Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim. Słuchajcie posiadam jakiś czas koparko spycharkę JUMZ 6AM wersja budowlana. Mam ją jakoś miesiąc. Woda w chłodnicy co jakiś czas ubywala lekko, ale wczoraj kopiąc na swojej działce pod fundament zobaczyłem typowe przegotowanie się i brak wody w układzie. Jeszcze póki co olej był czarny. Dzisiaj zaczął rzygać mi przez korek wlewu oleju siwy olej. Rozumiem że 99% uszczelka pod głowicą. Macie jakieś doświadczenia z tym? Czy jest to w tych maszynach skomplikowany proces naprawy,kosztowny ? Co przy okazji powinno się wymienić ? Trzeba ustawiać zawory,cokolwiek przed montażem?

IMG_20181112_143057.jpg

 

IMG_20181113_120438.jpg

IMG_20181113_120442.jpg

Edytowane przez WojtaS141095
Dodać jeszcze jedno zdjęcie.
Opublikowano

Nie masz czego się obawiać , nie jest to ani kosztowne ani skomplikowane ,oczywiście jeżeli to uszczelka pod głowicą bo mam wrażenie że może to być co innego , mi w JUMZIE  jak wywalało uszczelkę to woda nigdy nie poszła do oleju 

Tak czy siak głowicę trzeba zdjąć  obejrzeć uszczelkę , tuleje i głowicę czy niema pęknięć 

Opublikowano
17 minut temu, Marecki2922 napisał:

Nie masz czego się obawiać , nie jest to ani kosztowne ani skomplikowane ,oczywiście jeżeli to uszczelka pod głowicą bo mam wrażenie że może to być co innego , mi w JUMZIE  jak wywalało uszczelkę to woda nigdy nie poszła do oleju 

Tak czy siak głowicę trzeba zdjąć  obejrzeć uszczelkę , tuleje i głowicę czy niema pęknięć 

Dziękuję za odpowiedź. Hmm dałeś mi teraz do myślenia pisząc że może to nie być uszczelka ;) jakieś propozycje usterki? Zastanawiam się jeszcze bo mechanikiem nie jestem,a z drugiej strony jak się za coś zabiore i przy pomocy porad , dokładności jestem w stanie czasami coś zdziałać . Tyle,że zawory, tłoki itp itd są dla mnie trochę ciemniejszą strona mechaniki.

Opublikowano
1 godzinę temu, Marecki2922 napisał:

A miałeś takie coś że po odpaleniu pryskała woda z tłumika

Tzn na pewno nie było to zauważalne przeze mnie. Kolor spalin w tłumiku jest czarny,nie powiedziałbym że biały standardowo przy takich usterkach. Pali bez problemu, moc ma. Wydaje mi się że usterkę spowodowałem dolaniem wody do nie do końca wystygniętego silnika. Problem polegał tylko też na tym że wcześniej woda też ubywala,ale chyba w mniejszej ilości.

 

Wioskowi serwisanci już poinformowani :D jutro będę robił pierwsze kroki w celu ściągnięcia głowicy i zajrzenia po kolei do wnętrza. Pytanie mam odnośnie części. Mam JUMZ 6AM czy niezbędne jest korzystanie z katalogu części? Czy ze stron internetowych z oznaczeniem jako część do JUMZ to powinno śmigać. Pytam bo z tymi katalogami po rosyjsku mam trochę problem ;)

 

Opublikowano
8 godzin temu, zbyszekbrzuze napisał:

Uszczelka jest jednego typu, ja zastosowałem od razu pierścienie teflonowe z MTZ82, bo było na nie miejsce w uszczelce i polecam bo dłużej potrzyma. Twoje dolanie wody nie było zbyt mądre. Tuleja mogła pęknąć...

Czekałem z 30-40 min, widocznie to nie wystarczyło.

Opublikowano

No i głowica ściągnięta. Po uszczelce,głowicy na ciężko było wierzyć że byłoby to przyczyną wycieku wody do oleju. Chwila przerwy,dolanie wody do wlotu od chłodnicy aż nagle zaczęło lecieć (woda) z miski olejowej. Myśl o głowicy i uszczelce schodzi na bok. W piątek mycie silnika,wszystko od spodu ogarnę i wtedy po nalaniu wody zlokalizuje się przyczynę. Oby była to tylko tuleja..mam nadzieję że to nie blok ;( jeden plus tego wszystkiego że podczas tego ściągnięcia i rutynowej naprawy wykonam sobie przy okazji i nadmiarze miejsca małą konserwację, wyczyszcze to i złożę jak należy.

