MichalP

CZUJNIK CIŚNIENIA OLEJU vs manometr

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MichalP    60

Witajcie. 

Może mi ktoś  doradzić jaki czujnik ciśnienia z manometrem zastosować w powyższym ciągniku. Założyłem sobie dodatkowy czujnik od 3p z manometrem ale    wartości  które pokazuje  trochę mnie przerażają , bo po rozgrzaniu pokazuje 1atm. A w ciągniku kontrolka  ciśnienia się nie zapala.  Czujnik  zamontowałem na bloku w miejscu czujnika oryginalnego. 

Czy w silnikach perkinsa są jeszcze  inne miejsca gdzie można byłoby sprawdzić ciśnienie oleju  silnikowego ? 

 

Pompa oleju ma ..2 lata ..   olej  zalany   fuchs Agrifarm MOT 10W40 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Najczęściej czujnik odpala kontrolke jak ciśnienie spada poniżej 0.8 bara także przy 1 bar może kontrolka nie świecić.

Innym manometrem czy miejscem pomiaru ciśnienia w układzie nie poprawisz 😉.

Przy następnej wymianie zmień sobie olej na 15w50 - ma wyższą lepkość przy standardowej temperaturze i myśle że jeszcze pojeździsz i bedziesz miał lepsze samopoczucie bo Ci ciśnienie na rozgrzanym sie poprawi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do wszystkich swoich sprzętów i kilku znajomych podokładaliśmy takie coś : https://www.meraserw5.pl/sklep/manometry/specjalistyczne-inne/manometry-odległościowe/mo15-kapilara4m

Trzeba dorobić przejściówkę by wykorzystać istniejące wyjście z bloku na czujnik. Stary czujnik z kontrolką wkręcony również w tą nową przejściówkę. Działa od 15 lat. Ze starych zapasów kupisz na giełdzie za kilkadziesiąt złotych. Kapilarę zawinąłem pod deską rozdzielczą w pętlę.

Na kontrolkę przy tych nowych czujnikach szkoda patrzeć - pokazuje co chce i kiedy chce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    60
2 godziny temu, Karol445 napisał:

Skoro tyle pokazuje to tyle jest Nieistotne w którym miejscu zmierzysz

No tak  teraz tylko pytanie od czego zacząć sprawdzanie, co mu jest. I tu nie chodzi o dobre samopoczucie. Po prostu chce dobrej maszyny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

To mi sie podoba bo ja taki sam jestem 😉 i mnie wnerwia jak mam świadomość że nie jest idealnie ale powoli dojrzewam do tego że wystarczy wystarczająco dobrze 🙂. Jak zmieniłeś pompe na nową no to sie kłania generalny remont silnika moim zdaniem a jak chcesz sprawdzać żeby sie upewnić to pomiar czopów wału korbowego i jeśli są w tolerancji to wymiana panewek a jak nie to wał do szlifu czyli naprawa główna. Ale jak masz na rozgrzanym 1 bar to serio mówie żebyś przy kolejnej wymianie zmienił olej na taki który podałem i jeszcze dobrych pare setek mth porobisz bez problemu bo to jeszcze tragedia nie jest i tak może być jeszcze dobrych pare lat (oczywiście w zależności od tego ile robisz)

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrofix224    26

Problemem może być również sam manometr, warto by było sprawdzić jakie ciśnienie pokazuje inna sztuka jakiejś renomowanej firmy typu WIKA lub KFM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    60

Zamówiłem drugi manometr, coś lepszego. 

Druga sprawa   jaki jest moment dokręcania Panewek ? Bo  może  tu  jest problem. 

Silnik jest po remoncie, niestety wcześniej nie patrzyłem jakie ciśnienie było i to mój błąd. 

Pompa oleju jest nowa, Głowica   przeszła remont ( przez błąd warsztatu nawet  2 razy ) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

No to zmienia postać rzeczy jak silnik po remoncie - jaki tam dokładnie jest model silnika? Albo podaj chociaż model swojego ciągnika to poszukamy. Moment dokręcenia panewek raczej nie bedzie miał wpływu na ciśnienie. Może podczas remontu zostały źle dobrane panewki - to wszystko trzeba pomierzyć tj czopy wału bo inaczej to wróżenie z fusów. A jakie masz ciśnienie na rozgrzanym podczas pracy tj ok 1800 - 2000 obrotów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Manys
      Witam.
      Mam problem z MF 3070 a mianowicie nie ciągnie przedni napęd, kontrolka działa jak powinna tzn. po wciśnięciu niby gaśnie potem po ponownym załączeniu się zapala ale napęd przedni nie ciągnie.
      Wszystko inne normalnie załącza i rozłącza, zamieniłem elektrozawory z blokadą i nic się nie zmieniło czyli zawór ok, stop działa, styki przejrzane, 
      Przeszukałem forum ale jest temat że nie rozłącza napędu dlatego piszę 
      Podejrzewam że może tarczki do wymiany
      Proszę o podpowiedzi 
    • Przez rogalik102
      Co się dzieje z napedem podczas orania. Rozłącza się
       
      VID_20240421155706.mp4
    • Przez Ajaa
      Witam pany mam pytanie nie działa mi ehr jak przełączam przycisk na automat i jest włączona blokada to wyłącza blokadę z panelu gdzie szukać przyczyny 
    • Przez ziolek1996
      Witam, 
      w moim MF 3065 wymieniamy końcówki wtryskiwaczy na nowe, pytanie jakie powinno być ustawione na nich ciśnienie??
    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj