Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zastanawiam się nad zakupem używanego ciagnika wybór miedzy claas arion 620(pierwsza generacja bez adblu) lub mx 135 +claasa skrzynia 6 półbiegów (case 4 półbiegi) + case wiekszość opini to mocne małoawaryjne i oszczedne +clasa w porównanie do case byłby rocznikowo dużo nowszy ale i droższy - case bardzo ciażko znaleść mx z amartyzowaną przednia osia -claasa podobno w silnikach jd czesto pada uszczelka pod głowica ale to opinie - claas posiada egr i chłodnice spalin -nieznam dokładnych wag claasa i case wiec nie wiem który lepszy i kolejne pytanie czy ciagnik 135km podoła z : - kverneland eg 4 skibowy obrotowy vario resor + wał tylko że ciagany - gruber 3m z zabezpieczeniem sprężynowym -w przyszłosci agregat maschio gaspardo dama 3000 + iena talerzówka z nadbudowanym siewnikiem 3m -przyczepy hl 8011+ hl 6011 czy lepiej szukać wiekszego mx 150-170 lub claas 630-640 tylko że wiekszy claas ma wadliwą przednią amortyzowaną oś ciagnik napewno musi posiadać amortyzowana oś bo bedzie sporo chodził w transporcie i posiadać tuz bez wałka wom z przodu gleby na jakich bedzie pracował od klasy 3a bardzo gliniasta do 4b piachy
Opublikowano

Może dziwne ale rozważ Valtrę to jest niesamowita jakość tym bardziej że skrzynie są projektowane do wysokich mocy a następnie montują słabsze silniki użytkuję 4 szt nie zamienił bym na żaden inny -olej filtry i jechać 

Opublikowano
RU68 napisał:

Może dziwne ale rozważ Valtrę to jest niesamowita jakość tym bardziej że skrzynie są projektowane do wysokich mocy a następnie montują słabsze silniki użytkuję 4 szt nie zamienił bym na żaden inny -olej filtry i jechać 

Bardzo długo rozważalem zakup valtry ponieważ znajomy swiadczy usługi rolnicze i posiada od nowości w firmie valtre t 180 i poza filtrami olejami turbiną i remontem hamulców bo sie zużyły nie robili nic a valtra posiada już 19 tyś mth wiec dla mnie super wynik no i oszczedna w paliwie ale dla mnie niepasuje wniej kabina sterowanie i brak wygodnego fotela dla pasażera a poruszam sie dość czesto w 2 osoby w nowszych jest już kabina ok ale nie ten budżet

Opublikowano

Sterowanie? Mam HiTech Versu Direct wszystko wygodne zrozumiałe i proste .Siedzenie pasażera no cóż w najnowszej pasażer jak w mercedesie ale przy wsiadaniu kierowcę wk***ia (chyba zdemontuję ) coś za coś Dla mnie bezawaryjność to jest to poza tym seria T pneumatyczna amortyzacja osi -bajka i na drodze i na polu .Class jak widziałem 100 drążków przedniej amortyzacji to mi się zrobiło słabo  (jak niemcy mogli takie coś wymyśleć ? Class słaba izolacja na kablach case to CNH -bez komentarza .Oczywiście że można trafić Valtre taki paździerz że nic tylko podpalić ale to muśi być leśna i 20 000 godzin a to nawet ślepy widzi

Opublikowano
RU68 napisał:

Sterowanie? Mam HiTech Versu Direct wszystko wygodne zrozumiałe i proste .Siedzenie pasażera no cóż w najnowszej pasażer jak w mercedesie ale przy wsiadaniu kierowcę wk***ia (chyba zdemontuję ) coś za coś Dla mnie bezawaryjność to jest to poza tym seria T pneumatyczna amortyzacja osi -bajka i na drodze i na polu .Class jak widziałem 100 drążków przedniej amortyzacji to mi się zrobiło słabo  (jak niemcy mogli takie coś wymyśleć ? Class słaba izolacja na kablach case to CNH -bez komentarza .Oczywiście że można trafić Valtre taki paździerz że nic tylko podpalić ale to muśi być leśna i 20 000 godzin a to nawet ślepy widzi

claas zaróno jak i case posiadają przednia oś carraro jest tam kilka punktów smarnych to fakt ale to nie jest wymysł niemców tylko carrato czyli włochów pozatym case mx to jeszce nie cnh tak jak te wszystkie co teraz produkują czy to nh case steyr jeden czort tylko kolor inny a w valtrze sie zgodze w najnowszej jak w mercedesie siedzi pasażej ale to nie mój budżet ja oscyluje bardziej 130tyś maks 150 tyś wiec na nowszą valtre nie ma szans raczej valmet ewentualnie t130

