólnie jest kilka rzeczy do sprawdzenia : naciąg paska, czy korek chłodnicy jest szczelny i utrzymuje ciśnienie , czy układ nie jest zanieczyszczony a w szczególności chłodnica, własności  płynu chłodniczego - większe stężenie glikolu pogarsza własności chłodnicze ( dolanie koncentratu zamiast wymiany płynu ) i ewentualnie czujnik temperatury nie działa prawidłowo.

Opublikowano
darek12311 napisał:

Cześć,

Pytanie szczególnie do posiadaczy Dominatorów z silnikiem Mercedesa OM352A, przy pracy w zbożu plonującym około 6t i więcej z ha temperatura płynu chłodzącego dochodzi do Max, musimy robić kilkunastominutowe przerwy na schłodzenie.

Chłodnica dokładnie czyszczona każdego dnia przed wyjazdem w pole, termostat wymieniony.

Pytanie czy może być coś jeszcze nie tak, czy może ten typ tak ma i w ładnym zbożu po prostu ma za ciężko?

Mój mercedes w mercatorze też strasznie się grzał, pomogła Tylko wymiana chłodnicy teraz jak ręką odioł, nawet ciężko dobić do 80°

Opublikowano

przyświeć latarką po chłodnicy czy na pewno jest czysta miałem tak że chłodnica wydawała się czysta a była zatkana od połowy w górę (pomimo że była czyszczona co dziennie) i sprężarka tego nie dała wydmuchać trzeba było wziąć cienki drucik i powoli przetykać 

Opublikowano
8 godzin temu, darek12311 napisał:

Cześć,

Pytanie szczególnie do posiadaczy Dominatorów z silnikiem Mercedesa OM352A, przy pracy w zbożu plonującym około 6t i więcej z ha temperatura płynu chłodzącego dochodzi do Max, musimy robić kilkunastominutowe przerwy na schłodzenie.

Chłodnica dokładnie czyszczona każdego dnia przed wyjazdem w pole, termostat wymieniony.

Pytanie czy może być coś jeszcze nie tak, czy może ten typ tak ma i w ładnym zbożu po prostu ma za ciężko?

Długo go masz? Wcześniej było ok?

Bo jak kupiłeś niedawno to może być tak że poprzedni właściciel chcąc przyoszczędzić na chłodnicy nowej nalał musztardy :P i efekt jest jaki jest.

Opublikowano

Jezeli nowy nabytek to i moze byc, ze ktos wczesniej jezdzil na zwyklej wodzie. Te chlodnice tego nie toleruja. Pszenica 6t to jest dla niego jak na pusto. Dopiero przy 10t/h zaczyna sie schodzic z przyspieszacza ale tylko dlatego, ze nie daje rady heder wciagac a nie, ze sie grzeje :D

Opublikowano

chłodnica pewnie mocno zabita. U mnie max co było w tym roku to w piątek przy koszeniu żyta hybrydowego na 8 ton z sieczkarnia przy ponad 30 stopniach to czasem do połowy skali dochodziło.

Opublikowano

Kolega kilka lat temu miał w 86 na Mercedesie taki problem kupił go w Niemczech wojował z chłodnicami a okazało się problem z pompa wtryskowa był przestawiony zapłon szczegółów nie pamietam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v