LulaszRol

John Deere 2254 problem z alternatorem i elektryką

Polecane posty

LulaszRol    0
Witam pisze tu ponieważ wiem że są tutaj osoby które się na tym znają i chętnie pomogą tyle ile potrafia. Problem tkwi w tym że alternator jak by nie doładowuje akumulatorów. Więc tak w nocy to widać bardzo dobrze ponieważ lampka w kabinie delikatnie co jakiś czas się podświetli i wyłączy (nie jest to pełen kolor taki jak można ujrzeć po wciśnięciu kontrolki czy żarówki nie są przepalone). Alternator oddany do serwisu, akumulatory nowe, masa przejrzana i wyczyszczona. Dalsze objawy podczas pracy wyłącza młocarnie wraz z hederem. (Wcześniej jeszcze sam przekaźnik co jest przy silniku się spalił i został wymieniony.) Doladowanie akumulatorow i przez jakiś czas około 8h wszystko jest dobrze później znowu wyłącza młocarnie i cała elektrykę wysów rury, podnoszenie hedera i tak dalej. Moje pytanie tutaj co jest winowajcą za słaby alternator wygląda na orginał? Wzbudzacz raczej w porządku ponieważ co jakiś czas załączy. I najmniej znam się na wszystkich tych przekaźnikach jest któryś który może to zakłócać ? Dalej idąc podniósł się wskaźnik płynu chłodzącego ponad 120 stopni poruszanie bezpiecznikiem sprawiło że wrócił do położenia odpowiedniego ale po 1h znowu wyskoczył poza skalę tak samo jest z wskaźnikiem paliwa poza skalą. Podświetlenie zegarów od start ziarna i wytrząsaczy nie działa wcześniej to działało. Może jest coś taką banalnego co nie sprawdziłem a jest przyczyną? Za jakiekolwiek odpowiedzi bardzo dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LulaszRol    0

Ładowanie sprawdzałem i było 14,5V i właśnie jak na desce rozdzielczej podświetli się trochę to pokazuje 12V. I to może trwa z 30s do 1min i znowu jest ładowanie. Później różnie 2min+ i znowu brak ładowania. Sprawdzałem to bezpośrednio na alternatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LulaszRol    0

Tak więc sprawdziłem spadek napięcia pomiędzy + na akumulatorze a B+ spadek wynosi 0.5V. B+ ma przejście do skrzynki z bezpiecznikami i z skrzynki do rozrusznika. Przewody przy rozruszniku rozkręciłem bo były lekko skorodowane wyczyściłem papierem i założyłem. Sprawdziłem znowu spadek napięcia i było to samo 0.5V masę też sprawdzałem jest 0V. Czy trzeba kupić nowe przewody plusowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1980    0
Dnia 3.08.2021 o 00:50, LulaszRol napisał:

Witam pisze tu ponieważ wiem że są tutaj osoby które się na tym znają i chętnie pomogą tyle ile potrafia. Problem tkwi w tym że alternator jak by nie doładowuje akumulatorów. Więc tak w nocy to widać bardzo dobrze ponieważ lampka w kabinie delikatnie co jakiś czas się podświetli i wyłączy (nie jest to pełen kolor taki jak można ujrzeć po wciśnięciu kontrolki czy żarówki nie są przepalone). Alternator oddany do serwisu, akumulatory nowe, masa przejrzana i wyczyszczona. Dalsze objawy podczas pracy wyłącza młocarnie wraz z hederem. (Wcześniej jeszcze sam przekaźnik co jest przy silniku się spalił i został wymieniony.) Doladowanie akumulatorow i przez jakiś czas około 8h wszystko jest dobrze później znowu wyłącza młocarnie i cała elektrykę wysów rury, podnoszenie hedera i tak dalej. Moje pytanie tutaj co jest winowajcą za słaby alternator wygląda na orginał? Wzbudzacz raczej w porządku ponieważ co jakiś czas załączy. I najmniej znam się na wszystkich tych przekaźnikach jest któryś który może to zakłócać ? Dalej idąc podniósł się wskaźnik płynu chłodzącego ponad 120 stopni poruszanie bezpiecznikiem sprawiło że wrócił do położenia odpowiedniego ale po 1h znowu wyskoczył poza skalę tak samo jest z wskaźnikiem paliwa poza skalą. Podświetlenie zegarów od start ziarna i wytrząsaczy nie działa wcześniej to działało. Może jest coś taką banalnego co nie sprawdziłem a jest przyczyną? Za jakiekolwiek odpowiedzi bardzo dziękuję.