Opublikowano
1 godzinę temu, ketlin23 napisał:

claas zaróno jak i case posiadają przednia oś carraro jest tam kilka punktów smarnych to fakt ale to nie jest wymysł niemców tylko carrato czyli włochów pozatym case mx to jeszce nie cnh tak jak te wszystkie co teraz produkują czy to nh case steyr jeden czort tylko kolor inny a w valtrze sie zgodze w najnowszej jak w mercedesie siedzi pasażej ale to nie mój budżet ja oscyluje bardziej 130tyś maks 150 tyś wiec na nowszą valtre nie ma szans raczej valmet ewentualnie t130

Dopiero w serii 4 są nowe fotele pasażera ale niewiem czy to takie istotne ?Jakby nie było to na wybojach pasażerem miota bardziej bym się skupił nad np szybką skrzynią przednim podnośnikiem no i oczywiście żeby jeszcze były fabryczne opony nawet łysawe -to świadczy że licznik nie kręcony bez względu na markę ciągnika 

Opublikowano
RU68 napisał:

1 godzinę temu, ketlin23 napisał:

claas zaróno jak i case posiadają przednia oś carraro jest tam kilka punktów smarnych to fakt ale to nie jest wymysł niemców tylko carrato czyli włochów pozatym case mx to jeszce nie cnh tak jak te wszystkie co teraz produkują czy to nh case steyr jeden czort tylko kolor inny a w valtrze sie zgodze w najnowszej jak w mercedesie siedzi pasażej ale to nie mój budżet ja oscyluje bardziej 130tyś maks 150 tyś wiec na nowszą valtre nie ma szans raczej valmet ewentualnie t130

Dopiero w serii 4 są nowe fotele pasażera ale niewiem czy to takie istotne ?Jakby nie było to na wybojach pasażerem miota bardziej bym się skupił nad np szybką skrzynią przednim podnośnikiem no i oczywiście żeby jeszcze były fabryczne opony nawet łysawe -to świadczy że licznik nie kręcony bez względu na markę ciągnika 

szybka skrzynia to nawet nie ulega watpliwosci bo w transporcie rzecz niezbedna wrecz a przedni podnosnik to chyba każdy podniesie ten balast 1200 kg? no opony mogą swiadczyć że licznik niekrecony ale handlarze nawet stare potrafia założyć aby sprzedać

Opublikowano

Case MX135 to nie to CNH co dziś tylko stara szkoła dość trwałych niezbyt skomplikowanych ciągników. Akurat mam takiego w pługu EG4 z Vario , resorem i pacomatem. Jedyna uwaga co do podnośnika, bo niezbyt mocny i musi mieć dołożony dodatkowy siłownik żeby to podniósł. Z uciągiem nie ma problemu nawet na 2 metry i 27 cm na średniej glebie.

Opublikowano
9 godzin temu, ketlin23 napisał:

szybka skrzynia to nawet nie ulega watpliwosci bo w transporcie rzecz niezbedna wrecz a przedni podnosnik to chyba każdy podniesie ten balast 1200 kg? no opony mogą swiadczyć że licznik niekrecony ale handlarze nawet stare potrafia założyć aby sprzedać

Szybka skrzynia to dla nie 50KM/h A opony dobrać datą do produkcji ciągnika to nie takie proste a jeszcze wszystkie 4 to już wyczyn .A wiadomo przednie wytrzymują do 5000h tylne max 6500h -więc jak opony wymieniane to więcej mth 

 

1 godzinę temu, bezbarwny napisał:

@RU68, ważna również dostępność i jakość serwisu, a z tym to chyba różnie w tej marce, bo pamiętam, że nie tak dawno, bluzgi rzucałeś ciut w ichnią stronę? 

