kuubac

Pług obrotowy do ciągnika 120km.

Polecane posty

kuubac    41
Witam, chciałbym się was poradzić . Posiadam ciągnik Deutz-fahr Agrofarm. Ciągnik ma zmieniana mape ze 100koni na 127. Interesuje mnie zmiana z zagonowego Kvernelanda Ab100 na coś obrotowego. O uciag się nie martwię, jedynie o jazdę i uwrocia. Ciągnik ma założonego tura. Na internecie znalazłem ciekawego Lemkena europala 7, 4 korpusy. Ciekaw jestem jakby to się sprawowalo. Dodam że obowiązkowo na zabezpieczeniu non-stop. Polskie pługi nie wchodzą w grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    1690

Mam europala 7 na sprężynie z rozstawem korpusów 100cm, o masie 1850kg. Do tego 6cylindrowy jd 115km, obciążniki fabryczne 700kg plus dodatkowe 320kg zamocowane przed fabrycznymi. I jest tylko "jako tako".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5395

Kuhn master 102/103 no chyba że siejesz dużo kukurydzy na ziarno


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8543

kupuj Kvernelanda z korpusem 9 stawia mały opór ,aż się zdziwiłem po przesiadce z Krona że tak lekko orze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba9449    36

Na 120KM to raczej 3 korpusy chyba, że piach przerzucasz. Miałem w ciągniku tej mocy czwórki to był problem, trójkami szybciej szła robota. Teraz ma czwórki na 160KM i trochę mocy brakuje.

Co do producenta, z kvernelanda jestem bardzo zadowolony.

Edytowano przez kuba9449

Usługi rolnicze, transport, uslugi ładowarką teleskopową, koparką woj. Podlaskie

Sprzedaż sianokiszonki, siana, słomy, zbóż, kukurydzy.

Motoryzacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Mam oba te pługi -kV wersja stara F,  4 skibowy  oraz lemkena x 9 vario 5 skibowy i oba w obrocie  więc co nieco się odniosę do nich

KV ? Ale jaki bo większość jest słaba,  nie polecam ich na ciężkie ziemie, Niby technologia produkcji ach i och, cienkie ramy, system resorów prosty w obsłudze,ale zmiana ustawienia zabezpieczenia resorowego polega na dokładaniu dodatkowych piór resora. Co do wad  to jeszcze trzeba wspomnieć o krzywiących się grządzielach, wyrabiających się kulach jak i gniazd przez co każda grządziel  jest krzywo osadzona, może w nowych lub młodych jest super,ale 20 letnie to katastrofa

Starszy Lemken w serii x miał kilka modeli i różniły się głównie wytrzymałością ramy no i masą, mają zabezpieczenie sprężynowe które można regulować poprzez dokręcenie kluczem tych sprężyn,  łatwe to jest choć to sie zmienia niezwykle rzadko. Elementy ruchome grządzjeli są smarowane i na tulejach co zwiększa żywotność. W systemie vario to trzeba zwracać uwagę na połączenia ruchome - swożnie od łącznika widlastego, swożnie obrotu grządzieli bo jak ktoś nie smarował to luzy  będą a to może odbijać się na równomierności orki  wszystkich skib.

Ogólnie co do wagi to lekkie będą słabsze i podnośnik ciągnika ma lżej, ciężkie będą wytrzymalsze i będą mniej wrażliwe na suszę, czyli na wyskakiwanie pługa z ziemi.

Co do jakości odwrócenia, oporów orki to nie będę się wypowiadać  z racji naprawdę dużych możliwości ich doboru, czyli odkładnic, ażurów, przedpłużków, listw ścinajacych, krojów. Dobór optymalnych rozwiązań nie jest problemem u obu marek.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

 Lekkie w ostatnie lata nie radziły sobie w suszę, tak więc ten tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dlaczego polskich nie bierzesz pod uwagę ? Całkiem fajne pługi Unia robi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

 Z ogólnej opinii użytkowników wynika  że obecna  unia jest wzorowana na KV więc czemu nie miał by  brać oryginału o.O

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A jak leki kupujesz to bierzesz znanej firmy czy tańsze zamienniki? Bo po co przepłacać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Biorę znanej firmy, a jak w tym roku zmieniałem  wszystkie piersi w swoim pługu to brałem Frank, fota w mojej galerii, na szybko  oryginału  do lemkena nie zdobyłem.

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No jak wolisz ja w sumie też wolę zboże z Ukrainy kupić bo wiem że wyrosło na czarnoziemach a nie gdzieś na piachach 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekspire90    17

Nie będę zakładał nowego tematu, a co byście polecali do traktora 150 km case maxxum na 6 garach. Ziemia ciężka, orka glęboka pod warzywa głównie. Głównie myślę nad kuhn tylko jaki model i też myślałem nad lemkenem. KV nie biorę pod uwage

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    1342
Pigmei napisał:

 Lekkie w ostatnie lata nie radziły sobie w suszę, tak więc ten tego.

Kv też w ziemie suchą nie włazi. Pięknie idzie overum. Słomek przykladem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    65

Overum lekko się nimi orze i części eksploatacyjne w przystępnej cenie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowak5425    61

A jaki udźwig podnośnika masz w tym ciągniku na końcówkach haków ?


Zapraszam na kanał YouTube : Nowakowsky. Filmiki  z budowy własnych konstrukcji oraz różnych remontów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Do tego ciągnika 4 obrotowy to tylko bardzo lekki i raczej na kołku  np pottinger servo 25 .  Agrofarm jest ciągnikiem dość delikatnym tylne ramiona.  Znajomy kiedyś przyjechał do mnie agrofarm 420  po życzyć talezowke 3 metry  pottingera podnieś podniósł  i pojechał po chwili dzwoni że na przejeździe kolejowym pękło mu ramię od podnosnika  . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuubac    41

Ja ramiona już mam wzmocnione bo były jazdy z nimi 😂 Udzwig to coś około 5500-6500kg. Za mojego AB to nie wiem ile jeszcze miałbym wołać bo dolozylismy mu dodatkowe pióra resorów i jest zrobiony na Vario 😉, a jest 2011 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MICH4Ł
      Witam. Posiadam pług Kuhn i ma problem z obracaniem. Liniuje i nie chce obrócić musze 2 raz hydrauliką ruszyć żeby obrócił. Gdzie szukać przyczyny, może ktoś się spotkał z takim czymś? Z góry dzięki za odpowiedź
    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez koks85
      Panowie który z tych? 4 zagonowa. 
      Unia tur 
      Agromasz pj4
      Akpil mix 40
      Którys można powiedzieć, że bardziej się wyróżnia na plus? 
       
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie jaki pług byłby najlepszy do ciągnika mtz 892.2? (Trochę gliny,torfu i piachu)
      PS.Tylko nie ażurowy
    • Przez dawidosos11
      Witam serdecznie czy ma ktoś na sprzedaż trzymanie wieży do pługu huard470 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj