Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam przyjechałem moim władkiemz podpiętym siewnikiem na podwórko i zanim pojechałem po bronować to wyregulowałem sprzęgło, i go roskręciłem

i sprawdziłem czy łożysko z sprzęgła się nie kręci.Potem wszedłem do ciągnika wrzuciłem bieg i puściłem sprzęgło i władek tylko delikatnie szarpną i stoi  czuć jak bieg się  wżuca. Co może być przyczyną

Opublikowano

W pierwszej kolejności sprawdź złącze za pompą hydrauliczną. Może tam puściło. Jeśli tam jest ok to spróbuj za nie go złapać jakimś kluczem i obróć wałem wtedy będziesz wiedział czy coś w sprzęgle siadło czy może w skrzyni. Jak złącze jest ok to ja obstawiam wałek sprzęgłowy albo wielowypust w tarczy.

Opublikowano

złapałem za złącze której jest za pompą hydrauliczną i nie chciało się obracać gdy chciałem przekręcić rękami. Później rozkręciłem to łączenie i wałek sprzęgłowy się lekko kręci nawet gdy wrzucam biegi ,ale przez otwór wlewu oleju do skrzyni widać gdy obracam wałkiem sprzęgłowy to kreci się jeszcze jedno koło zębate Czy to jest objaw zepsutej skrzyni biegów ?

Opublikowano

To kręci się wałek od wom z kołem od biegów redukcyjnych.Jak rozebrałeś do złącza wałków to trzeba było odpalić ciągnik wrzucić bieg i sprawdzić czy sprzęgło przenosi napęd bo przypuszczam że oberwało wałek sprzęgłowy albo frez albo tarczę.

Opublikowano

Ja obstawiam iż wałek sprzęgłowy oberwał i jest do wymiany bo ściągnąłem całe sprzęgło i wszystkie wielowypusty są dobre. @balcerek1 ten wałek wom i koło od biegów redukcyjnych się tak powinny kręcić gdy po rozłączeniu złącza ?

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam pytanie bo w moim wladku biegi i wszystko wchodzi ok Ale np.przy orce jedzie normalnie i nagle staje jak gdyby by nieprzenosil mocy na koła. I moje pytanie czy to jest winna zużytego sprzęgła czy jednak jego regulacja ???

Edytowane przez damian4dz
Opublikowano (edytowane)

Nie biegi niewyskakuja po prostu np. Ściągam chojniaka z lasu i nagle staje ciągnik w miejscu i jak przezuce na redukcyjny to ruszy Ale z dużym oporem. Gdzie z 4 lata temu na 3 drzewo o podobnej wielkości ściągalem. Koła po prostu przestają się obracać i nawet dołka nie kopie pod oponami

Edytowane przez damian4dz
Opublikowano

Trzeba odkręcić dekielek na obudowie sprzęgła ten za schodkami do kabiny i ocenić luz między dźwigienkami a łożyskiem oporowym. Jak jest ok to sprawdzić czy dźwigienka nie opiera się o koło zamachowe tym grubszym końcem oczywiście przy puszczonym sprzęgle. Jeśli by się opierały to trzeba na każdej wykręcić trochę śrubę regulacyjną a luz zmniejszyć na cięgle od pedału sprzęgła. Luz między dźwigienkami a łożyskiem ma być 3 mm.

Opublikowano

Witam mam pytanie. Która strona zakłada się tarcze sprzęgła? Chodzi mi od strony koła zamachowego, ta strona z której są same nity czy ta z której jest ten kołnierz? Nie zapamiętałem przy rozbierać a nie chce potem rozkręcac od nowe.

Opublikowano

jak już kiedyś pisałem

mam do Was prośbę jeśli ktoś może nagrać przez to okienko jak się zachowuje łożysko i jak to wygląda jak się wciśnie sprzęgło i wrzuci bieg.. bo jednak będę miał to do wymiany bo jak ostatnio sprawdzałem to ostro zadymiło i zjarało mi łożysko.. i nie wiem czy to wina tego, że one było luźno czy może odwrotnie założyłem je.. bo jak wciskałem sprzęgło to łożysko nawet się nie kręciło i zjarało..

 

okazało się wtedy, że było odwrotnie założone łożysko. Kupiłem nowe łożysko i tuleje i po złożeniu, ustawieniu luzu i sprawdzeniu biegi super wchodziły.. łożysko się nie kręciło dopiero po wciśnięciu sprzęgła czyli ok tak?? problem powstał następujący po założeniu podłogi.. biegi ledwo wchodzą zgrzyt niemiłosierny.. po ponownej regulacji biegi wchodzą, ale łożysko się kręci cały czas.. inaczej się nie dało wyregulować żeby nie zgrzytało dodam że, kompletny docisk był założony nowy.. macie jakiś pomysł co może być nie tak? może źle wyregulowałem??

Opublikowano

Bez podłogi pedał sprzęgła miał większy skok i dlatego było ok. Ciężko wymyślić co jest nie tak, może palce nie takie jak trzeba, może ten docisk. Ja raz założyłem nowy docisk to się okazało że te widełki co się palce zakłada były za długie, innym razem otwory w palcach były w złym miejscu, ogólnie to jest przerąbane kupić dobre części do Władka.

Opublikowano

A może wymień ta 12 sprężyn które są w tarczy może one nie odbijają i wymień sprężynę która odbija  nóżkę sprzęgła . Mi jak biegi wchodziła a ciągnik nie chciał jechać to musiałem wymienić te sprężyny i pomogło .

Opublikowano

Panowie,

 

Podczepię sie pod temat z moim pytaniem;

 

Władimirec rok 1986, przy ruszaniu do przodu dziwny zgrzyt  (chyba w skrzyni) cieżko chodząca wajcha  przód -tył (skrzynia z rewersem) najbardziej to słychac na półsprzęgle, i pod obciążeniem, z zaladowaną przyczepą nie sposób ruszyć.

Sprzegło ani skrzynia nigdy nie robione, w tamtym roku góra silnika (cylindry, tłoki itd.)

Macie jakieś pomysły co może być? Jakie koszty cześci, naprawy?

Z góry dzięki.

 

Opublikowano

kolego ciężko powiedzieć co może być z tego co napisałeś, a na pusto ciągnikiem da się jeździć czy też coś zgrzyta możliwe że jeśli od nowości sprzęgło nie było robione to trzeba by Władka rozpołowić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v