darek12311

Dominator 98S - grzeje się Mercedes OM352A

Polecane posty

darek12311    0

Cześć,

Pytanie szczególnie do posiadaczy Dominatorów z silnikiem Mercedesa OM352A, przy pracy w zbożu plonującym około 6t i więcej z ha temperatura płynu chłodzącego dochodzi do Max, musimy robić kilkunastominutowe przerwy na schłodzenie.

Chłodnica dokładnie czyszczona każdego dnia przed wyjazdem w pole, termostat wymieniony.

Pytanie czy może być coś jeszcze nie tak, czy może ten typ tak ma i w ładnym zbożu po prostu ma za ciężko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    647

Ogólnie jest kilka rzeczy do sprawdzenia : naciąg paska, czy korek chłodnicy jest szczelny i utrzymuje ciśnienie , czy układ nie jest zanieczyszczony a w szczególności chłodnica, własności  płynu chłodniczego - większe stężenie glikolu pogarsza własności chłodnicze ( dolanie koncentratu zamiast wymiany płynu ) i ewentualnie czujnik temperatury nie działa prawidłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    751

Lub problem z silnikiem, np źle ustawiony zapłon lub niedomagania układu wtryskowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    229
darek12311 napisał:

Cześć,

Pytanie szczególnie do posiadaczy Dominatorów z silnikiem Mercedesa OM352A, przy pracy w zbożu plonującym około 6t i więcej z ha temperatura płynu chłodzącego dochodzi do Max, musimy robić kilkunastominutowe przerwy na schłodzenie.

Chłodnica dokładnie czyszczona każdego dnia przed wyjazdem w pole, termostat wymieniony.

Pytanie czy może być coś jeszcze nie tak, czy może ten typ tak ma i w ładnym zbożu po prostu ma za ciężko?

Mój mercedes w mercatorze też strasznie się grzał, pomogła Tylko wymiana chłodnicy teraz jak ręką odioł, nawet ciężko dobić do 80°

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    220

Przy 6t/ha to są wakacje dla tego kombajnu, nie ma prawa się grzać, sprawdź to co koledzy wyżej piszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jony62    0

przyświeć latarką po chłodnicy czy na pewno jest czysta miałem tak że chłodnica wydawała się czysta a była zatkana od połowy w górę (pomimo że była czyszczona co dziennie) i sprężarka tego nie dała wydmuchać trzeba było wziąć cienki drucik i powoli przetykać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    119
8 godzin temu, darek12311 napisał:

Cześć,

Pytanie szczególnie do posiadaczy Dominatorów z silnikiem Mercedesa OM352A, przy pracy w zbożu plonującym około 6t i więcej z ha temperatura płynu chłodzącego dochodzi do Max, musimy robić kilkunastominutowe przerwy na schłodzenie.

Chłodnica dokładnie czyszczona każdego dnia przed wyjazdem w pole, termostat wymieniony.

Pytanie czy może być coś jeszcze nie tak, czy może ten typ tak ma i w ładnym zbożu po prostu ma za ciężko?

Długo go masz? Wcześniej było ok?

Bo jak kupiłeś niedawno to może być tak że poprzedni właściciel chcąc przyoszczędzić na chłodnicy nowej nalał musztardy :P i efekt jest jaki jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    247

Jezeli nowy nabytek to i moze byc, ze ktos wczesniej jezdzil na zwyklej wodzie. Te chlodnice tego nie toleruja. Pszenica 6t to jest dla niego jak na pusto. Dopiero przy 10t/h zaczyna sie schodzic z przyspieszacza ale tylko dlatego, ze nie daje rady heder wciagac a nie, ze sie grzeje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    8149

chłodnica pewnie mocno zabita. U mnie max co było w tym roku to w piątek przy koszeniu żyta hybrydowego na 8 ton z sieczkarnia przy ponad 30 stopniach to czasem do połowy skali dochodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tadi77    318

Kolega kilka lat temu miał w 86 na Mercedesie taki problem kupił go w Niemczech wojował z chłodnicami a okazało się problem z pompa wtryskowa był przestawiony zapłon szczegółów nie pamietam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szakul91
      Witam.  Szukam informacji na temat wtryskow w mercatorze 50.
      Posiadam silnik niebieski perkins 4 LF i są w nim zastosowane wtryski Made in England firmy CAV BDLL150S6545
      Jakie wtryski polecacie warte uwagi, jakaś firma ?? Czy sa gdzies w Polsce dostępne takie same England  ? Jakie ciśnienie powinny mieć wtryski ustawione?
      Jeśli wtryski leją totalnie do wymiany czy probujecie czyścić jakimiś środkami tak jak w samochodach się nie raz praktykuje.  
      Będę wdzięczny za pomoc 



    • Przez patataj_
      tak jak w temacie potrzebuje podstawowe dane regulacyjne tj. momenty dokręcania wału, kąt wtrysku (pompa rotacyjna cav) luzy zaworowe a najlepiej instrukcje obsługi i katalog części. Pozdrawiam i życzę udanych żniw.
    • Przez Artur312
      Witam serdecznie ja z zapytaniem takim .  jak ustawiać dominatora do kukurydzy. Kombajn przezbrojony już do kukurydzy. Teraz pytanie sita posiadam żaluzjowe . Dolne i górne. Jak ustawić.  Jakie obroty bębna itp. Z góry dziękuję za odpowiedzi 
    • Przez siwyadas
      co o nim sądzicie czy jest dobry?czy cęsto występuja w nim jakies awarie?i czy ma dużą wydajnosc (ha) czekam na wasze opinie
    • Przez RybbA1999
      Witam posiadam kombajn claas senator leci mi dużo zboza w podajniku klosowym cepy wymienione na nowe klepisko proste kierownica wiatru ustawiona na 50mm zboze wylatuje tyłem górnym sitem nawet na mocno otwartym sicie dodatkowo leci sloma na sita nagrałem filmik w trakcie pracy 


      Sito 12mm
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj