Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

To była odpowiedź na post @jaro :) .

Opublikowano

A jaro na to że Zetorek owe 10 minut (a nawet o wiele więcej )wytrzyma z palcem w ....WOM-ie  :) no i spójrz na ów Mój odnośnik link i porównaj sobie spalanie jednostkowe oszczędnego MF-a i paliwożernego Zetora a potem napisz że testy kłamią...

Opublikowano
MF255 z opryskiwaczem 2000 lirów pali 2,4 a z prasą 3,4 na MTH Więc nie piszcie głupot tylko silniki zróbcie

A ty byś napisał jaki opryskiwacz, jaka prasa :) . Zetor miał robiony silnik i po remoncie ma zrobione ~1,2 tyś mtg. Ile mtg ma Ursus tego nie wiem ale po naprawie poszedł do żyda.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A jaro na to że Zetorek owe 10 minut (a nawet o wiele więcej )wytrzyma z palcem w ....WOM-ie  :) no i spójrz na ów Mój odnośnik link i porównaj sobie spalanie jednostkowe oszczędnego MF-a i paliwożernego Zetora a potem napisz że testy kłamią...

 

A to jeszcze pamiętasz?

 

"Górale z rodzaju tych nizinnych zapewne :)-ostatnio ten kuń pociągniony :) bardzo mi się przydał-zwoziłem ostatnio bele sianokiszonki-38 sztuk przez jedyne 5 godzin :) -za***isty teren po prostu-chciałbym w tym błotku zobaczyć jakiekolwiek autko terenowe nawet i na pusto-a jeleń taszczył jeszcze platformy-brrr-nigdy więcej wojny-najciekawsze było to że przy takim obciążeniu temperatura nie skoczyła nawet o działeczkę do góry-chciałbym zobaczyć inny ciągnik przy tej robocie i żeby się nie zagrzał-Zetor zły nie jest ale po paru minutach temperaturka skoczyła na 105... "

Opublikowano

Przeczytaj ten post kilka razy i wyobraź zobie warunki pogodowe a później wstaw tam ursusa, ciekawe ile on wytrzyma :)

skoro u3512 i mf255 tak mało pala to przedstawcie dowód jakiś test albo cóś. Do do własnych doświadczeń do można wiele spekulacji przedstawić :)

Opublikowano

To 10 litrów to prawdopodobne max spalanie chwilowe.

Zgadza się, zużycie paliwa w tabelce jest przy obrotach mocy maksymalnej przy obciążeniu 100% na hamowni, bo takie stałe warunki są nie do osiągnięcia na polu, szczególnie przy obciążeniu na uciągu, łatwiej już przez obciążenie na WOM i może nawet można by było nieco zbliżyć się do takiego wyniku ale są nawroty, przejazdy, przestoje i nawet przy zdawało by się maksymalnym żyłowaniu ciągnika takiego zużycia paliwa się nie osiągnie. Tyle w kwestii tabelek, reszta dyskusji jest akademicka :)

Opublikowano

to mogę podać przykład, znajomemu skończył się przegląd czy tam ubezpieczenie w mf 255 a potrzebował jechać do masarni sprzedać byka, pożyczył więc od sąsiada 7211 wlał 20l ropy i pojechał coś około 25km do masarni może kilka km więcej, śpieszył się to deptał ile wlazł, no i do domu na piechotę wracał he he he zabrakło jeszcze kilka km żeby wrócić, a ferdek na tej trasie spalał 10l ropy :) także nie tylko pługi na ciężkiej glinie ciąga traktor :)

Opublikowano

Ja MF 255 to opryskiwacz Pilmet 2000 litrów 20 metrów w tamtym roku 2,4 l/MTH obr 1500-1700.A prasa to Polska Z-224 na obrotach 1600 a miał z 4000 MTH na silniku.

Na godziny nie mierze bo mi się nie chce.Wiem tylko że moja 1224 na 110 litrach w uprawie czy w orce to do 8 godzin i zgaśnie.

Opublikowano

Jak mówicie ,że Zetor 7211 taki smok to jakim cudem 60 litrów wystarcza na 8-10 godzin prasowania i do tego dojazdy.W jedna stronę jedzie nawet 12 km i później wraca na bazę? Podczas prasowania obroty max aby bela dobrze była zbita i związana.

Opublikowano

Skoro Zetor taki smok to dlaczego przez tyle lat pomimo produkcji tych praktycznie tych samych silników utrzymują się na rynku i są w RP na bardzo wysokich miejscach w rankingach sprzedaży? :)

A Ursus każdy widzi co się z nim dzieje. Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia do marki. Zetor i tak oferuje znacznie lepszy komfort pracy a przy znacznej jej ilości to jest bardzo ważne :).

Opublikowano

No właśnie. Dlaczego taki smok od lat jest na podium wg. sprzedawanych maszyn rocznie...

Ciągnik ma pracować bezawaryjnie a wy chorujecie na to spalanie. Przestańcie robić ciągnikami i róbcie w polu końmi jeżeli tak chcecie na paliwie oszczędzać, nawet jeśli pali więcej od zachodnich ciągników to przynajmniej jest mniej awaryjny. A jeśli stanie się jakaś awaria to jak sam nie zrobię to za naprawę mniej zapłacę.

Opublikowano

Ferdek 07 7211 20 l/25km czyli ok godzinę nie możliwe :):) prawda po przekroczeniu tych 2000 czy 2200 obr (nie pamiętam ) pali dużo więcej ale ale nie żeby 20 l/h co do spalania zetora mit przy jeżdzeniu 330 ,7211 czy mtz stwierdzam że spalanie jest podobne czyli adekwatne do mocy i w każdym z nich po przekroczeniu tych 2000 czy 2200 obr spalanie drastycznie podskoczy i w każdym z nich przy małym obciążeniu spalanie wynosi ok połowy co przy ciężkiej pracy :)

 

co do sławnych MF 255 właściciele przy orce mówią że mało nie palą :)

 

PS Kiedyś ktoś z daleka gdzie 360 to największy traktor twierdził że mtz jako że bestia dużo musi palić :):)

Opublikowano

ile palą?

dużo.

 

Hmm-masz Zetora ?

 

to mogę podać przykład, znajomemu skończył się przegląd czy tam ubezpieczenie w mf 255 a potrzebował jechać do masarni sprzedać byka, pożyczył więc od sąsiada 7211 wlał 20l ropy i pojechał coś około 25km do masarni może kilka km więcej, śpieszył się to deptał ile wlazł, no i do domu na piechotę wracał he he he zabrakło jeszcze kilka km żeby wrócić, a ferdek na tej trasie spalał 10l ropy :) także nie tylko pługi na ciężkiej glinie ciąga traktor :)

Zetor 7211-trasa dokładnie 96 km w jedną stronę-w jedną stronę na pusto-w drugą z agr.prądotwórczym o masie ok 1,5 t (całkiem sporo górek po drodze)-pi razy drzwi 40 l (ale nie więcej-tankowane "pod korek"-te ewentualne odchyłki-litr w te czy wewte można złożyć na karb nierównego podłoża)

Opublikowano

Oj koledzy, kolega zakłada temat czy zetora czy MTZ a tu tylko kłótnie o spalanie... Każdy spali dużo jak będzie używany na maxa :) I ktoś tu powiedział ze lepiej brać 7245 za 50tys... No bez przesady za ta cenę można mieć ursusa 914/1014 lub jego odpowiednika zetora w bdb stanie.

Opublikowano

@Jaro, to ojciec robił kurs c 330 102km z przyczepą 3,5t z różnymi rupieciami (około 2t) (przyczepa na kołach 20' bardzo lekko się toczyła) powrót też z małym ładunkiem(budowa brata) i 20l nie spalała, a zrobił kilkanaście takich kursów (w jeden dzień obrucić organizm nie wytrzymywał :) ) 5 godz jazdy w jedną stronę ostrego deptania)

Opublikowano

Spalanie to temat rzeka i każdy ma swoje racje.Ja jak się pytam o ciągnik to o spalanie nie pytam bo to nie ma sensu.Każdy mówi że 4 cylindry palą mniej od 6. Nieprawda bo zależy w czym.Jak się przeliczy ile potrzebowałem paliwa na 1 hektar uprawy i czas to 6 wyjdzie taniej bo uprawie w 20 min a nie w 30 i do tego dochodzi jeszcze jakość uprawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v