Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze :)

 

Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:

1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.

2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.

3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.

 

Jakie efekty chce osiągnąć:
- zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,

- farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz

- nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.

 

No i teraz od początku:

To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.

Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam :). Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?


Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.

Edytowane przez aniszek1
Opublikowano

Ja usuwam starą farbę, różnie włosami murzyna, szczotką drucianą przykręcaną do flex-a (szlifierki kątowej) . Jak są wżery to neutralizator rdzy np. APP R-stop, bądź coś na kwasie fosforowym. Po wyschnięciu matowanie papierem 240. Odtłuszczanie zmywaczem.

Malowanie:

Podkład epoksydowy 2k może być ten z Novol 360, na to poliuretan 2k bez matowania ponieważ podkład epoksydowy w ciągu bodajże 24 po nałożeniu jest aktywny chemicznie i nie trzeba go matować, po tym czasie trzeba matować, przed farbą nawierzchniową.

 

Opublikowano

Na elementy pokryte rdzą dałbym podkład reaktywny delikatną mgiełką, oczywiście po uprzednim zgrubnym oczyszczeniu. Następnie po ok pół godziny (po uzyskaniu tzw pyłosuchości) możesz dać podkład epoksydowy lub poliuretanowy i dopiero farbę właściwą. Na elementy bez rdzy nowe lub wypiaskowane podklad epoksydowy i farbe. Jeżeli coś źle napisałem niech ktoś poprawi, ja bym tak zrobił.

Opublikowano

ja malowałem podkładem unikor i nie matowiałem papierem i pózniej farby kramp kolor taki jak mają próbki maszyn co myslicie o tych farbach z kramp

 

Opublikowano

Żadna farba nie bedzie trzymać sie na rdzy. Jestem z zawodu lakiernikiem maluje natryskowo i proszkowo. Czytajcie dokładnie wszystko drobnym druczkiem na pojemnikach z farba. Zapewno bedzie pisac ze warstwa rdzy nie moze przekroczyc grubosci 30mikrometrow. Wiem ze powiecie ze malowaliscie na rdze i trzyma sie rok dwa trzy. Niestety zeby lakier trzymal sie lata detal musi być idealnie czysty takze tylko śrutowanie lub piaskowanie. Teraz farby sa ekologiczne niestety unia wymaga. Powierzchnia musi być idealnie przygotowana wtedy bedzie sie trzymac. Do malowania na mokro moge polecic farby firmy PPG, Mankiewicz czy Tikurilla. Podkład epoksydowy a kolor dobrze by było z tej samej firmy co podkład .moga być inne półprodukty przy produkcji lakierow i mogą ze sobą reagować. Używajcie utwardzaczy koniecznie.

Opublikowano
Dnia 20.05.2019 o 14:31, samtech84 napisał:

Ja usuwam starą farbę, różnie włosami murzyna, szczotką drucianą przykręcaną do flex-a (szlifierki kątowej) . Jak są wżery to neutralizator rdzy np. APP R-stop, bądź coś na kwasie fosforowym. Po wyschnięciu matowanie papierem 240. Odtłuszczanie zmywaczem.

Malowanie:

Podkład epoksydowy 2k może być ten z Novol 360, na to poliuretan 2k bez matowania ponieważ podkład epoksydowy w ciągu bodajże 24 po nałożeniu jest aktywny chemicznie i nie trzeba go matować, po tym czasie trzeba matować, przed farbą nawierzchniową.

 

a wiesz może czym się różni ten Unikor C albo Urekor S  od NOVOL 360 i dlaczego lepiej dać Novol 360 eventualnie podkłąd epoksydowy 2k?

możesz mi wytłumaczyć?

Opublikowano
Dnia 20.05.2019 o 13:49, aniszek1 napisał:

 

Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym 

I mówisz zamiast zapytać w jednym z tych obszernych tematów lepiej założyć kolejny

Opublikowano
13 godzin temu, daron64 napisał:

I mówisz zamiast zapytać w jednym z tych obszernych tematów lepiej założyć kolejny

Tak lepiej założyć kolejny, w którym ktoś dokładnie odpowie na moje pytania w tym jak poklei pomalować i czym stary jak i nowy sprzęt lub metal. A czegoś takiego nikt nigdzie nie napisał w innych postach. Myślę że nie tylko mi przyda się taki post. Dlatego wolałem napisać niż czekać kilka stron na kawałek zdawkowej odpowiedzi, a na kolejne zadane pytania - nie doczekać się wcale jej

Tak swoją drogą, to Ty nic właśnie nie wniosłeś do tego tematu tylko go zaśmieciłeś. Poza tym postaraj się używać choć trochę interpunkcji bo strasznie się czyta Twój post.