IMG_20181114_172427.jpg

IMG_20181114_164123.jpg

IMG_20181114_162532.jpg

IMG_20181114_164117.jpg

IMG_20181114_150024.jpg

IMG_20181114_112159.jpg

IMG_20181114_112203.jpg

Opublikowano

Miałem też tak że uszczelka była dobra, a woda w oleju, i po wyciągnięciu tulei okazało się, że na ściance zewnętrznej jednej tulei w miejscu gdzie trafiają uszczelniacze (pierścienie gumowe) w bloku,tuleja ma wyżarte przez rdzę wżer wielkości ok 1,5 cm ,dałem całe nowe zestawy i jest ok. no niestety woda zrobiła robotę i to krótko po tym jak go kupiłem, bo poprzedni właściciel lał wodę do układu chłodzenia, ja niestety ale jeżdżę na płynie.

Być może masz ten sam problem.

Opublikowano
14 godzin temu, wieslaw16 napisał:

Miałem też tak że uszczelka była dobra, a woda w oleju, i po wyciągnięciu tulei okazało się, że na ściance zewnętrznej jednej tulei w miejscu gdzie trafiają uszczelniacze (pierścienie gumowe) w bloku,tuleja ma wyżarte przez rdzę wżer wielkości ok 1,5 cm ,dałem całe nowe zestawy i jest ok. no niestety woda zrobiła robotę i to krótko po tym jak go kupiłem, bo poprzedni właściciel lał wodę do układu chłodzenia, ja niestety ale jeżdżę na płynie.

Być może masz ten sam problem.

No tak jak piszesz,dokładnie. Prawdopodobnie uszczelka nie jest na tyle uszkodzona aby w tak szybkim tempie tej wody ubywalo, ani głowica. Tuleje widać że może nie wszystkie ale że dwie ktoś poprzednio wymienił. Dzisiaj płukanie części,od dołu silnika i po niedzieli będę zalewał i sprawdzał co gdzie leci. Chciałbym żeby byl to oring czy też tuleja, oby nie blok ;) poprzednik lał wodę z tego co wiem,być może to skutkowało poszerzeniem się rdzy. Śruby też trochę dostały z tego co zauważyłem. 

5 godzin temu, LTZ55a napisał:

Sporo ci tej wody naładowało skoro przez korek zaczął rzygać. To raczej nie przypadek, że od razu po zmianie właściciela woda idzie do oleju.

Nad tym też się zastanawiam. Po tym jak wlałem do niego wody i się mogło "zagotować" popracował może 4 motogodziny. Przed przegrzaniem co prawda sprawdzałem olej i był typowo czarny. Tej mazi jest tam od cholery.

Opublikowano

Odkręć misę i blok zalej wodą i wówczas od spodu uda się podejrzeć i ustalić wyciek, jak nie to głowica do sprawdzenia na szczelność, mogła pęknąć po nalaniu zimnej wody w czasie jak silnik był jeszcze w miarę ciepły.

Opublikowano

Wlanie wody na gorący silnik nie spowoduje takiego pęknięcia że będzie widać  przeciek do miski olejowej , musisz mieć naprawdę sporą dziurę w układzie chłodzącym , obstawiam uszkodzony blok albo uszczelniacze na tulejach jak wyczyścisz silnik od spodu to na pewno wszystko będzie jasne 

Tylko nie zapomnij zdać relacji z remontu 

 

Opublikowano
11 godzin temu, Marecki2922 napisał:

Wlanie wody na gorący silnik nie spowoduje takiego pęknięcia że będzie widać  przeciek do miski olejowej , musisz mieć naprawdę sporą dziurę w układzie chłodzącym , obstawiam uszkodzony blok albo uszczelniacze na tulejach jak wyczyścisz silnik od spodu to na pewno wszystko będzie jasne 

Tylko nie zapomnij zdać relacji z remontu 

 

Tak tak,głowica póki co odstawiona na bok ponieważ po tym jak została zdjęta,wlalismy wody do układu,minęło jakieś 30 min aż nagle patrzymy że z dołu kapie woda. Wygląda na to,że coś poza tą głowicą się dzieje, aczkolwiek ją też po niedzieli zawiozę do sprawdzenia.

