Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

pierścień jest równo przystawiony do łożyska.przed rozpołowieniem wszystko dobrze chodzilo biegi itp.tylko pod obciązeniem nie przykopał w polu tylko jałowo ruszał. docisk i wszystko ok jest.wlożyłem nową tarcze i nie wysprzęgla coś

Edytowane przez mario330
Opublikowano (edytowane)

Mam 328 z silnikiem od 330 z jednostopniowym sprzęgłem. Czy jest możliwość przerobienia tego na dwustopniowe ? Jeśli tak to co muszę wymienić ? Dodam że samo sprzęgło działa idealnie tylko brak mi czasami tego drugiego stopnia. Ciągnik mam rozpołowiony z powodu wymiany wieńca więc przy okazji zastanawiam się czy tego nie zrobić też.

edit

po dokładnym umyciu docisku okazało się że jednak druga tarcza również tam jest tylko ściśnięta na amen więc jakby było na sztywno wyszło. Odkąd sięgam pamięcią sprzęgło zawsze działało jako jedno stopniowe stąd myślałem że w 328 były wersje z jednym stopniem...

Edytowane przez ukasz
Opublikowano

problem już dawno rozwiązany. nie mogłem najpierw dojść o co chodzi bo nic nie było mocno zużyte a nie szło wyregulować. Jak się okazało łapki były zgięte i brakowało regulacji, trochę też te "kątownik"i były wytarte

Opublikowano

witam mam takie pytanie i prośbę o pomoc robiłem kapitalny remont silnika i przy okazji wymieniłem tarcze I stopnia na nową ponieważ była już zużyta ale teraz po wymianie ruszając na pusto na 5 lub 6 biegu ślizga co za przyczyna tego może być i co mogę zrobić żeby było lepiej z góry dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Witam formumowicze mam podobny problem zminilem obie tarcze (sprzeglo 2 stopniowe 6 łapek) i pod obciazeniem sie slizga i strasznie smierdzi, sprzeglo zalozone prawidlowo (tak mi sie wydaje wiekszymi frezami do siebie) ustawione tez prawidlowo odstep i stopien 7 mm II 14 mm i nie wiem co jest rozpolawiamy go 4 raz i nie widac przyczyny moze mieliscie podobne przypadki

Edytowane przez StasiekD
Opublikowano

To jest C 330 z 1981 roku wyciek był ale wymienilismy 2 uszczelniacze po dokladynch odledzinach doszlismy do wniosku ze niby nowa tarcza a jest krzywa wiec kupilem nowa i dokupilem tez docisk 1 stopnia bo stary by strasznie wytarty i mial rant złożyliśmy wszystko działa ładnie pięknie i padre pojechał na pole wysiał poł siewnika nawozu (jeździł na 5 biegu) i było wszystko ok a za chwile zaczeło się ślizgac więc redukcja na 4 bieg i były OK do póki nie wiechał w mokre miejsce gdzie zaczął lgnąc i sprzęgło znów się pali wiec jeszcze raz rozebralismy probowalem już nawet odwrotnie włożyc tarcze 2 stopnia bo w katalogu mam ze nie ida tymi wystajacymi frezami do siebie tylko obie w strone skrzyni wiec mysle ze moze forumowicze sie cos pomylili ale nie dalo sie do konca zjechac jak sciagnelem śrobami do konca to nawet korby nie można bylo przekrecic. i teraz to juz nie wiemy co robic. POMOCY

Opublikowano

Pierwszy stopień idzie z piastą w stronę silnika. Rozumiem że masz katalog wiec przyjrzyj sie temu dobrze.

Na to musisz bardzo dokładnie patrzeć bo u mnie też to zjechali jak sie uparli że w Mce tarcze ustawić według katalogu ze zwykłej 30tki. Dopiero jak ułożyłem wg katalogu z Mki to skończył się problem.

Opublikowano

W zwykłej trzydziestce nie da sie inaczej włożyc tarczy I stopnia wystajacy kołnież musi isc w kierunku skrzyni bo inaczej tarcza nie dojdzie do tej obudowy od strony silnika. Macie jakies pomysly co moze byc nie tak??

