sylwek1999

Zetor 7211 niebieski dym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sylwek1999    0
Witam zetor na zimnym silniku lub ciepłym na obrotach jałowych dymi nie na niebiesko-bialy dym. Jakie mogą być przyczyny od czego zacząć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek1999    0
Może trochę ubywa ale nie są to duże ilosci według mnie. Czyli tak ma być? Bo to nie jest delikatne dymienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Partyzant85    1133

Nie słuchaj @pafnucy  - on mało się zna na mechanice a takiego traktora to pod biedronką w Kocku widział tylko. :D

No co się krzywisz @pafnucy przeca prawdę mówię :D

Edytowano przez Partyzant85
  • Confused 1

Partyzant, Egzorcysta amator, Garażowy wynalazca, Gwiazdor z Agrofoto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    10

jak nie bierze pół litra na tydzień to tak ma być nie jest to nowy sprzęt i już mogą uszczelniacze zaworowe puszczać lub pierścienie jak nie dymi tak jak c4011 mojego sąsiada ze jak odpali do świata nie widać to bedzie chodził

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    651

jezeli oleju nie bierze odpala na zimnym i cieplym silniku normalnie i ma moc normalnie to trzeba tak jezdzic


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pafnucy    2830

no napisał że bierze, silnik d*pa. można pierścienie wymienić . na jakiś czas pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    10

zadnej wymiany pierścieni jak już są zużyte jesze mu się grubo pogorszy po takiej czynnosci jak masz czas i manometr do mierzenia ciśnienia to odkręć wtryski i zmierz kompresję i porównaj wynik i książką serwisową póżniej wlej oleju do cylindra ok 50-100ml w zależnosci od wielkości cylindra następnie pokręć rozrusznikiem chwilę i zmierz znowu jeżeli nastąpi znaczna poprawa wyniku to zużyty dół  silnika jeżeli nie to głowice do regeneracji chociasz podejzewam że i góra puszcza i dół u mnie takie zużycie oleju było w t25 3setki jajo było na cylidrach no i trzeba było wymienic na nowe zawory w głowicy bo były powycierane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Partyzant85    1133
1 godzinę temu, michalek4040 napisał:

oleju od wymiany do wymiany nawet grama

Wydaje Ci się, że ani grama. Każdy silnik pobiera olej.


Partyzant, Egzorcysta amator, Garażowy wynalazca, Gwiazdor z Agrofoto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    10
17 minut temu, Partyzant85 napisał:

Wydaje Ci się, że ani grama. Każdy silnik pobiera olej.

nie koniecznie każdy a jak pobiera to znikome ilości moj t25 po remoncie w marcu ma pełny stan od wymiany oleju po dotarciu tyle ile wlałem

Edytowano przez ma123
dopisek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrz_    214

Nie ma takich silników  co nie biorą oleju  , chyba że Arbossss  albo od od młynka do kawy 🤣:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    69

Każdy silnik nie bierze oleju tak to prawda ,ale jak będzie stał nie ruszany, a w użytku choćby śladowe ilości to ubywają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    39
3 godziny temu, ma123 napisał:

jak nie bierze pół litra na tydzień to tak ma być nie jest to nowy sprzęt i już mogą uszczelniacze zaworowe puszczać lub pierścienie jak nie dymi tak jak c4011 mojego sąsiada ze jak odpali do świata nie widać to bedzie chodził

Ooo, to są uszczelniacze zaworowe w 7211?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Partyzant85    1133

Każdy silnik spalinowy pobiera olej. Wynika to ze sposobu smarowania gładzi cylindra - film olejowy spala się razem z mieszanką. Do tego dochodzi mgła olejowa która wyleci przez odmę. Jak ktoś pisze, że ani grama nie bierze to albo ma 10 lat albo zerowe pojęcie o podstawach mechaniki.


Partyzant, Egzorcysta amator, Garażowy wynalazca, Gwiazdor z Agrofoto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NieMadry    14

