Wolodymyr

Dlaczego MF 2620 jest zasilany olejem w tych otworach?

Polecane posty

hubertuss    4653

Jaki jest konkretnie problem z tym traktorem oprócz tego, że spala dużo paliwa? Bo to nie musi oznaczać problemu z hamulcami.

- po wciśnięciu sprzęgła lub wyrzuceniu na neutralny natychmiast staje?

- ciężko się toczy?

- nie chce skręcać. Przednie koła skręcają ale widać, ze ciągnik chce jechać prosto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
9 godzin temu, hubertuss napisał:

Jaki jest konkretnie problem z tym traktorem oprócz tego, że spala dużo paliwa?

Mam  3 problemy

Czasami (ale nie zawsze), gdy ciągnik jedzie na 4. biegu z prędkością większą niż 20 km / h, ciągnik sam, bez naciskania hamulców, zaczyna hamować, aż czarny dym wydostanie się z układu wydechowego i zatrzyma się. Następnie włączam 3. bieg i przy niskich obrotach poruszam się powoli i idę normalnie.

I nawet kiedy naciskam hamulce, ciągnik hamuje, ale po zwolnieniu pedału pozostaje hamowany. A im mocniej naciskał, tym trudniej było poruszać się ciągnikiem. Czasami muszę nawet cofnąć się nieco do tyłu, a następnie zwolnić hamulce.

I jest jeszcze jeden problem, podczas pracy w polu nie jest widoczny, ale kiedy jadę do tyłu na podwórku, widać, że przednie koła są zablokowane, dzięki czemu pozostają czarne paski na asfalcie. Kiedy idę naprzód, wszystko wydaje się w porządku.

 Jestem więc bardzo zadowolony z ciągnika, chociaż kupiłem go tanio 1,5 roku temu, ale w bardzo zrujnowanym stanie. Stopniowo naprawiam, ale nie zawsze rozumiem zasady pracy, zwłaszcza hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

W tym ciągniku masz rozdzielacz do hydrauliki niskiego ciśnienia 17bar, zasila ona sprzęgła półbiegu, przedniego mostu, blokady przedniego mostu, hamulców. Działanie jest trochę odwrotne od zakładanego tzn. 0bar = działa blokada 17bar- blokada nie działa. 

Hamulce masz umieszczone w pachwinach przed zwolnicami. Tam bym szukał przyczyny. Niedziałający półbieg to również nie muszą być duże koszta, na wymianie tarcz i uszczelnieniu siłownika pewnie się obejdzie. Hydraulika niskiego ciśnienia musi być w tym ciągniku sprawna w całości inaczej nie dojdziesz końca z usterkami. 

Jeśli chodzi o spalanie oszczędne bydle nie jest 12 do 16l/mth 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
1 godzinę temu, hubertb napisał:

Działanie jest trochę odwrotne od zakładanego tzn. 0bar = działa blokada 17bar- blokada nie działa. 

Nie w moim ciągniku. Dzisiaj odłączyłem wąż blokujący w pobliżu przedniej osi. Po naciśnięciu pedału blokady olej zaczyna pod ciśnieniem. Po podniesieniu pedału nie ma oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
15 godzin temu, Wolodymyr napisał:

Wczoraj podniosłem tylne koło za pomocą podnośnika, ustawiłem skrzynię biegów w położeniu neutralnym.Jeśli silnik nie pracuje, koło obraca się ręcznie. Jeśli uruchomisz silnik, nie będzie on już przewijał, zablokowany. Wyłącz silnik, a koło już się kręci

Dzisiaj odkręciłem wąż napędowy przednich kół i zrozumiałem, dlaczego tylne koło zostało zablokowane podczas uruchamiania silnika. Zawór napędu na przednie koła jest uszkodzony i nie utrzymuje ciśnienia oleju w pozycji zamkniętej.

Okazuje się, że mam napęd na przednie koła z włączonym silnikiem. Ale prawdopodobnie nie wpływa to na problemy z hamulcem w moim ciągniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
32 minuty temu, hubertb napisał:

Dobra, dalej jak zasilane są pompy hamulca ? 

W wężu doprowadzającym olej do chłodnicy hydraulicznej znajduje się wpuszczany łącznik z małym otworem 1,5-2 mm

запитка насосыв.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Przyczyną samoczynnego hamowania może być półbieg. Przy spadkach ciśnienia sterującego włączają się w nim dwie funkcje (dwie prędkości ) jednocześnie, efektem czego jest blokowanie ciągnika.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Tak może to być problem z półbiegiem i załączeniem jak gdyby dwóch prędkości na raz.

Ten ciągnik na pewno nie ma problemów z blokadą. Nie ma żadnych objawów spowodowanych stałym załączeniem blokady, czyli problemów ze skręcaniem.

Co do tego, że przy cofaniu ciągnik zostawia czarne ślady to już widzę doszedłeś. Napęd się nie rozłącza. Pamiętaj, że opony przód i tył musza być takie same/ rozmiar jak producent zaleca. Muszą tez być takie same wysokości bieżnika. Ciśnienie powietrza w kołach tez jest istotne.

Jeśli chodzi o hamulce to tu jest grubsza sprawa. Przydało by się zmierzyć ciśnienie oleju najlepiej podczas jazdy kiedy zaczyna hamować. Bo może być to problem załączonych razem dwóch półbiegów a może to być jakiś problem z hamulcami. Możesz rozebrać i sprawdzić pompki hamulcowe czy nie są uszkodzone i czy czasami olej nie przedostaje się przez nie samodzielnie hamując ciśnieniem wytworzonym w układzie hydraulicznym anie przy pomocy twojej nogi.

Czy hamulce same hamują bez twojej nogi możesz sprawdzić np. Odłączając wąż hydrauliczny przy jednym z kół i koniec doprowadzając gdzieś do bańki w kabinie. Gdy dojdzie do samoczynnego hamowania będziesz patrzył w bańce co się dzieje. Jeśli olej będzie sam leciał bez naciskania pedału to problem w pompce hamulcowej. Pamiętaj tylko, że przy próbie jazdy masz hamulec na jedno koło wtedy.

Jeśli to problem z półbiegami to ci nie poradzę. Bo się nie znam na tym. Półbieg ,bieg bez sprzęgła pod obciążeniem załączany jest w tym ciągniku mechanicznie czy elektronicznie? Choć raczej wątpię by elektronicznie bo to stary sprzęt.

Rozumiem, ze olej w skrzyni masz taki jaki zaleca producent. I filtry też wymienione.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
3 godziny temu, hubertuss napisał:

Czy hamulce same hamują bez twojej nogi możesz sprawdzić np. Odłączając wąż hydrauliczny przy jednym z kół i koniec doprowadzając gdzieś do bańki w kabinie. Gdy dojdzie do samoczynnego hamowania będziesz patrzył w bańce co się dzieje. Jeśli olej będzie sam leciał bez naciskania pedału to problem w pompce hamulcowej.

Zrobił to, odkręcił wąż od pompy hamulcowej, założył gumowy wąż i wpuścił go do kanistra. Olej jest dość silny, na filmie jest przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Później, gdy druga ręka już zwiększyła prędkość, palec nie był już w stanie utrzymać ciśnienia oleju.

 

Jest to największy problem w moim ciągniku, kiedy hamuję ciągnik zatrzymuje się normalnie, ale kiedy zwolnię pedał hamulca, ciągnik pozostaje hamowany. A im mocniej hamowałem, tym trudniej było się poruszać. Muszę nawet trochę się cofnąć, aby hamulce zwolniły koło.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Wąż który odkręciłeś jest między pompą hamulcową a hamulcem przy kole? Czy między hydrauliką ciągnika a pompa hamulcową?

Nie jestem pewien czy nie jest tak, że masz problem z samymi hamulcami przy kołach. Być może coś jest za bardzo zużyte i hamulce tak jakby za bardzo się zaciskają i nie chcą odbić. Tutaj racze nie problem z hydrauliką bo ciągnik musi wykonać ruch do tyłu. By hamulce odblokować. Bardziej mi się wydaje, ze to problem z częściami obrotowymi gdzieś przy samych hamulcach.

Spróbuj napisać do @Mariusz (ZDUN) on jest mechanikiem może ci podpowie @Mariusz (ZDUN)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
1 godzinę temu, hubertuss napisał:

Wąż który odkręciłeś jest między pompą hamulcową a hamulcem przy kole

Więc, jest między pompą hamulcową a hamulcem przy kole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

To chyba jeśli nie naciskasz pedału to olej nie powinien przez niego lecieć w ogóle. Rozbierz pompę hamulcowa lub pompy jak są dwie i sprawdź czy tam wszystko w porządku. Jeśli pompy są w porządku to nie wiem trzeba szukać z tyłu przy kolach w hamulcach czy coś nie tak. Więcej ci nie za bardzo pomogę bo nie wiem.

Co się dzieje jak jedziesz szybciej do tyłu i zahamujesz? Da się dalej jechać do tyłu czy trzeba ruszyć do przodu by rozlokować?

Co się dzieje gdy jedziesz do przodu jak na filmie i zahamujesz i koła się zablokują i wyłączysz silnik? Puści gdy go uruchomisz z powrotem bez ruszania do tyłu?

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
2 godziny temu, hubertuss napisał:

Co się dzieje gdy jedziesz do przodu jak na filmie i zahamujesz i koła się zablokują i wyłączysz silnik? Puści gdy go uruchomisz z powrotem bez ruszania do tyłu?

2 godziny temu, hubertuss napisał:

 

Spróbuję jutro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Manys
      Witam.
      Mam problem z MF 3070 a mianowicie nie ciągnie przedni napęd, kontrolka działa jak powinna tzn. po wciśnięciu niby gaśnie potem po ponownym załączeniu się zapala ale napęd przedni nie ciągnie.
      Wszystko inne normalnie załącza i rozłącza, zamieniłem elektrozawory z blokadą i nic się nie zmieniło czyli zawór ok, stop działa, styki przejrzane, 
      Przeszukałem forum ale jest temat że nie rozłącza napędu dlatego piszę 
      Podejrzewam że może tarczki do wymiany
      Proszę o podpowiedzi 
    • Przez rogalik102
      Co się dzieje z napedem podczas orania. Rozłącza się
       
      VID_20240421155706.mp4
    • Przez Ajaa
      Witam pany mam pytanie nie działa mi ehr jak przełączam przycisk na automat i jest włączona blokada to wyłącza blokadę z panelu gdzie szukać przyczyny 
    • Przez ziolek1996
      Witam, 
      w moim MF 3065 wymieniamy końcówki wtryskiwaczy na nowe, pytanie jakie powinno być ustawione na nich ciśnienie??
    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj