Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam problem władziu miał remont góry silnika (tłoki,szklanki,głowice) takie pytanie tłok uderza o zawory widać na tłoku widać odbicia od zaworów i zauważyłem że w pewnym momencie jak się ręcznie kręci kołem zamachowym (silnik na palecie) to w pewnym momencie się zacina jak się podniesie odprężnik można normalnie kręcić 
pytanie moje co może być przyczyną takiego zachowania ? czy laski popychacza mogą być źle osadzone nie weszły w "swoje miejsce" ? 

Opublikowano
Przed chwilą, lukbold napisał:

A zawory wyregulowane albo ten odbity jest podparty cały czas

regulowane nawet dwa razy dla pewności pali ładnie odrazu bez zawachania i jak odpali słychać stukanie po rozebraniu widać znaki odbite na tłoku 

 

Opublikowano
1 minutę temu, lukbold napisał:

Może zawór za płytko w głowicy siedzi... Ktoś fuszere odwalił i tyle

byc może jak patrzyłem na oba stary i nowy różnicy nie widziałem takie same 

Opublikowano
a głowica stara czy nowa kolego? planowałeś jak stara była? uszczelka grubsza pod głowicę poszła jeżeli planowałeś gladz?
Opublikowano
13 godzin temu, zetorlublin7341 napisał:

a głowica stara czy nowa kolego? planowałeś jak stara była? uszczelka grubsza pod głowicę poszła jeżeli planowałeś gladz?

Głowica nowa stara była lekko peknieta na starej tak nie robiło 

4 godziny temu, pawel_rawa napisał:

a czy to napewno zawór może jakiś opiłek leży na tłoku?

Zawór napisałem wyraźnie że są odbicia na tłoku od zaworu na tłoku 

 

12 godzin temu, Tomasz78 napisał:

a mostki dobrze zmontowane?

Tak zamontowane 

Opublikowano

Pewnie zawory za bardzo wystają z głowicy. Trzeba by gniazda frezować żeby zawory głębiej siadły. Nie patrz na oko tylko pomierz suwmiarką. Tam dużo nie trzeba żeby był problem.

Opublikowano
5 godzin temu, mani51 napisał:

Pewnie zawory za bardzo wystają z głowicy. Trzeba by gniazda frezować żeby zawory głębiej siadły. Nie patrz na oko tylko pomierz suwmiarką. Tam dużo nie trzeba żeby był problem.

 

Dnia 30.10.2018 o 08:20, zbyszekbrzuze napisał:

Ssący się odbija czy wydechowy?

ssący i wylot    jednak założyłem stare zawory ze starej głowicy i problem ustał były mniejsze  

Opublikowano
Dnia 3.11.2018 o 13:17, mani51 napisał:

Pewnie zawory za bardzo wystają z głowicy. Trzeba by gniazda frezować żeby zawory głębiej siadły. Nie patrz na oko tylko pomierz suwmiarką. Tam dużo nie trzeba żeby był problem.

Pomiar głębokości zaworu suwmiarką... Szacun

14 godzin temu, zbyszekbrzuze napisał:

Dotarłeś je? Bo jak nie to wypalisz gniazda...

Docieranie nic nie da...

Opublikowano

bears napisał: Pomiar głębokości zaworu suwmiarką... Szacun Jak Ty nie potrafisz to nie mój problem. Ja TDI poskładałem mierząc suwmiarką i chodzi któryś rok to tym bardziej do ruskiego sprzętu wystarczy taka dokładność.

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, mani51 napisał:

bears napisał: Pomiar głębokości zaworu suwmiarką... Szacun Jak Ty nie potrafisz to nie mój problem. Ja TDI poskładałem mierząc suwmiarką i chodzi któryś rok to tym bardziej do ruskiego sprzętu wystarczy taka dokładność.

Ciekaw jestem miszczu jak mierzysz głębokość zaworu w T-25 skoro głowica ma trzy płaszczyzny a głębokość mierzy się na?  Pochwal się jakie mają być wartości na każdej z płaszczyzn i do której się to mierzy :)  

Edytowane przez bears
Opublikowano

Już się tak nie wymądrzaj. Pomierzyłbym porównawczo ze starą głowicą i przy dużej różnicy wiedziałbym w którym kierunku szukać. Dawno w silniku Władka nie grzebałem, ale ostatnia głowica jaką miałem w ręce miała jedną powierzchnię. Pochwal się swoją wiedzą jeśli uważasz się za mądrzejszego bo narazie poza krytyką nie napisałeś tu nic co mogło by pomóc komukolwiek.

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, mani51 napisał:

Już się tak nie wymądrzaj. Pomierzyłbym porównawczo ze starą głowicą i przy dużej różnicy wiedziałbym w którym kierunku szukać. Dawno w silniku Władka nie grzebałem, ale ostatnia głowica jaką miałem w ręce miała jedną powierzchnię. Pochwal się swoją wiedzą jeśli uważasz się za mądrzejszego bo narazie poza krytyką nie napisałeś tu nic co mogło by pomóc komukolwiek.

Ja nie pisałem o 1.9tdi i mierzeniu suwmiarką więc kto tu się wymadrza? Władek oryginał jest stopniowany a gdy nie jest to albo jakiś partacz tam grzebał albo głowica z chin a tam często się zdarza że brak stopniowania albo zawory za wysoko. Skoro coś jest nie tak z głowicami to oddaje je się do zakładu gdzie je doprowadza do kultury... 

35 minut temu, krzysiek131286 napisał:

od płaszczyzny 2mm bodajże

Troche za duzo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez osio
      Otóż ostatnio odkręciłem pokrywę zaworów by wymienić uszczelkę. A jak pisałem wcześniej w jednym temacie, że z odmy wydobywają się spaliny i tak jak ktoś mi podpowiedział , że są wyrobione prowadnice zaworów to tak jest największy luz jest na wydechowych. I teraz nie wiem czy w tym typie da się wymienić to czy można kupić te prowadnice i jakie są tego koszty czy oddawać gdzieś głowicę do regeneracji , a może lepiej za bardzo tego nie ruszać. Proszę o jakiekolwiek informacje
    • Przez adas157
      Witam mam taki problem jak nieraz chodzi ciagnik na wyzszych obrotach to sie cos takiego dzieje ciagnik zacznie klekotac i zadymi jak mu ujme gazu i z powrotem wcisne jest wszystko ok co to za probelm czy to moze byc wina zle ustawionych zaworow prosze o pomoc gory dzieki i jaki powinien byc luz w modelu 3070
    • Przez stiepan
      potrzeboje informacji wskazowek jak wyregolowac zawpry w 3P
    • Przez ssman860
      witajcie! mam taki dylemat: robiłem w maju br. kapitalke silnika, wszystkie części oryginalne "lepszej jakości" wymieniłem: tłoki, tuleje, pierścienie, panewmi, sprawdzane były w zakładzie korby, toczone główki, głowica terz miała w tym samym zakładzie remont kapitalny czyli: prowadnice, gniazda, zawory, planowanie i próba szczelności, wymieniłem też jeden drążek popychacza bo był zgięty pompa wtryskowa po regeneracji, wtryski nowe, nowe uszczelki. docierałem go normalnie na wolnych obrotach tak na 500 obr około przez 4 dni, wtedy juz załozyłem maske, tłumik i zacząłem nim jezdzić najpierw na pusto potem z przyczepą z małym cięzarem. ale zanim załozylem go do przyczepy zacząłem słyszeć stukot a bardziej takie cykanie na obrotach od 600 do 1200 w górnej cześci silnika w okolicach 4 gara od przodu patrząc. Uwazałem ze to zawory, więc tydzien temu znowu je wyregulowałem na 0,3 wszystkiei jest to samo. dodam że silnik ma moc dobrą. Jednak dziś przy orce mnie coś zaniepokoiło: pojezdziłem nim z godzinke no az sie rozgrzał do tych 80 stopni około, no i stało sie cos dziwnego bo cisnienie na obrotach 1500 było tak z 2,5 a gdy pusciłem gaz to spadło do 0! Zgasiłem go, postał z 10 minut, odpaliłem no i wrociło do normy cisnienie juz wtedy trzymał na około 2,5 minimalnie 2. nie mam pojecia co to, moze filtr (bączek) sie przypchał?
      Bardzo proszę o pomoc, myślę ze precycyjnie opisałem
    • Przez BartoszUrbaski
      Witam, mam problem z ciagnikiem case 5140. A dokłądniej problem z 3 półbiegiem, na zimnym silniku wszystko jest okej, dopiero na rozgrzanym silniku ciagnik traci 3 półbieg i wyskakuje pomarańczowa kontrolka taka z wykrzyknikiem w środku (pierwsza kontrolka od lewej strony przy kierownicy) Ciagnik dalej nie chce jechać, dopiero gdy wyłacze z biegu i poruszam rewersem raz do tyłu a potem do przodu to traktor dalej jedzie. Co mam z tym zrobic? Przekaźniki sa sprawne, bezpieczniki też, moze to być wina tarczki i uszczelniacza? Chodzi mi o tą pomarańczową kontrolke.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v