Trochę już wczoraj to z ogarnąłem. Sprężarka,pistolet z lancą do odltuszczania :D ropa i poszli. 

IMG_20181116_103518.jpg

IMG_20181116_145502.jpg

IMG_20181116_145507.jpg

IMG_20181116_103555.jpg

IMG_20181116_113517.jpg

IMG_20181116_113530.jpg

IMG_20181116_145655_HHT.jpg

Opublikowano
Dnia 17.11.2018 o 17:26, LTZ55a napisał:

Nalej znowu wody i jak teraz czysto to obserwuj. Kibicuję Ci, żeby to nie była wina bloku.

Niestety.. potwierdziło się najgorsze. Pęknięty blok silnika. Panowie..dobra co teraz, szukać silnika, bloku ? Mój "mechanik" pomagier sugerował się żeby najlepiej mieć do bloku gotowy wał.

Opublikowano
6 minut temu, Marecki2922 napisał:

 No przykra sprawa . :( Może szukaj całego silnika  widziałem w miejscowości Pokaniewo na złomie całe Jumzy

Mam złom od siebie 12 km i tam stoi taka uboga sztuka ale za to ma silnik kompletny . Dzisiaj od niego wiatrak do wentylatora odkręciłem. Nie wiem tylko czy nie ryzyko pojechać,samemu go rozkręcać i jeszcze żeby się nie wkopać.

Opublikowano

Blok z wałem nie byłby gorszy, ale sprawa łatwiejsza jest przy zmianie całego silnika. W mazowieckim jest ktoś kto może miałby jakiś asortyment.

Odeszłoby osiowanie bloku i planowanie i ewentualnie nowe zestawy naprawcze, szlif wału. I ciekawe, co poprzedni właściciel na to by powiedział?

Opublikowano
26 minut temu, LTZ55a napisał:

Blok z wałem nie byłby gorszy, ale sprawa łatwiejsza jest przy zmianie całego silnika. W mazowieckim jest ktoś kto może miałby jakiś asortyment.

Odeszłoby osiowanie bloku i planowanie i ewentualnie nowe zestawy naprawcze, szlif wału. I ciekawe, co poprzedni właściciel na to by powiedział?

Dziś pojadę na szrot,uda mi się może ustalić byłego właściciela Bialorusa który tam stoi. Być może wezmę kompletny silnik, dla mnie problemem może być wyciągnięcie go i wsadzenie :) do tego najlepiej dobrze zorganizowany warsztat. No zobaczymy ile by krzyknęli za to co stoi blisko mnie i jakie informacje o nim uzyskam.

Opublikowano

Mam pytanie. Kuzyn ma silnik jakiś od Bialorusa tylko że to chyba MTZ 82 wersja ciągnikowa. Widzę że posiada on w innym miejscu totalnie filtr powietrza,wydech i kilka innych rzeczy. Czy blok lub coś innego byłoby przydatne do JUMZA?

Dnia 21.11.2018 o 07:53, LTZ55a napisał:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam dzisiaj podczas orki zakleszczyla mi sie skrzynia biegów, i teraz nie moge przelaczyc z biegów polowych na szosowe  . A teraz pytanie do was jak ta skrzynie odkleszczyc , sa jakies sposoby aby to zrobic bez zagladania do skrzyni ?
    • Przez zwc18
      Witam 
      Mam do was pytanie a mianowicie czy posiada ktoś zużyte wałki skrzyni biegów głównie chodzi mi o ten z atakiem oraz ten gruby o średnicy 68mm 
      Proszę o info gdyż zabieram się za przedni napęd na moście stara 660
    • Przez Bartek12321
      Po remoncie silnika i głowicy słychać głuche stuki na pierwszym cylindrze tłok nie uderza w zawory Czy ktoś już może coś takiego przerabiał wtryskiwacze po regeneracji pompa również
    • Przez Bartek12321
      Czy posiada ktos moze instrukcje napraw do Jumza w jezyku ? Jakie cisnienie musi byc ustawione na wtryskiwaczach?
    • Przez ursus-moc
      Witam mam pytanie czy to będzie prawdopodobnie uszczelka pod głowicą w ciągniku mf 255 bo ubywa płynu chłodzącego i z tłumnika leci olej lub płyn? (za niepotrzebne komentarze typu sprawdź se poszukaj dziękuję)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v