Skocz do zawartości

Znalezione na allegro i nie tylko - 2020


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A po 93 r każdy ciągnik musi mieć kabinę lub ramę ochronną.

Więc jak ktoś sobie zdjął bo mu w oborze przeszkadzała a chciałby przegląd to nic z tego

Opublikowano
4 minuty temu, MF675ursus napisał:

Co więcej, w MF675 nie ma żadnego uchwytu ani miejsca na przykręcenie błotników, a założyć karzą, bo badania nie podpisze. I co teraz, z plastikowej beczki wyciąć i na gumę do żucia przykleić? Chore wymagania

Jarzma jakieś zrobić prowizoryczne i błotnik od c360 chyba że wersja 4wd to słabo

1 minutę temu, Agrest napisał:

A po 93 r każdy ciągnik musi mieć kabinę lub ramę ochronną.

Więc jak ktoś sobie zdjął bo mu w oborze przeszkadzała a chciałby przegląd to nic z tego

Fetorki cabrio pełno takich

 

Opublikowano (edytowane)

Wersja 4x2, górny uchwyt jeszcze jest do czego przykręcić, ale dolny nie ma do czego, żadnej śruby, gwintu, nic... Zrobić cokolwiek ze śmieci i tylko na przegląd zakładać, bo na montażu tylko w jednym punkcie to z samych wibracji odpadnie

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano

Ciężkie czasy , na przeglądzie jak byłem autem i zagadywalem że traktorem nawet trzeba jeździc na przegląd to się złościł że tak powinno być i dobrze że porządek rząd robi itp.

Opublikowano

To że trzeba jechać to nawet dobrze, ale żeby nie przeginali w drugą stronę. Opony ok, ciągnik ma sprawne światła, hamuje, nie zostawia plamy oleju- sprawny. A nie że błotniki karzą zakładać do pojazdu do tego nieprzystosowanego...

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Zaraz zaraz, wszelkie wymogi wchodzą w życie wraz z dniem ich uchwały i np starsze maluchy nie mają zagłówków czy pasów z tyłu i ani diagnosta ani policjant nie może się do tego przyczepić, to samo ciągnik bez kabiny czy błotników. Trzeba znaleźć w którym roku wszedł wymóg na daną rzecz i porównać to z datą pierwszej rejestracji ciągnika. 

Edytowane przez pawel885
Opublikowano

Nieznajomość prawa szkodzi. Nie raz i nie dwa ktoś dostał pajde za niewinność. 

Opublikowano
Wersja od: 11 listopada 2020 r.
 
 

DZIAŁ  IV

WARUNKI TECHNICZNE CIĄGNIKA ROLNICZEGO, LEŚNEGO I POJAZDU WOLNOBIEŻNEGO ORAZ PRZYCZEPY PRZEZNACZONEJ DO ŁĄCZENIA Z TYMI POJAZDAMI

Rozdział  1

Warunki ogólne

§  44. Ilekroć w niniejszym dziale jest mowa o "pojeździe", rozumie się przez to ciągnik rolniczy, leśny i pojazd wolnobieżny oraz przyczepę przeznaczoną do łączenia z tymi pojazdami.
§  45. 
1.  Ciągnik rolniczy, pojazd wolnobieżny oraz przyczepa przeznaczona do łączenia z tymi pojazdami są zbudowane, wyposażone i utrzymane tak, aby:
1) wystające części, które mogą naruszać stateczność pojazdu lub zagrażać bezpieczeństwu innych uczestników ruchu, mogły być na czas jazdy zdemontowane lub złożone; § 39 stosuje się odpowiednio;
2) poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu silnikowego z odległości 0,5 m nie przekraczał 104 dB (A);
3) maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o więcej niż 3 km/h wartości 40 km/h, zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów; nie dotyczy ciągnika kategorii T5.
2.  Do pojazdów, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy § 7 ust. 1 i 7, § 8 ust. 4 pkt 2 i 3 oraz ust. 5, § 9 ust. 1 pkt 2, 3, 5, 6, pkt 7 lit. a-d, pkt 9 i 12, § 11 ust. 1 pkt 18 oraz § 41.
3.  Dopuszczalne jest uczestniczenie w ruchu:
1) pojazdu wolnobieżnego, ciągnika rolniczego z maszyną zawieszaną i przyczepy specjalnej o szerokości nieprzekraczającej 3,00 m;
1a) przyczepy ciężarowej rolniczej o szerokości nieprzekraczającej 3,00 m, jeżeli jest wyposażona w opony specjalne, a przekroczenie szerokości 2,55 m może wynikać jedynie z szerokości zamontowanych opon specjalnych;
2) pojazdu z gąsienicowym układem jezdnym, jeżeli:
a) dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie przekracza 16 t,
b) nacisk gąsienicy między skrajnymi krążkami bieżnymi nie przekracza 40 kN (4 t) na 1 m; przy mechanizmie półgąsienicowym lub przy zastosowaniu dwóch gąsienic, jedna za drugą, nacisk ten nie może przekraczać 60 kN (6 t), pod warunkiem że odległość pomiędzy środkami powierzchni styku z jezdnią pierwszej gąsienicy lub kół przedniej osi a środkami powierzchni styku z jezdnią drugiej gąsienicy wynosi co najmniej 3 m,
c) gąsienice nie mają ostrych krawędzi mogących uszkodzić nawierzchnię drogi,
d) prędkość maksymalna jest konstrukcyjnie ograniczona do 10 km/h; przepisu nie stosuje się do pojazdu na gąsienicach gumowych lub z innego tworzywa o odpowiedniej elastyczności, jednak bez elementów metalowych mogących uszkodzić nawierzchnię drogi.

Rozdział  2

Wyposażenie

§  46. 
1.  Pojazd silnikowy, o którym mowa w § 44:
1) wyposaża się w:
a) kabinę lub ramę ochronną; przepis stosuje się do zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1993 r. pojazdu o masie własnej powyżej 800 kg,
b) wycieraczkę przedniej szyby, zapewniającą dostateczne pole widzenia kierowcy; przepis stosuje się do pojazdu wyposażonego w przednią szybę o takich wymiarach i kształcie, że kierowca może obserwować drogę tylko przez tę szybę bez zmiany normalnej pozycji,
c) prędkościomierz lub inne urządzenia umożliwiające odczyt prędkości jazdy co najmniej na najwyższym biegu; przepis stosuje się do zarejestrowanego po dniu 30 września 1993 r. ciągnika rolniczego, którego konstrukcja umożliwia przekroczenie prędkości 25 km/h,
d) co najmniej dwa lusterka zewnętrzne, jedno po lewej, a drugie po prawej stronie pojazdu, zapewniające strefę widoczności drogi do tyłu co najmniej:
 w przypadku pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 kwietnia 2011 r.:
2
-- o szerokości 2,5 m w lewo od bocznego obrysu pojazdu ciągniętego w odległości 10 m od oczu kierowcy,
2
-- o szerokości 3,5 m w prawo od bocznego obrysu pojazdu ciągniętego w odległości 30 m od oczu kierowcy, przy czym w odległości 4 m od oczu kierowcy odległość ta powinna wynosić 0,75 m,
 w przypadku pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 marca 2011 r.:
2
-- o szerokości 1 m po obu stronach od bocznego obrysu pojazdu ciągniętego w odległości 4 m od oczu kierowcy aż po horyzont oraz
2
-- o szerokości 5 m po obu stronach od bocznego obrysu pojazdu ciągniętego w odległości 30 m od oczu kierowcy aż po horyzont,
e) sygnał dźwiękowy o ciągłym i nieprzeraźliwym tonie, o poziomie dźwięku mierzonym podczas postoju pojazdu z odległości 7 m, na wysokości od 0,5 do 1,5 m nad podłożem, mieszczący się w przedziale od 93 do 112 dB (A), stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 marca 2011 r.;
2) powinien odpowiadać warunkom określonym w § 9 ust. 1 pkt 12, § 10, § 11 ust. 1 pkt 1, pkt 5 lit. b, pkt 12, 14 i 19 oraz ust. 7 pkt 1 i 4-6.
1a.  77  Nie jest wymagane wyposażenie ciągnika rolniczego zarejestrowanego przed dniem 1 stycznia 1994 r. w lusterka zewnętrzne, jeżeli pojazd ten nie posiada kabiny lub ramy ochronnej.
2.  Do przyczepy, o której mowa w § 44, stosuje się przepisy § 11 ust. 1 pkt 1 i 13, ust. 5 oraz ust. 7 pkt 1 i 4-6.
3.  Dopuszczalne jest uczestniczenie w ruchu przyczepy lekkiej specjalnej:
1) z kołami nieogumionymi, pod warunkiem że nacisk koła na drogę nie przekracza 1,5 kN na 1 cm szerokości obręczy, przy ograniczeniu prędkości jazdy do 10 km/h;
2) z kołami na pełnych obręczach gumowych, pod warunkiem że nacisk koła na drogę nie przekracza 1 kN na 1 cm szerokości obręczy gumowej, przy ograniczeniu prędkości jazdy do 25 km/h.
4.  Dopuszcza się umieszczenie w ciągniku rolniczym i leśnym siedzenia dla pasażera, o ile spełnione są następujące warunki:
1) siedzenie powinno być tak umieszczone, aby pasażer nie był narażony na niebezpieczeństwo i nie stwarzał ograniczenia w kierowaniu ciągnikiem;
2) siedzenie powinno być wyposażone w oparcie ustalające boczne i tylne o wysokości co najmniej 200 mm; wymagania tego nie stosuje się, jeżeli oparcie siedzenia jest utworzone przez część kabiny lub ramy ochronnej;
3) poduszka siedzenia powinna być miękka i elastyczna;
4) ciągnik powinien być wyposażony w podnóżek na stopy pasażera oraz uchwyty ręczne umożliwiające dostęp do siedzenia pasażera oraz ułatwiające pasażerowi utrzymanie tej pozycji;
5) siedzenie powinno mieć co najmniej 400 mm szerokości i 300 mm głębokości;
6) oparcie siedzenia powinno mieć wysokość co najmniej 200 mm; warunku nie stosuje się do ciągników, w których istnieje zamknięta konstrukcyjnie przestrzeń za siedzeniem pasażera;
7) wolna przestrzeń ponad powierzchnią siedzenia dla pasażera powinna wynosić 920 mm; jeżeli ciągnik spełnia wszystkie wymagania dotyczące ochrony kierowcy, lecz jego konstrukcja uniemożliwia wolną przestrzeń o takim wymiarze, to warunek dotyczący wolnej przestrzeni ponad powierzchnią siedzenia dla pasażera można ograniczyć do 800 mm, o ile część dachu nad siedzeniem pasażera będzie miała właściwe miękkie pokrycie;
😎 górna część wolnej przestrzeni nad siedzeniem pasażera może być ograniczona z tyłu i z boków wyłącznie przez promień nieprzekraczający 300 mm, przy czym jako wolną przestrzeń rozumie się w tym przypadku obszar zaczynający się w pionie nad przednim skrajem siedzenia dla pasażera;
9) wyposażenie w siedzenie dla pasażera nie może powodować powiększenia szerokości całkowitej ciągnika.
5.  Wymagania ust. 4 dotyczą siedzenia dla pasażera w ciągnikach rolniczych i leśnych mających maksymalną prędkość konstrukcyjną od 6 km/h do 40 km/h i najmniejszy rozstaw kół powyżej 1250 mm.
6.  Dopuszcza się umieszczenie w ciągniku rolniczym i leśnym platform ładunkowych, o ile spełnione są następujące warunki:
1) środek ciężkości platformy (platform) powinien być położony między osiami ciągnika;
2) długość platformy (platform) nie może przekraczać 1,4 razy największego rozstawu kół ciągnika, a jej (ich) szerokość - maksymalnej szerokości ciągnika bez wyposażenia dodatkowego;
3) platforma (platformy) powinna być położona symetrycznie względem podłużnej środkowej płaszczyzny ciągnika;
4) podłoga platformy nie może być położona wyżej niż 150 cm ponad powierzchnią podłoża;
5) konstrukcja platformy i sposób jej montażu do ciągnika powinny być takie, aby w normalnych warunkach używania nie powodowała zakłócenia pola widzenia kierującego ciągnikiem i nie ograniczała widoczności urządzeń oświetlenia i sygnalizacji świetlnej;
6) platforma powinna być demontowalna, lecz w taki sposób, aby jej przypadkowe odłączenie się od ciągnika było niemożliwe.

