Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprzęgło 6cio łapkowe posiadają 30tki nowszego typu,w tej chwili nie wiem od jakiego numeru ciągnika.Sprzęgło pochodzi z c-360,nie jestem pewien czy koło zamachowe nie jest inne.Poza tym ci co u nas mają te modele wycinali większy otwór regulacyjny w obudowie,bo były kłopoty z ustawianiem sprzęgła.

Opublikowano

mam nadzieję że nie spadła ci spręzyna od łozyka oporowego -jesli nie to coś z łapkami- mozna dla pewności przesmarować pedał...

ps

otwórz okienko po prawej i na niezapalonym naciskaj dzwignie...i słuchaj...a sprzegło działa bez zarzutu??? jestem przekonany ze to z miejsca styku łapek przy obudowie..wytarte

Opublikowano

Wszystkie smarowniczki są nasmarowane sprzęgło działa bez większych zastrzeżeń a ten dźwięk to już z pół roku dochodzi eheh a czy to jakaś poważna usterka ? ba narazie nie chce mi się rozpoławiać ciągnika.

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :P

Opublikowano

3 łapkowe sprzęgło występowało w starszych modelach 325 i może 328 (niewiem) ale 3 łapki były od sprzęgła jazdy a sprzęgło WOM było sterowane innym sposobem wiem że jakoś śrubami na śrubokręt.

 

Mam stary podręcznik i tam była jego budowa, kiedyś pożyczałem sąsiadowi bo niewiedział jak podregulować

 

Więc może tu też problemem jest regulacja (jakby co mogę poszukać)

Opublikowano

Witam, panowie wczoraj rozpolowilem swoja trzydziestkę, wymienilem tarcze sprzeglowe ale za nic nie wiem jak ja zpowrotem zjechać poniewaz nie moge utrafic frezów na wałku z tymi w tarczy. Mam nadzieje ze mi cos doradzicie ;)

Opublikowano

musisz tarcze ustawić idealnie osiowo i w czasie zjeżdżania jak nie będzie chciało wejść to spróbuj pokręcić wałem silnika lub włącz wałek wom i nim pokręć powodzenia ;)

Opublikowano

Najlepszy sposób, ja tak montuje w C 330 I C 360,zakładam docisk tarcze na wałek i zjeżdżam skrzyniom i silnikiem,następnie docisk przykręcam przez okienko do regulacji sprzęgła,kiedyś pracowałem w dawnym POM to tylko tak sprzęgła się skręcało.

Opublikowano

Lepiej załatwić sobie stary wałek sprzęgłowy i przy pomocy niego wstępnie ustawić tarcze a nie tam jakieś skręcanie sprzęgła przez okienko. Chyba nie widzieliście jak małe jest okienko przy trzydziestce. Nawet trudno jest wyregulować łopatki a co dopiero skręcić sprzęgło

 

Co do "zjeżdżania" połówek musisz zwrócić uwagę aby silnik i skrzynia były na tej samej wysokości. Jak to wykonasz starannie, wszystko powinno się złożyć dość lekko, a jak nie to będziesz się męczył.

 

P.S. Przy wymianie tarcz sprzęgłowych radziłbym wymienić uszczelniacz na wałku sprzęgłowym(odkręcasz obudowę w której siedzi uszczelniacz, cofasz ją od strony skrzyni, tzn odkręcasz pokrywę z wajchą od biegów i przebijasz łożyskiem)) Pewnie tam już nieźle naszarpałeś się i uszczelniacz mógł się uszkodzić, a jeśli nie to i tak stary jest i nie ma swoich właściwości. Złożysz, pojeździsz, olej pójdzie na tarcze i z powrotem sprzęgło do remontu.

 

Jeśli wałek sprzęgłowy ma zdarte frezy (porównaj z nowym) również lepiej wymienić niż czekać aż zerwie frezy do reszty... Będziesz miał silne(nowe)sprzęgło i jak nie trudno się domyśleć wydarty wałek. Tak jak w poprzednim przypadku z uszczelniaczem...pojeździsz trochę i znów rozpoławianie ciągnika.

 

Jak sam zauważyłeś - złożyć dwie połówki ciągnika nie jest tak łatwo

 

Pozdrawiam

Opublikowano

mam taki problem w swojej 330 że po remącie sprzęgła bardzo często wypycha mi te grzybki co są w łopatkach od 1 stopnia przez co nie mam sprzęgła. co może być przyczyna?? wszystkie części wymieniane były na nowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v