Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę Cię bardzo. Tworzą produkt światowej klasy. Szmery bajery, komputer pokładowy, półautomat, silnik z najnowszą normą emisji, amortyzowana kabina i oś, fotel Grammera i inne duperele. Cena? Porównywalna do Valtry i Fendta bo taka musi być. Kupisz? Pewnie jak 95% polskich rolników nie "bo zachodnie w tej samej cenie a wiadomo, że lepsze". Mogę ci wymienić całą listę polskich firm tworzących produkt światowej klasy, który muszą upychać za granicą, a w kraju mają 10-15% rynku. Poza tym, żeby stworzyć taki ciągnik to trzeba by wydać ze 200 mln zł. Dasz? Skąd to mają wziąć? Opracowanie Vigusa kosztuje 50 baniek. A zakup maszyn, linii technologicznych do produkcji? Masz plan i pomysł to im pomóż.

Opublikowano

Proszę Cię bardzo. Tworzą produkt światowej klasy. Szmery bajery, komputer pokładowy, półautomat, silnik z najnowszą normą emisji, amortyzowana kabina i oś, fotel Grammera i inne duperele. Cena? Porównywalna do Valtry i Fendta bo taka musi być. Kupisz? Pewnie jak 95% polskich rolników nie "bo zachodnie w tej samej cenie a wiadomo, że lepsze". Mogę ci wymienić całą listę polskich firm tworzących produkt światowej klasy, który muszą upychać za granicą, a w kraju mają 10-15% rynku. Poza tym, żeby stworzyć taki ciągnik to trzeba by wydać ze 200 mln zł. Dasz? Skąd to mają wziąć? Opracowanie Vigusa kosztuje 50 baniek. A zakup maszyn, linii technologicznych do produkcji? Masz plan i pomysł to im pomóż.

Napisze Ci tak. Sam nie wierzysz w to co piszesz. Produkt światowej klasy? Na papierze i w folderze reklamowym jak najbardziej. Napisalbym wiecej np. o C380 i rzeczach ktorych nie widac. A jak oczy nie widzą to i serce nie boli.

Mowisz zebym im pomógł. Robię co mogę :) Więcej nie mogę. Może kiedyś będziesz miał okazję to sam się przekonasz. Chyba, ze pomagasz w ten sam sposób co ja :)

Opublikowano

Ale panowie czasy kiedy chodziło o jakość dawno się skończyły to po pierwsze. Na własnej skórze to odczułem mimo producenta jednej z wiodących marek. Po drugie Ursus nigdy nie robił konkurencyjnych ciągników tylko robił jak najprostsze. Kolega @lukig nie napisał że tworzą produkt światowej klasy tylko postawił hipotezę co by było gdyby rzeczywiście go stworzyli. Polska marka przecież nie umywa się do "zachodnich" i tu żadna reklama nie pomoże. Są skazani na produkcję taką a nie inną przez mentalność lokalnych klientów. Może kiedyś coś lepszego zrobią (czas pokaże). 

Opublikowano (edytowane)

No właśnie. Przecież ja nie pisałem o stanie obecnym... Tylko gdybanie z tym produktem światowym Ursusa. Chociaż kto wie. Może Vigus okaże się nie do zajechania.

 

Napisalbym wiecej np. o C380 i rzeczach ktorych nie widac.

 

 

 

A o czym tu pisać. Ordynarnie prosty ciągnik mechaniczny. Nic nowego lepszego w tej cenie nie kupisz.

Edytowane przez lukig
Opublikowano

Ja uważam że obecne ciągniki gorsze jakościowo od tych po 85r raczej nie mogą być.... Tam naprawdę pchano przy montażu co się da, wady fabryczne w co trzecim ciągniku wychodziły i po 3tys mth nie było silnika. Ciężka seria lepiej wypadała bo może zetor czuwał nad jakością 

Opublikowano

No właśnie. Przecież ja nie pisałem o stanie obecnym... Tylko gdybanie z tym produktem światowym Ursusa. Chociaż kto wie. Może Vigus okaże się nie do zajechania.

 

 

 

A o czym tu pisać. Ordynarnie prosty ciągnik mechaniczny. Nic nowego lepszego w tej cenie nie kupisz.

Po pierwsze nie mylmy stopnia skomplikowania konstrukcji z jego jakością. Najprostszy traktor powinien być wykonany solidnie i zgodnie ze znanym stanem techniki. Porównajcie sobie spasowanie elementów, jakość spoin spawalniczych, malature, gięcia profili i ogólną powtarzalność wyrobu. I to nie jest tak , że ja się z tego cieszę. 

Vigusa nie zobaczycie w seryjnej produkcji jeszcze długo. Albo i dłużej. Pewnie powstaną jakieś prototypy i będą ciągane po tragach żeby coś się działo.

Ogólnie to już się dzieje to o czym mówiłem wcześniej. Traktory i sprzęt rolniczy schodzą na boczny tor bo "buuum" na nie już minął:

 

https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ursus-bus-autobusy-elektryczne-elektrobusy,20,0,2377748.html

Opublikowano

"Bida bije" fabrykę i robią, co mogą, aby zarabiać na dobre pensje. Jeśli nastawią się na autobusy elektryczne to faktycznie o ciągnikach zapomną, tzn. będą produkować, ale traktować to jako "zło konieczne".

Opublikowano

Eeee Ursus zarejestrował we wrześniu 226 ciągników... Ktoś coś? Normy się nie kończą, więc nie muszą rejestrować, może jakieś służby drogowe kupiły czy co? Czy nagle rolnicy się rzucili?

 

... i wszystko staje się jasne  :) Zarejestrowanych ale jeszcze nie sprzedanych.

 

https://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/ciagniki/sprzedaz-ciagnikow-styczen-wrzesien-2017-r-,433.html

 

*Analizując dane z rejestracji w miesiącu wrześniu 2017 r. zaskakuje bardzo wysoka liczba nowych ciągników Ursus – 226 sztuk. Okazuje się jednak, że 96 z nich zarejestrowano w mieście Lublin, a 64 w mieście Koszalin. To miejsca związane z produkcją i sprzedażą traktorów tej marki. Można przypuszczać, że po prostu zostały na placach i w przyszłości zostaną sprzedane jako pojazdy używane. Ruch ten znacząco poprawił statystykę rejestracji nowych ciągników marki Ursus.

Opublikowano

Typowo tendencyjna wypowiedź P. Krzysztofa Płockiego pozbawiona racjonalnych podstaw i braku podstawowej wiedzy, opierająca się wyłącznie na PRZYPUSZCZENIACH i nieuzasadnionych podejrzeniach, jak w dawnym PRL-u. Nie wiem jaki miał cel, ale merytorycznie tekst bardzo słaby.


Typowo tendencyjna wypowiedź P. Krzysztofa Płockiego pozbawiona racjonalnych podstaw i braku podstawowej wiedzy, opierająca się wyłącznie na PRZYPUSZCZENIACH i nieuzasadnionych podejrzeniach, jak w dawnym PRL-u. Nie wiem jaki miał cel, ale merytorycznie tekst bardzo słaby.

  • Like 1
Opublikowano

... i wszystko staje się jasne  :) Zarejestrowanych ale jeszcze nie sprzedanych.

 

https://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/ciagniki/sprzedaz-ciagnikow-styczen-wrzesien-2017-r-,433.html

 

*Analizując dane z rejestracji w miesiącu wrześniu 2017 r. zaskakuje bardzo wysoka liczba nowych ciągników Ursus – 226 sztuk. Okazuje się jednak, że 96 z nich zarejestrowano w mieście Lublin, a 64 w mieście Koszalin. To miejsca związane z produkcją i sprzedażą traktorów tej marki. Można przypuszczać, że po prostu zostały na placach i w przyszłości zostaną sprzedane jako pojazdy używane. Ruch ten znacząco poprawił statystykę rejestracji nowych ciągników marki Ursus.

 

 

66 sztuk to i tak progres.

  • Like 1
Opublikowano
Dnia 20.10.2017 o 17:13, bratrolnika napisał:

Przed chwila mówili w tv ze lubelski ursus przeznaczył 1mln zł na wypłaty dla byłych pracowników warszawskiego Ursusa, tych którzy w związku z upadłościa w 2008 czy 2009r nie dostali zaległych wyplat

I co w tym niezwykłego? To jest ich psi obowiązek, kupili całą firmę jakimś koszmarnym przekrętem to mogli dać ludziom te kilka groszy. 

Opublikowano
36 minut temu, MF675ursus napisał:

Jaki psi obowiązek? Równie dobrze mogli nie dać

Dokladnie ,to panstwo powinno sie zajac tymi ludzmi ,skoro doprowadzilo ta i inne fabryki do upadku

Opublikowano

to pan wrzodak powinen zato płacic to przez niego to padło  bo tylko strajki zamiast rozwijac zakład ale on sie dobrze natym obłowił

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v