Skocz do zawartości

Sytuacja polityczna w Polsce okiem rolnika- 2022


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Caracali nie ma za wiele, armia francuska ma ich całe 19 sztuk od 2006 roku i nie nabywa kolejnych. Pchają do biedniejszych krajów - Brazylia, Malezja, Meksyk, gdzie nie są wymagane sprzęty o wysokiej niezawodności i parametrach. Do Malezji sami sprzedawaliśmy nasze czołgi nie najnowszej już konstrukcji.

Opublikowano

czy powiedziałem że niemieć ? .

Można mięć ale nie koniecznie Francuskie .

Polska powinna opierać się na własnych śmigłowcach a nie na zagranicznych na zwinnych i tanich w obsłudze ale że nie ma to już inna sprawa .

 

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, galan99 napisał:

Polska powinna opierać się na własnych śmigłowcach a nie na zagranicznych na zwinnych i tanich w obsłudze

Aaaaaa teraz juz rozumiem skąd takie podejście do sprawy. 😂

5 minut temu, jahooo napisał:

Pchają do biedniejszych krajów - Brazylia,

Brazylia ma już swoją wersję zbudowaną z Airbusem. A wymagania sprzętowe są raczej spore, bo to maszyny morskie i nawet przystosowane do przenoszenia pocisków przeciwokrętowych.

Edytowane przez mirro
Opublikowano
2 minuty temu, mirro napisał:

Aaaaaa teraz juz rozumiem skąd takie podejście do sprawy. 😂

Brazylia ma już swoją wersję zbudowaną z Airbusem. 

Teraz trzeba sobie zadac pytanie - czemu ten cudny sprzęt jest tak mało popularny w świecie , i dlaczego nasza armia miałaby się na niego zdecydowac ?

Nie chce być defetystą, ale oceny były mocno średnie, że ten helikopter nie reprezentuje sobą niczego wybitnego. Zarzucano, że nie został w pełni przetestowany w warunkach bojowych - tego akurat nie wiem, czy to prawda. Widzę tylko, że większość armi na świecie nie używa Caracali. Nie chciał bym, aby nasi piloci nie chcieli nimi latać tak samo, jak teraz nie chcą na Mig-29

Opublikowano

Od obecnych zabytków i tak byłby o niebo lepszy. Maszyny którymi lata nasza dzielna armia maja pewnie co najmniej 40 lat.

13 minut temu, galan99 napisał:

czy powiedziałem że niemieć ? .

Można mięć ale nie koniecznie Francuskie .

Polska powinna opierać się na własnych śmigłowcach a nie na zagranicznych na zwinnych i tanich w obsłudze ale że nie ma to już inna sprawa .

 

Galan, mamy obecnie taka sytuację  Moglismy mieć średnie Caracale a nie mamy nic i chyba jeszcze długo nic nie będziemy mieli. Uważasz że to była słuszna decyzja?

Opublikowano
3 minuty temu, jahooo napisał:

Nie chce być defetystą, ale oceny były mocno średnie, że ten helikopter nie reprezentuje sobą niczego wybitnego. Zarzucano, że nie został w pełni przetestowany w warunkach bojowych - tego akurat nie wiem,

Filozofia zakupów, linia montazowa w WZL 1, centrum obsługowe, mozliwość współpracy i kombinowania własnych projektów. 

Warunki bojowe to dośc szerokie pojęcie. Jak widać "Aligatory" rosyjskie tez są niszczone a maszyna miała być cud miód.

To miał być muł roboczy zastępujący Mi 8. Nic więcej. Produkt europejski z zapleczem i częściami na miejscu a nie magazynami za oceanem. 

Współpraca w tej materii z Ukrainą jak widać przyniosłaby jeszcze gorsze konsekwencje, bo nie wiadomo czy zakłady jeszcze istnieją i czy będą istniały.

 

Opublikowano

Tak prawdę mówiąc to na uja komu dziś śmigłowce , teraz to wojna tylko na rakiety 🤷

Z Kaliningradu będzie walił w całej Polsce 

Opublikowano

Jak pokazuje doświadczenie z Ukrainy, lepiej mieć tańszy sprzęt w większych ilościach, niż hiper super, drogi i mało. A Caracal wcale nie był tani, poza tym francuzi nie oferowali z tego co wiem ani offsetu, ani licencji na produkcję w kraju. A nam jest potrzebna produkcja w kraju lub w kooperacji.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

 

5 minut temu, jahooo napisał:

poza tym francuzi nie oferowali z tego co wiem ani offsetu, ani licencji na produkcję w kraju.

A pewnie że nie. Tylko całą linię montażową.

A co zaoferowali amerykanie?

Edytowane przez mirro
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, jahooo napisał:

Jak pokazuje doświadczenie z Ukrainy, lepiej mieć tańszy sprzęt w większych ilościach, niż hiper super, drogi i mało. A Caracal wcale nie był tani, poza tym francuzi nie oferowali z tego co wiem ani offsetu, ani licencji na produkcję w kraju. A nam jest potrzebna produkcja w kraju lub w kooperacji.

To jakby były kupione to miałbyś i stare zabytki i nowe Caracale czyli więcej sprzetu niz teraz. Wracamy zatem do dylematu czy lepiej mieć Caracale czy nic tak jak obecnie.

Pewnie Mirro bedzie lepiej wiedział ale czy my w ogóle bedziemy mieli dostęp do jakichkolwiek części do tego co mamy?

