Skocz do zawartości
masiew

mtz bierze olej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
masiew    21

kilka miesięcy temu zrobiłem kapitałkę w swoim mtz. wymieniłem tuleje, tłoki, pierścienie, panewki korbowodowe i główne, pompę wody, i po tym remoncie zaczął mi znikać olej. i to spore ilości bo nawet 10 - 15 liyrów na dzień roboty, ciągnik mocnonie kopci, tylko daje lekką siwą smużkę, nie ma wycieków, olej nie idzie do płynu chłodniczego, ani do układu wspomagania. pomóżcie bo nie wiem co mam robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    21

za 1 kpl czyli tłok z tuleją i pierścieniami kosztował 180 zł, panewki odpowiednio 65 i 85 zł. plus własna praca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

masiew    21

wału nie szlifowałem, głowica była robiona 2 lata temu . były wymienione zawory, yszczelniacze, sprężyny i planowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

No to jakieś kosmiczne ilości oleju bierze. Jak nigdzie nie idzie olej to jedyna możliwość że go spala. A na postoju stań w pewnej odległości od ciągnika i niech ktoś przygazuje i trzeba patrzeć jaki dym jak niebieskawy i w dużych ilościach to pali olej. Na końcówce wydechu powinna być też inna sadza, bardziej lepkawa, bo jak mówisz że tyle oleju znika na dzień pracy to to musi być widoczne. Być może jakiś błąd przy montażu tłoków w tulejach, może gdzieś przy wkładaniu pierścionki popękały. No bo wiadomo że po złożeniu wszystko musi się dotrzeć i trochę łyka z początku oleju. A mierzone były tuleje? Progi i owalność tulej?

A teraz doczytałem że tuleje też zmieniałeś :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Moze pierscienie zle pozakładałes i zamiast zgarniac to "pompuja" ci olej do komory spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

mi też się zdaje że pierścienie olejowe są na odwrót założone ale aż tyle oleju powinien z tłumika wyrzucać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    21

ja też myślałem że pierżcienie są założone odwrotnie więc na nowo rozebrałem silnik i faktycznie 2 pierścienie były założone odwrotnie więc je obróciłem jak należy ale nadal bierze olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

A jak się mają uszczelnienia prowadnic zaworów? Sprawdź filtr powietrza, bo spotkałem się z przypadkiem, że filtr był tak zasyfiony, że tłoki zasysały powietrze ze skrzyni korbowej. To by mogło wyjaśniać ogromnene ubytki oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    21

filtr powietrza jest nowy. to raczej nie uszczelniacze, bo przed remontem nie brał tyle oleju a głowica podczas kapitałki nie była ruszana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak juz kolega wcześniej wspomniał, nie powinieneś zakładać tych samych pierścieni drugi raz... Ja kiedyś również ten błąd zrobiłem, gdy wyjmowałem tłoki...(z powodu że wciagnął porcelankę ze świecy). Później wymieniłem pierścienie na nowe to jak ręką odjął... nawet przez pierwsze kilka mtg nic nie wziął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    19

Cześć.miałem taki sam problem.Brał mi 1 litr oleju na godzinę głębokiej orki.dorobiłom rowek na dodatkowy pierścionek olejowy na tloku oraz wymieniłem prowadnice zaworow oraz zawory.tylko nie zakładaj ruskich.bo mechanik mi założył ruskie zawory, prowadnice i uszczelniacze i sie na jednym zatarł.500 zł poszło w błoto i trzeba było robić jeszcze raz ale już na polskich częściach i bez uszczelniaczy na prowadnicach.teraz ani nie bierze oleju ani nie dymi.

 

 

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mbobowik    0

mtz d50

 

mtz d50 witam mam problem z wciśnięciem tulji do bloku czy ktoś wie dlaczego nie wchodzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
×