Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Za naszego ZTS daliśmy mniej niż tamten chciał za tamtego zetora a jrst dużo mocniejszy i troche młodszy, a przedewszystkim w oryginale.

Opublikowano

A czemu taksie boicie kupic malowanego? Jakas polska chora mentalnosc ze jak jak malowany znaczy zlom wolakupic takiego ktory wyglada jakby 20lat stał w krzakach. sam 5lat temu kupiłem sprowadzonegoz angli zetora i wymalowanego i nie załuje :) Teraz mzoecie hejtowac :D

Opublikowano

Panowie oglądałem zetorka 7711, przejechałem sie po placu i mogę powiedzieć że jestem zaskoczony jego zwrotnościa i szybkością (felga 34). Skrzynia pracuje ładnie bez zgrzytów, silnik ok. Niepokoi mnie troche to, że przed odpaleniem musieli go podpompować na pompce paliwa, ponoć większość zetorów tak ma, to prawda? W kabinie mogłoby być ładniej, ale widziałem że tapicerke na błotniki idzie dostać, a co z dachem? Elektryka jest do zrobienia, świateł nie ma, nawiewu też. Gumy w dobrym stanie, był malowany ale widać że musiał troche stać bo w kabinie widać taki nalot mchu. Ogólnie podoba mi sie, troche zastanawia mnie jego cena bo wg mnie jest zbyt tani jak na stan wizualny (25 tys 89 rok). Chcę pojechac tam jeszcze raz, tym razem z mechanikiem, na co jeszcze powinienem zwrócic uwagę? Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano

Odnośnie tego przepompowywania to czy większość ma to nie wiem ale dość częsty przypadek w tych ciągnikach. Koszt nie więcej jak kilkadziesiąt złotych i po problemie... Przewody paliwowe mogą już nie być idealnie szczelne lub zaworek w pompie paliwowej do wymiany i dlatego paliwo schodzi. Na upartego można dokupić jeszcze zaworek zwrotny i go dołożyć.

Opublikowano (edytowane)

nawiązując do wypowiedzi o mniejszym spalaniu z7701 do z7201 to jest to bardzo możliwe, bo jest większe wykorbienie na wale, a krótszy korbowód, co bezpośrednio przekłada sie na większą liniową prędkość tłoka przy tych samych obrotach wału; dodatkowo większa pojemność w cylindrze to więcej zasysanego powietrza + wspomniana większa prędkość liniowa tłoka skutkują większą prędkością strugi powietrza w kanałach dolotowych, co wpływa na poprawę tzw. doładowania kinematycznego, i lepszego przepłukania komory spalania w momencie przekrycia zaworów (tzw mijanka, chwila gdy obydwa zawory są uchylone); także przy podobnym obciążeniu ten mocniejszy może spalać mniej (a jeszcze trzeba by wziąć pod uwagę że dawka paliwa potrzebna do utrzymania określonych obrotów jest mniejsza przy mniejszym obciążeniu silnika-ta sama maszyna na tej samej ziemi, to w77xx silnik będzie "mniej obciążony").

Edytowane przez marobas
Opublikowano

Jednym zetorem orze ja i wuj. orząc te same hektary jemu na zbiornik pali ok 20litrow wiecej i on mowi ze zetor to smok a ja orze i malo wiecej od c 360 spali..Zetorem trzeba umiec jezdzic by palił rozsądnie

Opublikowano

I mam jeszcze jedno pytanie, bo z opisów części zamienncyh, wynika że z7701 (bez turbo) ma takie same tłoki i głowice jak z7201, a każde żródła podają taki sam stopień sprężania dla obu silników, co jest niemożliwe, gdyż jeśli 7201 miałby te 17:1 to z róznicy skoku tłoka 7701 powinien miec 18,8:1 a wszędzie ma podawane 17, jest ktoś kto to ogarnia??? czy może tłoki sie różnią komorą spalania, a przez sprzedawców, po wymiarach zewn. są mylone miedzy sobą?

Opublikowano

witam unsure.gif mam takie pytanko ....w najblizszym czasie planuje zakupic zetorka i chodzi mi po glowie wlasnie 7211 i 7711 ...chcialbym wlasciwie uzyskac informacje jak one sie sprawuja ...awaryjnosc i spalanko mam stara 355ale sie juz sypie a ciagniczek pracowalby na 13 ha .....ale mialby co robic.ktory jest lepszy bo mocto wiadomo wieksza ma 7711 ale malo ich poularniejszy zdaje sie 7221:)z gory dzieki za wszelkie informacje o nich >

 

 

Tak wyscy mu doradzacie ale nikt nie spyta.

 

Jaką masz klase ziemi? I jaka powierzchnie one zajmują? Z jakimi maszynami bedzie on współpracował? Czy to bedzie główny ciągnik?

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam dylemat czy zdecydować się na zetora 7211 czy Ursusa 4512 ma służyć jako główny ciągnik na areał ok 9 ha klasa ziemi od 3 po 5, który według was lepszy mam do dyspozycji ok 25tys. 

Edytowane przez Grzesiek84

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v