Edytowane przez Ulman
Opublikowano

Jeśli Francuzów nie stać na eksploatację tych helikopterów a Polskę byłoby stać?lepiej nic nie mieć i nie wydać pieniędzy niż wydać miliardy i dalej nie mieć czym latać.

  • Like 2
Opublikowano
11 minut temu, jahooo napisał:

Jak pokazuje doświadczenie z Ukrainy, lepiej mieć tańszy sprzęt w większych ilościach, niż hiper super, drogi i mało. A Caracal wcale nie był tani, poza tym francuzi nie oferowali z tego co wiem ani offsetu, ani licencji na produkcję w kraju. A nam jest potrzebna produkcja w kraju lub w kooperacji.

Ogólnie to lepiej mieć w ogóle sprzęt niż go nie mieć. Bo obecnie nie mamy. Dodatkowo zerwaliśmy umowę co wiązało się jeszcze dodatkowo z karą. Cóż, jak się wybiera ruskiego agenta na ministra obrony to nie ma się co dziwić, że jest jak jest.   

  • Like 1
Opublikowano
3 minuty temu, witejus napisał:

Jeśli Francuzów nie stać na eksploatację tych helikopterów a Polskę byłoby stać?lepiej nic nie mieć i nie wydać pieniędzy niż wydać miliardy i dalej nie mieć czym latać.

Oryginalne podejście. Jakbyś w tej dywagacji zamienił helikopter na traktor to by ci wyszło że lepiej nie mieć czym pola obrobić bo za dużo traktor kosztuje i może sie zepsuć.O.o  

Opublikowano
13 minut temu, mirro napisał:

 

A pewnie że nie. Tylko całą linię montażową.

A co zaoferowali amerykanie?

A kiedy zaoferowali tę linię ? Jak Polska zaczęła się zastanawiać, że jednak nas nie stać na te śmigłowce, wówczas zaczęto nam wmawiać, że białe jest czarne etc. W kontrakcie nie chcieli tego zapisu. To akurat wiem od osób blisko w to zaangażowanych.

Opinia osób kompetentnych , które brały udział w przetargu była negatywna wobec wszystkich konstrukcji, ale politycy chcieli przepchnąć cokolwiek kolanem i odtrąbić sukces.

A po co było sprzedawać zakłady lotnicze w obce ręce ? Akurat w tej dziedzinie nie było jeszcze najgorzej, więc rękami polityków kilka krajów pozbyło się polskiej konkurencji.

  • Like 1
Opublikowano

No i ten drogi zepsuje się dużo szybciej niż ten tani.

2 minuty temu, jahooo napisał:

A kiedy zaoferowali tę linię ?

Jak zdali sobie sprawę że łatwiej będzie przenieść ją do nas, niż walczyć ze swoimi związkami zawodowymi. 

Opublikowano

Caracale byly niewypałem także w kwesti offsetu bo jak król europy obejmował stołek w zamian za umowę z Airbusem to łopaty i wirniki miały być produkowane w Polsce ,montaż pod Łodzią (choć nie było warunków) ale jak rządził PiS to się odmieniło Francuzom i chcieli przysyłać w całości plastikowe konserwy . Nie wiem czy wiecie ale projekt się odradzał na Wegrzech , mieli produkować ich tam a w Polska miała też uczestniczyć w projekcie . Teraz pewnie to wszystko pewnie się rozleci . Caracalami jest odwieczny problem bo posiadają kadłuby z tworzyw i jak stoją to są dobre bo nie rdzewieja :) ale jak zaczynaja tym latać to pęka kadłub i nie bardzo to można naprawić . Przewagą miały być niskie koszty paliwa (nawet 60 % niż w MIGach )ale i te ostatnio przemierzono (jak w Wieśwagenie) i się okazało ze wcale mało nie palą .

Opublikowano
5 minut temu, jahooo napisał:

A po co było sprzedawać zakłady lotnicze w obce ręce ? Akurat w tej dziedzinie nie było jeszcze najgorzej, więc rękami polityków kilka krajów pozbyło się polskiej konkurencji.

W segmencie śmigłowców średnich ani ciężkich nigdy nie byliśmy żadną  konkurencją. Ani awioniki, ani konstrukcji stricte wojskowych. 

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, marks50 napisał:

Caracalami jest odwieczny problem bo posiadają kadłuby z tworzyw i jak stoją to są dobre bo nie rdzewieja :)

Aaaaa Tobie to się Caracal z Tigrem przypadkiem nie pomylił? Bo jak się pomylił, to o kant dupska cały wywód.

Edytowane przez mirro
Opublikowano
4 godziny temu, dsbh napisał:

Przed atakiem na Ukrainę węgiel zdrożał o 100%, obecna sytuacja zabetonuje tą cenę. Niemcy ciągną 50 % węgla z Rosji, resztę z Australii, USA i chyba Kolumbii i nikt nie widzi tam problemu. ( ekologiczni są :ph34r: ) Dlaczego my nie możemy importować węgla z innych kierunków niż Rosja ?

Głównym kryterium cena 245$ Amsterdam i 315$ RPA i to dotyczy węgla dla elektrowni [nasze elektrownie kupują ponoć obecnie po ok 400zł t, Rosjanie pchali ponoć w granicach 50€ na umowę] o cenie dla ludności to strach pomyśleć ale te 2 tys tona może być całkiem realna[ u nas kolumbijski w październiku 21 chodził po 1400 zł obecnie to raczej będzie 2400 zł

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez jahooo
      Zapraszam do nowego tematu, kontynuacja wątku z roku 2024
       
    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez jahooo
      Kontynuacja tematu z 2023 roku
       
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v