Gdzie rzucałem bluzgi w kierunku Valtry -przypomnij bo nie możliwe.Więc -wróć bluzgi rzucałem pod kątem ogólnie serwisu maszyn rolniczych (racja powinienem napisać z wyjątkiem Valtry -ale nie chodzi mi o lobbowanie kogo kolwiek ) .Jedyne co mi się nie podoba to że AGCO z dnia na dzień zmieniło dystrybutorów i nowe firmy muszą się od nowa uczyć i przez dłuższy czas ogarniać temat .A serwis Valtry w odróżnieniu innych na telefon bez problemu doradzi jak rozwiązać problem -nie jak inni tylko czyhają żeby przyjechać i skasować .A to co potrzebowałem to zwykle porady odnośnie zmian serwisowych w ustawieniach pamięci wewnętrznej .A co rozmawiać o dostępności serwisu jak się nie psuje ?(oczywiącie tfu tfu tfu żeby nie zapeszyć ) a pozatym kto jedie do serwisu z ciągnikiem XX letnim?

Opublikowano

@RU68, Ty gdy się spinasz, rozsądek w czytaniu ze zrozumieniem tracisz😋

Pisałem o jakości serwisu, a nie ciągników i co do ów serwisu jakości, Twoje bluzgi tyczyć miały, a były, a i są do dziś, bo sprawdziłem. 
Co do naprawy XX letniego ciągnika w serwisie…profesjonalny, choć bez szyldu warsztat, nic tańszy nie będzie, jeśli gwarancji oczekujesz, a warto oczekiwać, bo i te XX letnie, złożone potrafią być😋

Opublikowano
23 godziny temu, ketlin23 napisał:

zastanawiam się nad zakupem używanego ciagnika wybór miedzy claas arion 620(pierwsza generacja bez adblu) lub mx 135 +claasa skrzynia 6 półbiegów (case 4 półbiegi) + case wiekszość opini to mocne małoawaryjne i oszczedne +clasa w porównanie do case byłby rocznikowo dużo nowszy ale i droższy - case bardzo ciażko znaleść mx z amartyzowaną przednia osia -claasa podobno w silnikach jd czesto pada uszczelka pod głowica ale to opinie - claas posiada egr i chłodnice spalin -nieznam dokładnych wag claasa i case wiec nie wiem który lepszy i kolejne pytanie czy ciagnik 135km podoła z : - kverneland eg 4 skibowy obrotowy vario resor + wał tylko że ciagany - gruber 3m z zabezpieczeniem sprężynowym -w przyszłosci agregat maschio gaspardo dama 3000 + iena talerzówka z nadbudowanym siewnikiem 3m -przyczepy hl 8011+ hl 6011 czy lepiej szukać wiekszego mx 150-170 lub claas 630-640 tylko że wiekszy claas ma wadliwą przednią amortyzowaną oś ciagnik napewno musi posiadać amortyzowana oś bo bedzie sporo chodził w transporcie i posiadać tuz bez wałka wom z przodu gleby na jakich bedzie pracował od klasy 3a bardzo gliniasta do 4b piachy

Co masz na myśli "wadliwa przednia oś"? Szwagier ma 620 z przebiegiem ok,5000mth, żadnych problemów i kupił następne dwa. Sąsiad ma w swoim ok.8000mth i jedyny problem z przytartą pochwą półosi tylnej( w oryginale brak smarowniczki ).

Opublikowano
2 godziny temu, bezbarwny napisał:

@RU68, Ty gdy się spinasz, rozsądek w czytaniu ze zrozumieniem tracisz😋

Pisałem o jakości serwisu, a nie ciągników i co do ów serwisu jakości, Twoje bluzgi tyczyć miały, a były, a i są do dziś, bo sprawdziłem. 
Co do naprawy XX letniego ciągnika w serwisie…profesjonalny, choć bez szyldu warsztat, nic tańszy nie będzie, jeśli gwarancji oczekujesz, a warto oczekiwać, bo i te XX letnie, złożone potrafią być😋