Opublikowano

Nowy jest w porządku spreżyny też wymienione na nowe żeby je skręcić we dwóch musieliśmy ściskać a trzecia osoba przykręcała więc na pewno nie są za słabe

Opublikowano

Chcesz to upieraj sie przy swoim ale wkładasz tarcze jak do Mki czyli odwrotnie. Aż z ciekawości przymierzyłem dzisiaj u mnie bo mam stare koło zamachowe i tarczę z 30tki i pasuje bez niczego. Miałem identyczny problem jak mi brat założył pierwszy stopień w Mce wg katalogu z trzydziestki. Jak to później zmieniłem to teraz targa pług przez największe bagna na polach bez zająknięcia.

Opublikowano

co się dzieje jak piszczy coś w sprzegle a po nacisnieciu pedału sprzegła do połowy przestaje piszczeć? czy to jest wina tarczy drugiego stopnia wałka napędowego?

Opublikowano

Wywaliło mi ostatnio sprzęgło w ciapku. Da radę zrobić to samemu bez żadnego specjalisty ? Oczywiście nie będę bawił się w rozbieranie starego i wstawianie nowych części tylko od razu kompletne nowe sprzęgło idzie. I jeszcze mam problem bo idzie mi olej ze skrzyni na sprzęgło. Czy do wymiany uszczelniacza muszę ściągać pokrywę skrzyni czy da się to zrobić bez strony sprzęgła?

Opublikowano

Witam. Wiecie może koledzy jak wyjąc wałek sprzęgła I stopnia z c330? Planowałem wymianę tarcz ale okazało się że wałki tez trzeba wymienić bo frezy już solidnie przydarte i tu mój problem wałek II stopnia ściągnąłem natomiast I nie idzie wyjąc. I tu moje pytanie czy trzeba wyjąć skrzynię żeby go wyjąc czy jest jakiś cudowny sposób na wyjęcie go w ta stronę bez odkręcania skrzyni?

Opublikowano

Już teraz nie pamiętam dokładnie jak to leciało bo ostatnimi czasy grzebałem tylko w Mce, ale zdaje się, że po odkręceniu pokrywy łożyska z której wałki wychodzą powinieneś rozwiązać swój problem.

Opublikowano

Bez wyjęcia skrzyni się nie obejdzie bo musisz odkręcić tą nakrętkę gdzie masz napęd licznika motogodzin i cofnąć wałek WOM w stronę tylnego mostu aby wyjąc to duże koło zębate WOM z wałka bo ono zasłania otwór przez który wyjdzie wałek w stronę sprzęgła. Jak wyjmiesz to koło to wyciągasz pierścienie osadcze po obu stronach łożyska co siedzi na wałku I stopnia i wybijasz. Uważaj tylko na łożysko igiełkowe, abyś nie pogubił igiełek

Opublikowano

witam. mam problem ze sprzegłem drugiego stopnia w c 330. sprzęgło jest na sześć łopatek, problem jest taki ze, w tarczy dociskowej drugiego stopnia kołki oporowe wyrabiaja otwory i niema regulacji.nadmieniam ze w orginalnym sprzegle chodzilo to 26 lat, niedawno byla wymieniona tarcza dociskowa i po 10 mth w nowej takie same otwory sie porobiły. czekam na sugestie z góry dzieki.

Opublikowano (edytowane)

-- połączono --

 

Witam,

Pod koniec ubiegłego sezonu bylem zmuszony do wymienienia tarczy 2 stopnia (oberwało tryba na tarczy), Jako że był koniec sezonu ciapek przestał zimę w garażu i na wiosnę okazało się ze sprzęgło ślizga, oczywiście zostało uregulowane (pedał sprzęgła był dość wysoko), jednak to nie pomogło, teraz korzystając z chwili wolnego postanowiłem rozjechać ciągnik i wymienić simeringi gdyż poprzednio ich nie wymieniłem bo były dobre, ale skoro sprzęgło ślizga oznacza to ze jest zalane w oleju. Po rozpołowieniu okazało się ze sprząglo jest suche, a na tarczy jest tylko wyjechany ślad w okół (2cm) tak ze nawet widać producenta. Co możne być przyczyna takiej sytuacji?

P.S. Tarcza sprzęgłowa wyprodukowana w Polskiej fabryce w Chełmnie.

Edytowane przez Marcin91
dublowanie tematów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v