Rozdział  3

Światła

§  47. 
1.  Do pojazdu, o którym mowa w § 44, stosuje się przepisy § 12 ust. 1 pkt 2-12 i 15, ust. 3 oraz § 13, z tym że:
1) nie wymaga się wyposażenia w światła:
a) mijania i hamowania "stop" - pojazdu, którego konstrukcja uniemożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 10 km/h,
b) kierunkowskazów - przyczepy specjalnej, pod warunkiem zachowania widoczności kierunkowskazów pojazdu ciągnącego,
c) przeciwmgłowe tylne,
d) cofania;

jeżeli jednak pojazd wyposażony jest w te światła, powinny one odpowiadać określonym dla nich warunkom;

2) dopuszcza się wyposażenie w światła:
a) obrysowe zamiast pozycyjnych - pojazdu wolnobieżnego i przyczepy specjalnej o asymetrycznej konstrukcji,
b) o których mowa w § 38 - pojazdu silnikowego o szerokości przekraczającej 2,55 m albo ciągnącego przyczepę przekraczającą tę szerokość,
c) robocze, przeznaczone do oświetlenia miejsca pracy.
2.  Do świateł pojazdu, o którym mowa w niniejszym rozdziale, stosuje się zasady rozmieszczenia określone w § 1 ust. 2-4 załącznika nr 6 do rozporządzenia.

Rozdział  4

Hamulce

§  48. 
1.  Pojazd silnikowy, o którym mowa w § 44, wyposaża się w następujące rodzaje hamulców:
1) hamulec roboczy działający na koła co najmniej jednej osi - przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu, zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości, obciążenia oraz kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością:
a) regulowania intensywności hamowania,
b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy, z możliwością trzymania urządzenia kierowniczego przynajmniej jedną ręką; jeżeli hamulec roboczy składa się z lewego i prawego hamulca, powinien być tak urządzony, aby mógł być uruchamiany jednym ruchem; lewy i prawy hamulec powinien mieć samoczynny system regulacji, przy zachowaniu możliwości swobodnej regulacji równomierności działania;
2) hamulec postojowy, o którym mowa w § 14 ust. 1 pkt 3.
2.  Przyczepa, o której mowa w § 44, powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:
1) hamulec roboczy spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1 lit. a, a ponadto:
a) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem ust. 3,
b) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym;
2) hamulec postojowy:
a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego,
b) uruchamiany z zewnątrz przez osoby znajdujące się na drodze; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca.
3.  W przyczepie, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 5 t, dopuszcza się hamulec roboczy:
1) niezależny od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy, albo
2) typu bezwładnościowego (najazdowy).
4.  Przepisu ust. 2 nie stosuje się do przyczepy będącej środkiem transportu, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 1,5 t, oraz przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t, pod warunkiem że przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, lina), które w razie zerwania urządzenia łączącego zapobiega dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewnia niezbędną kierowalność przyczepy.
§  49. 
1.  Hamulce pojazdu silnikowego, o którym mowa w § 44, powinny odpowiadać warunkom określonym w § 15 ust. 1 i ust. 2 pkt 4, z tym że:
1) w razie uszkodzenia hamulca roboczego powinna być zapewniona możliwość zahamowania pojazdu przez działanie na hamulec roboczy lub hamulec postojowy ze skutecznością nie mniejszą niż 50% wymaganej skuteczności;
2) w pojeździe o masie własnej nieprzekraczającej 2 t, którego konstrukcja ogranicza prędkość do 25 km/h, dopuszcza się jeden hamulec spełniający funkcje hamulca roboczego i hamulca postojowego, pod warunkiem że w razie uszkodzenia hamulca będzie zapewnione hamowanie co najmniej jednego koła;
3) działanie hamulca roboczego powinno być jednakowe dla kół tej samej osi, a jeżeli hamulec działa na koła więcej niż jednej osi, działanie jego powinno być odpowiednio rozłożone między osie.
2.  Połączenie hamulców pomiędzy ciągnikiem a pojazdem ciągnionym powinno być pneumatyczne typu dwuprzewodowego lub hydrauliczne typu jednoprzewodowego; w pojeździe wyposażonym w połączenie hamulców pneumatyczne typu dwuprzewodowego dopuszcza się połączenie pneumatyczne typu jednoprzewodowego jako złącze dodatkowe.
§  50. Układy hamulcowe przyczepy, o której mowa w § 44, powinny odpowiadać warunkom określonym w § 15 ust. 1 i ust. 2 pkt 4 oraz § 48 ust. 3.
§  51. 
1.  Wskaźnik skuteczności hamowania, o którym mowa w § 16 ust. 1, dla pojazdu wymienionego w § 44 nie może być mniejszy niż 27%.
2.  Przepisy § 16 ust. 3 i 4 stosuje się odpowiednio.

Rozdział  5

Warunki dodatkowe dla pojazdu wolno poruszającego się

§  52. 
1.  Ciągnik rolniczy i pojazd wolnobieżny oraz przyczepa przeznaczona do łączenia z tymi pojazdami powinny być oznakowane trójkątną tablicą wyróżniającą.
2.  Tablicy wyróżniającej nie wymaga się, jeżeli pojazd wchodzi w skład zespołu i nie jest w nim ostatnim pojazdem.
3.  Tablica wyróżniająca powinna być umieszczona z tyłu pojazdu prostopadle i symetrycznie do jego osi podłużnej oraz prostopadle do powierzchni jezdni; dopuszcza się umieszczenie tablicy po lewej stronie pojazdu, z zachowaniem pozostałych warunków. Wierzchołek trójkąta powinien być skierowany ku górze.
4.  Tablica wyróżniająca powinna być umieszczona tak, aby jej dolna krawędź nie była niżej niż 500 mm, a górny wierzchołek - nie wyżej niż 1500 mm od powierzchni jezdni; jeżeli konstrukcja pojazdu uniemożliwia zachowanie tej wysokości - dopuszcza się 2500 mm.
5.  Wzór tablicy wyróżniającej pojazd wolno poruszający się określa załącznik nr 11 do rozporządzenia.
6.  Pojazd wolnobieżny powinien być wyposażony także w tabliczkę o wymiarach nie mniejszych niż 25 x 15 cm, umieszczoną na prawym boku pojazdu, podającą imię i nazwisko (nazwę) właściciela pojazdu oraz jego adres; jeżeli jeden właściciel posiada kilka pojazdów, na tabliczce należy dodatkowo umieścić numer kolejny pojazdu.
77 § 46 ust. 1a zmieniony przez § 1 pkt 15 rozporządzenia z dnia 24 grudnia 2019 r. (Dz.U.2019.2560) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 stycznia 2020 r.

 

Opublikowano

To u was jacyś sluzbisci czy chcą może w łapę po cichu. U mnie nie ma problemu żeby coś stekali że ciągnik nie ma błonnika czy kabiny jak sprawny technicznie to przegląd przechodzi bez żadnego ale.

Opublikowano
5 godzin temu, farmtrac8244 napisał:

Mankament konnej taki ,że ziemniaki porozżucane

Wydaje mi ,że jakby były 4 gary to tłumik był by z prawej strony

Był taki silnik , dosyć popularny w maszynach oraz MF 1xx o symbolu AD4.203 mający wydech po lewej , a filtr oleju po prawej.Widać ,że tył pozostał od MF 255 , ( pozostałości pneumatyki- pedały hamulca) . Przedni most  wygląda na jakiś nowszy typ.

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Agrest napisał:

Kurna, panowie kupiłem swojego fendta z przebiegiem 14000 z haczykiem.

Okazuje się że d*pa diagnosta nie umiał odczytać  stanu. 

Wychodzi  że powinno być 10400h.

Teraz mam chyba 10790. Z tym że fendt przy tym przebiegu nie wyświetla tego zera po 1. 

Zdjęcie z ogłoszenia że w innym egzemplarzu jest jak u mnie. Myślałem że to przepalona ścieżka. A tak ma być.

Da się to odkręcić, bo w tej chwili wychodzi że kręciłem licznik

Screenshot_20201216-202245_OLXpl.jpg

Nie dość, że patola, to jeszcze i kryminalista 😄

10 godzin temu, rafal3939 napisał:

I to jest właśnie z tymi przeglądami zje..ne, faktura na wymiane licznika, zatrzyma cie milicja i problemy wtedy

Dla milicji też. Chłop może i zrozumie, że diagnosta spieprzył, ale co zrobi na drodze, jak w systemie wyrzuca inną wartość. 