A ja ci odpisałem o jakości i poziomie serwisu (więc masz ten sam problem ze zrozumieniem co ja -tak bywa ) Wpisów nie wykreślam bo piszę to co mam na myśli i nie muszę się tego wstydzić . Jak mam zapłacić 250 za rbg u domokrążcy to na pewno wybiorę serwis i poświęcę czas żeby nadzorować co robią . A tak naprawdę to umawiam usługi na wartość zlecenia a nie rbg Ale na razie to teoria jakby się spier

  • Thanks 1
Opublikowano
jacek1296 napisał:

23 godziny temu, ketlin23 napisał:

zastanawiam się nad zakupem używanego ciagnika wybór miedzy claas arion 620(pierwsza generacja bez adblu) lub mx 135 +claasa skrzynia 6 półbiegów (case 4 półbiegi) + case wiekszość opini to mocne małoawaryjne i oszczedne +clasa w porównanie do case byłby rocznikowo dużo nowszy ale i droższy - case bardzo ciażko znaleść mx z amartyzowaną przednia osia -claasa podobno w silnikach jd czesto pada uszczelka pod głowica ale to opinie - claas posiada egr i chłodnice spalin -nieznam dokładnych wag claasa i case wiec nie wiem który lepszy i kolejne pytanie czy ciagnik 135km podoła z : - kverneland eg 4 skibowy obrotowy vario resor + wał tylko że ciagany - gruber 3m z zabezpieczeniem sprężynowym -w przyszłosci agregat maschio gaspardo dama 3000 + iena talerzówka z nadbudowanym siewnikiem 3m -przyczepy hl 8011+ hl 6011 czy lepiej szukać wiekszego mx 150-170 lub claas 630-640 tylko że wiekszy claas ma wadliwą przednią amortyzowaną oś ciagnik napewno musi posiadać amortyzowana oś bo bedzie sporo chodził w transporcie i posiadać tuz bez wałka wom z przodu gleby na jakich bedzie pracował od klasy 3a bardzo gliniasta do 4b piachy

Co masz na myśli "wadliwa przednia oś"? Szwagier ma 620 z przebiegiem ok,5000mth, żadnych problemów i kupił następne dwa. Sąsiad ma w swoim ok.8000mth i jedyny problem z przytartą pochwą półosi tylnej( w oryginale brak smarowniczki ).

w arionie 620 jest własnie ta dobra bezawaryjna oś ( tak jakby przecieta oś i wsadzone wachacze a ta druga to wachacze do samej zwrotnicy i słabe kamienie na zwrotnicach

Dastan napisał:

Case MX135 to nie to CNH co dziś tylko stara szkoła dość trwałych niezbyt skomplikowanych ciągników. Akurat mam takiego w pługu EG4 z Vario , resorem i pacomatem. Jedyna uwaga co do podnośnika, bo niezbyt mocny i musi mieć dołożony dodatkowy siłownik żeby to podniósł. Z uciągiem nie ma problemu nawet na 2 metry i 27 cm na średniej glebie.

a czy mx 150 też ma taki sam udzwig czy mocniejszy i czy posiadasz w swoim amortyzowana oś jak sie spisuje

trakorzysta napisał:

Case kupuj.

a może coś wiecej opinie wady zalety itd

Opublikowano
Pigmei napisał:

150  to już inna wersja MXa , cięższa, mocniejsza i ogólnie większa, podnośnik zupełnie inny o udźwigu  około 8,3T.  

tylko gdzie najlepiej szukać takiego mx 150 z smortyzowana ośią i niezajechanego na maxa

Opublikowano (edytowane)

Jak ma dużo pracować w transporcie  to  Mxy  bym odradzałł,  półbiegi w nich działają bardzo twardo, znaczy się przełączasz półbieg  bez jakiejkowiek płynności znanej z innych marek.

Gdzie szukać ? Tam gdzie wszyscy, portale ogłoszeniowe, własne kontakty, czasem tu na forum ktoś ogłosi że takiego sprowadził i chce sprzedać. Z wyposażeniem  ich też nie jest  sprawa taka oczywista,  Są  z niska konsolą  bez zaczepu do przyczep dwuosiowych, bez pneumatyki są też ze skrzynią 30 km/h ale te pochodzą głównie z Francji, dolne zaczepy do przyczep jednoosiowych też nie są normą,  z resztą tak jak amortyzowana oś oraz przedni podnośnik czy też przedni wom. Nawet są w nich montowane różne rozmiary opon,  taka normalna  opcja stosowana powszechnie  do dziś .

