Massey294s

Awaria silnika farmer 311

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Massey294s    2

D 226B-6

Silnik nagle zaczął nierówno pracować. Przyczyna widoczna na zdjęciu. Z materiałów od Kostiego wynika że najprawdopodobniej uszkodził się "pilzstósel" (popychacz).

Czeka mnie zdjęcie misy i rozbiórka wszystkiego przed rozrządem aby to wymienić? Ze schematów wynika że muszę wyjąć wałek rozrządui po wyjęciu wałka wyjmę popychacz? 

Może są inne powody takiego luzu? Nie odkręcałem jeszcze dżwigienek zaworowych.

Proszę o jakieś rady, bo robi mi się słabo jak widzę ile roboty mnie czeka (obym się mylił)

Pozdrawiam

IMG_20190912_211827.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

erwin2    5

ostawił bym laskę popychacza ,bo jeśli sam popychacz który chodzi po wałku rozrządu wypadł co też jest możliwe to mógł narobić dziadostwa,pokręć wałem korbowym i zobacz co sie dzieje czy laska się coś dzwiga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Laska się dźwiga na tyle że gdy zawór powinien być max otwarty to jest tylko trochę uchylony. Ten luz między dźwigienką a laską występuje w pozycji zamkniętego zaworu. 

Poradzicie jak przekręcić wałem korbowym ręcznie? Na wale od przodu jest przesówka do przedniego wom, kręcenie przez wom nic nie daje, jest uruchamiany elektrohydraulicznie 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

zobacz z góry czy popychacz cały jest nie ubity,postaraj sie jakoś wałem pokręcić i patrzcie co tam z popychaczem sie robi,jesli chodzi ładnie to nowa laska i składać.co do pokręcenia wałem to nie wiem jak nawet danie ciągnika na bieg i pchanie go ękoma za tylnie koło nic nie da bo to turbomatic,no chyba ze zostaje opcja odkrecić rozrusznik i duzym śrubokrętem za wieniec przekręcać

Edytowano przez erwin2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    3

Patent z srobokretem niezly ale nieda rady przełamać sprezania. Żeby się to udało musiałby wyjac wtryski żeby niebylo sprzezania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelo1    0

U siebie przekręcałem kluczem (chyba 24 lub 27) za koło pasowe, trzeba było przytrzymywać drugą ręką pasek, żeby się nie ślizgał. Dało radę na włożonych wtryskach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Wtryski akurat sà wyjete, były sprawdzane. Kwestia dlaczego wygięło laske, takie rzeczy raczej bez powodu się nie dzieją. Ciężko zobaczyć od góry co tam się dzieje na dole

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Marcin_    0

Żeby wyjąć popychacz musisz zdjąć miskę olejową oraz wyjąć wałek rozrządu. Inaczej nie da się wyjąć popychaczy - one wychodzą do dołu. Podejrzewam, że laska popychacza zgięła się bo masz poprzecznie pęknięty popychacz.

Dół tego pękniętego w połowie popychacza poszedł na dół wraz z obrotem wałka rozrządu a jego góra została i zablokowała się. Tłok nacisnął na zawór który przez klawiaturę zgiął laskę. Potem znowu wskoczyło wszystko w swoje miejsce i teraz wydaje się że tylko laska jest zgięta. Musisz na to uważać.

Popychacze na 6 cylindrze dostają bardzo mało oleju nawet przy prawidłowym ciśnieniu oleju w silniku i zacierają się. Widziałem w tych silnikach przeróbki gdzie ktoś dorabiał dodatkowe smarowanie z głównej magistrali olejowej na tył silnika aby popychacze na 6 cylindrze i wcześniejsze miały więcej oleju. Moim zdaniem ten silnik ma taką właśnie wadę konstrukcyjną bo z tego co pamiętam olej na ostatnie popychacze trafia na samym końcu gdy przejdzie przez wcześniejsze.

A u Ciebie który to cylinder? Piąty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Filipkowski15
      Witam forumowiczów. Mam roblem z Fendtem 308 LS, otóż ciągnik użytkuje od ponad roku i od samego początku był problem, że podnośnik wolno podnośił, hydraulika jest dobra bo na wolnych obrotach kipruje przyczepe aż przewody się prostują i słychać że naprawde jest ciśnienie na przewodzie. Ostatnio wymieniłem olej hydrauliki i wymieniłem filtr ten co jest na powrocie w zbiorniku ale za dużo nic nie dało. Jakiś  czas temu zauważyłem dziwną rzecz, otóż jak kręce wspomaganiem to podnośnik przestaje prawie wogóle podnosić, dziwne bo to są dwie oddzielne pompy i zasysają olej z dwóch odzielnych rurek. Być może w środku zbiornika jest jakiś filtr ???Czy może pompa się kończą??? Czekam na jakieś podpowiedzi😃
    • Przez Jarekb20
      Witam. dzisiaj zauważyłem że w moim Fendzie nie działa WOM.
      Wczoraj siałem pszenice do późnego wieczora i wszystko chodziło bez problemu. Gdy dzisiaj chciałem włączyć WOM nie chciał sie on załączyć. W ogóle to przy zapalaniu ciągnika nie chcą sie kontrolki 2 zielone zaświecić od wałka (jedna od przedniego druga od tylnego wałka) zawsze sie zaświecąły i gasły podczas włączania ciągnika. Jaka może być przyczyna że nagle przestało działać. Dodam ze bezpieczniki sprawdzałem i są ok.
      Prosze o pomoc.
    • Przez _Marcin_
      Witam,
      Jak zdążyłem się zorientować nikt nie ma tej instrukcji. Wychodzę z propozycją aby się zrzucić i zakupić ją. Koszt na Allegro to 150 zł.
      Czekam na wasze opinie na ten temat.
       
      P.S.
      Jak coś to mam instrukcje obsługi po polsku w pdf do:
      1. Fendt Farmer 307Ci, 308Ci, 309Ci
      2. Fendt Vario 309, 310, 311, 312
    • Przez Bartezoo
      Witam przy ruszaniu z drugiego biegu puszczając sprzęgło wyskakuje bieg, ale jak przytrzymam dźwignię zmiany biegów i ruszę to jest ok i nie wyskakuję już. Proszę o odpowiedzi i z góry dziękuję .
    • Przez Cruel
      Witam. Mam troszke nietypowe pytanie. Mianowicie chciałbym wiedzieć czy ktoś z was wymieniał bądź wie czy dałoby się wymienić kabinę w fendt farmer 310 lsa. Interesuje mnie konkretnie kabina z nowszych modeli (roczniki 1993-2000). Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj