starkk749

Zetor 7245,przygotowywanie silnika pod turbo

Polecane posty

starkk749    0

Witam,

Mam plany zamontowania turbiny do zetora 7245,lecz silnik czeka remont i pytanie brzmi następująco:

Jakie części trzeba inne pozakładać,aby modyfikacja się przyjęła? (korbowody,panewki itp.)

Wał będzie przechodził drugi szlif,zaś nad turbiną myślę aby zamontować od 2.5 TDS,oraz intercooler z Hyundai Tuscon.

Oraz co efektywniejsze chłodnica oleju czy wymiennik ciepła?

Oraz nie mam zamiaru słyszeć o wymianach ciągnika,chcę po prostu przed remontem wiedzieć co zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Do nieduzego doładowania to za bardzo nie trzeba modyfikowac. fabryczne korby panewki itp wystarczą. Ja osobiscie zalozylbym chłodnice oleju, pod glowice dałbym 1,5mm uszczelke zeby go lekko odprezyc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Załóż orgi. turbo i kolektory i komplety naprawcze od 7745 i będziesz miał bez kombinowania.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Jest a pozatym, oryginalne turbo bardzo słabo dmucha a koszt będzie bardzo duży a efekt słaby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

pomijajac kwestie ze szkoda roboty, to zadzwon do agrozeto kalisz i tam ci fachowo doradza, 

chlodnica plynu, kolektor wydechowy, to tez trzeba wymienic czy przerobic, 

smarowanie turbiny tez  trzeba dorobic- zaraz jade kosic to sprawdze jak to wyglada w 77 t, 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Szkoda zakladac turbo z 77 wydasz z 3k a efekt bedzie mizerny. Zaloz ta turbine od tds dokup chlodnice oleju oraz intercooler  i spokojnie zamkniesz sie w 2ka efekt bedzie duzo lepszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemekuliski    126

był właśnie już taki temat kiedyś tu na agrototo, to jeśli brak mocy to można LPG założyć zawsze więcej mocy zyskasz z dotryskiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Zobacz sobie filmik na yt zetor 6244 tam wszystko szczegółowo pokazane kolegi z af.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki7745    227

posiadam 7745 a jezdziłem troche z u znajomego z turbiną napisze tak szkoda czasu i kasy ładować niewielka różnica w takim ciągniku

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
starkk749    0
15 godzin temu, mds212 napisał:

Do nieduzego doładowania to za bardzo nie trzeba modyfikowac. fabryczne korby panewki itp wystarczą. Ja osobiscie zalozylbym chłodnice oleju, pod glowice dałbym 1,5mm uszczelke zeby go lekko odprezyc.

Co doładowania myślę ok 0,9 Bara. Widziałem na zestawie Marka Hulka,myślę że jak moc podejdzie pod 82 konie to będzie w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

do listy zmian dopisze-maska ,chyba ze da sie dac z boku-jak w niektorych modelach, kolektor ssacy oczywiscie , zasilanie olejem z chlodnicy -u mnie we filtrze, wolny splyw -u mnie do obudowy kompresora.

mialem 6245-roznica 7745 t to 20 koni czy to widac w polu ??? szybka skrzynia powoduje ze nie za bardzo- koszenie rotacyjna na nierownych lakach 1 i nic wiecej, dyskowa 2, na 3 mieli trawe, agregat uprawowy 2 chyba ze wielkie bryly to 1,plug -siewna 1, zimowa nawet na terenowe trzeba schodzic-gleby ciezkie i bardzo ciezkie. oczywiscie transport idzie jak burza- po rownym asfalcie bo na dzirach to i tak nic nie przyspieszy,    

jeden niezapczeczalny plus-nizsze spalanie, na nizszych obrotach mozna pracowac.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
starkk749    0

Mi głównie zależy na tym aby lżej oddychał w pługu kvenerland 4x35 resor okrągła rama,oraz gruberze Agro-Masz AP 21,no i do rotacyjnej.

Do transportu go zazwyczaj używam w ciężkich warunkach,a tak to zazwyczaj c-360 jeździ z wywrotką,a jak gdzieś dalej to Proxima Plus 90. Z montażem turbo chodziło mi o to,aby ciągnik mógł pracować na zmianę z tym ostatnim wymienionym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

u mnie w 4 skibowym to na pierwszej skibie by zdechl i nawet respirator by nie pomogl😛,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj