Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

jak długo trzeba czekac aby zetora złapał temperature w lekkiej pracy, z tego co widze na filmikach i zdjeciach to zetory z tej seri maja temperature w granicach 95* a u mnie jest znacznie mniej, wydaje mi sie ze silnik jest niedogrzany czy to moze byc wina termostatu?

Opublikowano

U mnie w zetorze tez mam zawsze niska temperature. Termostat mam. W ciezkiej pracy osiąga maksymalnie 70 stopni. Tak sobie myśle że może czujnik jest uszkodzony. Ale narazie tego nie sprawdzalem.

Opublikowano

optymalna temperatura silnika to 85 stopni, w takiej silnik ma najlepsze osiagi, oczywiscie sa "widelki" +/- 5 stopni, i mysle ze przy lekkiej pracy wystarczy mu 10 minut na zlapanie temp. oczywiscie jezeli bedzie pracowal na obrotach okolo 1500-1800 obr/min.

Opublikowano

te filmy to przewaznie kreca tacy rozni .......[wstaw slowo ,ktore ci pasuje].przy normalnej pracy to 95 to oznacza ze ciagnik jest przeciazony , temperatura otoczenia jest bardzo wysoka,albo plynu malo przy lekkiej pracy to temperatura jest gdzie na 75[u mnie]i nie ma prawa wzrosnoc,przy orce glebokiej 3 plugiem to nieraz mam 95 ale na ciezkich glebach i cieplej jesieni to nic dziwnego.

dewro pewnie ci kabelek masy przy termostacie ugnil i temu nie chodzi.

Opublikowano

Wskaźnik tem. jest elektryczny i dlatego nie precyzyjny, powinieneś to uzglednić.

Termostat jest dobrany do silnika i powinna na nim być wygrawerowana tem. przy jakiej się otwiera.

O ile pamiętam jest to 78 st.C.

Sam nie dawno miałem stresa przy robocie bo wskaźnik zaczął fiksować, wymieniłem termostat a wnniym okazał się czujnik.

Czas jaki jest potrzebny do "zagrzania" się silnika może być różny, bo wiadomo że wiele rzeczy się na to składa.

Opublikowano

własnie u mnie duzo zalezy do temperatury otoczenia, jak jest duza to przy orce wskaznik pokazuje blisko 100 stopni, jak jest zimno to 70* a teraz gdy jest mroz to przy normalnej jeździe lekko ponad 60*.

Opublikowano

Między 100 a 60 jest spora różnica, ale pewnie tak jak piszesz wynika to z warunków w jakich pracuje silnik.

Przy 100 st. wskazówka jest pewnie na zielonym bo o ile pamiętam to u mnie jest podobnie.

Opublikowano

Wczoraj byłem ze świnkami i rano wychodząc z domu było -18 st. i przy takiej tem. na zewnątrz mój ZETOR też miał kłopot żeby osiągnąć normalna tem. pracy.

Przytkałem chłodnicę i dopiero po ok. 30 min z nagrzewnic leciało dosyć gorące powietrze.

Opublikowano

W forterze przy temp -10 pełna temperatura 80 stopni była po przejechaniu 3-4 km z pługiem śnieżnym ( ale pług podniesiony i prędkość 25-30 kmh). Jak się słabo ciągnik grzeje na najczęściej wina termostatu, wymienialiśmy już termostat w dwóch NH TM. Albotymczasowo przesłonić chłodnicę i jest git, wiecie trudniej rozgrzać silnik jak jest -10, -20 stopni niż jak jest +15, czy +25

Opublikowano

też miałem podobny problem zetor sie niechciał dogrzać nawet w lecie choc termostat był wymieniałem termostaty i nic wkońcu zrobiłem gruntowny przeglad układu termometr do chłodnicy pokazywał 68c na wskazniku równiezczyli jest ok czujnik równiez nadszedł czas na przedmuchanie rórek od nagrzewnicy wszystko poskładałem i teraz szybko łapie temp w lekkich pracach jest na poczatku zielonego chyba dobrze.Dodam ze gdy silnik dogrzany zuzywa mniej paliwa i lepiej pracje :)

Opublikowano

ja tam nie mam w zadnym ciagniku ani kombajnie termoststu... :) wole miec nie dogrzany silnik niz przegrzany z winy termoststu,(bo moze sie zaciąc)

i mam spokuj z temperatura.. w 1224 w orce mam max 80 stopni , a w lzeszych pracach 60.. w 914 podczas prasowani mam 60, a cisnienie oleju mam zawsze na 4.5 przez cały dzien pracy... a w 7211 jak sie rozgrzeje to miałem na poczatku zielonego pola.. ,ale doszłem dlaczego, bo mam zawalona chłodnice i juz nic z niej nie robie , bo musze kupic druga...

Opublikowano

Ja u siebie w Zetorze i w Ursusie C-330 też nie mam termostatu tylko w zetorze mam taki mały problem a mianowicie czujnik nie pokazuje mi jaka jest temp. silnika wymieniłem już czujnik na nowy razem z obudową termostatu bo starej nie dało się rozkręcić ale dalej jest to samo czy przyczyną może być słaba masa?

Opublikowano

mam taki problemik, jak odpowietrzyc układ chłodzenia? non stop sie zapowietrza teromstat wyrzuca wode i łapie wysoką temperature, jak odkrecam węże co ida do nagrzewnicy wywala powietrze, przez jakis czas jest ok i znowu...

Opublikowano

typowe obawy wypalenia uszczelki pod glowica ,wywal termostat i bedzie to samo,to uszczelki sa do niczego kupuj tylko te drogie z silikonem,oleju by przybywalo gdyby pekla glowica lub tuleja.

Opublikowano

no musze zobaczyc jeszcze bez termostatu, ale to sie zaczelo robic dopiero po wstawieniu nowego termostatu po pewnym czasie, najdziwniejsze jest to ze czasami jest wszystko dobrze, pozniej obudowa termostatu robi sie gorąca tak jakby nie puszczało wody i sie grzeje.

Opublikowano

koledzy tak jak pisałem wcześniej że w zetorze czujnik nie pokazuje mi temp. silnika wymieniłem czujnik zrobiłem te mase i sprawdziłem czy wszystko jest dobrze podłączone i jest a jednak zegar dalej nie pokazuje mi temp. nie wiem co może być czy zegar już jest do du... i trzeba wymienić na nowy?

Opublikowano

Czytam te posty bo też mam problem z termostatem w zetorze, Rok temu kupiłem zetorka 7211 i nie było w nim termostatu a zanim się rozgrzał to dymił jak smok. Pewien mechanik doradził mi wstawić termostat. Szybciej się rozgrzewa ale na małych obrotach świeci kontrolka od oleju. Po wyjęciu termostatu kontrolka zapala się dopiero po całkowitym zatrzymaniu silnika. Zastanawia mnie jedno co ma termostat do ciśnienia oleju?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v