PoKo

Renault 155.54 uszkodzone rozłączanie i załączanie przedniego napędu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
PoKo    0

Witam wszystkich, od jakiegoś czasu w ciągniku renault 155.54 zauważyłem że przedni napęd jest cały czas załączony nawet jak jest wyłączony. Jest to dosyć uciążliwe gdyż na asfalcie drę opony. W mniejszym posiadanym modelu napęd załącza się mechanicznie, tutaj podobno za załączanie odpowiada cewka elektryczna (niestety na tym nie znam się tak dobrze). Nie wiem za bardzo od czego zacząć, czytając podobne tematy na tej stronie dowiedziałem się że najczęściej jest to problem właśnie z tą cewką. Sprawdzałem za pomocą żarówki 12V i dwóch kabelków czy w ogóle dociera tam jakiś prąd, robiłem to przy włączonym przycisku i wyłączonym nawet przy uruchomionym silniku i jakby nic nie dociera ( rozłączona wiązka przed cewką -1-). Nie mam pomysłu gdzie dalej grzebać. Wstawię i oznaczę kilka zdjęć gdzie zaglądałem aby było wam łatwiej mi to wytłumaczyć. Zwrócę uwagę jeszcze na to że kontrolka od napędu nigdy nie działała (-2-).  Przekaźnik (-5-) robi się ciepły po chwili gdy włączę przycisk (-4-). Czy napęd rozłącza się gdy olej płynie przewodem (-6-)? Dziękuje za możliwą pomoc.

1601133481898.jpg

1601133525776.jpg

1601134282119.jpg

1601134414101.jpg

1601134456414.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Tak jak piszesz, przewodem nr 6 jest doprowadzony olej pod ciśnieniem, i wtedy rozłancza sprzęgło wielotarczowe, które jest ściskane talerzową sprężyną. Jedną z przyczyn nie świecenia żarówki może być brak masy, miałem tak w 133.54. Podepnij żarówkę pod masę, oraz pod któryś z przewodów idących do elektrozaworu i jak będzie świecić to już wiesz.... U mnie winny był kabelek, który wychodził z wiązki przewodów idących do elektrozaworu, tak że sprawdź czy nie masz jakiegoś wolnego przewodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Toru    15

Znalazłeś rozwiązanie? Mam ten sam problem i za cholerę nie wiem który to elektrozawór odpowiedzialny jest za rozłączanie napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Jak masz wersje mechaniczną, to jest tylko jeden elektrozawór, a jak na półbiegach, to na wyspie zaworowej masz zawory:

1-2-3-4

5-6---7

Pod numerem 6 jest odpowiedzialny za napęd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Neveragain    136

Nie wiem czy wiecie ale przynajmniej u mnie napęd jest załączony jak nie ma prądu na cewce. Gdy podajemy prąd- napęd się rozłącza. Najprosciej jak się da- gdy rozłączamy kostkę to napęd chodzi. Gdy podaję 12v na cewkę napęd nie działa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Toru    15
Dnia 1.10.2021 o 23:34, sylwek23111 napisał:

Jak masz wersje mechaniczną, to jest tylko jeden elektrozawór, a jak na półbiegach, to na wyspie zaworowej masz zawory:

1-2-3-4

5-6---7

Pod numerem 6 jest odpowiedzialny za napęd

Ok dzięki, spróbuję go sprawdzić jak uda mi się tam dostać, akurat mam wersję z polbiegami.

Wyczytalem też że elektrozawór powinien być za lewym kołem, a jak go tam nie ma to przy przystawce. U mnie w obudowę przystawki jest wkręcony jakiś czujnik. Jak go wyciągnąłem to zaczął wyciekać olej.

Jeszcze pytanie czy podając prąd na cewkę to wszystko jedno na który pin?

Edytowano przez Toru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Czujnik w obudowie przystawki to może jakiś autorski pomysł, aby sprawdzać czy napęd faktycznie jest rozłączony. Chyba nie powinno być różnicy jak podłączysz odwrotnie piny.

Zawsze możesz poprosić jakąś osobę, żeby w kabinie włanczała przycisk 4x4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikami    0
Dnia 1.10.2021 o 23:34, sylwek23111 napisał:

Jak masz wersje mechaniczną, to jest tylko jeden elektrozawór, a jak na półbiegach, to na wyspie zaworowej masz zawory:

1-2-3-4

5-6---7

Pod numerem 6 jest odpowiedzialny za napęd

Chodzi o ten aluminiowy blok który jest zamontowany na wierzchu (górze) skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    4

Odkopuje stary wątek, ale ktoś może mieć podobne zagwozdki

 

tak wiec kontrolka na desce rozdzielczej o której tu mowa to nie przedni napęd ale blokada tylnego mostu

 

co do czujnika w przystawce przedniego napędu ( do którego idzie kabel z góry ) jest to czujnik prędkości jazdy 

 

 

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj