Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przecież kabiny robią sami. Czyli projekt, wykonanie szkieletu, spawanie, malowanie i skręcanie wszystkiego w całość odbywa się w Ursusie. Do tego właśnie jeszcze te plastiki dochodzą. Transmisje do 11014A sam nie wiem gdzie składają - może w Ursusie, może nie.

Prawa do używania znaku Ursus w produkcji części zamiennych ma Rol-Mar: http://www.ursus.com/Czesci-Ursus .

Do tego Ursus Chełmno ma dokumentację tech. do produkcji części zamiennych do Ursusów, ale może je sprzedawać tylko pod swoją marką.

Opublikowano

moment a który z obecnych  wielkich producentów od poczatku sam robi traktory? DF to połączenie silnika deutz i skrzyni zf tak samo same, lambo i hurliman jedyne modele które sami produkują to te do 120 km chociaż nie wszystkie bo niektóre mają silniki deutz tylko skrzynia jest z grupy sdf i przedni most ale większe serie to głównie ZF skrzynie i mosty dostarcza. Więc deutz fahr też jest tylko montownią? Pomyślcie troche...

Opublikowano

Witam wszystkich :) 

Co do tej Valtry... Nie jestem pewien ile komponentów w tych ciągnikach pochodzi od producenta z Finlandii, wiem na pewno, że Silniki w które wyposażane są Valtry pracują również w MF. 

Silniki do Ciągników VALTRA serii N oraz MF 5600 i 6600

Silniki do Ciągników VALTRA serii T oraz MF 7600 

 

... Tak sobie ostatnio myślałem jak przeglądałem i czytałem na temat tych silników, że mogłyby idealne się sprawdzić w połączeniu z transmisją VIGUS POWER od URSUSA. Bardziej podobają mi się od silników Deutz AG...

... Co panowie sądzicie na ten temat???

Opublikowano

valtra jest  w ponad 90% swojej produkcji.....zdaje sie ze fotel jest gramera no i jeszcze jakies pierdoly....

 

zależy wszystko jaki model przecież valtra serii a to jest przecież hattat, tak jak w SDF  większe modele mają tylko kabiny i plastiki no i ten silnik Deutz to też prawie ich własność bo mają tam sporo udziałów a z kolei modele mniejsze to w pełni od podstaw ich konstrukcje

Opublikowano (edytowane)

"DF to połączenie silnika deutz i skrzyni zf tak samo same, lambo i hurliman" - tak samo bo to jedna firma (włoska) tylko malowana na różne kolory :)

 

"Silniki w które wyposażane są Valtry pracują również w MF" - pracują ponieważ silniki te przed zakupem przez AGCO (razem z Valtrą, która wcześniej egzystowała jako Valmet) były produkowane przez fińską firmę Sisu :) AGCO jest właścicielem marek: Challenger, Fella, Fendt, Gleaner, Massey Ferguson, Sunflower, Valtra, White i jeszcze coś tam.

 

Dana Holding Corporation jest firmą amerykańską, założyciel to Clarence W. Spicer.

 

Aktualny lubelski URSUS jest montownią, ale z coraz większym naciskiem na własną produkcję. Kabiny, plastiki i jeszcze ta prosta skrzynia. Lepiej więc niż u firm typu Crystal, Farmer (ale oni przeszli już chyba do krainy wiecznych łowów...) czy Pronar. Ta ostatnia tylko jeśli chodzi o ciągniki, bo w pozostałym asortymencie jako jedno z niewielu przedsiębiorstw w Polsce bazuje na własnych rozwiązaniach: burty, koła, osie, siłowniki.

URSUS lubelski na obecnym etapie razi nierzetelnym marketingiem... Prezes Karol mówi, że coś jest a ze świeczką tego szukać...  Prezes Karol mówi, że będzie traktor bez traktorzysty a żaden ze światowych potentatów nawet o tym nie wspomina... Prezes Karol dba o to, żeby o firmie cały czas się mówiło... Nieważne czy dobrze, czy źle... "Ściemnia" w imię wyższej sprawy czy może "podbitki" giełdowej? Osądzi rynek...

Edytowane przez arturtl
Opublikowano

A i jeszcze Hattat. Seria H URSUSa ma się nijak do serii A firmy Valtra... Zwykła ignorancja? Niewiedza? A może siła marki Valtra?

