Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@MARTINEZUrsus 4x4x2 tak podawali przecież... = 32 

Btw, najpierw Prezes mówił ze mają być trzy wersje 16x16, 24x24, 32x32, w  końcu wyszło bez 16x16... i w "katalogu/ulotce" podają tylko 32x32... Pytam się gdzie jest 24x24... Tak samo z tą wagą i rozmiarem opon... Ja jestem przekonany, że VIGUS nie będzie ważyć 7 ton bez dociążenia. Licząc na trzeźwo waga jego będzie 5000 - 5800 kg w zależności od wersji silnikowej, amortyzacji osi oraz kabiny, a także rozmiaru kół. Transmisja ~1500 kg, silnik ~400-600 kg, koła, kabina maska chłodnice etc, więcej jak 3 tony razem ważyć nie będą... I jeszcze kwestia czy podają wagę z napełnionym zbiornikiem paliwa czy nie... 

Opublikowano

A ja jestem osobiście przekonany, że tyle będzie ważyć. A dlaczego? Bo ten prototyp jest ma jakiś chudych oponach i na pewno one nie będą w standardzie. Poza tym jeżeli Vigus będzie miał pełną ramę, w co oczywiście wątpię, to już w ogóle powinno 6900 siąść. No bo skoro taką wagę podali, to z d*py jej napewno nie wzięli i musieli orientacyjnie cały ciągnik zważyć. No chyba że prezes jest kreatywny i poszedł po całości ;)

Opublikowano (edytowane)

Raczej kreatywny bo te dane techniczne dotyczyły jeszcze modelu 14034 i 15014... No i już rozstaw osi mi się nie zgadza w tych danych technicznych. Ciągnik jest długi podają 4,7 metra dł. A rozstaw raz że ma 2500mm a w innych 2550mm. Gdzie przy rozstawie osi 2695mm ursus 1614 ma bez obciążników 4,6m, a z obciążnikami 5m (dane tech z wiki) i przeze mnie potwierdzone, sprawdzone - autentyczne, bo stoi u mnie na podwórku 1614. VIGUS Też mi się wydaje że ma rozstaw osi większy niż podają 2700mm musi być, widziałem na żywo dwukrotnie C-3150V Power i on jest podobny gabarytami do 1614. Oczywiście zdjęcie kabiny wewnątrz zrobiłem - jakaś porażka...  EDIT!!! Teraz patrzę na stronie URSUSA na dane techniczne i news! rozstaw osi 2940mm!!! MATKO I CÓRKO !!! Toż ten ciągnik musi być większy od JOHN DEERE 6250R!!! 😮 😮 😮 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Edytowane przez Adrian_URSUS_1999
Opublikowano

Do czego Ci ta informacja ? Jak ważne to mogę zadzwonić i zapytać .

Opublikowano

@Adrian_URSUS_1999 Akurat w środku jest super zrobiony (poza kierownicą, która powinna być taka, jak w innych modelach). Co do rozstawu osi, no to na pewno nie ma tych niecałych 3 metrów. 2,5 metra albo 2,7 metra, tak obstawiam. Nie mierzyłem tego ciągnika, poza tym widziałem go tylko w wersji z ZF na targach.

Opublikowano

W kabinie super zrobiony? Czy ty widzisz zdjęcia, które wstawiłem? Konkretnie to z kabiną? Podoba ci się ten sagan przy prawej nodze - ta ciemna obudowa? Te pojedynczo sterczące dźwignie od hydrauliki? Chociaż by zrobili tak jak ma zetor to bym się nie czepiał... Albo Crystal orion... 

Opublikowano

No to dobra, niech Ci będzie, te dźwignie mogliby trochę inaczej usytuować. Ale co widzisz jeszcze złego? Bo na przykład prawy panel przy podłokietniku ma wszystko, co potrzeba, czyli EHR, lewarek do TURa i inne funkcje. Zmiana połbiegów nie jest też tragiczna, bo na spodzie główki od dźwigni do zmiany biegów są dwa guziki. Jeżeli mowa o siedzeniu, to już wspominałem, że jest twarde i niezbyt wygodne. Kolumna kierownicy i deska rozdzielcza standardowe.

Jeżeli uważasz że jest tragiczne to wnętrze, to ok, nie podważam Twojego zdania. Każdy uważa inaczej :)

Opublikowano (edytowane)

Chodzi też o ergonomię. W ursusie niestety wiele rzeczy jest tak nie wygodnie ułożonych że masakra przykładem jest ehr do którego trzeba nienaturalnie cofnąć ramię lub obrócić się w jego stronę żeby chociaż podnieść narzędzie jest po prostu za bardzo cofnięty. Ja chciałbym żeby tu był jakiś podłokietnik, nie musi być skomplikowany ale niech ma podstawowe funkcje. Fajnym przykładem jest już wycofany podłokietnik z Deutz Fahr serii m.  Co do zdjęcia to parametry pracy EHR zostały z boku a w podłokietniku znajdują się rzeczy takie jak gaz ręczny, tempomat, sterowanie przednim napędem i blokadą oraz ich automatyką, włączanie W.O.M. przedniego i tylniego, sterowanie biegami pod obciążeniem i podnoszenie i opuszczanie podnośnika.Znalezione obrazy dla zapytania agrotron m620m

Edytowane przez Agrotron155
Opublikowano (edytowane)

@Agrotron155 Tak też myślałem, że ktoś napisze o tym EHR. No jest cofniety. To samo tyczy się komputera pokładowego w mniejszych modelach. Trzeba sięgać do tyłu, żeby np światła robocze załączyć.

Chociaż wiele rzeczy już zmienili, to mógłbym się przyczepić jeszcze do panelu klimatyzacji w C3150. To jest tragiczne jego położenie! Sama kabina w środku ma jakieś 1,60 m wysokości, i jak siedzisz, to nie sięgniesz panelu sterowania klimy i trzeba stawać, bo przy samym dachu jest. Ale dla bardzo wysokich osób nie powinno być problemu :)

Co do wielofunkcyjnego podłokietnika, to siedziałem na targach w podobnym Deutzu i była tam też zmiana biegów (nie polbiegow) bez użycia sprzęgła. Bardzo wygodny patent, muszę przyznać. W Ursusie można o takim pomarzyć niestety :(

 

EDIT: Kolega Agrotron już napisał o biegach pod obciążeniem. Sorry.

Edytowane przez MARTINEZUrsus
Opublikowano
Właśnie takie ułożenie mi się podoba w ciągnikach. Tak jak ma to miejsce w DF, JD i McCormick /Landini. Wg mnie im się nie chce takich szczegółów dopracować. Tylko zastanawiam się czy to tak naprawdę TAK OGROMNY problem zmobilizować się i zrobić coś od siebie dla klienta. samej transmisji się nie czepiam. super jestem dumny z niej. Jestem przekonany że mnie nie zawiedzie. Ja proszę tylko o całokształt żebym się nie wstydził za Ursusa że robi wszystko od tak byleby się sprzedalo, a Ty kliencie martw się sam. Planują sprzedaż do innych tej transmisji. Ciekawie by było jakby inny producent zrobił kabinę i obsługę tej transmisji w lepszy sposób od nich. Ciekawe a zarazem smutne. Trochę taki samobój to by był...
Opublikowano

Kolega @MARTINEZUrsus powiem ci że musisz zdecydować się na jedną wersję, trzy posty temu piszesz że kabina jest super i wszystko ci pasuje poza czymś tam, teraz piszesz że źle jest to to i to, za za wysoka, że coś tam,  czyli ogólnie plusów brak, no może tyle że na głowę nie leci i wiatr nieprzewieje. Na to wygląda że zmieniasz poglądy częściej niż majtki. Coś mi się wydaje że za miesiąc będziesz gorliwym wyznawcą JD albo innego Fendta.... 

Opublikowano (edytowane)

hah ja w koledze Martinezie widzę siebie z przed pewnego czasu... Zetor bleee - Ursus CUDOWNY! Coś w tym stylu. Ja wyrażę to w ten sposób. Jeżeli kogoś (URSUSA) się chwali "jejku jakie to cudowne robicie super robotę trzymać tak dalej", to zaczną uważać że robią rzeczywiście dobrze. Idą w dobrym kierunku, ale muszą  pamiętać o szczegółach, a sukces w nich tkwi ;) A ciągnik 150 KM dzisiaj to już nie byle co (współczesnego 150 KM nie można do 1614 i 1634 porównywać), to musi być ciężka maszyna dobrze dopracowana, aby mogła nam służyć swą niezawodnością... A jak zawiedzie to serwis i części muszą być dostępne i na najwyższym poziomie... Co wydaje mi się w przypadku tej marki piętą achillesową... 

