Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprzęgło starego typu, już mam dość, męczę się z regulacją od tamtego roku,a konkretniej z drugim stopniem. Ciągnik po remoncie kapitalnym, sprzęgło też, nowa tuleja, nowe tarcze, łożysko oporowe, nowe 6 śrub od regulacji 2 stopnia, sprężyny stare. Problem polega na tym, że za nic na świecie nie mogę ustawić tak, żeby po wciśnięciu sprzęgła nie chodził wałek, tak samo z jego załączaniem, albo trzeba ciągnik zgasić albo noga na sile pchać dźwignie. Już próbowałem wkręcać te 6 śrub do oporu, potem luzować o 1,5 obrotu, o pól obrotu, o dwa obroty, nie luzować wcale, wkręcać ile się da, wykręcać do końca i nic, dalej to samo, pierwszy stopień na 7mm, bierze od samej góry i wszystko idealnie, tylko problem z tym drugim stopniem..

Opublikowano

Witam. Mam mały problem w ursusie C-330. Sprzęgło na 3 łopatki. Wyregulowany 1szy stopień na 8mm a drugi na popuszczenie o 1,5 obrotu i sprzęgło łapie bardzo blisko podłogi i tak jakby ciagnik zatrzymuje się bądź rusza przy małym ruchu pedału sprzęgła. Znaczy troche zbyt zrywnie rusza, brak tej płynności przy ruszaniu. Drugi stopień również nie rozłącza się do końca, nawet przy wcisnietym pedale do podłogi WOM trochę się obraca. W czym tkwi problem, co poprawić ? 

 

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Mam pewien problem ze sprzęgłem w C328.

Traktor solo jeździ ale po puszczeniu sprzęgła słychać takie jakby syczenie. Na 5 biegu z zapiętymi np. bronami po puszczeniu sprzęgła w ogóle nie ruszy.

Na 4 ruszał spokojnie aż dziś podczas agregatowania stanął i za Chiny Ludowe nie chciał ruszyć. Agregat do góry - jedzie, agregat na dół - nie ruszy.

Czy regulacja w tym przypadku pomoże czy trzeba zastosować wymianę tarcz ??

Edytowane przez Malutki
Opublikowano (edytowane)

TO szykuje ci się wymiana.sprubój podciągnąć go.Koledzy male pytanko czy śruby regulacyjne powinny sie obracać od łapek czy powinny by nieruchome?

Edytowane przez stempos1980
Opublikowano (edytowane)

U mnie w c330 75r jest taki problem że sprzęgło (stary typ) jest wyregulowane na maxa a bierze mi prawie przy samym dole i przy ruszaniu szarpie. Dodam, że (nie zawsze) biegi mi skrzeczą nawet gdy stoi nieruchomo na wciśniętym sprzęgle do spodu ale to już wina pewnie skrzyni. :)

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano (edytowane)

Koledzy mam małe pytanko a mianowicie brzmi tak -jaka może być przyczyna  rwania tarczy drugiego stopnia 2-3 tarcze w sezonie.został założony nowy docisk kompletny i nic się nie poprawiło-tak się dzieje u mojego wuja a teraz mi się szykuje remont sprzęgła i jakie tarcze polecacie do założenia?

Edytowane przez stempos1980
Opublikowano

Witam. Otóż w moim c-330m wymieniłem 2 tarcze sprzęgła. Po złożeniu i odpaleniu słychać jakby tarcie, szum dochodzący ze skrzyni biegów. Po wciśnięciu sprzęgła w/w odgłosy ustają. Dodam iż biegi i wom działają poprawnie. Czy jest możliwe że podczas skręcania przesunął się wałek w kierunku skrzyni?

Opublikowano

Udało się naprawić. Otóż włożyłem śrubokręt w łączenie wałków w skrzyni i delikatnie postukałem młotkiem. Zębatka się odsunęła od obudowy i już nie trze.

