Ksawery

Renault 155.54 podnośnik nie opuszcza

Polecane posty

Ksawery    57

Witam podczas orki ciągnikiem Renault 155.54 tz wystąpił problem, że podnosnik nie chce się opuścić, nawet po zgaszeniu i ostygnieciu nie chce opaść. Gdzie szukać przyczyny?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Sterowanie masz mechaniczne? Stało się to nagle, czy już wcześniej zauważyłeś że opuszczanie/podnoszenie na rozgrzanym przebiega powoli?

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

Pierwszy raz się to wydarzylo, podnosnik w pełni mechaniczny, zawsze pracowało wszytko dobrze czy rozgrzany czy zimny, to wydarzylo się po całym dniu pracy nagle nie opuścił i koniec, pług jest zaczepiony, ciągnik stoi zgaszony i nie opuszcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Zaciął się zawór/tłoczek w rozdzielaczu. Może wpadł jakiś opiłek, a może jest już tak zużyty/zarysowany, że bez regeneracji albo wymiany rozdzielacza się nie obędzie. To jest największa bolączka ciągników Renault. Spróbuj jeszcze poruszać dźwigniami od podnośnika, tą co podnosisz i tą co się ustawia głebokość pracy pługa ze skalą 1-10. Dodatkowo w podłodze ciągnika za siedzeniem powinienien być taki wyciągany guzik, nim też poruszaj on jest od regulacji szybkości działania płynnej orki.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

Ok dzięki, jeszcze spróbuje ale pewnie bez rozebrania się nie obejdzie, a można do niej kupić części lub cały ten rozdzielacz by wymienić? I czy dużo z tym pracy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

2-4 godziny rozbierania+ z godzinę na rozebranie rozdzielacza, zależy czy ktoś już to robił i tyle samo składania. Czyli dobry dzień. Nowy rozdzielacz to kosztuje prawie 6 tys, używany chyba 1,5 tys, ale wiadomo, że ma już przepracowane 30 lat i w różnym stanie może być. Niektórzy oddają do Tucholi, czasem pare razy. Można też samemu przypolerować tłoczek, któy się zaciął ale nie zawsze się to udaje... Może też być tak, że masz brudny olej. Tzn jak sprawdzisz na bagnecie to będzie się wydawał czysty, ale jak nalejesz np do strzykawki i postoi z 5 godzin to się okaże że pojawi się warstwa osadu. Najlepiej przejechać z kilometr ciągnikiem, żeby rozruszać olej i jakimś wężem przez złaczkę puścić do butelki 20l olej i z tąd pobrać do strzykawki albo kieliszka. Gdyby było dużo syfu, a chciał byś  zmieniać olej na nowy, to koniecznie trzeba zajżeć, do hamulców, jęsli nie było tam dawno zaglądane tam potrafi się zębrać nawet z pół szklanki mułu. Po za tym są jeszcze okienka serwisowe pod skrzynią i na ich powierzchni też się zbiera syf. W siłowniakch też się zbiera syf, ale łatwo rozebrać i złożyć to można tylko te wspomagające tylny podnośnik. 

Spróbuj jeszcze udeżyć takim średniej wielkości młotkiem w pokrywę do której jest zamocowany rozdzielacz. Rozdzielacz jest zamocowany pod kabiną wewnątrz tylnego mostu. Jest tam bardzo mało miejsca ale spróbuj postukać: https://www.bima.pl/pl/p/UZYWANY-ROZDZIELACZ-HYDRAULICZNY-RENAULT-7700609387/3810

  • Thanks 1
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    25744

Jeszcze możesz spróbować ładowarką lub turem podnieść ciut wyżej pług. Może puścić i na spokojnie pług odepniesz.

Chyba że masz jeszcze możliwość dźwignią podnieść ciut wyżej.

@soltys48 tak farmtrak się zblokował w rozdzielaczu. Uniesienie pomaga.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

Dziś rano odpaliłem kawałek przejechałem, trochę poruszalem wajchami i obrotem pługa i zacząl powoli opuszczać i zaczął normalnie działać. Ciekawe zjawisko ale na razie warunki nie pozwalaja na dokończenie orki więc nie wiem czy przeszło czy będzie się powtarzać. Dziękuję serdecznie za waszą pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Koniecznie sprawdź olej, bo u mnie zaczęło się w skrzyni biegów rozwalać łożysko(jak przyłożyłem ucho do dźwigni zmiany biegów to na jednym biegu łożyska bardziej szumiały i wtedy poszedł rozdzielacz. Znajomy jak kupił MF-a, też mu się zaciął podnośnik, to mu się rozleciała skrzynia za miesiąc. Z tym że ja nie wiedziałem że to było łożysko, a znajomego ostrzegłem to jeździł dalej aż popękały obudowy łożysk i go kosztował remont 2 razy tyle co by go zrobił jak mówiłem.

Edytowano przez sylwek23111
edycja
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PiterParker
      Mam wyciek oleju że skrzyni a dokładnie jest pod skrzynią dekiel przykręcany na 4 śruby w który wchodzi rura ciągnące się po dole skrzyni w stronę mostu. W tym dekielku jest otwór i wystaje zawleczka. Po zawleczcze co jakiś czas spływa kropla oleju. Jest to malutki wyciek ale po dłuższym postoju ciągnika w jednym miejscu zauważalna jest plamka na betonie czy kostce. Czy ktoś orientuje się do czego jest w/w zawleczka ? Jak się do tego dobrać?   

    • Przez kuchar0071
      Witam
       
      Jesłi ktos ma podobny ciagnik i wie do czego kazdan lampka jest przypisana i co ona oznacza bede wdzieczny za opisanie lub wysłanie instrukci serwisowej lub obsługii
       
      adamkucharskiair@gmail.com

    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj