Grzesiekferguson

MF 3640F ciągnie na sprzegle, ciężko wić bieg

Polecane posty

Witam. Ciągnik Massey Ferguson 3640F 2012r mokre sprzęgła, rewers elektrohydrauliczny, sprzęgło elektryczne. Mam problem z wbiciem biegu (duży opór) na postoju, rewers w pozycji neutral wbijam bieg z oporem i ciągnik tak jakby ruszał. Lecz na rozgrzanym oleju nie ma problemu, wszystko wysprzegla i biegi chodzą płynnie.  Proszę o pomoc jeśli ktoś miał podobny przypadek

Kalibracja nie pomogła

Olej i filtry nowe

Olej fush agrifarm utto mp 10w40 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    172

Oj, chciałem napisac 10w30. Moze 10w40 jest za gesty jak jest zimny a jak sie rozgrzeje to robi sie rzadszy i wszystko wraca do normy? 

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki olej został polecony do tego ciągnika przez serwis i taki wlałem. Na poprzednim starym oleju sytuacja była taka sama choć niestety nie wiem jakiej był marki i właściwościach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154
12 godzin temu, kamil800 napisał:

Oj, chciałem napisac 10w30. Moze 10w40 jest za gesty jak jest zimny a jak sie rozgrzeje to robi sie rzadszy i wszystko wraca do normy? 

10 - oznaczenie dla zimnego oleju, a 40 to oznaczenie dla rozgrzanego.

10w30 byłby porostu bardziej płynny po rozgrzaniu


„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, andrewk napisał:

10 - oznaczenie dla zimnego oleju, a 40 to oznaczenie dla rozgrzanego.

10w30 byłby porostu bardziej płynny po rozgrzani

Jeśli to olej zbyt gesty, lepki to jaki polecacie? 5w30? Są takie oleje przekładniowo-hydrauliczne? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154
18 minut temu, Grzesiekferguson napisał:

Jeśli to olej zbyt gesty, lepki to jaki polecacie? 5w30? Są takie oleje przekładniowo-hydrauliczne? 

Olej jest ok, może przekładki w koszu pogięte. Mowa o sprzęgle. 


„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, andrewk napisał:

Olej jest ok, może przekładki w koszu pogięte. Mowa o sprzęgle. 

Na ciepłym przy pogiętych tarczach też chyba byłby problem chyba że źle dedukuje, choć w serwisie też tak uważają i rozkładają ręce wspominali tylko coś że być może to pompka która wydmuchuje olej z koszy sprzęgłowych aby je olej nie sklejał w czasie rozsprzeglenia. Co wy na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Co to za serwis? 

 

Nie zgadzasz się z ich diagnozą i dlatego im Nie powierzyles naprawy? 

 

U mnie np. W 6190 biegi chodzą sztywno po przełaczeniu na żółwia. Myślę, Że coś w skrzyni musi być nie tak 

Edytowano przez plati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, plati napisał:

Co to za serwis? 

 

Nie zgadzasz się z ich diagnozą i dlatego im Nie powierzyles naprawy? 

 

U mnie np. W 6190 biegi chodzą sztywno po przełaczeniu na żółwia. Myślę, Że coś w skrzyni musi być nie tak 

W serwisie wykluczyli zużyte bądź powykrzywiane tarczki, stwierdzili że wszystko jest ok ze sterowaniem typu elektrozawory, hydraulika itd. jedynie mechanik podsunął tezę że może pompka która znajduje się pod spodem która odpowiada za tak jakby odmuch koszy sprzęgłowych aby nie były utopione w oleju co może podczas wysprzeglenia powodować owe pociągnięcia. Zwrócił też uwagę że te modele mają taką przypadłość że biegi w nich wchodzą z oporem. A ja poprostu chce to z wami skonsultować, być może ktoś ma tak samo i faktycznie tak musi być, czy poprostu jest coś na rzeczy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

W 6190 da się też wyregulowac lewarek zmiany biegów. Może podobnie jest u Ciebie, chociaż jeśli to zależy od rozgrzania oleju to wątpię że to pomoże 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam po małej przerwie znalazłem trochęche czasu aby dobrać się do tej pompki.
Rozgrzałem ciągnik aby olej był rzedszy spuściłem olej ze skrzyni zdemontowałem osłonę wału i wał i po wyjęciu pompki wyleciało jeszcze około 8-9litrow oleju z komory sprzegieł. I po odpaleniu ciągnika w celu sprawdzenia, skrzynia chodzi idealnie. Więc wszystko już wskazuje na zatopione kosze sprzęgłowe w oleju i nadmierne sklejenie przez niego tarcz. Dodałem zdjęcia pompki i prosiłbym o dokładne wytłumaczenie jej działania bo nie mogę pojąć jak ona daje radę przetransportować olej z komory sprzęgła do tylnego mostu. Poprostu którędy zasysa którędy tłoczy? Czy to dmucha powietrzem czy tłoczy olej? Pompkę już zamówiłem nową. Ale nurtuje mnie zasada jej działania. Proszę o odpowiedź

IMG_20201115_061253881_1.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MFargo
      Witam wie może ktoś co trzeba zrobić żeby ciagnik jechał 40km/h jakie koła zębate trzeba obrucić. 
       
    • Przez MFargo
      Witam wie może ktoś co trzeba zrobić żeby ciagnik jechał 40km/h
       
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
    • Przez SEREKMF3060
      Witam posiadam MF 3060 problem tkwi w tym ,że świeci mi się ciągle kontrolka ładowania ,oraz obrotomierz nie działa,kontrolki inne gasną,zostaje tylko kontrolka ładowania,ładowanie jest w porządku dobrze ładuje ,wychodzą trzy kable z wiązki - od rozrusznika oraz dwa dodatkowe niebieski i brązowy 🤔 gdzie szukać przyczyny czy cos źle podłączone,działał wcześniej dobrze ale od jakiegoś miesiąca najpierw zniknął obrotomierz i kontrolka nie gasla,pozdrawiam i liczę o pomoc 




    • Przez Wolodymyr
      Cześć. Mam następujący problem w Massey Ferguson 2620: Nieszczelny jest cylinder roboczy sprzęgła, ten który naciska wysprzęglik. Oddałem go już 2 razy do firmy zajmującej się naprawą cylindrów hydraulicznych do naprawy, robią własne uszczelki. Ale nie chce działać, po chwili znowu płynie. Może znacie firmę w Polsce, która zapewne będzie w stanie to naprawić. Zdjąłem go z traktora i zawiozłem tam, a potem sam odebrałem. Dziękuję.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj