Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Nie słuchaj @pafnucy  - on mało się zna na mechanice a takiego traktora to pod biedronką w Kocku widział tylko. :D

No co się krzywisz @pafnucy przeca prawdę mówię :D

Edytowane przez Partyzant85
Opublikowano

jak nie bierze pół litra na tydzień to tak ma być nie jest to nowy sprzęt i już mogą uszczelniacze zaworowe puszczać lub pierścienie jak nie dymi tak jak c4011 mojego sąsiada ze jak odpali do świata nie widać to bedzie chodził

Opublikowano

to dużo . tu już trzeba poważnie o kompleksowym remoncie myśleć.

Opublikowano

no napisał że bierze, silnik d*pa. można pierścienie wymienić . na jakiś czas pomoże.

Opublikowano

zadnej wymiany pierścieni jak już są zużyte jesze mu się grubo pogorszy po takiej czynnosci jak masz czas i manometr do mierzenia ciśnienia to odkręć wtryski i zmierz kompresję i porównaj wynik i książką serwisową póżniej wlej oleju do cylindra ok 50-100ml w zależnosci od wielkości cylindra następnie pokręć rozrusznikiem chwilę i zmierz znowu jeżeli nastąpi znaczna poprawa wyniku to zużyty dół  silnika jeżeli nie to głowice do regeneracji chociasz podejzewam że i góra puszcza i dół u mnie takie zużycie oleju było w t25 3setki jajo było na cylidrach no i trzeba było wymienic na nowe zawory w głowicy bo były powycierane

Opublikowano
1 godzinę temu, michalek4040 napisał:

oleju od wymiany do wymiany nawet grama

Wydaje Ci się, że ani grama. Każdy silnik pobiera olej.

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, Partyzant85 napisał:

Wydaje Ci się, że ani grama. Każdy silnik pobiera olej.

nie koniecznie każdy a jak pobiera to znikome ilości moj t25 po remoncie w marcu ma pełny stan od wymiany oleju po dotarciu tyle ile wlałem

Edytowane przez ma123
dopisek
Opublikowano
3 godziny temu, ma123 napisał:

jak nie bierze pół litra na tydzień to tak ma być nie jest to nowy sprzęt i już mogą uszczelniacze zaworowe puszczać lub pierścienie jak nie dymi tak jak c4011 mojego sąsiada ze jak odpali do świata nie widać to bedzie chodził

Ooo, to są uszczelniacze zaworowe w 7211?

Opublikowano

Każdy silnik spalinowy pobiera olej. Wynika to ze sposobu smarowania gładzi cylindra - film olejowy spala się razem z mieszanką. Do tego dochodzi mgła olejowa która wyleci przez odmę. Jak ktoś pisze, że ani grama nie bierze to albo ma 10 lat albo zerowe pojęcie o podstawach mechaniki.

Opublikowano

Jak bierze olej to problem z uszczelnieniem przyczyn może być wiele  od wżerów na cylindrze, tłokach rysy albo pierścienie.(czyli kapitalny remont) Niebieski dym może być oznaka zużycia końcówek wtryskiwaczy i od tego bym zaczął czyli sprawdzenia wtrysków czy dobrze rozpylają paliwo u mnie też taki problem był i ustal tylko ze to był c-360.

Opublikowano

Jak boerze olej i kopci i wsumie to duzo bardzo nawet tego oleju bierze to albo jestes niezbyt inteligetny albo skapy bardzo i liczysz ze ktos powie ci ze masz wziasc 17 i dokrecic srubke i przestanie. Sam powinienes wiedziec ile ten traktor pracuję juz lat czy kiedys mial robiona jakis remon silnika. Ale ewidetnie to sie prosi o kapitalke nie sluchaj jakis magicznych sposobow z zalewaniem olejem i cisnieje jak wzrosnie to tylko dol do naprawy bo po pierwsze jak nie ma wyciekow to dol nie ma nic do brania oleju i kopcenia bo przeciez wal nie kopci i nie spala oleju dwa ze jesli nawet by tak bylo to glupota bylo by wyremontowac dol a nie dolozyc i zrobic tulej i glowicy ( to nie sa jakies straszne pieniadze) i wypadalo by zeby sie wkoncu ludzie nauczyli naprawiac a nie partaczyc a potem plakac ze stale cos trzeba zrobic raz a porzadnie bo jak zrobisz czesc a reszta jeszcze troche pochodzi to jak czesci bedzie nowa czesc stara to szybciej sie nowe czesci zniszcza, a stare zapewne tez szybciejnsie rozleca jak nowe sztywne a tu latac bedzie. Zapewne ciagnik z 20 lat ma jak nie wiecej wiecznie chodzic bez naprawy nie bedzie zalezy jeszcze e czy olej wymieniany jak nalezy czy jak sie przypomni.