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

W FR skrzynia 30, to tak troche za połowe lat 90-tych była. MXy raczej juz miały 40-tke. Tak czy inaczej jeśli niema superreduktora to koszt przerobienia to ok 2tys + troche roboty lub zapłacenie za robote.

Opublikowano (edytowane)

Swego czasu znajomi handlarze właśnie z taką skrzynią proponowali mi  Mxy i to z Francji, bo ponoć takie przepisy, no ale ja nie prawnik więc czy i kiedy  to zmieniono to się nie wypowiem. Faktem jest że w 99r 30 były sprzedawane , przykład tematu z forum gdzie pisano o takich egzemplarzach.

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

Możliwe. Ja miałem kiedyś 80C, to też miał 30-tke. Tak czy inaczej przerobić na 40-tke to żaden problem. Nawet wiele rozbierać nie trzeba. Generalnie to jakby się uparł, to i 50-tke by zrobił. Tylko by trzeba dwa tryby na zamówienie zrobić.

Opublikowano
Pigmei napisał:

Jak ma dużo pracować w transporcie  to  Mxy  bym odradzałł,  półbiegi w nich działają bardzo twardo, znaczy się przełączasz półbieg  bez jakiejkowiek płynności znanej z innych marek.

Gdzie szukać ? Tam gdzie wszyscy, portale ogłoszeniowe, własne kontakty, czasem tu na forum ktoś ogłosi że takiego sprowadził i chce sprzedać. Z wyposażeniem  ich też nie jest  sprawa taka oczywista,  Są  z niska konsolą  bez zaczepu do przyczep dwuosiowych, bez pneumatyki są też ze skrzynią 30 km/h ale te pochodzą głównie z Francji, dolne zaczepy do przyczep jednoosiowych też nie są normą,  z resztą tak jak amortyzowana oś oraz przedni podnośnik czy też przedni wom. Nawet są w nich montowane różne rozmiary opon,  taka normalna  opcja stosowana powszechnie  do dziś .

wiem że case mx to dobry ciagnik ale jak jest taki problem ze znalezieniem w dobrym wyposażeniu czyli tuz amortyzowana oś pneumatyka zaczep suwany to może lepiej pomyślec o classie arionie 620 ewentualnie może jakieś inne propozycje macie

Opublikowano
Rowan napisał:

Jak przyjdzie aci naprawic skrzynie w arionie, to będziesz płakał 😉

no coś za cos ale 6 półbiegów pod obciażeniem tego niezastapi nic a pozatym te skrzynie chyba dość dużo wytrzymują

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Agra
      Witam, jaki ciągnik wybralibyście w przedziale mocy 70-90 KM w kwocie około 100 tyś(brutto) nie jestem VAT.
    • Przez zlotek
      Na wstępie witam wszystkich użytkowników, forum śledzę od jakiegoś czasu i w końcu potrzebuję rady obeznanych userów. Dziś sprzedałem poczciwą c-330m i czas znaleźć coś mocniejszego, posiadam ogromnyh areał 3ha (byćmoże wzrośnie do 4.5ha w najbliższym czasie) a szukam ciągnika pomioędzy 50 a 65KM obowiązkowo 4x4 i z turem ze względuy na to że bawię się w budowlankę i potrzebna mi maszyna któa będzie sobie radziła z przewożeniem piachu, gruzu drewna itp. pole będzie obrabiała symbolicznie. Zastanawiałem się nad zetorami 5011s (chyba trochę za słaba pompa), 5245 (drogi jak diabli), i same explorer 65, jakie inne ciągniki 4x4 byście zaproponowali? jak wygląda sprawa hamulców pneumatycznych w ciągnikach takich jak same (zetor ma fabrycznie sprężarkę i tam koszt instalacji to max 1000zł czy w ciągnikach same jest podobnie?), łatwo je założyc? czasem muszę zaciągnąć przyczepę ze zbożem na handel... Jak z kosztami serwisu? czy lepiej szukać np zetora 6245 z turem czy same explorer 65? i jak ten drugi poradzi sobie w turze? Dodam że ciągnik (wiadomo że 4wd to nie 2wd) musi być w miarę zwrotny bo czasami trzeba będzie manewrować nim pomiędzy budynkami. czy chłodzone powietrzem ciągniki odpalają łatwiej zimą i jak radzą sobie w pracy stojącej? ciągnik będzie użyuwany co 2 tygodnie do wożenia drerwna do kotłowni. Czy pług trzyskibowy do takiego ciągnika to tak w sam raz?
      Kabina ma być w miarę komfortowa, ze względu na odśnieżanie zimą i fakt że ciągnik będzie jeździł na budowy w promieniu 50km. Proszę o pomoc i z góry dizęki Piotr.
    • Przez elzimny
      Cześć 
      Muszę kupić ciągnik rolniczy pod stabilizator gruntu + pod skorupę na budowę. Minimum 350 km, skrzynia bezstopniowa, 1000 obrotów na wałku dwa obwody hydrauliczne (dane od producenta stabilizatora). 
      Prowadzę firmę drogową. 
      Stabilizator waży 5t.
      Znam się na maszynach budowlanych a traktor to miałem jak jeszcze Ostrówka w firmie miałem więc nie wiem o nich nic o wytłumaczeniu abstrakcyjnych cen już nie wspomnę (chyba tylko sztucznie napompowane ceny dotacjami). 
      Dostawca stabilizatora twierdzi że większość firm kupuje Fendt lub Massey Ferguson ( bo to prawie to samo wg nich). 
      Chciałbym kupić używany ale zauważyłem że większość Fendt serii 9 jest sprzedawana z przebiegiem 8k-9k mth.
      Dziwne to i podejrzane.
      Czy możecie mi coś doradzić odradzić lub naprowadzić w kwestii zakupu? 
      Ile mth średnio ciągnik pracuje bez poważniejszych drogich awarii ? (przy koparkach zakłada się do 15000 mth).
      Stabilizator i cement są dużym obciążeniem dla ciągnika.
      Kwestia budżetu wygląda tak: stać mnie na nowy ale nie chcę nowego bo to nowa usługa i przez najbliższe 2-3 lata będzie nie dochodowa z uwagi na wdrożenie i kwestie pozyskania klientów (w skrócie szkodami kasy na nowy). Myślę że 500-700k chyba że bezpiecznie można poniżej tej kwoty (unikam pakowania się w ciągłe naprawy i remonty, mój własny warsztat za dużo kosztuje).
      Będę wdzięczny za jakieś konstruktywne naprowadzenie w temacie.
    • Przez molibden01
      Witajcie.
      Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami. Odnoszę się z problemem wyboru traktoru (zaznaczam, że nowego, ponieważ sytuacja na rynku używanych ciągników mnie do tego zmusiła). Stoję przed wyborem modelu. W pierwszej kolejności od czego to się zaczęło to promocja na serię 5D i 4E w Deutz Fahre: 5080d w cenie 158 tys. zł netto.  Traktorem miałem przyjemność jeździć, fajny, zwrotny, nie głupi. Macie jakieś opinie na jego temat bo już jest kilka lat po premierze a w poprzednich postach żadnych opinii z użytkowania.
      Tylko co jak co, ma tylko 3 cylindry i turbo. Dlatego w głowie chodzi, a może wybrać co innego. Myślę o Kubocie serii M4-073. Moc podobna, ale 4 cylindry i wyższa pojemność. Jeżeli znacie obecnie ceny Kuboty (z dilerem w tym wypadku sie jeszcze nie kontaktowalem) lub polecacie inne ciagniki w podobnej mocy to będę wdzięczny za pomoc.
       
      Dodam że ciagnik ma głównie pracować w gospodarstwie przy opryskiwaczu ciąganym z nadmuchem, sadzarką karuzelowa, do jakiś prac pomocniczych ale zapewne czasem i jakiś pług 3 skibowy się zapnie lub mniejszy agregat.
       
      Pozdrawiam serdecznie.
    • Przez bortys2001
      Witam. 
      Ktoś się pokusi o porównanie,np Deutz 5080keyline, new Holland T4/t4s
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v