Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Klocki zostawie juz tak jak powinny być na Zboża czyli 38mm.

Filtr Paliwa zmieniony,układ od zbiornika do filtra i powroty przedmuchane,odstojnik wyczyszczony,fakt był zawalony syfem ze nie puszczał paliwa i byl praktycznie suchy.

Nie wydaje mi sie ze idzie to silnikiem bo slychać buczenie z pod kabiny tak jakby za duzo masy łykał.

Teraz powinno być już dobrze.

 

Panowie, mam pytanie dotyczące Dominatora 96, otóż w ostatnim sezonie rwał mocowanie sita górnego i mocowanie blach na "wylocie" kosza sitowego, doszło do tego, że wykręcił się jeden z prętów mocujących górne sito. Rozebrałem w tej chwili napęd wachacza i sam wachacz, luz był, wg mnie dość duży, czy to może być jedyna przyczyna? Czy jeszcze na coś zwrócić uwagę?

Poza tym, czy to dziwne ł metalowo-plastikowe łożysko usytuowane w wachaczu jest zabezpieczone z obydwu stron segerami? Bo w tym co rozebrałem były tylkoresztki czegoś co przypominało seger.  

Za sugestie będę wdzięczny.

Sprawdź czy nie popękał ci cały ten kosz zwłaszcza na dole koło mocowań do tych wahaczy, jeśli kosz będzie popękany wymiana łożysk na wahaczu nic nie pomoże. Na tych łożyskach na wahaczu powinny byc takie osłonki z blachy podobne jak krytych łożyskach.

Opublikowano

OKEY, kosz oglądałem dość dokładnie. Z jednej strony na samym dole, w odległości kilku cm od mocowania wachacza jest rysa (peknięcie) długości ok. 4-5 cm. Co z tym teraz zrobić? Spawać? Dostęp jest tylko z jednej strony.Trochę mnie zmartwiłeś, bo myślałem, że jak wymienię wszystkie łożyska to będzie dobrze.

Opublikowano

Nie wydaje mi sie ze idzie to silnikiem bo slychać buczenie z pod kabiny tak jakby za duzo masy łykał.

 

Takie duże chłopaki i nie wiedzą....

To nie jest buczenie z gardzieli tylko za dużo masy podaje.

Ktoś grzebał przy szczelinie klepiska? To pytanie retoryczne. Oczywiście że grzebał. Szczelina jest mała, a szanowny pan po kawalersku po polu śmiga i kombajn się dusi.  Hederek w ciemno strzelam że minimum 3.60. Objawy to takie charakterystyczne łupnięcie aż blachy na kombajnie zadzwonią. Masy się nazbiera i jak już cepy złapią to jak pierdykną o klepisko to wszystko aż się trzęsie.

Jeździj tak dalej to w wersji lekkiej tylko go zapchasz, a w wersji ciężkiej pogniesz klepisko/urwiesz mocowania klepiska/urwiesz mocowanie bębna

 

Opublikowano

Też pisałem że objaw jest taki jakby za duzo masy szło na klepisko. Szczelinę ustawia się w kabinie także wiadomo że czasami trzeba zmiejszyc lub zwiekszyc i w taki sposob moglo byc grzebane. Heder 3.90. To co myslisz że po odpowiednim ustawieniu szczeliny tego łupania nie będzie?

Opublikowano (edytowane)

@Adameo wlazles tylko to napisac? jak tak to juz nie wchodz i jedz do gory, ktos pisal ze mial jd i juz w zyciu nie chce, ja tez wole claasa, tutaj to juz kwestia gustu

 

@Eryko, jak masz ustawione palce na slimaku?

Edytowane przez kravter
Opublikowano

Też pisałem że objaw jest taki jakby za duzo masy szło na klepisko. Szczelinę ustawia się w kabinie także wiadomo że czasami trzeba zmiejszyc lub zwiekszyc i w taki sposob moglo byc grzebane. Heder 3.90. To co myslisz że po odpowiednim ustawieniu szczeliny tego łupania nie będzie?

 

Dam sobie 70cm penisa uciąć jak nie będę miał racji, że masz za małą szczelinę na klepisku.

Można też wolniej jechać, ale efekt może być mierny.

Aha, dopóki nie młócisz kukurydzy, strączkowych, albo traw to szczelinę zostaw w spokoju. Wystarczy 13-3, albo lepiej 15-4 (a nawet 17-5) i każde zboże wymłóci

Opublikowano

Ja bym ci radził kupić Bizona ale młodsze i mocniejsze egzemplarze m.in Bizon Super Z-110 Hydrostatic , Bizona Dynamic Z-115 . Mają około 250 KM i są w naprawach równie łatwe jak Bizony Z-056 . Claas może jest lepszy jakościowo ale w niektórych naprawach trzeba połowę kombajnu rozebrać . Jeśli chodzi o spalanie to trzeba się liczyć z tym że będzie palił od ok 12 l do 20 l na godzinę pracy .

 

Jeżeli pomogłem to proszę o zieloną strzałkę w górę . Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

@Valtra123 o czym ty chlopie mowisz? bizon latwiejszy w naprawie? claasa dziecko naprawi, a w bizonie sama zmiana pasa na mlocarni to meka jakich malo, juz nie wspomne ze polowa napedow idzie za przenosnikami :D powiedz mi co takiego naprawiales w claasie ze rozbierales pol kombajnu? :)
 

Edytowane przez kravter
Opublikowano (edytowane)

@kamil496 to nawet kombajnu nie ma a juz wie ze trzeba polowe rozbierac? :D ja posiadam oba i mam porownanie :D
a i ps. claasa 96 silnik mercedes 170km pali mniej niz bizon ;)

Edytowane przez kravter
Opublikowano

Prawda nie naprawiałem bo jeszcze nie kupiłem Claasa , ale mój koleś ma i mówi że przy niektórych naprawach nie powiedział jakich , trzeba pół kombajnu rozbierać . Natomiast Bizon jest łatwy w naprawach może oprócz tego że faktycznie zmiana paska w młócarni jest tragiczna ale resztę można w dość prosty sposób naprawić . Claas ma dużo elektroniki i dziecko tego nie naprawi . I to co najważniejsze części zamienne do Bizona są tanie oraz jest tańszy w eksploatacji , a jeśli chodzi o Claasa to części są drogie a koszty eksploatacji są większe . Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

dobra, powiedz mi najpierw o czym ty wgl do nas rozmawiasz? mowisz w temacie o claasie 96 w ktorym NIE MA ELEKTRONIKI (kilka czujnikow ktore nic nie znacza) naprawa lozyska odrzutnika slomy w bizonie, wymiana lozyska wytrzasaczy(na przedniej korbie to skaranie boskie) te i wiele wiecej napraw w bizonie to dzien stania (dla kogos wprawionego) dla nowego uzytkownika 2-3 dni ;) najgorze w bizonie jest to ze wiekszosc napedow masz za przenosnikami, w claasie nie ma nawet 1 takiego napedu ;)

co do czesci, jedziesz na szrot z kombajnami w zime i nakupisz pol samochodu oryginalnych czesci za 1-2 tysiace zl :P

Edytowane przez kravter
Opublikowano

decyzja nalezy do kamilek122 ?? Przecież on o to pytał w 2009 roku ogarnij sie chłopie. Kamilek dawno claasem pewnie kosi ;d

Opublikowano

Uzasadnienie jest takie że może i Claas jest lepiej wykonany i lepszy od bizona ale oba kombajny są super chodź bizon tak jak wcześniej napisałem jest łatwiejszy w naprawie . A co kamilek122 kupił to ja nie wiem . Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

bizon to dobra maszyna, szczegolnie z eksportu ale gdzie ty ta latwosc naprawy widzisz to nie mam pojecia, w pordzewialych srubach? nawet takie pierdoly jak sruby claas ma w ocynku, ma bite miejsca gdzie mozesz walic mlotkiem, niektore napedy maja miejsce na sciagacz. W bizonie przez 20 lat tego nie zauwazylem ;)

z tego co pamietam kupil claasa i gdzies potem jeszcze go zachwalal (chyba srodek tematu) ;)

Edytowane przez kravter
Opublikowano

Tak rozumując, to pewnie twój tata jeździ jeszcze maluchem lub dużym fiatem. Bo łatwiejsze w naprawie od innych i części robione przez rzemiosło  niedrogie. Jeśli się mylę to popraw.

Opublikowano

mam problem w dom 88 z silnikiem elektrycznym do regulacji obrotów motowideł. w jedną stronę chodzi a w jedną nie. zwolni ale nie daje rady przyśpieszyć. bezpiecznik , przekazniki ok prąd dochodzi . gdy podłącze bezpośrednio z prostownika to działa, ale czasem się zacina. kilka sezonów temu wymieniłem silnik elektryczny {pasuje z wycieraczek opel kadet} , do ostatniego sezonu chodziło dobrze teraz coś się zacina. czyżby przekładnia już wysiadała?. nie uśmiecha mi się tego zmieniać nowa 4300zł. 

wracając do napraw najwięcej roboty miałem przy wymianie zębatek dolnych na podajnikach kłosowym i zbożowym, taka mała wymiana a prawie pół kombajnu do rozbiórki, ale w 2 osoby to pół dnia roboty, 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez corsar12
      Witam szukam użytkowników kombajnów Claas mercator 60 i 50 głownie chodzi mi o to jak sobie radzi claas mercator z silnikiem 4 cyl czy nie jest za slaby do tego kombajnu z hederem 3m i sieczkarnią. Wiadomo że 6 cyl było by lepsze ale w tym momencie nie ma nic godnego zakupu na ogłoszeniach, a nie moge znaleźć w sumie żadnych negatywnych opini o silnikach 4 cyl i szukam opinii prosto od użytkownika najlepiej który użytkuje taki kombajn od kilku lat.
    • Przez sfzhdd
      Który kombajn lepszy Claas Mega 360 czy Lexion 520/510?
      Interesuje mnie wydajność, spalanie i awaryjność.
      Który warto wybrać?
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez velFoka
      Panowie potrzebuję opinii o tych kombajnach. Planuję niedługo zakup i chciałbym wiedzieć jak te modele z awaryjnością i częściami. Co przemawia za MF a co za DF?
    • Przez DobRzan
      Witam wszystkich
      Tak jak w temacie jaki kombajn polecacie na małe gospodarstwo i dodatkowo możliwe że jakaś usługa wpadnie. W tym roku ciężka pogoda, wszyscy gospodarze w okolicy jak tylko wyjdzie słońce to koszą u siebie ciężko się gdzieś wcisnąć a gospodarzy z kombajnem u mnie mało. Rok wcześniej podobnie ciężko było. Ktoś może powiedzieć że nie opłaca się ale swój to zawsze swój. Myślałem nad fortschritt E512. Przedział cenowy to tak do 20 tyś. Czy coś ciekawego można w tym przedziale kupić?
    • Przez dawidtulej
      massey ferguson 530/620 co o nich powiecie bo zainteresowały mnie te modele np na temat 520 opinie są podzielone  
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v