Witam jaka była przyczyną ? Bo mam ten sam problem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24

Witam podłączam się do tematu bo też mi wyłącza młocarnie i oczywiście heder.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    443

Najczęściej przyczyna wyłączania się hedera jest awaria dużego żółtego przekażnika firmy hella w skrzynce z przekażnikami ( pod prawą szybą) . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LulaszRol    0

Witam przepraszam że nie odpowiadałem ale sam nie byłem do końca pewny rozwiązania. Wszystko było winne to że po włączeniu świateł halogenów na dachu przestał ładować i ciągnął prąd z akumulatorów a jak już spadło napięcie poniżej 12v rozłączało wszystko.  Więc wyczyściłem do gołego przewody plusowe idące z akumulatorów do rozrusznika i dodałem też przewód z rozrusznika na B+ na alternatorze. Problem dużego spadku napięcia po włączeniu świateł znikł jak i wyłączanie młócarni itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    443
Dnia 6.08.2023 o 11:16, poderwa napisał:

.A za rozłączanie młocarni który przekaznik jest odpowiedzialny ?

Nie wiem. Skontaktuj sie z urzytkownikiem @peugeot , on ma duża wiedze o tym kombajnie. Jesli jednak pomoże Ci ustalić który to jest, napisz tu na forum. Taka wiedza jest cenna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Początek sterowania młocarnią i hederem to sygnał D+ z alternatora ( przewód 161)  reszta jest na tym schemacie .

 

Screenshot_20230807203704.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Acech
      Witam, 
      W w/w ciągniku mam problem z wałkiem WOM, zaraz po załączeniu stacyjki wyskakują poniższe błędy (oraz nie działa wałek WOM):
      BCU: 
      523813.01
      523811.01
      523812.01
      523814.01
      523806.01
      523815.01
      Znalazłem w sieci opis błędów i aby sprawdzić bezpiecznik F02 PLB/01 i 02 - za niskie napięcie na module mocy PC5. Wszystkie bezpieczniki w kabinie sa ok (natomiast bezpieczników o takich oznaczeniach nie znalazłem. Czy ktoś miał podobny problem lub ma dostęp do schematu? Na który pin sterownika ma wchodzić to napięcie? Czy to może jest uszkodzony sterownik BCU?  
      Z góry dziękuję za pomoc.
      GT
    • Przez Slavan
      Witam. Przymierzam się do zakupu john deera w540 z 2009r. Posiada ktoś taki i jest w stanie się wypowiedzieć na jago temat? Czy lepiej go odpuścić i wziąć 2256? Areał 110ha zbóż i 70ha qq.

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez Bartusek2
      Witam mam pytanko jak oceniacie jd 6506 mam do kupienia takiego https://www.olx.pl/d/oferta/john-deere-6506-6510-szwecja-pewny-po-serwise-w-wanickim-piekny-opis-CID757-IDWIskM.html?search[filter_float_motor_hours%3Ato]=7000&search[filter_float_power%3Afrom]=90&search[filter_float_price%3Ato]=140000&search[order]=filter_float_price%3Adesc   i nie wiem co zrobić Z góry dzięki Pozdrawiam 
    • Przez Highlander54
      Witam
      Wie ktoś może jak kalibruje sie czujnik poziomu paliwa w john deere 1470? Wymieniłem go i teraz ciągle pokazuje minimalną ilość w zbiorniku i pokazuje się błąd z kalibracją czujnika
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj