darek12311

Dominator 98S - grzeje się Mercedes OM352A

Polecane posty

darek12311    0

Cześć,

Pytanie szczególnie do posiadaczy Dominatorów z silnikiem Mercedesa OM352A, przy pracy w zbożu plonującym około 6t i więcej z ha temperatura płynu chłodzącego dochodzi do Max, musimy robić kilkunastominutowe przerwy na schłodzenie.

Chłodnica dokładnie czyszczona każdego dnia przed wyjazdem w pole, termostat wymieniony.

Pytanie czy może być coś jeszcze nie tak, czy może ten typ tak ma i w ładnym zbożu po prostu ma za ciężko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    413

Ogólnie jest kilka rzeczy do sprawdzenia : naciąg paska, czy korek chłodnicy jest szczelny i utrzymuje ciśnienie , czy układ nie jest zanieczyszczony a w szczególności chłodnica, własności  płynu chłodniczego - większe stężenie glikolu pogarsza własności chłodnicze ( dolanie koncentratu zamiast wymiany płynu ) i ewentualnie czujnik temperatury nie działa prawidłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    648

Lub problem z silnikiem, np źle ustawiony zapłon lub niedomagania układu wtryskowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ovi    196
darek12311 napisał:

Cześć,

Pytanie szczególnie do posiadaczy Dominatorów z silnikiem Mercedesa OM352A, przy pracy w zbożu plonującym około 6t i więcej z ha temperatura płynu chłodzącego dochodzi do Max, musimy robić kilkunastominutowe przerwy na schłodzenie.

Chłodnica dokładnie czyszczona każdego dnia przed wyjazdem w pole, termostat wymieniony.

Pytanie czy może być coś jeszcze nie tak, czy może ten typ tak ma i w ładnym zbożu po prostu ma za ciężko?

Mój mercedes w mercatorze też strasznie się grzał, pomogła Tylko wymiana chłodnicy teraz jak ręką odioł, nawet ciężko dobić do 80°

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    178

Przy 6t/ha to są wakacje dla tego kombajnu, nie ma prawa się grzać, sprawdź to co koledzy wyżej piszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jony62    0

przyświeć latarką po chłodnicy czy na pewno jest czysta miałem tak że chłodnica wydawała się czysta a była zatkana od połowy w górę (pomimo że była czyszczona co dziennie) i sprężarka tego nie dała wydmuchać trzeba było wziąć cienki drucik i powoli przetykać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    109
8 godzin temu, darek12311 napisał:

Cześć,

Pytanie szczególnie do posiadaczy Dominatorów z silnikiem Mercedesa OM352A, przy pracy w zbożu plonującym około 6t i więcej z ha temperatura płynu chłodzącego dochodzi do Max, musimy robić kilkunastominutowe przerwy na schłodzenie.

Chłodnica dokładnie czyszczona każdego dnia przed wyjazdem w pole, termostat wymieniony.

Pytanie czy może być coś jeszcze nie tak, czy może ten typ tak ma i w ładnym zbożu po prostu ma za ciężko?

Długo go masz? Wcześniej było ok?

Bo jak kupiłeś niedawno to może być tak że poprzedni właściciel chcąc przyoszczędzić na chłodnicy nowej nalał musztardy :P i efekt jest jaki jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    127

Jezeli nowy nabytek to i moze byc, ze ktos wczesniej jezdzil na zwyklej wodzie. Te chlodnice tego nie toleruja. Pszenica 6t to jest dla niego jak na pusto. Dopiero przy 10t/h zaczyna sie schodzic z przyspieszacza ale tylko dlatego, ze nie daje rady heder wciagac a nie, ze sie grzeje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7236

chłodnica pewnie mocno zabita. U mnie max co było w tym roku to w piątek przy koszeniu żyta hybrydowego na 8 ton z sieczkarnia przy ponad 30 stopniach to czasem do połowy skali dochodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tadi77    316

Kolega kilka lat temu miał w 86 na Mercedesie taki problem kupił go w Niemczech wojował z chłodnicami a okazało się problem z pompa wtryskowa był przestawiony zapłon szczegółów nie pamietam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez vrn
      Witam

      Mam problem z Compactem 25, w którym jest silnik Mercedes OM615. Zrobił się luz na pompie wody i nie wiem jak zdjąć koło pasowe osadzone na niej. Do koła pasowego jest przykręcony wentylator na trzy śruby imbusowe i dalej nie ma nic więcej. Wymieniał może ktoś z Was taką pompę?
      Pozdrawiam

    • Przez wojtek918
      Witam. Moim problemem są wibracje podczas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.
    • Przez fza
      Czy regenerowaliście, przez napawanie, otwory mocujące koła wariatora - jakich elektrod użyć. Materiał koła nie jest mi nieznany.
       
    • Przez andrzej78
      Zwracam się z prośbą o info w kwestii długości  miarki - bagnetu poziomu oleju w  silniku Perkins 4.248. Chodzi o odległość od kreski max do grzybka oraz długość rurki , lub numer wybity na bagnecie. Silnik montowany w kombajnach Dominator 56, Mercator 50 , Protektor. Bagnet który mam w silniku był spawany i wskazuje max po wlaniu 5 litrów oleju.
    • Przez DarekGrzebyk
      Witam co może być przyczyną że zapycha się ciągle podajnik klosowy . Był wymieniany pasek od podsiewacza i to tej wymianie wydaje mi się że trochę za dużo zboza idzie na powrót przez co ten lancuch jak by się nie wyrabiał.  
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj