Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powietrze zawsze pulsuje pod tłokami do tego gdy wyciągniesz korek wlewu oleju wał kręci się takim kierunku że e olej wyrzuca wlewem. Ty nie za bardzo widzę wiesz co się dzieje z ciągnikiem.

Opublikowano

Bo już sam nie wiem o co gra a po drugie mam już dość na samym początku to się czwarty tłok zatarł. Cały czas oliwą rzucał na samym początku tak nie bylo tylko w takim stopniu że dał rade to przepalić, tera to masakra trochę porobi to całe kolanko co się tłumik zakłada zalane. Dodam że przed remontem nie chlapał tyle oliwy jak teraz i z tych otworów na śróby kolektora też nie ciekło. To po jednym odkręceniu i przykrenceniu już się tak gwiny poluzowały że oliwa cieknie?

Uszczelniacze na zaworach też są nowe bo na regeneracji to pozakładali bez blaszek ściskowych i je pozciągało, myślałem że to to ale jednak nie

 I jescze jak klawiatura była zdjęta i zawory wszystkie pozamykane to kręcąc wałem gdzieś uciekało sprężanie. Bo chyba nie powinno tak być?

Opublikowano

Kto ci z tym silnikiem robił? Śruby kolektora wcześniej pewnie były wkręcone na kleju. Teraz je ruszyłeś, wkręciłeś bez i się leje.  Choć czytając jak masz ten silnik wyremontowany spodziewał bym się wszystkiego. Zawory mają być ustawione jak należy z luzem jeśli są podparte to będzie nimi powietrze uciekać.

  • Like 1
Opublikowano

Silnik sami robiliśmy widać jakaś większa filozofia ten ruski albo te części takie bo 3p chodzi jak należy. A o zaworach pisałem że jak była zdjęta klawiatura czyli jak by nie patrzeć były pozamykane

Opublikowano

Jak kolega pisze, że kręci wałem jakby kompresji nie było to tylko zawory. Niby takie proste a ja już cztery razy ustawiałem po wymianie uszczelki. Raz po złożeniu, później poprawiałem bo jeden klepał jak głupi, trzeci raz jak dociągnąłem głowicę i czwarty raz musiałem poprawiać bo któryś był za luźny. 

Opublikowano

Wiem jak to jest z ustawianiem tych zaworów no ale jak piszę że kręciłem wałem jak klawiatura była zdjęta to zawory są pozamykane a sprężanie uchodziło. Czyli wychodzi na nieszczelne zawory i jak tak to super mi zregenerowali głowice

Opublikowano (edytowane)

Pierścienie olejowe masz zapieczone albo popękane, to jest przeważnie przyczyną walenia oleju w tłumik, może to robić na dotarciu, ale nie w takiej ilości by olej ubywał, zresztą to też jak obciążenie się zwiększy to natychmiast ustaje, a jak wali pod obciążeniem, to silnik kompletny już złom, i co z tego że go robiłeś, źle będzie zrobiony albo komplety do niczego i po kilkudziesięciu godzinach może być większy złom niż był przed remontem. Zawory raz się reguluje i po każdym dokręceniu głowicy i ma chodzić, nawet jakby były nieszczelne lekko, to żadnym olejem walił nie będzie, prowadnicami jednie, ale to też już ładne luzy muszą być. Samo założenie pierścieni  dobrze zamkami nic nie daje, założysz ze zbyt małym luzem  bo nowe to pewnie dopasowane i po nagrzaniu pier*olnie albo się zatrze i jest pozamiatane. Zresztą w Twoim przypadku jest coś na rzeczy skoro się zatarł na jednym tłoku, inne pewnie też dostały już po garach.  Moja diagnoza, źle był zrobiony remont i silnik nadaje się znów do remontu, i to przez mechanika znającego się na rzeczy, bo za trochę będzie powtórka z rozrywki.

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Zatarł się bo chyba taka jakość części bo on nawet 30 MTG nie zrobił a przeważnie stał i od czasu do czasu spokoja jazda. I najpierw zobacze te pierścienie

Opublikowano (edytowane)

Być może, ale równie dobrze źle dobrane luzy na zamkach pierścieni. Bo jakoś wątpię byście je mierzyli, baaa,  pokuszę się o stwierdzenie że nawet żeście nie pomyśleli że tak trzeba zrobić,  przyznaj się bez bicia że tak było.  Jeżeli się zatarł na jednym tłoku, i  wyrzuca olej dalej ponad miarę to już daje do myślenia dlaczego tak się stało i czy aby z pozostałymi kompletami jest wszystko ok. a nie szukanie  dziury w całym i przyczyny w głowicy, która jest zresztą niby po regeneracji, no mogli by odwalić fuchę, ale nie do tego stopnia, chyba że robili tą regenerację gdzieś w stodole na klepisku.

4 godziny temu, seweryn20 napisał:

Kto ci z tym silnikiem robił? Śruby kolektora wcześniej pewnie były wkręcone na kleju. Teraz je ruszyłeś, wkręciłeś bez i się leje.  Choć czytając jak masz ten silnik wyremontowany spodziewał bym się wszystkiego. Zawory mają być ustawione jak należy z luzem jeśli są podparte to będzie nimi powietrze uciekać.

W rzeczy samej.   :)

Edytowane przez Sean
Opublikowano

No przyznam że luzy mieżone nie były lecz sprawdzane na oko tak, i luz był bardzo mały 

Wracjąc do głowicy to słyszałem już kilka nie pozytywnych opinii ale już po czasie😢😢

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za chęci😀😀

Nie no gdzie a po drugie mam zestawy do turbo ale jeden gość kupił ten zestaw to jak mu gumki uszczelniające wymienialiśmy to raz że zanim tloka wypchneli to całe tuleje powyłaziły a dwa to to takie tuleje że wżery po 3 latach miały

Edytowane przez Tomasz3p
Opublikowano

A co pisało na pudełku od zestawów?  To ja już nie wiem i nie rozumnie cie czy w końcu ci idzie olej z głowicy czy z zestawów?? Jesli tłoki masz czyste to po co grzebac? Czy może z jednego i drugiego ? Musisz poprostu ściągnąć jakiegoś mechanika co sie zna  jak nie ogarniasz tematu bo forum ci tu nic nie pomomorze w ciemno trzeba by było to w realu zobaczyć i zdjagnozować co jest grane.O.o

Opublikowano

To tak silnik jest już rozebrany na tłokach jest warstwa nagaru. Zamówiłem nowe pierścienie dla pewności żeby to wykluczyć, tuleje są w idealnym stanie nie mają rys. 

 I jeszcze pytanie bo na glowicy tam gdzie są prowadnice zaworów zostało na około wytarte i zalane rozpuszczalnikiem i właśnie we wszystkich oprócz jednego rozpuszczalnik jest czysty a na ostatnim zmieszał się z oliwą noi czy to może o czymś świadczyć?

I jeszcze wracając do mechanika zrobimy to sami wykluczając poszczególne części. A dopytuje się na forum dlatego by wiedzieć czym może objawiać się usterka poszczególnej częsci i się upewnić. Ale widzę że was posty z podpowiedzią kosztują.

Opublikowano
6 minut temu, Tomasz3p napisał:

A dopytuje się na forum dlatego by wiedzieć czym może objawiać się usterka poszczególnej częsci i się upewnić. Ale widzę że was posty z podpowiedzią kosztują.

Jak jeszcze rozbierzecie i złożycie z 10 razy to sam już się dowiesz czym może sie objawiać jaka ustera :) A co do "kosztów" to ponosisz je Ty wydając na części i możesz ponieść je podwójnie zanim zrobisz bo biorąc kogoś kto się zna posiósł byś je zapewne raz ;)

Opublikowano

Już wyciągnołem od was troche informacji 😁😁😁. Ale jescze żeby ktoś coś  napiosał o głowicy co opisałem.

Koszty naprawy to wiadomo że ja ale mechanik za robocizne pewnie wzół by drugą wartość części. A jak rozbiore z 10 razy to będe znał silnik na pamięć i złożę przes sen. hehehe😂😂😂😂

 

Opublikowano (edytowane)

Kanał był z oleju brudny to i  rozpuszczalnik zabarwił. A z czego brudny powinieneś na początku sprawdzić. Jeśli paliwo t z cylindra, jeśli olej to z cylindra a to znaczy ze puszczają pierścienie, lub prowadnice a tu muszą mieć luz lub walnięty uszczelniacz a nawet jeśli to i tak olej dostanie się tam tylko na większych obrotach silnika.

Jesli nie wiesz na co zwracać uwagę możesz i 100 razy rozbierać i skłądać a dalej będzie kiepsko.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Raz zrobilismy w moim rusku fuszerke " wymienimy pierscienie i bedzie git " CIULA ! pierscienie 70 zł na dziure a zestaw 190 zł i co 2 -3 mth i olej poszedł w atmosfere xD szybciutko kupilismy nowe zestawy i remont , głowica  z tydzien czasu sie robiła :D ale przynajmniej była zrobiona , dzisiaj rusek na 2 dni ciezkiej roboty bierze mi 1 litr oleju ktoś powie a tyle to nic , tyle ze wczesniej takich ubytków nie było bo jak z max na min spadło za cały sezon wiosna- jesien to wszystko, i jak dostanie po tyłku leci dym odma , znowu sie zastanawiałem a zmienie pierscienie ^^ ale wole dołozyć te pare 100 i miec spokój po ostatnim remoncie mineło 9 lat i nastukał nawet nie wiem ile mth ale główna przyczyna takiego szybkiego zuzycia obwiniam sieczkarnie do qq upał cały dzien nie raz tydzien  na max obr . to dało mu rade bo w pługu to sobie pyrka bez zadnych  oporów , a pola ma troche do ogarniecia , 360 17 lat po kapitalce i moze raz uszczelka pod głowica zmieniana i w te mrozy 2- 3 obr i zagadała , a oleju od zmiany do zmiany nic nie łyknie , tak wiec jak sie pcha robote i nie robi dokładnie tak jest sam sie przekonałem o tym kilka razy w zyciu , a jakims wykształconym mech nie jestem , jak mam problem ksiazka instukcja nie parzy w oczy zeby sie czegos dowidziec z a w sprawie tych instrukcji to jeden gosc dał na dysk google instrukcje do bezmała kazdej wersji mtz gdzies na forum jest to  tylko trzeba poszukac

  • Like 1
Opublikowano

Wiem że trzeba na wszstkie części zwrócić uwagę i poświęcić czas na oględziny. U mnie głowica to 2 tyg się robiła. A żebym to tak zostawił to bym 5l dziennie dolewał

 

Opublikowano

Wiadomo że musisz robić silnik bo byś go niedługo zatarł z braku oleju a taka jazda to męczarnia mysleć cały czas o oleju i dolewać na polu co chwile. Czesci mogą być winne a nie twoja robota bo to przeciez nie jast jakis trudny silnik tylko ma swoje zagadki z mojego doswiadczenia wiem że nie warto kupywać tańszych częsci bo puzniej sa kłopoty gorzej tylko jak sprzedawca zachwala i sprzedaje badziew w dobrej cenie a puzniej czlowiek ma problemy i dodatkowe koszty jak cos peknie.

Opublikowano

No to u mnie jest taki sprzedawca, jakość do d*py ceny z kosmosu. Za kolektor ssący do turbo zaśpiewał 250zł, albo że do turbo musowo kupić głowice od ts (1800zł). Ale w końcu teraz zamawiam części w Moto Agro 

Opublikowano

A co Ty myślałeś że dołożyć turbo to ot tak sobie?    :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez kamlar
      Witam,chce usunąć w moim pronarze przelacznik napiecia 12/24 ze względu na to,ze w moim przypadku jest to dość czesto padający układ.
      Chce przerobić na samo 12V. Wiem,ze musze kupić rozrusznik na 12v z reduktorem.
      Może ktoś pomóc w przerobieniu instalacji ? Wiem,że aku (zakladam niedlugo nowe) mają być połaczone równolegle, potem plus na rozrusznik i prad ze stacyjki ma być przełożone z zasilania tego regulatora (który aktualnie budzi rozrusznik) na sam rozrusznik ?
       
      w zał schemat instalcji
      Schemat ideowy instalacji elektrycznej PRONAR 82 II.pdf
    • Przez Piotr2211
      Witam mam problem w ciągu mtz 82 chodzi o siłownik podnośnika w którym Niedziala powrót(wychodzi a nie wraca) jaka moze byc przyczyna ?
    • Przez dziki97
      Witam potrzebuję zrobić w miarę dokładny prędkościomierz do swojego ruska, potrzebny będzie do oprysków i siania nawozów.  Zastanawiam się na prędkościomierzem GPS, mógł bym używać go także  w Fortschricie 323. Posiada ktoś z was takie urządzenie i jak to się sprawuje???? do tej pory używałem telefonu z jakąś tam apka ale to denerwujące.
    • Przez Scappy
      Cześć . Zbliża mi się wymiana głowicy ,bo przepuszcza ona olej do komory spalania . Obecna była już na szlifie i Pan powiedział że następna regeneracja musi być już konkretna,bo zawory głęboko siedzą i może się to nie zamknąć w 900 zł . Myślę że lepszą opcją będzie kupno nowej głowicy i jest kilka ofert na rynku . Co polecacie żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty ? Czeka mnie też wymiana pierścieni,może i też tłoków ale to zobaczymy .
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v