Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z ursusem 6 cyl . Sprawa jest tego typu ze leci mi olej z kolektora wydechowego . 1 i chyba 2 od strony chłodnicy.  Do tego leci dym z odmy  . Tylko dym leci z odmy od razu jak odpalam  . Na zimnym silniku też .  Ciągnik został niedawno kupiony . I gość gadał że kiedyś tam robił głowicę w nim i nie ustawial  zaworów później .  Więc zawory są na pewno są do nastawienia .  Do tego ciśnienie na zimnym przy małych obrotach no tak niecałe 3 . Na dużych 4 . I przy 70 stopniach przy obrotach 600-700 jest już sporo poniżej jeden.  A na wysokich obrotach na ciepłym trzyma też 4 no może nie całe 4 .  Co to może być ? Czy wystarczy nastawić zawory czy może głowicę czy może jeszcze coś innego ? 

Co ciekawe jest to co jest ale ciągnik ma siłę i nie jest mulowaty i do tego mogę jeszcze powiedzieć że ciągnik nie kopci

Edytowane przez xzy
Opublikowano (edytowane)

Może być uszczelka pod głowicą walnięta, ale więcej jak pewne że gościu pozbył się ciągnika wymagającego remontu silnika, ma najprawdopodobniej popękane albo zapieczone pierścienie.  :)

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Ale ciągnik sam w sobie nie jest taki jakiś słaby czy coś i nie muli się .  Ma szwunk . Silnik chodzi równo .  Myślisz kolego że tak uszczelka by rozwiązała sprawę?  

Ale jakby były pierścienie to by nie kopcil na czarno?  

Opublikowano (edytowane)

Moc to ma według Ciebie.    :)  Wali dymem z odmy, gdzie w większości jest to wina pierścieni, i do tego pluje olejem w kolektor wydechowy, a i po samym wale widać że też pozostawia wiele do życzenia, facet wiedział co sprzedaje.

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Można by taką postawić diagnozę gdyby nie dmuchał w odmę, jak dmucha to i nie dziwne że pluje olejem.

Opublikowano
sprawdź ciśnienie na cylindrach i będziesz wiedział wszystko
Opublikowano

Bo tak się zastanawiałem czy nie przepuszcza po prostu na zaworach  . Dlatego ta odma

Andrzej myślę że to na na pewno olej . A co by było jakby była ropa?  

Opublikowano

Jak leci ropa to znaczy że nie spala paliwa na cylindrze bo np leje wtrysk albo zawory bez luzu lub wypalone generalnie coś z kompresją nie tak albo pompa nie równo dawkuje.Jeśli to wolnosący to najlepiej zdejmij kolektor i będzie widać z którego cylindra ta ciecz idzie.

Opublikowano (edytowane)

Co dadzą nowe pierścienie jak nie znamy stanu tulei jak i zużycia rowków w tłoku,  w nim nawet ciśnienie oleju jest marne, na moje to silnik wymaga remontu kapitalnego i tyle.Nie bez przyczyny poprzedni właściciel go sprzedawał. 

Jedno rozbieranie, docieranie i spokój na kolejnych kilka tys motogodzin o ile zrobiony będzie jak należy.

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano
11 godzin temu, xzy napisał:

Bo tak się zastanawiałem czy nie przepuszcza po prostu na zaworach  . Dlatego ta odma

 

Co ma odma do zaworów?

Opublikowano

Nie wiem z jakimi Ty  pseudo mechanikami  się zadajesz że Ci takie bzdury opowiadają  :D Powtarzam jeszcze raz, może być coś z uszczelką głowicy, ale jeżeli uszczelka nie jest walnięta, to za dymienie z odmy odpowiadają zapieczone, popękane, lub zjechane pierścienie.

Opublikowano (edytowane)

Trzeba zwalić głowicę, przyjrzeć się uszczelce i jeżeli są duże progi na tulejach, to nawet nie ma co myśleć o wymianie samych pierścieni bo to nic nie da, tylko remont silnika. Sapanie może świadczyć o wypalonych zaworach, ale to nie ma nic wspólnego z dymem z odmy.

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Jeżeli byłyby wymieniane całe komplety - tłok tuleja, to radzę dać i wał do szlifu i głowicę do remontu, licz się wtedy z kosztem, to tanio nie będzie.

Opublikowano

No ale wtedy jak robić to już żeby nie zaglądać więcej to i wałek rozrzadu  .  To i pompa natryskowa do przejrzenia i wszystko sprawdzone i spokój na lata 

Wtryskowa*

Opublikowano (edytowane)

Teoretycznie tak, ale w praktyce nie zawsze jest to konieczne, wszystko zależy jak wytłuczony jest ślinik. I dobry mechanik do remontu.

Edytowane przez Sean

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
    • Przez Kamil723
      Witam,chciałbym wymienić olej w skrzyni w fendzie 304 89r.Zastanawiam się jaki olej wlać,na stronach z doborem oleju jest ich wiele,ale w większości to oleje STOU,czyli do wszystkiego i do niczego.Jaki olej polecacie do tej maszyny?
      Aa i jeszcze jedna sprawa,gdzie znajduje się filtr oleju skrzyni w tym modelu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v