9 godzin temu, mf362 napisał:

Mi na przeglądzie przyczepił się że samochód brudny że od przyszłego roku to by nie przeszedł bo na zdjęciach by słabo widać.

U nas nigdy. A czasem przyjeżdżałem upierdolonym, a czasem prosto z myjni.

9 godzin temu, stempos1980 napisał:

Ja pojechałem w czasie opadów deszczu ze śniegiem na ustawienie zbieżności ale cmokał  że musi wejść do kanału jak kapie bród z auta na głowę

Wiesz, tak w sumie trochę rozumiem. Ty przyjeżdżasz raz na rok na przegląd, a on dziennie może po parędziesiąt przerabia i tak jak któryś raz z rzędu wchodzisz w kanał i Ci na leb leci, to coś może strzelić w człowieku :)

9 godzin temu, Agrest napisał:

Ja zajechałem autem przedwczoraj na stację i pytam czy ciągnik sadowniczy musi mieć błotniki.

A ten jak komunistyczny buc stanowczo do mnie niemal krzykiem - a co to jest ciągnik sadowniczy, nie ma czegoś takiego, jest ciągnik rolniczy i musi mieć błotniki. I powiedział że przeglądu nie przejdzie. 

Dla mnie to jest chore. 

 

Ja kiedyś (że 2lata temu) kia polowicy pojechałem na zbieżność, to mi powiedział, że nie zrobi, bo za nowe auto (2008r) 😛 Spytaj na innej stacji po prostu.

8 godzin temu, MF675ursus napisał:

Wersja 4x2, górny uchwyt jeszcze jest do czego przykręcić, ale dolny nie ma do czego, żadnej śruby, gwintu, nic... Zrobić cokolwiek ze śmieci i tylko na przegląd zakładać, bo na montażu tylko w jednym punkcie to z samych wibracji odpadnie

A po przeglądzie będzie wypadek, Twój błotnik utnie komuś głowę i potem eksprlertyza, że element nie jest fabryczny, sam założyłeś. No i diagnosta jeszcze po d*pie, że dopuścił do ruchu. Tak wodze fantazji tylko popuscilem.

8 godzin temu, mf362 napisał:

Ciężkie czasy , na przeglądzie jak byłem autem i zagadywalem że traktorem nawet trzeba jeździc na przegląd to się złościł że tak powinno być i dobrze że porządek rząd robi itp.

To, że trzeba jeździć, to uważam że dobrze. Pierwszy przegląd po zakupie mój ciągnik przeszedł stojąc na lawecie w drodze do mnie. Diagnosta tylko numer sprawdził. Pytał jaki przebieg. Powiedziałem - a wpisze pan z 7k mth :) muszę zobaczyć ile tam teraz jest, bo chyba nie chodzi w ogóle.

7 godzin temu, artek27 napisał:

To u was jacyś sluzbisci czy chcą może w łapę po cichu. U mnie nie ma problemu żeby coś stekali że ciągnik nie ma błonnika czy kabiny jak sprawny technicznie to przegląd przechodzi bez żadnego ale.

U nas w łapę to nie. Ale juz np jak Cię zna to części rzeczy nie będzie sprawdzał, albo przymknie oko. Np kiedyś parę razy jezdzikismy na stację, bo polowicy to tam stuka, to tam skrzypi i żeby rzucił okiem. To na przeglądzie już nas kojarzył, to po łebkach tylko. Przyjechałem raz młodszym (w sensie 11letnim 😛 ) autem przed zamknięciem zakładu, to w sumie tylko je pooglądal. Przyjechałem starszym, to dziad jeszcze sondę w wydech mi pchał (benzyna). Mówię to znajomemu, a ten że u niego wie, żeby nie pchać sondy, bo nie ma kata. I tak o te przeglądy wyglądają.