Odpowiedź jest trywialna - zwykły efekt placebo ;)

Opublikowano (edytowane)

są jeszcze różnice w tym koncernie, DF ma więcej modeli ciągników niż reszta firm należących do SDF, większą możliwość doboru przekładni i silników zauważmy że seria 5 występuje w 4 odmianach tj. seria 5, 5c, 5g i 5ttv a Same posiada jedną mniej (bez PRZEKŁADNI TTV)

Edytowane przez Agrotron155
Opublikowano

Bądźmy szczerzy... NIE, a teraz wracam do tematu Ursusa. Ja bardzo lubię markę z Lublina, ale coraz bardziej zaczyna mnie ona w kur...zać. Nie podoba mi się w jaki sposób oni chcą zaistnieć na rynku. A teraz krótko. Jeżeli za miesięc na Agritechnice w Hanowerze mnie nie zaskoczą i nie pokażą czegoś czego jeszcze do tej pory nie pokazali czyli np kilka przepięknych nowoczesnych ciągników Serii U która ma być na najnowocześniejszej transmisji Vigus power, to po prostu są do du*y i nie warto sobie nimi głowy zawracać. Zetor potrafi w szybki sposób rozwijać się na rynku, wprowadzać bez problemu co roku nowe produktu i teraz tez również planują postawić na nowoczesny design. Nie wierzę aby Ursus nie miał środków na wprowadzenie nowych produktów. Moim zdaniem problem nie jest również w tym ile lat ursus jest w rękach Zarajczyka. Tam musi o coś kompletnie innego chodzić. a ogólnie najlepiej by było jakby niedźwiedź należał do koncernu AGCO.

Opublikowano

Bądźmy szczerzy... NIE, a teraz wracam do tematu Ursusa. Ja bardzo lubię markę z Lublina, ale coraz bardziej zaczyna mnie ona w kur...zać. Nie podoba mi się w jaki sposób oni chcą zaistnieć na rynku. A teraz krótko. Jeżeli za miesięc na Agritechnice w Hanowerze mnie nie zaskoczą i nie pokażą czegoś czego jeszcze do tej pory nie pokazali czyli np kilka przepięknych nowoczesnych ciągników Serii U która ma być na najnowocześniejszej transmisji Vigus power, to po prostu są do du*y i nie warto sobie nimi głowy zawracać. Zetor potrafi w szybki sposób rozwijać się na rynku, wprowadzać bez problemu co roku nowe produktu i teraz tez również planują postawić na nowoczesny design. Nie wierzę aby Ursus nie miał środków na wprowadzenie nowych produktów. Moim zdaniem problem nie jest również w tym ile lat ursus jest w rękach Zarajczyka. Tam musi o coś kompletnie innego chodzić. a ogólnie najlepiej by było jakby niedźwiedź należał do koncernu AGCO.

 

dziecko z Ciebie wychodzi które sie nie może doczekać nowej zabawki..... to co inne firmy robiły przez kilkadziesiąt lat chcesz żeby już było u nas.... chłopcze tu jest Polska i inne realia niż na zachodzie to po pierwsze a po drugie nawet największe firmy nie strzelają modelami nie wiadomo skąd. Jeśli juz przy AGCO jesteśmy to zobacz ile lat produkowali serię T i jak ją zmieniali przez ostatnie 10 lat aż dopiero teaz przyszła rewolucja poprzednie wersje niewiele się zmieniały. Seria T była po prostu ulepszana. To samo było z Fendtem i serią 700 też bardzo długo w prawie nie zmienionej formie była produkowana (poza nowymi silnikami wymuszanymi przez normy i drobnych zmian kosmetycznych to nie było widać żadnych zmian) aż do najnowszej wersji. A chcesz żeby firma która wraca na rynek po totalnym zniknięciu i z opinią złomu wróciła nagle i konkurowała właśnie z największymi. 

Opublikowano

Ok ale nie o to mi chodziło, że teraz Ursus do Agco miałby dojść tylko wtedy jak Agco chciało go zakupić czyli jakieś około 20 lat temu. No ale czasu niestety nie cofniemy. Musimy czekać. Mam nadzieje ze ciągniki które powstaną na tej nowej transmisji naprawdę będą nowoczesnymi traktorami, które zbiegiem czasu do gonią konkurencję...

Opublikowano

Każdy ma sporo racji. W Ursusie z produkcją krucho, bo mają zamówienia na Afrykę. Lepiej zarabiają na tamtym rynku, więc nie szaleją w Polsce. Będzie więcej kasy, to i rozwiną skrzydła i na naszym rynku. Cierpliwość jest wskazana. Jednak w tym czasie trzeba dawać o sobie znać. Dlatego też już pojawiły się modele serii C i U, choć do produkcji jeszcze daleko. Jak widać ten chwyt marketingowy działa, bo właśnie o tym piszę. Choć czasem staje się to wkurzające. Dużo gadania i nic poza tym...

Ważne jest to, że Ursus nie ma jeszcze na czym się oprzeć, jak inne firmy. Taki MF, JD, DF, itd. tworzyli ciągniki już od dawna, a te co są teraz na rynku są oparte o konstrukcje z lat 80tych. Firmy te tylko modernizują swoje produkty, a nowe tworzą przy udziale innych firm (ZF, Carraro, Bosch, itp.). Nie muszę też pisać o możliwościach koncernów względem firmy pokroju Ursusa. Tak więc musimy czekać i obserwować co się dzieje. Pełnej gamy modeli nie dostaniemy na gwiazdkę ;)

 

Opublikowano

Porównanie nowego Ursusa do takich marek jak JD, SDF, MF itd jest delikatnie mówiąc nie na miejscu. Co z tego że części robi ZF, Bosch czy Carraro. System common rail jak powszechnie wiadomo jest tworem inżynierów z grupy Fiat ale wyprodukował go Bosch i taki własnie jest stosowany do dziś w silnikach JTD. od lat tak się projektuje nowe rozwiązania albo zakupuje nowe wynalazki firm produkujących. Ursusa to nawet do Zetora nie ma co porównywać bo brakuje im ok 15 lat rozwoju.

Opublikowano

Valtra serii T to była praktycznie niezmieniona konstrukcja "kanciaków" z lat 90 tych (wiem bo mam 6550 i nie jedną t widziałem, ba nawet najnowsze valrty oparte na kabinie 6cio słupkowej kabinę maja jak u mnie, tylko plastiki się różnią), dekoracyjne zmiany do jakiś czas a więc można powiedzieć że jeden model z liftingiem przez ponad 20 lat :D

Za to w latach 90 tych to zrobili przeskok o lata świetlne ;)

Pozostałe marki to samo czy to MF czy Same Deutz itp, caly czas zmiany powoli i do przodu.

Opublikowano

Agrotron155 w pełni się z tobą zgadzam i dodam tylko do tych co twierdzą, że Ursus nie wprowadza nowych modeli to ok na rynek ue tak ale na eksport poza unie sporo modeli wprowadzili a to kosztuje, mają kontrakt i tym muszą zająć się w pierwszej kolejności bo jak nie wywiążą się z kontraktu to nie zarobią i dodatkowo kary płacić będą. Ze skrzynią vigus  błąd popełnili, że podali informacje do mediów bo dzieci się podnieciły a budowa transmisji to są lata, ja bym seryjnej produkcji tej skrzyni się spodziewał w 2020 może jak nie zbankrutują.

Opublikowano (edytowane)

Ale po co komu ta skrzynia? W czym będzie lepsza od sprawdzonej ZF czy Cararro? Jakieś szczegóły znacie że się nią tak podniecacie? Najpierw niech coś zrobią, zastosują a później oceniajmy.

Kontrakt na Afrykę to cała prawda o Ursusie. Udało się przy pomocy urzędników podpisać kontrakt na zacofany ale chłonny rynek, który nie potrzebuje nowości czy norm - potrzebują ciągników. To nijak ma się do rozwoju. To tylko dla zysków dobre a w co i ile zainwestują to się okaże.

Na obecną chwilę są daleko - jedyny plus że idą do przodu.

Aby zrozumieć jak zacofany mieliśmy rynek należałoby porównać np. MF serii 3xxx z ciągnikami ciężkiej serii Ursusa.

Edytowane przez akmaly

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v