Jak bierze olej to problem z uszczelnieniem przyczyn może być wiele  od wżerów na cylindrze, tłokach rysy albo pierścienie.(czyli kapitalny remont) Niebieski dym może być oznaka zużycia końcówek wtryskiwaczy i od tego bym zaczął czyli sprawdzenia wtrysków czy dobrze rozpylają paliwo u mnie też taki problem był i ustal tylko ze to był c-360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak boerze olej i kopci i wsumie to duzo bardzo nawet tego oleju bierze to albo jestes niezbyt inteligetny albo skapy bardzo i liczysz ze ktos powie ci ze masz wziasc 17 i dokrecic srubke i przestanie. Sam powinienes wiedziec ile ten traktor pracuję juz lat czy kiedys mial robiona jakis remon silnika. Ale ewidetnie to sie prosi o kapitalke nie sluchaj jakis magicznych sposobow z zalewaniem olejem i cisnieje jak wzrosnie to tylko dol do naprawy bo po pierwsze jak nie ma wyciekow to dol nie ma nic do brania oleju i kopcenia bo przeciez wal nie kopci i nie spala oleju dwa ze jesli nawet by tak bylo to glupota bylo by wyremontowac dol a nie dolozyc i zrobic tulej i glowicy ( to nie sa jakies straszne pieniadze) i wypadalo by zeby sie wkoncu ludzie nauczyli naprawiac a nie partaczyc a potem plakac ze stale cos trzeba zrobic raz a porzadnie bo jak zrobisz czesc a reszta jeszcze troche pochodzi to jak czesci bedzie nowa czesc stara to szybciej sie nowe czesci zniszcza, a stare zapewne tez szybciejnsie rozleca jak nowe sztywne a tu latac bedzie. Zapewne ciagnik z 20 lat ma jak nie wiecej wiecznie chodzic bez naprawy nie bedzie zalezy jeszcze e czy olej wymieniany jak nalezy czy jak sie przypomni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    56
2 godziny temu, Kacperkuj-pom napisał:

Jak boerze olej i kopci i wsumie to duzo bardzo nawet tego oleju bierze to albo jestes niezbyt inteligetny albo skapy bardzo i liczysz ze ktos powie ci ze masz wziasc 17 i dokrecic srubke i przestanie. Sam powinienes wiedziec ile ten traktor pracuję juz lat czy kiedys mial robiona jakis remon silnika. Ale ewidetnie to sie prosi o kapitalke nie sluchaj jakis magicznych sposobow z zalewaniem olejem i cisnieje jak wzrosnie to tylko dol do naprawy bo po pierwsze jak nie ma wyciekow to dol nie ma nic do brania oleju i kopcenia bo przeciez wal nie kopci i nie spala oleju dwa ze jesli nawet by tak bylo to glupota bylo by wyremontowac dol a nie dolozyc i zrobic tulej i glowicy ( to nie sa jakies straszne pieniadze) i wypadalo by zeby sie wkoncu ludzie nauczyli naprawiac a nie partaczyc a potem plakac ze stale cos trzeba zrobic raz a porzadnie bo jak zrobisz czesc a reszta jeszcze troche pochodzi to jak czesci bedzie nowa czesc stara to szybciej sie nowe czesci zniszcza, a stare zapewne tez szybciejnsie rozleca jak nowe sztywne a tu latac bedzie. Zapewne ciagnik z 20 lat ma jak nie wiecej wiecznie chodzic bez naprawy nie bedzie zalezy jeszcze e czy olej wymieniany jak nalezy czy jak sie przypomni.

Co do rzetelnej naprawy to popieram, ale żeby wiedzieć co naprawiac to trzeba pomierzyć. Wstępem jest pomiar cisnienia sprężania + próba olejowa. 

Dół przy jej opisie to nie wał, to tłok, pierścienie i tuleje. Góra to głowica. I to tylko wstęp do diagnostyki. 

Wszystko trzeba sprawdzić, bo po co na przykład robić głowicę jak poprzedni właściciel zrobił ją porządnie np. 200 motogodzin wcześniej?

A jak jakiś silnik nie bierze grama oleju to znaczy, że ubytki uzupelnia olej napedowy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    10
3 godziny temu, Kacperkuj-pom napisał:

Jak boerze olej i kopci i wsumie to duzo bardzo nawet tego oleju bierze to albo jestes niezbyt inteligetny albo skapy bardzo i liczysz ze ktos powie ci ze masz wziasc 17 i dokrecic srubke i przestanie. Sam powinienes wiedziec ile ten traktor pracuję juz lat czy kiedys mial robiona jakis remon silnika. Ale ewidetnie to sie prosi o kapitalke nie sluchaj jakis magicznych sposobow z zalewaniem olejem i cisnieje jak wzrosnie to tylko dol do naprawy bo po pierwsze jak nie ma wyciekow to dol nie ma nic do brania oleju i kopcenia bo przeciez wal nie kopci i nie spala oleju dwa ze jesli nawet by tak bylo to glupota bylo by wyremontowac dol a nie dolozyc i zrobic tulej i glowicy ( to nie sa jakies straszne pieniadze) i wypadalo by zeby sie wkoncu ludzie nauczyli naprawiac a nie partaczyc a potem plakac ze stale cos trzeba zrobic raz a porzadnie bo jak zrobisz czesc a reszta jeszcze troche pochodzi to jak czesci bedzie nowa czesc stara to szybciej sie nowe czesci zniszcza, a stare zapewne tez szybciejnsie rozleca jak nowe sztywne a tu latac bedzie. Zapewne ciagnik z 20 lat ma jak nie wiecej wiecznie chodzic bez naprawy nie bedzie zalezy jeszcze e czy olej wymieniany jak nalezy czy jak sie przypomni.

gościu widzę ze to ty nie rozumiesz co się pisze tak jak kolega wyżej napisał dół silnika to są również cylindry tłoki itd jak nie znasz podstawowych rzeczy to nie pisz że ja głupoty pisze a po drugie zalewanie oleju to jest bardzo dobry sposób na sprawdzenie co jest zużyte czy dół czy góra bez rozbierania silnika i jest to bardzo dobry sposób ale nie każdy o tym wie jak na przykłat ty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    56
14 godzin temu, ma123 napisał:

póżniej wlej oleju do cylindra ok 50-100ml w zależnosci od wielkości cylindra

Zanim ktoś naleje tyle oleju warto policzyc ile tam jest miejsca, gdy tłok jest w GMP. Podpowiedz: po takej próbie możemy mieć zgięty korowód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianek20    151
17 godzin temu, ma123 napisał:

nie koniecznie każdy a jak pobiera to znikome ilości moj t25 po remoncie w marcu ma pełny stan od wymiany oleju po dotarciu tyle ile wlałem

Moj t 25 po remoncie góry brał i bierze olej. Takie części. Zotor miał też górę robiona i poddymia na obrotach, bierze już trochę olej ale tutaj słaby był szef od głowic. Odma trochę puszcza bo założyłem butelkę żeby sprawdzić ile. Także d*pa części a tyle oleju 0.8 l na 12 mtg to nie ma co się zastanawiać tylko szukać majstra i działać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dragonmt852
      Witam, dzisiaj podczas pompowania ręczną pompką  w moim Zetorze 7211 zauważyłem że spod tego plastiku( patrz zdjęcie) cieknie paliwo, dodam że jest to pompka z Boscha a nie jakiś chińczyk i teraz nie wiem czy ten plastik jest na gwincie i wystarczy dokręcić czy... no właśnie, miał z was ktoś taki problem, lub wie jak go rozwiązać bo przez to ciągle się zapowietrza
       


       

    • Przez farmer200011
      Witam piszę z zapytaniem odnośnie Zetora 7245 mianowicie podczas wymiany pompki paliwa wyciekł mi olej z pompy i nie wiem czy jest to pompa sparowana olejem z silnika czy trzeba osobno wlać olej do pompy jeżeli trzeba wlać to jaki i w jakiej ilości pompa jest tego typu  z góry dzięki za odpowiedź 

    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez krol17
      Witam mam problem z zetorem majorem 80 na silniku Deutz 
      Ostatnio odpaliłem ciągnik i odkręciłem korek wlewu oleju zaskoczyło mnie że z tego wlewu wydobywa się dużo powietrza jak z kompresora to samo jest z bagnetem. To nie są spaliny bo brak dymu i zapachu, silnik pracuje bez zmian ma moc brak błędów na wyświetlaczu. Pojeździłem trochę około 40 mth i poziom oleju nie ulega zmianom. Dodam że silnik ma przepracowane 2840 mth i wcześniej nie zaobserwowałem tego defektu. 
      Co to może być za przyczyna uszczelka pod głowicą, pierścienie...? Zadzwoniłem do 2 mechaników i za dużo nie pomogli bo nie mieli do czynienia z tym silnikiem.
      Może macie namiary do dobrego serwisanta z okolic Ostrołęki który by mógł przyjechać na miejsce i ocenić sytuację ? 
    • Przez PanPawel
      Witam mam problem z Zetorem 6911 mianowicie jest tak jak sie go odpali to dymi jak szalony na bialo na wolnych obrotach. Wtryski byly ustawiana lało na 2 ale po zaloze
      niu naprawionych nic sie nie zmieniło. Dodam ze oleju nie bierze płynow nie ubywa.Gdy sie go wsadzi w ciezka prace to nawet dymku nie pości a jak wroci sie i chodzi na solnych obrotach to dalej na bialo kopci. Co to moze byc przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj