areczek00095

512c problem z przednim napędem

Polecane posty

Cześć, od niedawna posiadam Fendta 512c 95r. Dopiero uczę się co i jak, zauważyłem, że na załączonym napędzie podczas skręcania tył tak jakby pchał przód, wydaje się że na skręconych kołach przód się wolniej kręci. Jadąc prosto jest okej, skręcam np w lewo i tylne lewe koło widać, że zaczyna delikatnie ślizgać się na śniegu. Najpierw myślałem że może nie rozłącza blokady mostu tylnego ale wtedy bym wgl nie mógł skręcić. Czasami czuc jakby przy skręceniu kołami na wlączonym napędzie, ciągnik delikatnie hamuje po wciśnięciu sprzęgła. Opony tyl 580/70/38 jakieś 90% Bieżnika, przód 420/85/28 40%Bieznika.  Co o tym myślicie? Coś może być nie tak czy może tak się tylko wydaje na śniegu? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    128

Na przycisku do włączania napędu jest literka A? Jeśli tak to przy skręconych kołach napęd przedni jest rozłączany automatycznie. Powinien być jeszcze drugi przycisk do włączania napędu, bez literki A, wtedy napęd bedzie włączony niezależnie od skrętu kół. Przynajmniej tak jest w fencie vario, ale u ciebie powinno być podobnie. Podobnie jest z włączaniem blokady.

Edytowano przez yaro_1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, yaro_1 napisał:

Na przycisku do włączania napędu jest literka A? Jeśli tak to przy skręconych kołach napęd przedni jest rozłączany automatycznie. Powinien być jeszcze drugi przycisk do włączania napędu, bez literki A, wtedy napęd bedzie włączony niezależnie od skrętu kół. Przynajmniej tak jest w fencie vario, ale u ciebie powinno być podobnie. Podobnie jest z włączaniem blokady.

Wiem, wiem. Tu nie chodzi o to, bo mam na stałe załączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Te traktory mają przedni most z blokadą lsd i takie zjawisko jest dość normalne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    128
2 godziny temu, areczek00095 napisał:

Wiem, wiem. Tu nie chodzi o to, bo mam na stałe załączony.

W starym zetorze jak włączysz napęd to jest on na stałe włączony, w fendtach napęd włączasz guziczkiem, co dało możliwość dodania zabezpieczenia i przy mocno skręconych kołach napęd jest rozłączany, U mnie podobnie jest z blokadą różnicówki. Jest też opcja żeby włączyć na stałe. Tak samo jest z prędkością, przedni napęd odłącza się powyżej 25 km/h. U mnie są po dwa guziki do włączania napędu i blokady. Jednym włączamy z automatycznym zabezpieczeniem, drugim ,,na stale". Być może U ciebie nie ma opcji na stałe, tylko zawsze jest z zabezpieczeniem przed skrętem kół. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, yaro_1 napisał:

W starym zetorze jak włączysz napęd to jest on na stałe włączony, w fendtach napęd włączasz guziczkiem, co dało możliwość dodania zabezpieczenia i przy mocno skręconych kołach napęd jest rozłączany, U mnie podobnie jest z blokadą różnicówki. Jest też opcja żeby włączyć na stałe. Tak samo jest z prędkością, przedni napęd odłącza się powyżej 25 km/h. U mnie są po dwa guziki do włączania napędu i blokady. Jednym włączamy z automatycznym zabezpieczeniem, drugim ,,na stale". Być może U ciebie nie ma opcji na stałe, tylko zawsze jest z zabezpieczeniem przed skrętem kół. 

Kolego, dzięki za podpowiedzi ale wiem co i jak mam włączane w tym fendtcie. W 311lsa też mam wajchę która włączasz na stałe tak jak w zetorze. A tutaj mam jeden przycisk od automatu i jeden od stałego napędu. Gdyby działo się to na automacie to nie zakładał bym tematu. 

 

3 godziny temu, JD1052 napisał:

Te traktory mają przedni most z blokadą lsd i takie zjawisko jest dość normalne...

Blokada lsd? Co to takiego? Na jakiej zasadzie działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    128

Nie pisałeś nic o tym, że to się dzieje przy trybie stałym. W tym przypadku może to wynikać z działania różnicówki. Ja napęd zawsze włączam w trybie auto, i ma to tę zaletę że jak automatyka włączy napęd to ten efekt, który opisałeś to nie występuje. Wnerwia tylko czasami rozłączenie napędu przy mocniej skręconych kołach. Inna inkszość, że z jakiegoś powodu inżynierowie fendta wprowadzili te rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kingway
      Witam , mam pytanie co to może być za objaw szarpania na 3 biegu i 3 półbiegu w polu - praca niezbyt ciężka  ??? Na innych półbiegach ok , nawet w orce na 4 półbiegu i 3 biegu jest ok inne też niby ok oprócz tego 3 półbiegu i 3 biegu . Co to może być ? Czy uszczelnienia na tych ,,choinkach" półbiegach ? Jezdzic nim nadal ? . Dodam , że na drodze na 3 półbiegu i 3 biegu nie szarpie tylko w polu .
    • Przez resters
      Szukam dobrego mechanika od tego sprzętu. Ciągnik 1995 rocznik. Do naprawy turbo-sprzęgło

      Lubelskie- Macie kogoś polecanego? 
    • Przez Grzesiek90
      Witam
      Mam problem z hamulcem ręcznym w Fendt 515C. Po zaciągnięciu nie trzyma wcale. Gdzie szukać przyczyny? Ręczny hamuje tym hamulcem na wale czy przy kołach są jakieś szczęki? 
    • Przez Profesor
      Fendt 515c - na załączonym resorowaniu przedniej osi gdy przekrocze 2 km/h slychac wycie hydrauliki przez 3-4 sekundy, traktor wyraznie traci moc. Po 3-4 sekundach wszystko wraca do normy. Co to moze byc?
    • Przez SZWAGIER1999
      Witam.zastanawiam się nad kupnem Fendt favorit 515c, chciałbym poznać opinie użytkowników fendt-a.Jego wady,zalety,najczęstsze usterki,spalanie itp.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj