Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość STIG0013
Opublikowano

Od dłuższego czasu patrzymy czegoś co zastąpiłoby Zetora 7340, za forterre hsx trochę drogo chcą, także możliwe że będzie coś z Ursusa

Gość STIG0013
Opublikowano

Tak szybko nie wstawię myślę że do kupna to jeszcze około roku :P

Opublikowano

Wie ktoś jak jest z biegami w 11054 ? Chodzi mi o półbiegi, jest 1 czy 2 ?

 

NIe ma tam półbiegów wgl. bynajmniej na stronie ursusa nic nie ma. Ma tylko reduktor i rewers mechaniczny. Poza tym jak półbiegi są 2 to zawsze zmiana następuje tylko raz (nie mamy tu tylko położenia neutralnego) przecież jak stara motorynka miała 2 biegi to zmieniało się tylko z 1 na 2 i odwrotnie zmiana następowała raz. Poza tym poprawna nazwa to powershift lub biegi zmieniane pod obciążeniem

Opublikowano

W 11054 jest 1 półbieg, ale mechaniczny, czyli zmieniany jak zwykły bieg. Jest 4-biegowa skrzynia biegów, 3-zakresowy reduktor (w tym biegi pełzające), rewers mechaniczny i półbieg (4 x 3 x 2 = 24).

Opublikowano (edytowane)

to dlaczego mnożysz przez 2? Przecież jak błędnie piszesz półbieg jest tylko 1. Skoro są to 2 nie jeden  każdy mechanik Ci to powie. Masz 2 do wyboru więc wybierasz jeden z dwóch albo niższy albo wyższy. Biegi są 4 a jeżeli masz włączoną 1 i zmieniasz co 1 w górę to zmiany biegów dokonasz tylko 3 razy, z 1 na 2, z 2 na 3 i z 3 na 4. Różnica polega na tym że półbieg zawsze jest włączony i nie ma położenia neutralnego

Edytowane przez Agrotron155
Opublikowano

1 półbieg, czyli są 4 biegi podstawowe, a dzięki półbiegowi są dosatkowe 4 półbiegi. Na każdy 1 bieg jest dodatkowo 1 półbieg, dlatego piszę, że jest 1 półbieg, choć są 2 położenia tej dźwigni. Gdybym napisał, że są 2 półbiegi, to ktoś mógłby zrozumieć, że na 1 bieg są dodatkowo 2 półbiegi, czyli łącznie 3 zakresy.

Półbieg ma 2 położenia - biegu zwykłego i półbiegu.

  • Like 1
Opublikowano

Miałem dziś okazje posiedzieć w Ursusie C 380, i muszę przyznać że jestem pozytywnie zaskoczony. Wykonanie tego ciągnika jest bardzo dobre, siedzi w nim się dobrze, wszystko jest pod ręką a i skrzynia chodzi gładko i płynie. Widziałem też Zetora Majora i jak dla mnie wizualnie Ursus jest lepszy, choć oczywiście wiem że nie wygląd robi w polu ; ) Ursus idzie w dobrą stronę panowie.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o "półbieg" to XMK13 nazywa półbiegiem coś co jak sam później czy wcześniej tłumaczy jest zakresem. Ja osobiście, i czytam, że Agrotron155 również, pod hasłem "półbieg" rozumiemy zmianę przełożenia pod obciążeniem, w trakcie pracy i bez wyhamowywania czy wręcz zatrzymania ciągnika złączonego z określoną maszyną... Tylko takie zastosowanie ma sens...

W URSUSach serii ciężkiej sprawdzał się w pracy wzmacniacz momentu potocznie zwany "półbiegiem"...

Kwestią sporną pozostaje co kto nazywa "półbiegiem" :)

Edytowane przez arturtl
Opublikowano

Każdy inaczej rozumie to pojęcie, i ogólnie wszystko w tym zakresie nie jest jednoznaczne.

Ja to rozumiem w ten sposób, że półbieg jest po prostu przełożeniem pośrednim między biegami. Tak więc sam bieg jest jednym przełożeniem, a półbieg kolejnym. Nie wliczam do półbiegów samych biegów. Niezależnie, czy półbieg jest mechaniczny, czy hydrauliczny/elektro-hydr., jest to po prostu półbieg. Producenci różnie mówią o tym, często same skrzynie w nazwie mają Powershift, itp., a półbiegi są nazywane zakresami pod obciążeniem lub zakresami Powershift, itd.

Sam wzmacniacz momentu z serii ciężkiej nie do końca można nazwać półbiegiem (moim zdaniem), bo żółw nie jest stworzony do ciągłej pracy na nim (choć wielu robi inaczej). Dlatego też spełnia rolę tylko tymczasowej redukcji biegu (wzmacniacza momentu), a nie stałego półbiegu.

W 11054 są 4 biegi: 1,2,3,4; reduktor;H,L,LL; no i półbieg; bieg/półbieg.

Jeszcze mogę napisać, że jest 1 półbieg, czyli 2 zakresy tego reduktora (bo to chyba reduktor).

Opublikowano

Kolego XMK13, dlaczego niby wzmacniacz momentu(żółw) w cieżkiej serii Ursusa nie jest stworzony do ciągłej pracy? Chyba, że Pan przez to rozumie fakt iż z załączonym wzmacniaczem momentu nie powinno zmieniać się przełożeń biegów od 1-4... Tak samo jest gdy mamy do czynienia z eh półbiegami pod obciążeniem, używa się kiedy jest potrzeba. Kiedy natomiast w orce C-385A pasuje mi prędkość na 1 bez reduktora(szosowa) i na żółwiu to tak oram i na uwrociu tylko zmieniam na zająca żeby szybciej cofnąć, pług w dół i dalej żółw. Od nowości jest tak używany wzmacniacz momentu gdy wymaga tego sytuacja i nigdy nie było z nim problemów.

Opublikowano

Słyszałem kilka razy i czytałem na tym forum wypowiedzi, że wzmacniacz w ciężkiej serii nie powinien być używany ciągle - rozumiem, że tak pisało w instrukcji. Wiem, że wiele osób pracuje na żółwiu w sposób ciągły i jest wszystko OK, ale niektórzy mają problemy ze wzmacniaczem i wtedy pojawia się wzmianka o unikaniu pracy na żółwiu przez dłuższy czas. Nie jestem w 100% pewien co do tego, ale takie mam informacje.

Opublikowano (edytowane)

W instrukcji obsługi ciągników takich jak ursus 1634 jedyny warunek używania wzmacniacza to utrzymanie obrotów silnika powyżej 1200obr/min.

Ursus 11054 posiada skrzynię biegów  Carraro T 10.0, 24x24 ,  4 biegi główne synchronizowane i 3 zakresy a co do półbiegu to już zależy od ursusa jaką opcję  wybierze, Carraro do tej skrzyni oferuje bieg zmieniany pod obciążeniem tzw. Powershift , oraz zwykłe synchronizowane przełożenie.

Jak ktoś chce zobaczyć to tu http://www.carraro-distribution.fr/uploads/pieces-detachees-carraro/ag_brochure-2.pdf jest broszura Carraro z wyżej wymienioną skrzynią biegów. Moim skromnym zdaniem to ursus powinien mieć chociaż ten jeden bieg zmieniany pod obciążeniem bo Powershift  to standard w innych ciągnikach.

Zerknąłem  na broszurę ursusa i stwierdzam że on nie ma biegów zmienianych pod obciążeniem, napisane jest "Carraro 24 x 24, synchronizowana z rewersem mechanicznym i biegami pełzającymi" bo gdyby miał to by się pochwalili takim czymś.

 

Edytowane przez Salisbur
Opublikowano

Każdy inaczej rozumie to pojęcie, i ogólnie wszystko w tym zakresie nie jest jednoznaczne.

Ja to rozumiem w ten sposób, że półbieg jest po prostu przełożeniem pośrednim między biegami. Tak więc sam bieg jest jednym przełożeniem, a półbieg kolejnym. Nie wliczam do półbiegów samych biegów. Niezależnie, czy półbieg jest mechaniczny, czy hydrauliczny/elektro-hydr., jest to po prostu półbieg. Producenci różnie mówią o tym, często same skrzynie w nazwie mają Powershift, itp., a półbiegi są nazywane zakresami pod obciążeniem lub zakresami Powershift, itd.

Sam wzmacniacz momentu z serii ciężkiej nie do końca można nazwać półbiegiem (moim zdaniem), bo żółw nie jest stworzony do ciągłej pracy na nim (choć wielu robi inaczej). Dlatego też spełnia rolę tylko tymczasowej redukcji biegu (wzmacniacza momentu), a nie stałego półbiegu.

W 11054 są 4 biegi: 1,2,3,4; reduktor;H,L,LL; no i półbieg; bieg/półbieg.

Jeszcze mogę napisać, że jest 1 półbieg, czyli 2 zakresy tego reduktora (bo to chyba reduktor).

 

reduktor to nie półbieg, pólbiego to coś zmieniane podczas jazdy jeżeli są 2 półbiegi to ich zmiana odbywa się raz, jak np prędkość wom jest podstawowa 540 i 1000 i są dwie a nie jedna bo jest jedna zmiana, jak coś się zmienia to jest tego więcej niż jeden. Sam napisałeś że jeden jest podstawowy a drugi dodatkowy tzn że są 2 nie jeden. Po prostu następuje między nimi jedna zmiana. Weźmy stary hydrostat 2 biegowy to między nimi też jedna zmiana następuje ale nikt nie powie że jest jeden bieg tylko 2 tak samo dlaczego w katalogu ursusa jest 24 biegi a nie 12? skoro jeden półbieg?

Opublikowano (edytowane)

Zacny film, najlepsze ujęcia z drona.

Widzę, że to jeszcze jakaś pierwsza wersja C-380, stary typ maski.

Takie myki z jazdą z przerwami to można robić jak się ma wsparcie elektroniczne. A tu z tego co widzę wyszło marnie, albo zostawia, albo robi dwa razy po tym samym. ;p

Taką D-55 to bym chętnie przygarnął.

 

Ciekawe, ten z ogłoszenia ma już chyba kabinę polską. 

Edytowane przez kedziorek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v