Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Siadl mi silnik w 8045. Szykuje sie kapitalka i mam pytanie- za remont powiedzieli mi 6 tyś. minimum. Zastanawiam sie nad sprzedażą silnika na czesci i zakupem uzywanego od motopompy. Widzislem oferte za 6,5 tyś od pana z Gniezna. Mial ktos z nim do czynienia? Co o tym sądzicie?

Opublikowano

Kiedyś kupiłem w okolicy Gniezna nie pamiętam miejscowosci  bo to było z 10  lay wstecz ( w takich starych po PGR rowskich budynkach ) silnik do U 1014 miał być z agregatu wojskowego  , wymyty wycacany , pierwsze co musiałem robić to remont . Z mojego doświadczenia odradzam

Opublikowano

wszysto zalezy od tego jak byl serwisowany i czy w ogole,ile razy wroku byl odpalany,czy wiemieniano olej i filtry, gdy zrobisz remont to bedziesz mniej wiecej wiedzial co masz ,tutaj to loteria, chyba ze w cenie zlomu uzytkowego.

  • Thanks 1
Opublikowano

Mój nie kopci cisnienie ma 4 atm. A olejem i paliwem żyga z kolektora po calym bloku.... Fajnie byloby na wymiane po regeneracji. Mialem tak w 60-tce i juz 24 lata chodzi bez remontu

Opublikowano

Remont moim zdaniem.

Podkładka pod sprężynkę i klient z zegarem zobaczy na nim takie ciśnienie jakiego oczekuje  :D

Opublikowano

Jak gniazdo i kulka nie wygniecione to pomoże, a gniazdo zawsze można dotrzeć a kulkę wymienić.

Opublikowano
3 minuty temu, Partyzant85 napisał:

Jak gniazdo i kulka nie wygniecione to pomoże,

zacznij myśleć,co ci kulka i gniazdo pomoże jak olej ucieknie luzami na wale korbowym i wałku rozrządu.Kulka i gniazdo to nie jedyna droga gdzie może uciekać olej

  • Like 2
Opublikowano
12 godzin temu, jacus napisał:

...gdy zrobisz remont to bedziesz mniej wiecej wiedzial co masz ,tutaj to loteria, chyba ze w cenie zlomu uzytkowego.

Jak dla siebie to jest złota podpowiedź. Za 6000 złotych zastanawiasz się czy robić remont. A chcesz kupić za 6 500 złotych coś o czym nic nie wiesz, jaki jest tego stan. Ja, na Twoim miejscu zrobił był remont i wiedział że mam silnik w pełni sprawny i nie bawił się w ciuciubabkę. Tak też sugeruję ci kolega " Jacus".

Opublikowano
2 godziny temu, witejus napisał:

na zimnym tak,na rozgrzanym oleju i 10 podkładek nie pomoże

Panie wtedy się przekładniowym zalewa, pomaga. Sprawdzone.

  • Confused 1
Opublikowano

Znajomemu kulał już silnik w  360. Mówię idzie zima zrób sobie na spokojnie remont sam albo nawet w jakimś zaufanym zakładzie. Podpowiedź olał - przyszła wiosna zawór się urwał dziura w tłoku. Decyzja o zakupie drugiego silnika. Kupili za 4 tysie niby malina z dobrym ciśnieniem(na zimnym oczywiście bo kto go dogrzeje jak wyjęty). Miałem okazje zakładać ten nowy, wsadziłem odpaliłem, pochodził i pokazała sie woda. Ściągam głowicę na prośbę właściciela, a nawet dwie. Patrzę, a tam rysa między drugą, a trzecią tuleją.

 

Morał taki, że wysrał 4 tysie za silnik, przekładka po znajomości po kosztach, ale z kosztami pobocznymi spokojnie wyszło 5 tysi i ma silnik z pęknięciem i to w trefnym miejscu. To już swój miał lepszy bo za pompą miał tylko pęknięcie. Lepiej zrobić swój moim zdaniem. 

  • Like 1
Opublikowano

Skoro remont kosztuje przynajmniej 6 tys, a niby dobry silnik 6,5 to coś jest nie tak. Lepiej zrobić remont i się wie co jest. Raz kupiłem silnik do zetora 7211 niby było wszystko dobrze, ale w ciężkiej robocie wydmuchało uszczelkę, a po rozebraniu okazało się jest rysa/pęknieceie na bloku, podklejone silikonem. Handlarze rozbierają stare ciągniki na części, coś odpicują, ewentualnie przemalują na zielono i twierdzą że z agregatu. Tak samo jest z oddawaniem pompy do regenaracji na wymianę. Niegdy nie oddawać swojej pompy na wymianę!

Opublikowano

Znajomemu w MTZ 82 po raz trzeci pękł wał korbowy. Remont silnika kosztować miał około 6-7tyś. zł. Fabrycznie nowy, kompletny silnik kosztuje około 16tyś. zł. Dla świętego spokoju, kupił nowy.

Opublikowano
10 godzin temu, witejus napisał:

zacznij myśleć,co ci kulka i gniazdo pomoże jak olej ucieknie luzami na wale korbowym i wałku rozrządu.Kulka i gniazdo to nie jedyna droga gdzie może uciekać olej

W pupie był i g... Widział 😊

Opublikowano (edytowane)

Zetor 8045, Panowie jakie powinno być ciśnienie w silniku po remoncie ? Robiłem remont silnika i teraz jest 3,5 bar na wolnych obrotach na dużych 5,5 bar, jedyne czego nie zmieniłem to pompy bo mechanik twierdził że dobra ale teraz i tak trzeba będzie niedługo olej zmienić więc chyba jeszcze miskę odkręce i zmienię dla świętego spokoju.  Pozdrawiam 

Edytowane przez toreto
Dopisanie tekstu
Opublikowano

Mówisz ? To już sam nie wiem, a cisnienie niby na rozgrzanym ale to takie rozgrzanie na postoju więc ten olej może nie jest rozgrzany jak być powinien 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v