 

Opublikowano

Witam pacjent c 330 m jestem jego posiadaczem od 5 lat po kupnie po upływie roku zaczoł ciągnąc na sprzęgle to znaczy nie było można wyłaczyć biegów wom działał bez zarzutów po wymianie tarcz sprzężyn i łożyska po upływie 3 miesięcy przestał podnosić i wom nie działał po rozebraniu okazłało się ze zerwał nity na tarczy 2 stopnia wymienione wtedy lustra sprężyny i wszystkie śruby ale to po pół roku to samo wtedy znów rozbiórka i wyjęte koło zamachowe na wyważenie nowy wałek 2 stopnia i nowe sprzęgło po roku znów to samo widać to na zdj zawsze tak samo psuje tarcze nie wiadomo o co chodzi pomocy 

post-149232-0-49019700-1497007574_thumb.jpg

post-149232-0-88192200-1497007617_thumb.jpg

post-149232-0-30673300-1497007654_thumb.jpg

post-149232-0-97556300-1497007690_thumb.jpg

post-149232-0-94032700-1497007737_thumb.jpg

post-149232-0-40957900-1497007778_thumb.jpg

post-149232-0-18367200-1497007814_thumb.jpg

post-149232-0-06819300-1497007851_thumb.jpg

post-149232-0-84547100-1497007886_thumb.jpg

post-149232-0-00115500-1497007921_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witam pacjent c 330 m jestem jego posiadaczem od 5 lat po kupnie po upływie roku zaczoł ciągnąc na sprzęgle to znaczy nie było można wyłaczyć biegów wom działał bez zarzutów po wymianie tarcz sprzężyn i łożyska po upływie 3 miesięcy przestał podnosić i wom nie działał po rozebraniu okazłało się ze zerwał nity na tarczy 2 stopnia wymienione wtedy lustra sprężyny i wszystkie śruby ale to po pół roku to samo wtedy znów rozbiórka i wyjęte koło zamachowe na wyważenie nowy wałek 2 stopnia i nowe sprzęgło po roku znów to samo widać to na zdj zawsze tak samo psuje tarcze nie wiadomo o co chodzi pomocy 

 

kolego u mojego wuja jest podobnie w m-ce rwie nity na 2 stopniu.średnio co 3 miesiące  wymiana tarczy,różne rzeczy już robili i ciągle to samo.cięzko coś stwierdzić.a co do piszczenia to zmień łożysko oporowe

 

Edytowane przez stempos1980
Opublikowano

Miałem takie przypadki w m i to jeszcze gwarancyjne wtedy na gwarancji były wymieniane obudowy sprzęgła bo prawdopodobnie otwory do spółowienia ciągnika były trochę źle powiercone i nawet ciężko było go spółowić a po wynikach obudowy sprzęgła wszystko działa do dziś a wymieniliśmy tego jak dobrze pamiętam 11 szt na gw

Opublikowano

Brak współosiowości silnika i skrzyni dotyczył wielu egzemplarzy z lat 80-tych nie tylko wersji M. Niestety wymiana obudowy raczej nie pomorze bo często skopane były otwory w korpusie silnika.Sam borykałem sie z tym problemem , a wszystko zaczęło sie po remoncie skrzyni i wymianie łożysk na wałku II- stopnia.Robiłem wszelkie pomiary przymierzałem inna obudowę i to samo. Ostatecznie podszlifowałem miejsce styku z misą olejową i o około 1 mm obnizyłem obudowę względem silnika oraz założyłem łożyska na wałek  o wiekszym luzie ( stare ale dobre).Od kilku lat nie piszczy sprzęgło .nie wyciera kołków , nie wymieniam co dwa lata tarczy sprzęgłowej. Zwróc uwagę na wymiar od wału do krawędzi otworu w obudowie sprzęgła ( góra i dół , w miejscu na odrzutnik).

Opublikowano

W c 330 zalozylem nowe sprzeglo od c 360 bo podobno to takie samo. Biegi wchodza dobrze ale jest problem z 2 stopniem bo gdy wcisne sprzeglo to walek wom sie kreci a gdy puszcze sprzeglo to kreci sie ale jak przytrzymam reka to staje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v