Edytowane przez daron64
Opublikowano
21 minut temu, migacz napisał:

https://m.olx.pl/oferta/przyczepa-wywrotka-gomselmash-pse-12-5-CID757-IDHJi8p.html?reason=hp|cf

Co o niej myślicie. Szukam czegoś do zboża głównie z wywrotem na tył. Nie za droga a żeby pewnie w tył wywracała nie tak jak większość d 47 że ucieka na boki

 

 

Te ruskie to nie za bardzo nadają się na takie podwójne burty, za delikatne te ramy. No i nie jest tania. https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-rolnicza-krone-8t-wywrot-3-strony-CID757-IDHyXCD.html wolałbym do tej już dołożyć, miałem taką, bardzo dobre mocne przyczepy

Opublikowano

kazdy chce pracowac i diagnosta tez musi przestrzegac pewnych zasad a od nowego roku czy od czerwca wchodzi obowiazkowa dokumentacja fotograficzna lub monitorong na stacji i będzie jeszcze gorzej

Opublikowano
23 minuty temu, daron64 napisał:

Nie dość, że patola, to jeszcze i kryminalista 😄

Dla milicji też. Chłop może i zrozumie, że diagnosta spieprzył, ale co zrobi na drodze, jak w systemie wyrzuca inną wartość. 

U nas nigdy. A czasem przyjeżdżałem upierdolonym, a czasem prosto z myjni.

Wiesz, tak w sumie trochę rozumiem. Ty przyjeżdżasz raz na rok na przegląd, a on dziennie może po parędziesiąt przerabia i tak jak któryś raz z rzędu wchodzisz w kanał i Ci na leb leci, to coś może strzelić w człowieku :)

Ja kiedyś (że 2lata temu) kia polowicy pojechałem na zbieżność, to mi powiedział, że nie zrobi, bo za nowe auto (2008r) 😛 Spytaj na innej stacji po prostu.

A po przeglądzie będzie wypadek, Twój błotnik utnie komuś głowę i potem eksprlertyza, że element nie jest fabryczny, sam założyłeś. No i diagnosta jeszcze po d*pie, że dopuścił do ruchu. Tak wodze fantazji tylko popuscilem.

To, że trzeba jeździć, to uważam że dobrze. Pierwszy przegląd po zakupie mój ciągnik przeszedł stojąc na lawecie w drodze do mnie. Diagnosta tylko numer sprawdził. Pytał jaki przebieg. Powiedziałem - a wpisze pan z 7k mth :) muszę zobaczyć ile tam teraz jest, bo chyba nie chodzi w ogóle.

U nas w łapę to nie. Ale juz np jak Cię zna to części rzeczy nie będzie sprawdzał, albo przymknie oko. Np kiedyś parę razy jezdzikismy na stację, bo polowicy to tam stuka, to tam skrzypi i żeby rzucił okiem. To na przeglądzie już nas kojarzył, to po łebkach tylko. Przyjechałem raz młodszym (w sensie 11letnim 😛 ) autem przed zamknięciem zakładu, to w sumie tylko je pooglądal. Przyjechałem starszym, to dziad jeszcze sondę w wydech mi pchał (benzyna). Mówię to znajomemu, a ten że u niego wie, żeby nie pchać sondy, bo nie ma kata. I tak o te przeglądy wyglądają.

Co do zbieżnosci to gdybym nie robił całego przodu i nie wymieniał maglownicy i końcówek drążków kierowniczych to by mi nie ustawił bo u nich jest tak że musisz sam ruszyć wszystko dopiero się za to wezmą 

Opublikowano

Czyli lusterka chcą. To dobrze, że nie ściągnąłem. Trzeba kupić nowe i tylko na przegląd zakładać.

Opublikowano
10 godzin temu, mf362 napisał:

O przednie błotniki chodziło ? Dużo jest traktorów bez błotników 4x4

Czy wychodzą z fabryki bez błotników? Ciągniki rolnicze?  Wiele jest w okolicy nowych ciągników i każdy ma błotnik na przodzie. 

Opublikowano

Raczej ok. Masa ludzi ma od niego ciągniki.

Ja kupiłem opryskiwacz. Okazał się powypadkowym bublem. 3 razy na serwis przyjeżdżał aż to oddałem bez problemów. Na zamówienie za 2 tyg przywiózł mi lochmanna z Włoch.  Jak zaczęła pompa ciągnąć też w ramach gwarancji przyjechał i wymienił rurki i oringi.

Komuś ciągnik zaczął się psuć to też ponoć pomógł dając inny w zastępstwo

 

Opublikowano

Renówek masa w okolicy jeździ tych trochę nowszych z silnikiem deutza. Marka bardzo ceniona i poszukiwana. A classa już nie chcą.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v