Opublikowano
2 godziny temu, Kacperkuj-pom napisał:

Jak boerze olej i kopci i wsumie to duzo bardzo nawet tego oleju bierze to albo jestes niezbyt inteligetny albo skapy bardzo i liczysz ze ktos powie ci ze masz wziasc 17 i dokrecic srubke i przestanie. Sam powinienes wiedziec ile ten traktor pracuję juz lat czy kiedys mial robiona jakis remon silnika. Ale ewidetnie to sie prosi o kapitalke nie sluchaj jakis magicznych sposobow z zalewaniem olejem i cisnieje jak wzrosnie to tylko dol do naprawy bo po pierwsze jak nie ma wyciekow to dol nie ma nic do brania oleju i kopcenia bo przeciez wal nie kopci i nie spala oleju dwa ze jesli nawet by tak bylo to glupota bylo by wyremontowac dol a nie dolozyc i zrobic tulej i glowicy ( to nie sa jakies straszne pieniadze) i wypadalo by zeby sie wkoncu ludzie nauczyli naprawiac a nie partaczyc a potem plakac ze stale cos trzeba zrobic raz a porzadnie bo jak zrobisz czesc a reszta jeszcze troche pochodzi to jak czesci bedzie nowa czesc stara to szybciej sie nowe czesci zniszcza, a stare zapewne tez szybciejnsie rozleca jak nowe sztywne a tu latac bedzie. Zapewne ciagnik z 20 lat ma jak nie wiecej wiecznie chodzic bez naprawy nie bedzie zalezy jeszcze e czy olej wymieniany jak nalezy czy jak sie przypomni.

Co do rzetelnej naprawy to popieram, ale żeby wiedzieć co naprawiac to trzeba pomierzyć. Wstępem jest pomiar cisnienia sprężania + próba olejowa. 

Dół przy jej opisie to nie wał, to tłok, pierścienie i tuleje. Góra to głowica. I to tylko wstęp do diagnostyki. 

Wszystko trzeba sprawdzić, bo po co na przykład robić głowicę jak poprzedni właściciel zrobił ją porządnie np. 200 motogodzin wcześniej?

A jak jakiś silnik nie bierze grama oleju to znaczy, że ubytki uzupelnia olej napedowy...

Opublikowano
3 godziny temu, Kacperkuj-pom napisał:

Jak boerze olej i kopci i wsumie to duzo bardzo nawet tego oleju bierze to albo jestes niezbyt inteligetny albo skapy bardzo i liczysz ze ktos powie ci ze masz wziasc 17 i dokrecic srubke i przestanie. Sam powinienes wiedziec ile ten traktor pracuję juz lat czy kiedys mial robiona jakis remon silnika. Ale ewidetnie to sie prosi o kapitalke nie sluchaj jakis magicznych sposobow z zalewaniem olejem i cisnieje jak wzrosnie to tylko dol do naprawy bo po pierwsze jak nie ma wyciekow to dol nie ma nic do brania oleju i kopcenia bo przeciez wal nie kopci i nie spala oleju dwa ze jesli nawet by tak bylo to glupota bylo by wyremontowac dol a nie dolozyc i zrobic tulej i glowicy ( to nie sa jakies straszne pieniadze) i wypadalo by zeby sie wkoncu ludzie nauczyli naprawiac a nie partaczyc a potem plakac ze stale cos trzeba zrobic raz a porzadnie bo jak zrobisz czesc a reszta jeszcze troche pochodzi to jak czesci bedzie nowa czesc stara to szybciej sie nowe czesci zniszcza, a stare zapewne tez szybciejnsie rozleca jak nowe sztywne a tu latac bedzie. Zapewne ciagnik z 20 lat ma jak nie wiecej wiecznie chodzic bez naprawy nie bedzie zalezy jeszcze e czy olej wymieniany jak nalezy czy jak sie przypomni.

gościu widzę ze to ty nie rozumiesz co się pisze tak jak kolega wyżej napisał dół silnika to są również cylindry tłoki itd jak nie znasz podstawowych rzeczy to nie pisz że ja głupoty pisze a po drugie zalewanie oleju to jest bardzo dobry sposób na sprawdzenie co jest zużyte czy dół czy góra bez rozbierania silnika i jest to bardzo dobry sposób ale nie każdy o tym wie jak na przykłat ty

Opublikowano
14 godzin temu, ma123 napisał:

póżniej wlej oleju do cylindra ok 50-100ml w zależnosci od wielkości cylindra

Zanim ktoś naleje tyle oleju warto policzyc ile tam jest miejsca, gdy tłok jest w GMP. Podpowiedz: po takej próbie możemy mieć zgięty korowód.

Opublikowano
17 godzin temu, ma123 napisał:

nie koniecznie każdy a jak pobiera to znikome ilości moj t25 po remoncie w marcu ma pełny stan od wymiany oleju po dotarciu tyle ile wlałem

Moj t 25 po remoncie góry brał i bierze olej. Takie części. Zotor miał też górę robiona i poddymia na obrotach, bierze już trochę olej ale tutaj słaby był szef od głowic. Odma trochę puszcza bo założyłem butelkę żeby sprawdzić ile. Także d*pa części a tyle oleju 0.8 l na 12 mtg to nie ma co się zastanawiać tylko szukać majstra i działać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v