Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dnia 28.10.2020 o 15:55, piotrbm_211320 napisał:

osobiście używam SDF a i tak klnę na niektóre uszczelki ;) próbuj i zdaj relacje ogólnie firma bardzo dobra

Kolego gdzie zamawiasz części? Bezpośrednio dealer’a? 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 30.10.2020 o 17:19, Laval napisał:

KS to przecież dostawcy tłoków dla Deutz-a

Mam na oku silnik - teoretycznie BF6L913 - nie ma tabliczki, wnioskuję po modelu kombajnu, tylko dziwi mnie to że nie posiada filtra oleju z wkładem OC a tylko sam OP      (wg filtrona) mam BFL i FL 913 i obydwa mają . No i gaszony jest linką - czyżby od ciągnika założony?

Edytowane przez pawel885
Opublikowano

ogólnie według dokumentacji jest opisane 20-30 bar ciśnienie ma być równe ale ogólnie z doświadczenia moją granicą jest 27 bar każdy mechanik ma swoje granice ale jak ma pracować przez następne 10-15 lat bez zarzutu  to...

jeżeli po remoncie jest ciśnienie 28 to się mieści w widełkach ale nie zapominajmy o tym ze każdą komorę spalania trzeb ustawić według danych po to są poszczególne uszczelki i podkładki rożnych grubości i jak zastosuje się za duża podkładkę / uszczelkę to natychmiastowo spada kompresja jak da się cieńsza to rośnie

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, piotrbm_211320 napisał:

ogólnie według dokumentacji jest opisane 20-30 bar ciśnienie

Nie, bierze się dokumentację od danego typu, a nie ogólną. Albo dodatek serwisowy. A tam jasno i wyraźnie co i jak dla danego typu.

 

1 godzinę temu, piotrbm_211320 napisał:

.... ale ogólnie z doświadczenia moją granicą jest 27 bar każdy mechanik ma swoje granice.

Słabe te doświadczenie, i to bardzo. Bo te silnik palą idealnie do 15bar tylko mocy nie mają. A doładowane na 20 i mniej.  Niszczą ekspresowo turbosprężarki.

1 godzinę temu, piotrbm_211320 napisał:

 

jeżeli po remoncie jest ciśnienie 28 to się mieści w widełkach

Jest prawidłowe, a nie że mieści się w widełkach.

1 godzinę temu, piotrbm_211320 napisał:

jale nie zapominajmy o tym ze każdą komorę spalania trzeb ustawić według danych po to są poszczególne uszczelki i podkładki rożnych grubości i jak zastosuje się za duża podkładkę / uszczelkę to natychmiastowo spada kompresja jak da się cieńsza to rośnie

To że trzeba ustawić to wiadomo. Tylko weź sobie silnik na hamownię, podłącz analizator spalin i baw się podkładkami. Bo jakoś drastycznie kompresja i moc silnika się nie zmienia. Za to analizator spalin pokazuje zmiany.

A żeby nie być gołosłownym.

https://zapodaj.net/8728d808ff7dc.jpg.html>Screenshot_20201121-113609.jpg

Edytowane przez Laval
Błędy ortograficzne
Opublikowano

ty masz swoje ja mam swoje przy 15 barach nie ma opcji aby odpalił proste prawa fizyki (mieszanka paliwowo powietrzna nie będzie w stanie osiągnąć temperatury zapłonu!)

analizator spalin w dieslu euro 0 nie no tego jeszcze nie grali :)

przy odprężaniu silników gdy montuje się większe doładowanie stosuje się tzw. odprężanie komory spalania po przez dodanie danej grubości uszczelki zależy od średnicy cylindra ale przy dodaniu 0,6mm można stracić nawet 7 barów (dla zabawy czasami przerabiamy silniki w motosporcie aby dmuchnąć więcej powietrza )

po za tym prawidłowo powinno się mierzyć na ciepłym silniku a rozrusznik powinie zakręcić sinikiem przynajmniej 150 obr/min na zimnym będzie większe sprężanie więc jak zmierzysz na zimnym i będzie miał przykładnie 25 to na ciepłym będzie miał powiedzmy ze 20 lub mniej

Opublikowano
9 minut temu, piotrbm_211320 napisał:

ty masz swoje ja mam swoje przy 15 barach nie ma opcji aby odpalił proste prawa fizyki (mieszanka paliwowo powietrzna nie będzie w stanie osiągnąć temperatury zapłonu!)

analizator spalin w dieslu euro 0 nie no tego jeszcze nie grali :)

przy odprężaniu silników gdy montuje się większe doładowanie stosuje się tzw. odprężanie komory spalania po przez dodanie danej grubości uszczelki zależy od średnicy cylindra ale przy dodaniu 0,6mm można stracić nawet 7 barów (dla zabawy czasami przerabiamy silniki w motosporcie aby dmuchnąć więcej powietrza )

po za tym prawidłowo powinno się mierzyć na ciepłym silniku a rozrusznik powinie zakręcić sinikiem przynajmniej 150 obr/min na zimnym będzie większe sprężanie więc jak zmierzysz na zimnym i będzie miał przykładnie 25 to na ciepłym będzie miał powiedzmy ze 20 lub mniej

Dla FL912 20 bar jest jeszcze prawidłowym ciśnieniem . Skoro zimny silnik ma większe ciśnienie sprężania to czemu wyeksploatowany diesel jest słaby póki się nie nagrzeje a w sprawnym silniku tego nie czuć? 

Opublikowano (edytowane)

Kiepsko z tą fizyka u ciebie. Bo niskoprężne diesle miały nawet niższą kompresję.  W każdym razie silnik palił tylko siły na nic więcej nie miał.

Nie masz analizatora spalin i hamowni to twoja sprawa. Ja miałem okazję pobawić się podkładkami testując silnik.  Wiedzą bezcenna do końca życia. Której w żadnej książce nie zobaczysz.

A na zimnym to zawsze ma mniejszą kompresję. Przynajmniej silnik który już ma coś tam za sobą.

A w opowiesci jak to ja robiłem taką podkładkę i tyle traciłem na kompresji  robiąc silnik dla moro sportu to między bajki.

 

Edytowane przez Laval
Opublikowano (edytowane)

Pomierze kompresję jak to wygląda I dam znać może coś doradzicie bo ciągnik wydaje się jak by miał mniej mocy turbo też pewnie trzeba będzie oddać do sprawdzenia odrazu

Edytowane przez macius11157

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v