Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie skończyłem remont i wyskakuje dalej . 

 

Czy tylko w naszych wyskakuje czy może w innych teraz.  Wyskoczy tylko pod obciążeniem na wszystkich zakresach 

 

Remontowałem skrzynie bo pękła mi obudowa i musiałem zmienić i przy okazji zmieniłem synchronizatory na rewersie i wszystkie przesówki kupiłem części oryginalne z demontażu w super stanie . Składana z instrukcją napraw czyli wszystko pomierzone i wyregulowane ,niezgrzyta nic a wyskakuje dalej .

Opublikowano
21 godzin temu, paweł89 napisał:

Teraz mam ten problem i kuzyna sasiad teraz tak ma . Ten model po prostu tak ma.

to ciekawe, bo w naszej takich problemów nie ma, tylko że bebechy wyglądają jak nowe

Opublikowano
23 godziny temu, rafalek24 napisał:

No właśnie skończyłem remont i wyskakuje dalej . 

 

Czy tylko w naszych wyskakuje czy może w innych teraz.  Wyskoczy tylko pod obciążeniem na wszystkich zakresach 

 

Remontowałem skrzynie bo pękła mi obudowa i musiałem zmienić i przy okazji zmieniłem synchronizatory na rewersie i wszystkie przesówki kupiłem części oryginalne z demontażu w super stanie . Składana z instrukcją napraw czyli wszystko pomierzone i wyregulowane ,niezgrzyta nic a wyskakuje dalej .

Napisz jeszcze raz tylko bardziej zrozumiale, bo z tego nic nie rozumiem.
Pamiętasz, jak zazębiały się koła na trzecim biegu? (ze śladów na kołach zębatych) Kiedy wyskakuje?

A tak na marginesie: Co trzeba zrobić, żeby pękła obudowa skrzyni?

Opublikowano

Kupiłem ciągnik w zeszłym roku sprowadzony z Francji jak to sprawdzałem to wszystko w nim grało ,po jakimś czasie gdy orałem zauważyłem że zaczęła wyskakiwać trójka jak cofam na przykład jak przejezdzałem przez bruzde albo cofałem pod górkę. Nie robiłem z tym nic po prostu miałem ten bieg przy cofaniu.  

A obudowa pękła mi dlatego bo założyłem agregat uprawowe_siewny talerzowy z wałem Parkera. Podnosiła mi przód to położyłem dwa worki piasku na ciężarek dodam że mam komplet . Jak siałem żyto niewypałem pełen zbiornik do siewnika i traktor tego nie wytrzymał urwało 4 śruby a resztę wyłamało na łączeniu skrzyni i mostu. 

Dlatego zmieniłem obudowę.  A więc kupiłem instrukcję napraw i katalog części.  Jak rozłożyłem to oglądając przesówke od trójki i czwórki zauważyłem że jest trochę zużyta więc wymieniłem , a żeby nie rozbierać za jakiś czas znowu to wymieniłem jeszcze przesówki od jedynki i dwójki i rewersu i jeden synchronizator na rewersie ,jeszcze dwa łożyska igełkowe na kole od wom i łożysko na środkowej osi w skrzyni . Doszła jeszcze kupa podkładek dystansowych do wyregulowania wszystkiego. No i po złożeniu pierwsza jazda próbna , rewers  super nic nie zgżyta nawet jak traktor jeszcze nie stanoł biegi też nie zgżytają tylko nieszczesna trójka dalej wyskakuje.  Jak sprawdziłem?  Włączam trójkę i zaczynam pulsować sprzęgłem i po paru razach wyskoczy do przodu trzyma . 

Opublikowano
8 godzin temu, rafalek24 napisał:

. obudowa pękła mi dlatego bo założyłem agregat uprawowe_siewny talerzowy z wałem Parkera. Podnosiła mi przód to położyłem dwa worki piasku na ciężarek dodam że mam komplet . Jak siałem żyto niewypałem pełen zbiornik do siewnika i traktor tego nie wytrzymał urwało 4 śruby a resztę wyłamało na łączeniu skrzyni i mostu. 

W temacie nie pomogę, ale oczywiście cebulatwo wyłazi i muszę o w/w się przyczepić :) nieodparcie taka historia kojarzy mi się z opisami w niektórych tematach z jakimi to sprzętami ciągniki chodza bez problemu itd, po których się zastanawiam, czy ja mam jakąś inną ziemie, czy u innych sprzęt ma inną wagę. Dobra kończę bezsensowne czepianie się :) powodzenia w naprawie.

A mógłbyś napisać jaki koszt części do skrzyni?

Opublikowano
Czy ja dobrze rozumiem, piekła obudowa od przeciążenia ciągnika, dziwne. To jak byś tuza założył i duży obciaznik to by pękło jeszcze szybciej. Coś mi się wydaje że wcześniej coś już było pekniety, poprzedni właściciel coś zrobił z nim. A z tym biegiem to rozbierz to i zawołał fachowca który takie rzeczy robi normalnie, bo robienie skrzyni z instrukcji to średnio widzę.
Opublikowano
1 godzinę temu, izydor6280 napisał:

ciągnik spięty na ramie nie tak łatwo przełamać ¬¬

Rama jest do połowy skrzyni 

6 godzin temu, daron64 napisał:

W temacie nie pomogę, ale oczywiście cebulatwo wyłazi i muszę o w/w się przyczepić :) nieodparcie taka historia kojarzy mi się z opisami w niektórych tematach z jakimi to sprzętami ciągniki chodza bez problemu itd, po których się zastanawiam, czy ja mam jakąś inną ziemie, czy u innych sprzęt ma inną wagę. Dobra kończę bezsensowne czepianie się :) powodzenia w naprawie.

A mógłbyś napisać jaki koszt części do skrzyni?

Chłopie nie masz pojęcia o czym piszesz . Sprawdź sobie wagę agregatu Rol/ex talerzowego z wałem packera plus siewnik Agro masz cały zestaw jest dłuższy od traktora 

Do Łukasz 0920 ciągnik remontowany z fachowcem 

Opublikowano
17 godzin temu, rafalek24 napisał:

Kupiłem ciągnik w zeszłym roku sprowadzony z Francji jak to sprawdzałem to wszystko w nim grało ,po jakimś czasie gdy orałem zauważyłem że zaczęła wyskakiwać trójka jak cofam na przykład jak przejezdzałem przez bruzde albo cofałem pod górkę. Nie robiłem z tym nic po prostu miałem ten bieg przy cofaniu.  

A obudowa pękła mi dlatego bo założyłem agregat uprawowe_siewny talerzowy z wałem Parkera. Podnosiła mi przód to położyłem dwa worki piasku na ciężarek dodam że mam komplet . Jak siałem żyto niewypałem pełen zbiornik do siewnika i traktor tego nie wytrzymał urwało 4 śruby a resztę wyłamało na łączeniu skrzyni i mostu. 

Dlatego zmieniłem obudowę.  A więc kupiłem instrukcję napraw i katalog części.  Jak rozłożyłem to oglądając przesówke od trójki i czwórki zauważyłem że jest trochę zużyta więc wymieniłem , a żeby nie rozbierać za jakiś czas znowu to wymieniłem jeszcze przesówki od jedynki i dwójki i rewersu i jeden synchronizator na rewersie ,jeszcze dwa łożyska igełkowe na kole od wom i łożysko na środkowej osi w skrzyni . Doszła jeszcze kupa podkładek dystansowych do wyregulowania wszystkiego. No i po złożeniu pierwsza jazda próbna , rewers  super nic nie zgżyta nawet jak traktor jeszcze nie stanoł biegi też nie zgżytają tylko nieszczesna trójka dalej wyskakuje.  Jak sprawdziłem?  Włączam trójkę i zaczynam pulsować sprzęgłem i po paru razach wyskoczy do przodu trzyma . 

Dzięki za szczegółową odpowiedź. Wymiana przesuwki to za mało.
Prawdopodobna przyczyna: zużyty pierścień synchronizatora 3 biegu. W grę może wchodzić zużyte koło zębate 3 biegu a dokładnie pomocnicze uzębienie tegoż koła łączące się z synchronizatorem poprzez tuleję przesuwną (przesuwka) a także łożysko igiełkowe koła zębatego 3 biegu.

Trzeba zdjąć dekiel skrzyni, wyciągnąć wałek i sprawdzić, jak to wygląda.
Powodzenia.

Opublikowano

Jak narazie na pewno nie Bede rozbierał bo naprawdę sprawdziliśmy wszystko i muszą mi nerwy puścić,  tylko zastanawiam się dlaczego to ustroństwo nie działa jak powinno 

A skąd jesteś

Opublikowano (edytowane)

Ale co tu przerabiać ?? Sprawa jest prosta i są trzy możliwości albo żle złożone , zle wyregulowane i teraz najbardziej prawdopodobne 

Wycięte , zaokrąglone zęby pomocnicze na kole i mufie przesówki ALE TYLKO Z JEDNEJ STRONY która przekazuje moment obrotowy w kierunku do tyłu .

Na skutek ze skosowania lub zaokrąglenia koronek następuje siła wzdłużna która napiera na mufę a dalej widełki i  kulkę blokującą  siła jest na tyle duża kulka nie utrzyma , przy okazji niszcząc widełki i mufę 

Skoro robił fachowiec z serwisówką są podane tam dopuszczne kąty uzębień pomocniczych 

Dnia 7.02.2018 o 19:50, paweł89 napisał:

Teraz mam ten problem i kuzyna sasiad teraz tak ma . Ten model po prostu tak ma.

Ten model ma przebieg z kosmosu :)

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł, zaś przy skrzyni - niewskazany. :D
Jeśli miałeś serwisówkę przed oczyma i pomoc fachowca to trzeba było DOKŁADNIE przyjrzeć się WSZYSTKIM elementom składowym 3-go biegu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v