Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No z tą Proximą to są jakieś dziwne rzeczy, w moim 8441 w dowodzie mam wbite dmc przyczepy z hamulcem tylko 10500kg

gdzie w porównaniu w starej 60-tce jest 10000kg. Jak dla mnie trochę za mało, zwłaszcza jak ktoś mieszka w terernie

mało górzystym . Ale takie też dane są na tabliczce znamionowej na ciągniku. Czy w waszych ciągnikach zgadzają się dane

z tej tabliczki z tym co macie wbite w dowodzie? Sprawdzał ktoś?

Edytowane przez piotrczem
Opublikowano

Temat jest o tym co jest wbite w dmc zestawu . 

Dane producenta nie są nigdzie podawane na ten temat . 

Jak są to dajcie link do tego .

Opublikowano

DMC zestawu jeśli nie jest podane w dowodzie (rubryka F3) można obliczyć sumując DMC ciągnika (rubryka F2) z DMC przyczep (rubryka O1)

Wg. nowych norm homologacji ciągników to nie producent określa DMC przyczep, jak to miało miejsce wcześniej , tylko badanie homologacyjne. Polega ono na postawieniu ciągnika z przyczepą na określonej pochyłości, i zbadaniu, jaką masę ciągnik jest w stanie utrzymać tylko przy użyciu własnych hamulców. tak więc o ciągniku 100KM mogącym ciągnąć 30 000kg można teraz tylko pomarzyć :)

DMC zestawu pojazdów wg. polskich przepisów nie może przekraczać 40 000kg.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o Dopuszczalną masę ciągnika to chodzi o to ile sam ciagnik maksymalnie ma ważyć czy ciągnik plus plug lub zestaw uprawowo siewny? Dajmy na to DMC 10500 kg ciągnik 6.5 tony zestaw uprawowosiewny 2.5 t plus obciaznik 1 tona plus operator i DMC przekroczone czyli możliwe uszkodzenie konstrukcji ciągnika?Jak to jest. Prosił bym o wytłumaczenie.  Bo już się pogubiłem 

Edytowane przez Emilio
Opublikowano

https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2016-2022-t-j,17009712.html

§  3. 
1.  Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-20, nie może przekraczać w przypadku:

3) ciągnika rolniczego lub pojazdu wolnobieżnego wyposażonego w koła ogumione:
a) o dwóch osiach - 18 ton,
b) o trzech i więcej osiach - 24 tony
- przy czym udział obciążenia osi kierowanej oraz osi napędowej w każdym stanie obciążenia ciągnika nie może być mniejszy niż 20% jego masy własnej;

14) zespołu pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest wyposażony w koła ogumione pojazd wolnobieżny lub wyposażony w koła ogumione ciągnik rolniczy - masy wynikającej z sumy dopuszczalnych mas całkowitych pojazdów wchodzących w jego skład, która nie może przekraczać 40 ton.
 

Opublikowano

Tak, dla rubryki F1  i F2   jest ta sama wartość (dopuszczalna i maksymalna masa całkowita)  przy czym należy uważać aby nie przekroczyć dopuszczalnego nacisku na oś , czy też zmieścić się w nośność opon,

Przed chwilą, jacek1296 napisał:

DMC- dopuszczalna masa całkowita pojazdu lub zespołu pojazdów.

To co się tyczy pojazdu jest w F2 a to co się tyczy zespołu pojazdów jest w F3, nie mieszaj tego.

Przed chwilą, stempos1980 napisał:

Agregat zawieszany nie jest pojazdem.Ciagnik plus przyczepa albo dwie przyczepy ewentualnie wózek i naczepa to się dotyczy DMC

 

DMC to tylko  skrót  który później się jeszzce określa  w odniesieniu do czego.

Opublikowano
3 godziny temu, mirro napisał:

https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2016-2022-t-j,17009712.html

§  3. 
1.  Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-20, nie może przekraczać w przypadku:

3) ciągnika rolniczego lub pojazdu wolnobieżnego wyposażonego w koła ogumione:
a) o dwóch osiach - 18 ton,
b) o trzech i więcej osiach - 24 tony
- przy czym udział obciążenia osi kierowanej oraz osi napędowej w każdym stanie obciążenia ciągnika nie może być mniejszy niż 20% jego masy własnej;

14) zespołu pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest wyposażony w koła ogumione pojazd wolnobieżny lub wyposażony w koła ogumione ciągnik rolniczy - masy wynikającej z sumy dopuszczalnych mas całkowitych pojazdów wchodzących w jego skład, która nie może przekraczać 40 ton.
 

Uzupełniając

17.  Dopuszczalna masa całkowita ciągnika rolniczego o kołach ogumionych nie może przekraczać 14 ton, a jej udział na jedną z osi 10 ton. Udział obciążenia osi przedniej dla każdego stanu obciążenia ciągnika nie może być mniejszy niż 20% jego masy własnej; przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 kwietnia 2011 r.


https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2016-2022-t-j,17009712.html
;

 

Opublikowano
Dnia 14.12.2020 o 16:11, Emilio napisał:

Jeśli chodzi o Dopuszczalną masę ciągnika to chodzi o to ile sam ciagnik maksymalnie ma ważyć czy ciągnik plus plug lub zestaw uprawowo siewny? Dajmy na to DMC 10500 kg ciągnik 6.5 tony zestaw uprawowosiewny 2.5 t plus obciaznik 1 tona plus operator i DMC przekroczone czyli możliwe uszkodzenie konstrukcji ciągnika?Jak to jest. Prosił bym o wytłumaczenie.  Bo już się pogubiłem 

Nie chodzi tu o techniczną wytrzymałość ciągnika, bo ta realnie jest większa. DMC określa dopuszczalną masę całkowitą, z jaką możesz poruszać się po drogach publicznych (tak jak jest napisane w artykułach przytoczonych przez kolegów powyżej) czyli jeśli DMC ciągnika wynosi 10500kg to 6500kg ciągnik+ 2500kg zestaw uprawowo-siewny+ 1000kg obciążnik= 10000kg, czyli mniej niż DMC. Możesz spokojnie jechać :)

Opublikowano

Rozumiem a mi właśnie chodzi o te  techniczna wytrzymałość. Nikt tego nie podaje w prospektach i człowiek sam nie wie jak to jest. A wiadomo chce kupić dobrze bo zakup na lata

Opublikowano

Jak jest to Ci powie dmc. Wytrzymałość techniczna  i tak będzie zależna od warunków. Tzn. inna na równym asfalcie a inna na wybojach. Poza tym nikt Ci nie powie, że ciągnik x nie złamie się z np. plugiem o masie 2,0t, a z tak samo ciężkim agregatem już tak.

Opublikowano

Rozumiem trzeba by patrzeć na maksymalny nacisk tylnej osi. To jest  parametr który daje coś do myślenia. Na dzień dzisiejszy tylko 2 marki mi są znane które podają taki parametr w folderach. Dziękuję za wyjaśnienie tego problemu bo faktycznie to nie dawalo mi spokoju. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v