michaal11

Praca inżynierska - ładowacz

Polecane posty

michaal11    2

Witam, jestem studentem i w tym roku pisze prace inżynierską której tematem jest projekt ładowacza czołowego, który ma być przeznaczony do ciągników o średniej mocy, głownie skupiłem się na przeznaczeniu do zetorów z serii 5011 - 7011, 5211-7211. Ostatnim elementem jaki pozostał mi do zaprojektowania jest rama, ze względu na zróżnicowanie tych ram, chciałbym przestawić jedną dla konkretnego modelu. Z dostępnych ładowaczy wiekszość jest zamocowana do ciągników i trudno zmierzyć wymiary takiej ramy. Czy ma moze ktoś jakiś szkic lub projekt takiej ramy lub mógłbym dla mnie ją zmierzyć (wymiary gabarytowe, rozstawy mocowań, wielkość mocowań). 

Z góry dziękuje za pomoc! 

Załączam zdjęcie mojego ładowacza, chętnie przyjmę wszystkie uwagi i odpowiem na pytania 

image.png

sylwek23111    330

Nieźle to wygląda. Projektujesz w Inventorze? Jeśli chodzi o łyżkę, to przydały by się dwa żebra najlepiej żeby ją usztywnić oraz lemiesz, czyli dodatkowy ścięty płaskownik z przodu łyżki. Siłowniki od samopoziomowania w rzeczywistości są dwutłoczyskowe, żeby wysuw w obie strony był jednakowy. Żeby ładowacz wyglądał nowocześniej można by do górnego profila który samopoziomuje dołożyć owiewkę z blachy np jak to jest Metal Technik MT 03. Powinno też być jakieś łożyskowanie. Tzn sworzeń na dwóch tulejkach z brązu. Jak obliczysz jeden sworzeń to go wykorzystasz we wszystkich łożyskowaniach ładowacza. Jest wiele rozwiązań do podpatrzenia, ale też wiele pracy bo jak by nie patrzyć trzeba ukształtować ponad tonę stali. Ważne też jest dolne i górne położenie ładowacza, kąty przechyłu łyżki.

mani51    373
sylwek23111 napisał:

Siłowniki od samopoziomowania w rzeczywistości są dwutłoczyskowe, żeby wysuw w obie strony był jednakowy.

jakiś przykład? bo nie mogę sobie tego wyobrazić🤔

mariuszd93    559