 

Edytowane przez Adrian_URSUS_1999
Opublikowano
1 godzinę temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

hah ja w koledze Martinezie widzę siebie z przed pewnego czasu... Zetor bleee - Ursus CUDOWNY! Coś w tym stylu. Ja wyrażę to w ten sposób. Jeżeli kogoś (URSUSA) się chwali "jejku jakie to cudowne robicie super robotę trzymać tak dalej", to zaczną uważać że robią rzeczywiście dobrze. Idą w dobrym kierunku, ale muszą  pamiętać o szczegółach, a sukces w nich tkwi ;) A ciągnik 150 KM dzisiaj to już nie byle co (współczesnego 150 KM nie można do 1614 i 1634 porównywać), to musi być ciężka maszyna dobrze dopracowana, aby mogła nam służyć swą niezawodnością... A jak zawiedzie to serwis i części muszą być dostępne i na najwyższym poziomie... Co wydaje mi się w przypadku tej marki piętą achillesową... 

 

Ja nie jeden raz już to pisałem. Gdyby Ursus w danym roku skupił się na konkretnym modelu i go dopracował jak należy to sprzęt być może miał by zainteresowanie. jednak ,że firma co rusz robi jakieś nowe kombinacje jest to co jest.

Opublikowano

@bratrolnika Owszem, jestem chaotyczny. Przepraszam za to, ale dopiero teraz, jak kolega Agrotron napisał o ergonomii, przypomniałem sobie pewne szczegóły. A to, że napisałem, że kabina jest super, to głównie dlatego, że ładnie w środku jest wykończona. Wiem, trochę dziwne, ale prawdziwe.

@farmtrac8244 Masz rację. Zapowiadają wszystko, zanim to jeszcze zaczną robić, albo wprowadzają prototypy, które są nieruszone przez długi czas i przez to się robi swego rodzaju zamieszanie. No ale cóż, wszystko się z czasem zmienia i to też wkrótce ulegnie zmianie na lepsze :)

Opublikowano

Najlepiej zrobił zetor w ostatnim czasie. Jakiś czas wstecz (bodajże 3 lata temu) opublikował jakiej mocy ciągniki planuję wdrożyć do swojej oferty w ciągu najbliższych lat. 
I tak oto mamy już część uzupełnioną. Pozostał nowy Crystal, który zostanie zaprezentowany 23 sierpnia 2018 roku i ciągnik +200 KM o którym nic nie wiadomo (jest w planach, ale nie chwalą się na prawo i lewo jak im to idzie) jak coś to zawsze wstawiam zdjęcia by nie być gołosłownym ;) 
Nowy Crystal tak prawdę mówiąc za bardzo mnie nie zaskoczy, bo panel który się w nim zmieni to będzie z Forterry HD. Czyli wydaje mi się, że nazwą ten ciągnik po prostu Crystal HD 

zet.jpg

Opublikowano
2 godziny temu, 1994kuba1994 napisał:

Vigus ma 64x64 ponieważ ma 4 biegi głowne x hi&lo daje 8 biegów razy reduktor (2) daje 16 biegów i razy 4 półbiegi 64 biegi. 

I co tymi biegami robić? U mnie 8 przód i 2 tył i starcza ba nawet 3 bieg nie wykorzystuję i 4 polowych a co tu dopiero 64 toż to siedzieć i dumać który załączyć żeby dobry trafić w odpowiednia prędkość.

  • Like 2
Opublikowano
8 godzin temu, Rolnik1973 napisał:

I co tymi biegami robić? U mnie 8 przód i 2 tył i starcza ba nawet 3 bieg nie wykorzystuję i 4 polowych a co tu dopiero 64 toż to siedzieć i dumać który załączyć żeby dobry trafić w odpowiednia prędkość.

Duża ilość biegów w niczym nie przeszkadza. Przynajmniej jest pewność ,ze nie braknie biegu na polu jak to często bywa. Nie powiem bo nawet w Farmerze by się przydały połówki.

Opublikowano
8 godzin temu, Rolnik1973 napisał:

I co tymi biegami robić? U mnie 8 przód i 2 tył i starcza ba nawet 3 bieg nie wykorzystuję i 4 polowych a co tu dopiero 64 toż to siedzieć i dumać który załączyć żeby dobry trafić w odpowiednia prędkość.

Jak to co  ? ?Jak się jeden bieg zepsuje to masz jeszcze 63 😄 

 

  • Haha 2
Opublikowano

Im więcej tym lepiej. Mam bolka który zamiast kosza zasypowego ma podajnik taśmowy i musi ktoś obok jeździć drugim ciągnikiem obok żeby na przyczepę leciało, raz zdarzyło się tak ze było mnóstwo pecyn i włączyć musiałem najwolniejszy bieg a w tym drugim (agrotronie) zepsuła mi się linka od reduktora i nie było jak wrzucić wolniejszy bieg. Było to strasznie uciążliwe zaraz po pracy wymieniliśmy linkę. Poza tym niestety jak padnie jeden bieg lub półbieg to traci się 1/4 biegów. Chyba że padnie reduktor 2 stopniowy to pada połowa.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v