Opublikowano

Sorry, ale nawet Twój argument ostateczny, dający z automatu wygrana w internetowych potyczkach słownych, w postaci wypominania mi interpunkcji, nie zmieni mojego zdania, że tworzenie kolejnych tematów o tym samym nie wnosi nic. 

 

Ps. Nie mówię, że mi się nie zdarzyło, ale im więcej tu siedzę, tym bardziej mnie draznia kolejne tematy o tym samym.

No offence i przepraszam za zaśmiecanie.

Pozdrawiam

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Poczekajcie jak @zetorki12 będzie wkońcu modem .. skończą się pyskówki i będzie może porządek ;)

 

Aha .. o ortografii itd nie wspominając 🤣

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Od ortografii to jest bodaj kolega Adam(i tu jakieś cyferki) :)

 

No właśnie adam131, tak mi się kojarzyło, ale nie byłem pewny :)

Edytowane przez daron64
  • Haha 1
Opublikowano

Jeżeli admin zdecyduje zamknąć post niech i tak będzie, ale Ty daron64 ani Ty kierowcaciągnika nimi nie jesteście zgadza się?  To po co piszecie nie na temat, nabijając sobie posty i nic nie wnosząc do tematu? Macie wiedze to pochwalcie się nią i pomóżcie innym. Nie macie wiedzy o danym temacie to nie piszczcie nie na temat, uważacie że post jest nie na miejscu? to zgłoście to.

p.s. daron64 moim ostatecznym argumentem była nie interpunkcja a nie wnoszenie nic do tematu swoim postem.

Opublikowano
1 godzinę temu, aniszek1 napisał:

nabijając sobie posty

gimbus jak nic, bo gimbusowe myślenie widzę 🤣

1 godzinę temu, aniszek1 napisał:

Jeżeli admin zdecyduje zamknąć post niech i tak będzie

temat może zamknąć jak już coś, a nie post :D posty to pisze się w temacie ;)

Opublikowano

Autorze tematu - swoim ostatnim postem nic nie wniosłes, pod względem merytorycznym, do tematu malowania maszyn. Rozumiem zatem, że nabijasz sobie tylko posty? Ale aż z ciekawości wszedłem na swój profil zobaczyć ile mam postów - faktycznie przez te prawie 10lat tyle postów nabiłem..ohoho.

A teraz na poważnie i bez złośliwości - wyraziłem swoją opinię, bo taka możliwość daje mi forum publiczne. Przeprosiłem Cię, że zasmiecilem Towj temat. Na tym w zasadzie powinna się nasza wymiana zdań zakończyć. Powtórzę się więc - przepraszam za pisanie nie na temat.  Z mojej strony to tyle. 

Pozdrawiam

  • Like 1
Opublikowano

Witajcie koledzy. 

Odświeżę stary temat - malowania maszyn.

Koledzy doradźcie radźcie, będę malował burty w przyczepie, zwykła emalią. Przed malowaniem umyje i zeszlifuję szczotką drucianą na szlifierce starą powłokę. Moje pytania to:

- czy mogę nie szlifować do gołej blachy, czyli zostawić dobrze trzymającą się farbę?

- jeżeli mogę zostawić starą powłokę, to czy muszę rzucić na nią warstwę podkładu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majster71
      wiecie może jakie miały kolory c-325,c-328 i pierwsze c-330 :rolleyes: jestem tu nowy.pomożecie??
    • Przez JANCZAK1176
      Witam. Dla chcących zrobić sobie użądlenie do bielenia obór (chodzi 5 lat)


    • Przez Pele94
      Witam. 
      Mam takie pytanie czy ktoś z was korzystał z finasowania fabrycznego albo miał okazję się z tym zapoznać. 
      Mianowicie chodzi mi o zakup nowych maszyn rolniczych na Modernizację. Umowę z agencją mam już podpisaną lecz nie posiadam wystarczających środków na zakup maszyn (słyszałem że ta forma nie wymaga zabezpieczenia hipotecznego gospodarstwa a zabezpieczeniem są zakupione maszyny ) .  Słyszałem ostatnio właśnie o tej formie zakupu ale chciałbym się z tym bardziej zapoznać. A może macie jakieś inne propozycję związane z zakupem maszyn np: kredyt
      Czekam na wasze propozycję. Pozdrawiam  
    • Przez szymi4512
      Witam,szukam dokładnych oznaczeń RAL farby John deera do modelu 6220 i pochodne ,bo z tego co wiem są trzy odcienie żółtego i zielonego a nie chce źle zamówić.
      Potrzebuje farby żółtej i zielonej pozdrawiam.  
    • Przez bel920
      przymierzam się do malowania i moje pytanie jakiej marki polecacie farbe aby dała efekt na lata i dobrze się trzymała i kryła jak pomalować to żeby zaraz nie wyblakło ale i malowanie szło do pomalowania deutz  far
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v